62
LPG
  • raul99
    #62
    Most szereltettem a kocsiba gázt(Toyota yaris 2000) miután elhoztam az autót kb 50 km után működés közben felvillant a motort jelző kis sárga lámpa és folyamatosan világított. Kb. 400km megtétele után ismét elaludt. Szerintetek kell e vele foglalkozni? A fogyasztásom ami még zavar, tudom 15 20 °% emelkedés normális. Nálam az 1literes motor benzinből 5 l fogyasztott, gázból 6,8-ra jött ki a fogyasztás. Normális ekkora emelkedés? Van összefüggés a hibajelzés és a megemelkedett fogyasztás között? Előre is köszi.
  • pszihopata
    #61
  • pszihopata
    #60
    Én meg is csináltattam,mikor motorfelújítás volt.Benzinen úgysem használom csak végső esetben,ha kifogy a gáz.

    Az önindító kábeleit vastagabb rézkábelekre kellett cserélnem,mert hidegben a nagyobb sűrítés miatt túl lassan pörgetett.

    /A gyárilag gázra készített munkagépeknek eleve nagyobb a sűrítése,úgy tudom a pb-gáz a 106-os oktánnak felel meg./
  • ladarevolution
    #59
    "Így pl megérheti" mármint ki lehet használni a nagyobb oktánszámot.

    A mm meg nem 3m csak egyel többre sikerült :D
  • ladarevolution
    #58
    Viszont egy régebbi autónál ami LPG-s lehet vele játszani. Emberke otthon leszedni a hengerfejet, 5 sörért a haverja letol belőle pár mmm-t egy gépműhelyben, aztán egy 2000 Ft-os új HF tömítéssel összerakja.
    (persze autótól és konstrukciótól függ h a szelepeknek nem kell-e nagyobb zseb a dugattyúkban stb., stb...)

    Így pl megérheti főleg ha úgy is mindíg gázzal használja az ember, és nem kell sok drága benzint bele tankolni...

    Ez új autónál szóba se jöhet mint alternatíva :)
  • Snipee
    #57
    Korrekt! a 100 feletti oktánszámtól tényleg nem megy jobban! Bocsánat siettem a hsz-el :)
    Viszont ha jól tudom ettől van kevésbé kopogósabb hangja gázzal a verdának! Az enyém legalábbis szebben muzsikál LPGvel!

    Persze mindenkinek szíve joga azzal hajtani a járművét amivel akarja, én csak azért szóltam itt hozzá, mert sok félrevezetést olvastam!
  • ladarevolution
    #56
    "És az is szempont hogy az LPG oktánszáma 100 felett van."

    Ez miért is szempont ha a motoron nem növeltek kompresszióviszonyt?
    Ami természetesen a motor megbontásával járna.
    Arról nem beszélve ha növelve lenne a KV akkor meg nem tudnál sima 95-öst tankolni, csak csak 3xx Ft-ért Extra benzineket.

    Szóval szerintem semmi előnye nincs annak h 100-as az LPG oktánszáma.

    A többi az rendben van :)
  • Snipee
    #55
    Sziasztok!
    olvasva a fórumot elég sok badarságot olvastam itt az LPG autózásról, főleg olyanokról akiknek nincs, vagy nagyon kevés tapasztalatuk van.
    A családban 2 LPG-s autó is van, az egyik egy 14 éves még keverőfelyes rendszerrel a másik egy 3 éves autó 1.6 16V gázinjektoros rendszerrel.

    "1., Sok helyet foglal a tartály, " - ez igaz, viszont lézeik pótkerék tartály, a pótkereket meg könnyebb ki be pakolni, vagy esetleg defekt spray hazáig.

    "2., Szállítható hasznos tömeg jelentősen lecsökken a tartály súlya miatt," - ezt még nem vettem észre, ha meg az üzemanyag súlya a gond, rakjunk bele benzinből kevesebbet!

    "3., Általában gázból legalább 1 literrel többet fogyaszt a gép,"
    -Na és? de átlag 100 kemény HUF-al olcsóbb mint a benzin! 100km-en akár 5-600Ft-ot is megspórolok.

    "4., Szerintem gyengébb is mint benzinre átkapcsolva."
    - valóban egy kicsit gyengébb, de szekvenciális rendszernél már ugyanúgy húz, sőt egyenletesebben jár a motor! És az is szempont hogy az LPG oktánszáma 100 felett van.

    "5., Minden műszaki előtt nyűg és költség a kötelező gázbiztonsági felülvizsgálat."
    -ez még nem volt nyűg, olyan helyre vittem ahol műszakiztatnak gázos kocsikat, és egyből elvégzik a gázbiztonsági szemlét ami pár ezer forint többlet!

    6., Elégé szerviz igényes, 3-4 tankolás után ajánlott vízzsák tisztítása.
    - ezt nem tudom hol hallottad, 100e km alatt egyszer sem kellett

    "8., Reduktor membránja fokozatosan kikeményedik, gyengül és egyenletlenül jár a vas és ezért kb.10-30e km-ént csere, ami szintén nem olcsó."
    - jó az 100ezer km-ként is, nekem 120e km után sem voltak még kemények a memránok, és gáz szervizben 10e-ért cserélik.

    "7., Sok parkolókba nem lehet beállni vele, pl., még az MM felszíni parkolóiba sem." - Hát ez valóban hátrány, ez van...

    "8., Majd kétszer annyiba kerülő környezetvédelmi vizsga."
    - szintén badarság, 1200Ft-al fizetsz többet a zöldkártyáért.

    "9., Aki keveset jár vele annak sohasem térül meg."
    -ez tény! de központi injektoros autóba ma már 100-120e Ft-ért beszerelik neked, hengerenkéntibe meg 180-200e!

  • kismandala
    #54
    Én egy 20 éves Golfot hajtok LPG-vel és semmivel nincs vele több baj, mint egy öreg autóval általában, szétmegy néha ez-az, apróságok, de a motornak semmi baja. Nem kevéssel olcsóbb, mint benzinnel furikázni. Ritkán kapcsolom át benzinre, és minuszban is indul, 1-2 napos állás után is, gázzal is.
    Igaz h benzinnel sokkal fürgébb. De ahhoz h a dugóban 1-es, 2-es.. nem kell h repüljön.
  • CseNo
    #53
    Ok, köszi a felvilágosítást. Azt hittem a 2 gáz között csak van valami különbség.. Sajnos LPG-s autót még nem volt alkalmam kipróbálni.
  • pszihopata
    #52
    '6'-'38'hsz
  • fifi
    #51
    de -17 ben benzinnel indítottál, és utána kapcsoltál gázra nem?
  • pszihopata
    #50
    Az lpg az pb gáz-tök ugyanaz.

    Én 13 éve hajtom vele a kocsit,eddig -17 fok volt a leghidegebb,de nekem akkor is működött gázzal.
    Igaz hallottam olyanokról is,akik ilyen hidegben benzinnel indítottak,és utána kapcsolták át gázra.Menet közbeni lefagyásról nem hallottam senkitől.
  • CseNo
    #49
    Illetve azt elfelejtettem írni hogy a targi PB gázzal üzemel, nem LPG-vel.. Az LPG-nek nincs olyan tulajdonsága mint a PB-nek, vagy csak valamiféle adalékkal növelik a gáz fagytűrő képességét?
  • CseNo
    #48
    Én műszakban egy gázos Jungheinrich targoncát hajtok, és a világon semmi gond nincs vele (na jó, legutóbb kilyukadt a kipu. dob :D). Gyönyörű, egyenletes alapjárat, csendes, és nem büdös.
    Ami engem zavar, hogy a targin elfagy a palackban a gáz nagy hidegben ha nincs járattatva :( Olyankor jön a melegvizes lavór, bele a palack, utána indul is egyből.
    Szóval az lenne a kérdésem, hogy az autóknál nincs ilyen gond? Visszaolvastam, hogy hidegben is jól indul. De akkor is, ha 1 napig nem volt beindítva?
  • pszihopata
    #47
    Én mikor megvettem a kocsit a gázszerelő azt mondta hogy egy dolgot tilos csinálni,elvenni tőle a gázt,mert autópályán elégetheti a szelepeket.

    Próbaképpen 9 literig tudtam levinni a fogyasztást /kb.ennyit eszik benzinből is/,de úgy 10-11-el járok vele.

    Nekem nem égtek el sosem a szelepek,pedig volt hogy több ízben hajókat húztam vele svájcból haza.
    /A bécsi-erdőnél az a domb hazafelé pedig gyilkos,a leállósávban szinte mindíg áll valaki./

    Persze ha bekerül egy kocsiba a gáz,/és általában öreg kocsikba teszik/ minden utána felmerülő motorhibára egyből az a reakció hogy persze hogy tönkrement mert gázüzemű.

    Persze a szelepelégést könnyen lehet hogy az okozta,de azt senki ne várja hogy elmennyen ugyanannyi gázból mint benzinből.
    A gázüzem így is jóval olcsóbb,az az 1-2 liter minusz már nem biztos hosszútávon is megéri.
  • Kicsizoli
    #46
    Nekem is van egy igen kellemtelen emlékem a LPG s korszakból

    Volt 1,2 es "vasmotoros" Kadettünk annak 5 év gázüzem után szétégtek a szelepek a hengerfejben(nem vagyok egy hajtos ember de a Apum se az) furcsa volt ....

    A kellemes része a dolognak hogy 11kg gázzal elmentünk 200 220 km is...a "naggyal" meg 380-400 at.....
  • n3whous3
    #45
    akkor szarul volt beállítva
  • pszihopata
    #44
    120 forinttal olcsóbb 1 liter gáz,mint a benzin,és max 10%-al fogyaszt belőle többet,ha rendesen be van állítva.
    Példa meg mindenre van pro és kontra!

    Kevésbé szennyező mint a benzines,ezért is támogatta az állam az átalakításokat!

    Én 13 éve használom,neked meg volt hozzá szerencséd!
  • n3whous3
    #43
    LPG milyen végterméket ereget?

    Pénztárca tekintetében nem éri meg az tuti, mostanában volt szerencsém egy lpg+benzines kocsihoz. Annyi gázt fogyasztott, hogy kiszámolva olcsóbb (lett volna) benzinnel hajtani, pedig az van vagy 2x annyi ugye...
  • gordon 24
    #42
    Na ujabb fejlemény nincs az ügyben ugyan ott tartunk. Annyi különbséggel, hogy a fél gáz rendszert kicserélték már! De még mindig ég a check kontroll! Szóval jövőhéten cserélnek benne egy komputert is. Valami Mistral valamire. Ha az se segit kiszerelik belőle! Szóval egyenlőre elég szarul áll a helyzet.

  • gordon 24
    #41
    Ezzel isegyett értek:D Ha valami szétmegy akkor ugyse megy vagy szarul megy. Biztos hogy észreveszed. Ez a sok elektronika csak bassztatja az embert. Esküszöm a régi opelembe semmi kütyü nem volt volt 25 éves és ment. Ezek tudod hol lesznek 25 év mulva? Már rég konzervet csinának belölük addigra.
  • pszihopata
    #40
    A chek controll egy faszság.Amíg hibátlanul üzemel,addig világítson!Ha gond van,akkor úgyis észreveszed nem?Az olajnyomás ugyse mehet el,a vízhőfoknak van órája /gondolom/,akkor meg minek felesleges hibaüzenetekkel idegesíteni a vezetőt.100 évig autóztunk nélküle,ez csak a szervizeknek jó,ez a sok hülye hibaüzenet.

    Minden ivecóban világít,az első mozdulatom az volt mikor megvettem a teherautómat,hogy kivettem az égőt.A vizet látom hogy áll,olajszintet ellenőrzöm néha,oszt csókolom!Küzdhetnék vele 2 hetente,hogy mért világít,cserélgetném feleslegesen a cuccokat,meg túrkálhatnám.

    Ami meg működik,azt nem kell megjavítani!
  • gordon 24
    #39
    Hát ezzel egyet értek. Az injektorosnál sajna ugy csinálják hogy hidegen benzinnel indit. Melegedés alatt majdnem üzemi höfokon kapcsol át automatikusan. Onnantól meg gázzal megy. Csak ugye az a baj , hogy nálunk 1750-es fordulaton mindig szegény keveréket érzékel az autó benzines komputere és felkapcsolja a Chek kontrolt.És itt van a gebasz. Mivel a gázos a gáz komputerét felhuzta hogy a lamda szonda ne érzékeljen szegény keveréket és ne kapcsolja be a lámpát. De ugye itt jön az amit az elöbb irtam, hogy a benzin komputer a gáz komputerrel komunikál. A gázos ugye azt felállitotta hogy dusabbat kapjon erre a benzines is dusit csak igy már sok.

    Na most az a baj, hogy a Fordosok (petrányi) Mindent hibátlannak találnak az autón, semmilyen szervi baja nincs melegen minden rendben is van.
    A gázos pedig mutogat az autóra hogy nem az ő álltala beszerelt rendszer rossz hanem a kocsi. Na most ilyenkor mit csináljon az ember?

    Arra gondoltunk, hogy visszaállitatjuk alapra a gáz komputert és megnézzük akkor mi lesz. Valszeg eltünik ez a hiba. De akkor ujra elkezdi a Chek kontrol felkapcsolgatását. Na most erre azt gondoltuk hogy kit érdekel?:D De ennek is van szépség hibája pl az hogy mi van akkor ha az auton tényleg szétmegy valami? Akkor mivel folyamatosan ég sosem fogod megtudni hogy van-e uj hiba üzi. Szóval kész. Ezt hivják zsák utcának. Se ki se be.
  • pszihopata
    #38
    Az biztos,hogy a karburátorosknál egyszerűbb a helyzet,mert ott én döntöm el mivel megyek.Az én öreg kocsim -15-ben is remekül indul gázzal,ezért nem értem miért kell agyonbonyolítani a dolgot az injektorosoknál?Ha ott is fix gázüzem lenne,miért lenne rosszabb?Én éveken keresztül hozzá nem nyúlok.

    A sok kiba.... elektronika megöli az autózást!
  • gordon 24
    #37
    Hát mi szopunk vele egyenlőre! Nem birják beállitani, egyfolytában ég a csakk kontrol az autóban. Mindig szegény keverékre hivatkozik. Most hogy felhuzták, most meg nehezen indul hidegen. Állitolag az a hiba, hogy a gáz komputert a szegény keverék hiba üzenet miatt felhuzták, de mivel a benzines komputer meg tanul ezért ő is több üzemanyagot ad, aminke az a következménye, hogy megfolytja a motort a sok üzemanyag. Szóval szopás a köbön. Nem tudom mi lesz vele. Majd kiderül.
  • gordon 24
    #36
    És mit irtak róla?
  • Gabor1990
    #35
    A múltheti autó piacban pont volt egy teszt a gyárilag gázos skoda octáviáról.
  • pszihopata
    #34
    'küszködik, pörgött minn az MZ, de nem húzott úg mint benzinnel.. "-csak ebből gondolom hogy valami gond lehetett vele.Az enyém nem küszködik,sőt gyakran húztam vele trélert,gázzal jobb vele autózni,mert nyomatékosabb.
  • zoolee
    #33
    Nem tudom, hogy a te verdád milyen, de én a mi verdánk az jól megvolt csinálva, mivel fater autószerelő volt, csak annyi volt a külömbség, hogy nem hivatalos kocsiba való tartály ról ment, hanem háztartásiról, de volt minden, áramlásmérő, megneskapcsoló. stbstb.
  • gordon 24
    #32
    Én ugy tudom.. Illetv nekünk valami ilyesmit modott az ürge. De a franc se tudja.Gondolom azért mondja mert a komputeres autók ha nincs meg a kellő mennyiség akkor egyből csek kontrolal hibát küldenek. És valszeg ezért nem szeretné ha elfogyna tökig.
  • pszihopata
    #31
    Egy gányolt palackos autót nem neveznék gázautónak.Én is mentem olyannal amitől úgy elvették a gázt,vagy éppen olyan sokat kapott,hogy se alapjárat,se teljesítmény.De mentem szar dízellel is mégsem írom hogy az összes szar.
  • pszihopata
    #30
    Utaztál utána,és lemérted hogy nincs ereje?És egyből megállapítottad hogy a gáz miatt?-gratulálok!Beleülnél a kocsimba meg sem tudnád mondani éppen mivel megy.Látom határozott negatív véleménye azoknak van akiknek sosem volt gázos autója.Amúgy én már ezt megszoktam,-'amit én nem használok,az csak szar lehet!"-ugye?Olaszok is hülyék,hollandok,svédek,japánok,ausztrálok stb. mert gázautót használnak.
  • pszihopata
    #29
    Miért ne szabadna kifogyasztani a gázt?
  • zoolee
    #28
    Nekünk, most jut eszember, volt régen egy Jatta 1 esünk, az volt LPG s.
    Sufnitunigos volt.. :>..jókis 22 KG s háztartási palackról ment..^^
    Egy nagyon szép, jóállapotú vajszÍnű volt.:)De ez kit érdekel?
    De ott is lehetett érezni, hogy küszködik, pörgött minn az MZ, de nem húzott úg mint benzinnel..
  • zoolee
    #27
    Hááááááááhh...
    Én régi s2 es quatrot láttam gázost..:)
  • Vlala #26
    Némelyik autóba tényleg "gáz".
  • gordon 24
    #25
    Hát mondjuk egy camaróba elég gáz:D A multkor láttam egy 4.2-es quatro audi s8-t na azon beszartam:D
  • gordon 24
    #24
    Igen a mienk is Benyával indit és amikor felmelegszik akkor vált gázra.
    Ezért kell benya bele. Sőt azért is jó mertha kifogy esetleg akkor van tartalék benya. Igy aztán a megtehető kilométer is nő. Mivel gázzal kb 300km-et tud megteni ha tele nyomod a benya tartályt akkor kb 500 szóval vagy 800km-et el lehet menni egy tankolással. Persze erre sosincs szükség mert ugyse fogyasztod ki a gázt. Mivel nem is szabad.
  • gyuri12
    #23
    szegény... minek van neki camaroja,ha ilyen kakit csinál vele?