89
A benzines autóknak lassan leáldozik
  • kai8
    #89
    A Tesla összejött a Toyotával: Autóipari románcok
    Vajon mi lesz ebből? Elektromos Toyota és hibrid Tesla?
  • Tinman #88
    Fail.
  • Jano
    #87
    Mondjuk ez csak 10 óra alatt tölthető fel. :)
  • Jano
    #86
    370km/h
  • pszihopata
    #85
    Meg pályázz napelemek telepítésére,az úgyse a te pénzed,3.5 millából ingyen és füstmentesen autózol 2010-ben.

    Jah!

  • Tinman #84
    Azok. Mert át akarnak verni, méghozzá azzal, hogy üzemanyagcellával nem szennyezed a környezetet, pedig baromira... csak nem te, hanem a cégek melyek a hidrogén előállításával foglalkoznak.

    Nem látod át a játékot... azért erőltetik az üzemanyagcellát, mert gyakorlatilag az olajipar 1:1-ben ráállhat a hidrogén termelésre, vagyis ezek az élősködő cégek tovább tudnak vezető pozícióban maradni, továbbra is függünk tőlük.

    Ezért mondom azt -meg a hatásfoka miatt is-, hogy használja bátran bárki ezt a drága és környezetpusztító technológiát én meg járok elektromos autóval... nekem az is elég lesz, ha lesz egy olyan elektromos kocsi, amit 3 órán át kell tölteni, 300km-t elmegy egy feltöltéssel a végsebessége meg 120km/h és kerül majd 3.5 millióba.

    Ha ilyen lesz szóljatok, vettem azonnal! Már pedig lesz... nagyjából 2009-2010 környékén már idehaza sem lesz gond ilyet venni.
  • pszihopata
    #83
    Érdekes hogy milliárdokat költenek az üzemanyagcellára.
    Pedig ha megkérdeznének téged,te kapásból megsúgnád nekik hogy hülyeség!
    Valószínüleg jobban értesz a kérdéshez,mint a fejlesztőmérnökök.
    Milyen hülyék mi?
  • Tinman #82
  • [Walaki]D`Lair
    #81
    Hát a rásegítős megoldás az kicsit enyhe kifejezés, konkrétan most visszafelé számlál a villanyóránk annyit termel a napelem a tetőn :DD
  • Tinman #80
    Így van a rásegítős megoldás is teljesen jó... jobb mint a 64%-os Hidrogén üzemanyagcella, mely hidrogén előállítása szintén környezetkárosító és a végére kijön egy olyan összes hatásfok ami éppen csak jobb a mai benzines autókénál.
  • [Walaki]D`Lair
    #79
    Szerintem felesleges az akksis megoldással bajlódni, csak drágább és nem túl hatékony. Sokkal jobb, ha a hálózatra táplál rá egyből a napelem...:) Nálunk legalábbis pont ezért van így megoldva...
  • Tinman #78
    Kémiából elégtelen.

    Ugyanis a katalizátor az ilyen technológiáknál PLATINA.
    Amíg nem járunk teszem azt Európa bolygón és nem néztük meg, hogy ott mennyi a platina, addig ez egy szép álom marad... lesz belől 1000 db, amit kőgazdak zöldek megvesznek, mert a platina annyira értékes barátom, hogyha megsérül az álmodzó fejed és egy darabját platinával pótolják ki, akkor azt természetesen talpad feldobása esetén visszaveszik... hiába az élet kegyetlen, a platina NEM, de te pótolható vagy.

    A másik amire erősen nem tértél ki pedig ez:

    "A hidrogénezés rákfenéje, hogy magányos H2 gyakorlatilag nincs a földön. Csak kötött állapotban találni, főleg vízben vagy szénhidrogénekben. Azaz olajban, földgázban. Ha ezekből ki akarjuk nyerni, ugyanúgy energiaigényes dolog, azaz a szennyezést és a bolygószipolyozást nem szüntettük meg, csak áthelyeztük/átalakítottuk. De ez csak a jelen. És az se teljesen. Ugyanis a bemutatót azért tartották pont Gotlandon, ezen a svéd szigeten, mert itt az áramot nagyrészt szélerőművek termelik, amik nem ártanak semminek. A szélből áram lesz, az áram felbontja a vizet hidrogénre és oxigénre, a hidrogén bemegy az autóba, és kijön a víz. Gyönyörű."

    Jó reggelt... az a szél amit a baboskáposzta után termelsz kevés lesz
  • Tinman #77
    Nem mindenki baxa szét a környezetét... inkább tömegközlekedik vagy kerekpárral jár
  • Tinman #76
    Atyavilág... pályázz ember! Az EU-ban vagy... attól, hogy te nem tudsz róla, sok pályázat keretében magánszemély is nagyon komoly támogatásokat kaphat a megújuló energiaforrások kihasználására.

    Mellesleg meg ezt neked:

    0V
    Nagy csomag


    4 db 70W kristályos napelem
    1 db töltésvezérlő (ST-20)
    3 db solar akku 230 Ah (EB-96801)
    1db 1200W inverter (SW-1200)

    705 675

    846 810
    + átkapcsoló állomás, az akkumulátor kifogyása esetén automatikusan a hálózatra vált (12A)
    716 800

    860 160

    Ha ennyiből csak negyedéig feltudod tölteni a kocsidat már megérte, hiszen nem kell a verdát naponta fullra feltölteni, így másnap a megtermelt napenergiát már használhatod is arra, hogy értelmetlen dolgokat irogass az esgééén , mert már tucatszor leírtam, hogy a Tesla készíti a kiskategóriás verdát! Tudod kisebb teljesítmény, kevesebb energiaigény!
  • Tinman #75
    EMBER! Nem termelhető ki a világ összes olaja! 1000+1 hely van ahol szigorúan tilos bármilyen ipari tevékenységet végezni!

    Arról már nem is beszélve, hogy egy pont után már egyszerűen nem éri meg kitermelni az olajat, mert olyan "rizikós" helyen van vagy egyszerűen qrva mélyen van...
  • [Walaki]D`Lair
    #74
    Miért, legalább nem unatkoznánk...:D:D:D
  • pszihopata
    #73
    Ja,még jó hogy nem együtt nyaralunk!
  • [Walaki]D`Lair
    #72
    Jóvan, látom érdemes veled beszélgetni :D
  • Jano
    #71
    "nickel metal hydride batteries"

    Ez már itt meghalt. Egyetlen előnye talán a relatív olcsóság.
  • pszihopata
    #70
    Létezik gyorstöltő hozzá?És?
    A teslához is létezik,az 3.5 órás.Próbáld meg működtetni a hálózatról,20 amperes biztosítékon keresztül!Mért nem használnak csak gyorstöltőt?Mert nincsen hozzá hálózat,csak esetleg egy erre kiépített speckó parkolóban,mérőórával,oszt lehet csengetni.

  • [Walaki]D`Lair
    #69
    "Inexpensive, reliable fast chargers now exist which could charge up the EV+ from 20% to 80% in less than 1 hour. More expensive units could do the same job in 15 minutes or less"
  • pszihopata
    #68
    Mikor írtam hogy nincsen.Egy pöcs hondát,ami 100 mérföldet megy el,lehet hogy 40km/h-val /biztos nem rakéta/fel tudod nyomni 6-7 óra alatt,otthon is.

    A teslát is 1 hét alatt otthon is.De nem 3.5 óra alatt!Az megy akár 200-al is és 400km a hatótávja.De nem a hondának.

    Mit keversz itt megint?Nem érted a különbséget?A lényeg a töltés ideje,nem a töltőről beszélek,hanem a hálózatról,értsd már meg!
  • [Walaki]D`Lair
    #67
    Látod létezik olyan technika amivel fel lehet tölteni :)
  • pszihopata
    #66
    Itt egy sima kisautó a hondától.100 mérföld 6-7 órás töltéssel.Munkába járni,vagy bevásárolni ideális,de azért jól meg kell gondolni meddig autózzon vele az ember,mert aztán jöhet egy 7 órás kényszerpihenő,ha egyátalán tud tölteni valahol.A menetteljesítményére azért kiváncsi lennék!

    It uses nickel metal hydride batteries which give it a range about twice that of lead acid. Any old driver gets 90-100 miles out of a single charge, even with no regard for conservation. Careful drivers can get at least 148 miles on a single charge (that's our record), and average drivers 120 miles on a single charge. We have calculated that if the car were designed for maximum efficiency, it would attain a range of 180 miles on a single charge, but the practical, consistent range is about 100 miles on a charge.

    At the driver's home and at some public locations you will find a charging station, which has a cord which plugs into the Honda's charging hatch. It takes about 6-7 hours to get a full charge of 26.2 kwh using the current 4.2 KW on-board charger. The 1997 Honda was purposely designed for slow charging overnight, using power that would otherwise be unused. Inexpensive, reliable fast chargers now exist which could charge up the EV+ from 20% to 80% in less than 1 hour. More expensive units could do the same job in 15 minutes or less

  • Loál János #65
    Hm, Tesla... Azért talán nem akkora "találmány" ez, mint amekkora koponya a nevet kölcsönző úriember volt. :) Viszont egész jó üzlet is lehet belőle pár autótechnika iránt rajongó pénzes tag által.
    Nem rossz, hogy egy nagyjából 1300 kilós autó, 248 lóerőnek megfelelő teljesítménnyel ilyen menetteljesítményeket produkál (0-100-ra gyorsulást 4sec alatt mindenképpen nagyon jónak gondolom). Erre tényleg érvényes lehet, hogy úgy húz, mint a villanymotor. :) Gyanítom, egyszer kéne csak belelülni. :O)))
    A világot nem fogja megváltani, az tuti.
    Utazgatni hosszabb távon egy élményautóval? Na ne vicceljünk. -.-
    Majd ha kidobják az említett családi, és a kisautót, azokról remélem lehet majd ódákat zengeni, ez "mindössze" egy kuriózum, a mai elektromos technikából ennyit tudtak kihozni. Majd a gazdagok megveszik.
    Én biztos lekakikálnám a bokámat, ha beleülhetnék. :O)
  • [Walaki]D`Lair
    #64
    Pusztán azért tettem, mert kérdőre vontad, hogy fel lehet-e tölteni 3.5 óra alatt...szerintem megfelelő töltővel (nyilván amit hozzá adnak) fel lehet.
  • pszihopata
    #63
    Szerintem is azért készült,csak tinman túlságosan fellelkesült a dologtól,azt hiszem igen csak túlértékelte a jelentőségét./áráról nem is beszélve/

    Én végig amellett érveltem,amit /12 hsz/-ben leírtam,próbáltam reálisabb színben feltüntetni a dolgot,szerintem te vitted általános iskolai tananyag szintűre ,de végülis teljesen mindegy.

    Én leírtam a véleményem a kocsiról,te viszont úgy emlékszem hogy nem /de most 62-ben/.Szerintem te ugrottál nekem,vagyis az érveimnek,és offoltad a topicot,lovagoltál ah-kon és gázképződésen,ahelyett hogy a lényegről írtál volna,a kocsiról.

  • [Walaki]D`Lair
    #62
    Jól van kiscsillag, élj abban a hitben, hogy jól kioktattál ;)) (végülis nem igaztalan dolgot mondtál, abban egyet kell hogy értsek, csak nem a témába vágólag.)


    Amúgy szerintem nem azért készült ez a kocsi, hogy megoldást nyújtson a közlekedési gondokra, sokkal inkább egyfajta kuriózum a gazdagoknak :)
  • pszihopata
    #61
    Te problémázol,vagyis elő akartad adni,hogy 2kw-al feltöltöd ezt a kocsit 3.5 óra alatt,mert 4.1v-re kell csak tölteni.

    Hirtelen látom megértettted,nem irogattam hiába!

    Csak azt ne írd hogy végig ezt mondtad,mert a hsz-eid teljes sötétségről vallottak eddig.

    Kurvára nem megoldás a közlekedési gondokra ez a kocsi,de még fele ekkora teljesítményű elektromos családi autó sem szerintem.
    A hibrid sem,és az üzemanyagcella sem!Sajnos egyenlőre nincs jó megoldás!Mind kurva drága,és globálisan katasztrófát okoz egytől egyig,mint a kőolaj alapú is.
  • [Walaki]D`Lair
    #60
    #30-ban ugyanezt fejtegettem neked, nem értem mit problémázol...:))
  • pszihopata
    #59
    Általános iskola!Jártál oda?
  • pszihopata
    #58
    Pillanatnyi teljesítménye hány amper./az van ráírva/

    Szorozva 12v-al=kw

    Szorozva idő,1h= kwh -ez a munka!

    Ezt írom egy ideje,de te a büdös életben nem fogod megérteni!
  • [Walaki]D`Lair
    #57
    ŐŐŐŐŐ...Láttál már akksi töltőt? Nem az van ráírva, hogy hány kilowattal tölt, hanem hány Amperrel...ezt valamiért képtelen vagy felfogni, ezért beszélsz oda nem illő dolgokat...
  • pszihopata
    #56
    Ha olvasnál is /49hsz/ rájöhetnél,hogy az áram nem csak feszültségből áll.De látom írni jobban szeretsz!
  • pszihopata
    #55
    'De nem 500kW-ot kell belerakni az akkumulátorba, hanem 4.1V-ra kell feltölteni a cellákat."-/49Hsz/-fizikus zseni!
  • pszihopata
    #54
    4 reaktorblokk van 440x4.-tök mindegy.

    'Amúgy milyen munkát végez egy akkumulátor? Semmilyet."-ehhez a megállapításhoz külön gratulálok!Itt látszik hogy lövésed sincsen!

    Szerinted hány kwh-val töltik azt a kocsit,2kw-al?Ahhoz elég egy porszívó vezetéke is!Miért töltik 4-5 cm átmérőjű kábelen?

    2kw-al töltheted 300 órát nyugodj bele!Miért olyan vastag Egy bikázókábel /ha már láttál egyátalán/?Hányszor vastagabb a képen a töltőkábel?10-szer?
  • [Walaki]D`Lair
    #53
    De nem 500kW-ot kell belerakni az akkumulátorba, hanem 4.1V-ra kell feltölteni a cellákat. Mindezt 230V-os hálózati feszültségről. Annyira semmi köze nincs annak amiről beszélsz ehhez...
  • [Walaki]D`Lair
    #52
    A Paksi atom teljesítménye majdnem 2000MW....:))
  • [Walaki]D`Lair
    #51
    És szerinted egy 200Kw-os teljesítményű autónak 200kW-al kell tölteni az akkuját...de csak 2kW-al tudod...akkor 100 órát rajta kéne hogy legyen...4 napot...bravó...

    Valószínűleg nem véletlenül írtak 3.5 órát...Amerikában már kevesebbért is pereltek el vagyonokat :D:D

    Amúgy milyen munkát végez egy akkumulátor? Semmilyet. Akkor miért lenne bármi köze is a kW-hoz? Pláne a kWh-hoz...Mint te is leírtad, a teljesítmény x idő = kWh...hogy jön ez egy akksihoz...lásd már be, hogy két különböző dologról beszélünk amit te megpróbálsz összemosni nagy valószínűséggel nem szándékosan, inkább már megkopott középiskolai fizikai ismereteidnek köszönhetően...:)
  • pszihopata
    #50
    Az akksikat 3.5 óra alatt lehet feltölteni,és pont.Minek jössz a 10%-al.
    A lényeg,hogy pl:500 kwh-át kell neked 3.5 óra altt benyomni a kocsiba!

    Ez a fő probléma,és ha az utcátokban 10 ember teszi egyszerre,az megfelel annak,mikor egy villanymozdony fullgázon gyorsul 5000Kw.
    Vetítsd le ezt egy 2 milliós nagyvárosra !

    Paks 440 megawatt,ez az ország állítólag 40%-a.Kezdjünk el számolni,hogy ezt mennyivel kell növelni?