25
  • axaard
    #25
    Hupsz, igen "Ez a "hatékony tanulás technikája" érdekel?" a kérdőjel nem kellett volna. Bocsi, elnéztem, hibáztam!

    Keresi meg lusta voltam, szintén bocs. A rövid leírást pedig köszi, megfogadom :-D
  • wanek
    #24
    "Ez a "hatékony tanulás technikája" érdekel?" - a kérdésedre a válaszom: nem érdekel, mert már megtanultam. :)

    "Link, hogy hol lehet tanulni?" - Ez olyan kocka kérdés volt. Beírod a keresőbe.
    Egyébként amikor még én tanultam, akkor internet nem is létezett.
    Először is sokat kell olvasni. Nem egyszerűen sokat, hanem nagyon sokat. És ezt már el kell kezdeni gyakorlatilag akkortól, miután megtanultad a betűket. 8 éves koromban már legalább 30 könyvön túl voltam. Minél többet olvasol, annál gyorsabban fogsz tudni olvasni, mert automatikusan kialakul egy bizonyos technikája a dolognak. Persze kezdetben olyasmit kell olvasni, ami érdekel is, mert azt szívesen olvasod. Ha jól emlékszem, 9 évesen már majdnem az összes Rejtő könyvön túl voltam, az nagyon szórakoztatott.
    Ahhoz, hogy nagy mennyiségű szövegből a lényeget memorizálni tudd, ahhoz ki kell alakulnia egy olyan képességnek is, hogy el tudd dönteni azt, hogy egy szövegben mi a fontos, mi a lényeg. Ez a megfelelő szövegértés nélkül nem megy.
  • axaard
    #23
    Ez a "hatékony tanulás technikája" érdekel?
    Link, hogy hol lehet tanulni?
  • wanek
    #22
    Honnan veszed azt, hogy minden, amit látsz, az bekerül a tudatalattidba? A hatékony tanulás technikája tanulható, elsajátítható. Minél jobban elsajátítja valaki, annál jobban szabályozható az is, hogy mi az, amit az agynak memorizálnia kéne, és mi az, amit nem. Mivel ez megterhelő tud lenni, a selejttel az agy nem foglalkozik, hanem eldobja. Valahogy úgy kell ezt elképzelni, hogy az információfolyam bekerül egy nagyon hosszú Shift-regiszterbe, és ebből emelődik ki a lényeg. Ami lényegtelen, az meg elveszik.
  • Gnome
    #20
    a képességed meg tökjo..1200 oldal 2nap alatt nah nekemis ilyenkéne
  • Gnome
    #19
    vicces vagy:P...a tudatalattidat nemtudod irányítani...akár elfogadod akár nem:)
  • wanek
    #18
    "Ez nem így működik, hogy te eldöntöd mit jegyzel meg, s mit nem" - dehogynem. Nehogy már te mondd meg, hogy én mit jegyzek meg és mit nem!
    Ha benned rögzül, az a te egyéni problémád. Szerencsére nálam ilyen nincs.
  • gregor
    #17
    Én pl.ul aweboldalakon feltünő reklámokat elviselem,jobban mint a tvben.
    Tvben,ha reklám jön ,átkapcsolok!
  • ensomhet
    #16
    Ez nem így működik, hogy te eldöntöd mit jegyzel meg, s mit nem. Bizonyos szinten tudsz tudatosan cselekedni, tehát csakazértsemaztfogom megvenni, stb. Főleg addig egyszerű ez, amíg a reklám olyat tartalmaz, ami alapból nem érdekel, nem vásárolnád, de amint mondjuk mósóport kell venned, akkor ösztönszerűen azt fogod kiválasztani, amiről a legtöbbet hallottál, a legtöbbet láttad a képét. Az sem fontos, hogy konkrétan odafigyelj a termék képére, logójára, elég, ha mondjuk focimeccs közben a háttérben látod. Rögzül. Ha nem lenne hatékony a reklám, akkor nem raknának bele ilyen mennyiségű pénzt.
    A net más kérdés, itt olyan szerencsés helyzetben vagyunk egyelőre, hogy meg tudjuk akadályozni a reklámok megjelenését, vele együtt a tudatalatti hatást.
  • kanduhr
    #15
    Lehet látni parfüm reklámokat is, de inkább újságokban - tvben ritka. A dohány terméket pedig tilos reklámozni.
  • duke
    #14
    Mar jo ideje valos idoben nem is nezek tv-t.Folveszem,megvagom,aztan megnezem mikor idom van.Sokaig a "kikapcsolom a hangot" alkalmaztam,de az allando keszenlet farasztova vallik.Ez igy elvezetesebb,mar el felejti az ember mennyivel jobb egybe vegignezni egy oras musort mint 8 reszbe vagva elmebeteg reklamokkal.
  • wanek
    #13
    "Lehet hogy most nem tucc egyet sem felidézni, de tudat alatt ott maradnak az agyad legkiseb zugában elbujva és akkor veszed le a reklámozott mosoport a polcrol amikor nem is számítasz rá" - ezt szeretnék elérni. De ez nálam nem megy. Szerencsére már jó régen kialakítottam magamban azt a képességet, hogy szelektáljam pillanatok alatt a dolgokat, és csak azt memorizáljam, ami számomra fontos. Másként képtelenség lett volna 2 nap alatt ~1200 oldalas anyagból felkészülni vizsgára :)
    Ha vásárolni megyek, akkor csak annyi pénzt viszek magammal, amennyibe
    az előre eltervezett dolgok kerülnek. Így még csak véletlenül sem fordulhat elő velem az, hogy olyat megvegyek, amit előre nem terveztem megvenni. Bank-, hitel és egyéb kártyáim elvből nincsenek.
  • Coolfox
    #12
  • matt taylor
    #11
    Lehet hogy most nem tucc egyet sem felidézni, de tudat alatt ott maradnak az agyad legkiseb zugában elbujva és akkor veszed le a reklámozott mosoport a polcrol amikor nem is számítasz rá!
    Példu multkor bementünk a Madaras Tecoba 1kg kenyérért és fél kosár kajával jöttünk ki
  • wanek
    #10
    Nem sumér?
  • wanek
    #9
    + hosts :)
  • Gerygrey
    #8
    Adblockolni pedig ősi román szokás
  • Dany007
    #7
    Mért nem olvassa ezt a cikket egy marketinges ? Vagy valami reklám guru? Jó lenne velük vitatkozni. Meg megtudni a gondolkodásmúdjukat. Vagy hogy miből gondolják hogy az ilyen reklámok elérik a céljukat ? Mármint itt a neten ezek a popupos fosok. a TV az más tészta, mert ott ha alkotnak valami ütős brutál dolgot akkor azt megnézi az ember.
    Ott volt a Magnumnak az a rekláma már elég régen...valami csaj volt benne aj már nem emlékszem rá de tényleg, viszont arra igen hogy nagyon komoly volt ! Azt le is akartam tölteni, csakhát nem találtam :)
    Ott van pl az az autó reklám amelyikben gördeszkaként ugrálnak rajta az is komoly volt, de meg nemtom mondani melyik márka. És tessék itt a példa...Hiába teccet az a reklám de nemtom hogy miről szólt :S
    Viszont az a robokuttyos ford reklám annyira szar volt hogy már jó. Mondjuk erre lehet azért emlékszem mert nekünk is Fordunk van én is azt vezetem minden nap :)
    Jöjjön már egy reklámszakmában dolgozó és magyarázza már el hogy mi értelme az unalmas igénytelen gagyi reklámoknak amivel teletömik a tv-t vagy az internetet ? Mert tényleg nem a reklám miatt vásárlok. Ott van pl a Davidoff vagy egy csomó más híres márka most a parfümre gondoltam, azoknak a reklámjait mért nem látjuk ? csak az ócska Axe 50-30% os kedvezményeit? Talán azért mert azok tényleg minőségi márkák és nincs szükségük reklámra...
    Okés az megint más dolog amikor kijön valami új termék és meg kell ismertetni a közönséget vele. Erre a célra okés.
  • gakoska
    #6
    ff+adblock rulz :P na meg noscript ;)
  • Coolfox
    #5
    én is wanekkal értek egyet. egy reklámra se emlékszem. jah de az upc-s. de azt láttam több mint 1000x. bár a szövegre ott se. csak arra a 2 nyomira. vagy az nem is az? :DD

    "A leghatékonyabb megoldás az lehet, ha az online reklámok a mind a rövidtávú, mind a középtávú memóriára hatnak"

    az a leghatékonyabb ha nem csillogó, sávzabáló bazi nagy bannerek lesznek, hanem szöveges hírdetések. Adblock powa.
    amúgy még ennél is van ami jobban felbasznak ezek az oldal közepén felbukkanó hülye popup szarok amin azt a rohadt X-t is alig lehet megtalálni.

    Aki meg reklám alapján vásárol az sikerees ember nem lehet. :)
  • Dany007
    #4
    Hihi ! :D Én is csak a cégnél láttam mert itt nem állítottam be a blockot. Otthon már én se láttam ;)
  • wanek
    #3
    Én pl. egyáltalán nem láttam semmiféle "békát", bár olvastam róla korábban, hogy milyen idegesítő volt. Lehet, hogy én jól szűrök? :)
  • Dany007
    #2
    Egyértelműen cáfolom én is ! Legjobb példa ami itt volt az SG-n pár hete ilyen undorító pofábamászó reklám a főoldalon.
    Persze egyből kiixeltem, de napi 10-15x jövök ide, és a mai napig nemtom hogy miről szólt ! Annyit vágok hogy valami béka bohóckodott és hogy a főoldalon figyelt be egyből... Szal ennyit erről ! A reklámok semmit se érnek ha az illető épp nem pont azt keresi amit reklámoz...
  • wanek
    #1
    Akkor ezt a nagy megállapítást azonnal cáfolom is. Én elég ritkán találkozok interneten reklámokkal, mert azonnal blokkolásra kerülnek, de azokra sem emlékszem, amit csak egy pillanatra is láttam volna.
    TV-ben sincs esélye a reklámoknak, mert vagy azonnal elkapcsolok, vagy azonnal leveszem a hangot (engem kifejezetten idegesít az az egzaltált hadaró hang, ami a reklámok többségét jellemzi, a rettenetesen szar zenével együtt).