10
  • Caro
    #10
    Ehh. LOL. Akkora fogyasztás mindig van, hogy az atomerőmű maximumon mehessen. Meg onnan megy elég sok exportra is.
  • Tinman #9
    "Éjszaka úgysem tudják hová tenni a fölös áramot, jobb híján ilyenkor a dunát fűtik Pakson a fölösleggel."

    Mivan???? Link? Ne haragudj, de ez egyszerűen NEM hiszem el!
  • nyalógép
    #8
    Nem biztos, hogy megnőne az áramfogyasztás, ugyanis megfelelő akku kapacitás esetén lehetne vezérelt árammal is tölteni. Éjszaka úgysem tudják hová tenni a fölös áramot, jobb híján ilyenkor a dunát fűtik Pakson a fölösleggel.
  • Dany007
    #7
    Tényleg jó látni az ilyen híreket. Talán már mondhatjuk azt, hogy érdemben is elkezdődött az áttérés az elektromos autóra...
    De ehhez ki kéne építeni ugyan olyan kutakat mint most a benzinnek van ? Úgyértem ez nagyon nagy vállalkozás lenne. Az otthoni 230as konnektorból meg nemhiszem hogy fel lehetne tölteni...bááár a fene tudja. Panel lakásoknál nehezen lenne megoldható hogy mondjuk a 10.ről töltsük fel a kocsit xD Áramszolgálltató kutak kiépítése meg szinte lehetetlen feladat lenni :S Arról nem is beszélve ha tényleg megtörténne az átállás akkor világviszonylatban is baromira megnőlne az áramfelhasználás...Vagyis mégtöbb áramot kéne termelni. És mint most nyáron is látszott, egy kis többletfogyasztás aztán máris gondok adódnak...
    De remélem sikerül megtalálniuk a megoldást. Ha 2010-re kihozzák, akkor legalább 10év mire elterjed persze csak ha sikeres lesz tényleg, és még 10 év amíg nekünk is elérhető áron meg kiépített infrastruktúrával megvásárolható lesz...Ergo talán 45évessen már lehet ilyen autóm :D
  • Xantia
    #6
    Vazze, városban km-ként megállok, de nem áramot felvenni, hanem a dugó miatt.

    Az útba kellene építeni vezeték nélküli áramszedőt - és persze ki kellene találni az elszámolási módot. Az akkumlátor csak azért kell, hogy 1-2km-t meg lehessen tenni út nélkül is, vagy üzemzavar esetén félreállni.
  • nyalógép
    #5
    Lényeg az, hogy lehetséges gyártani teljes értékű villany autót.
    Idővel ez is tömegcikké válhat és jelentősen esik az ára, mint minden újdonságé.
  • nyalógép
    #4
    Városokban esetleg lehetne kondenzátoros is, de ahhoz legalább kilométerenként fel kell tölteni, meg ki kéne építeni az áramfelvevő helyeket. Csak az a kérdés az emberek vállalnák-e, hogy egy út alatt akár tíz-tizenötször is megálljanak áramot vételezni.
  • Caro
    #3
    A jobbakban az is van/lesz, de az energiasűrűségük messze elmarad az akksikétól, és az áruk viszont messze felettük van.
  • dillen
    #2
    Hali lesz egy banális kérdésem miért nem lehet akkumulátorok helyett kondenzátorokat bepakolni a kocsiba energia tárolására???
  • Tinman #1
    Na ez az autó kell nekem!
    De messze van még :-((((

    Eszméletlen jó ez a Tesla Roadster! Kár, hogy elérhetetlen áron van :-(

    http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.07.21.&273486