44
-
aRoma #44 "'HÁ'turul" -
#43 Arra céloztam h még gyerek vagy, ha problémád az ly. Ha "nagy" leszel, már örülni fogsz neki, de lehet h már nem használhatod.. Ha nem vagy gyerek, akkor valszeg soha nem leszel "nagy".
A turul név pedig teljesen ellentétes az ly-utálattal. -
Morden23 #42 Nem az a gáz, hogy sms-ben meg a DC hub-on, vagy WoW-ozás közben netszlenget használnak a kölykök (minden közösségnek/szubkultúrának megvan a saját egyedi nyelvhasználata, még egy pár fős baráti társaságban is találhatóak ilyen elemek).
A baj azzal van, hogy ezt a köznyelvbe, a közhasználatba erőlteti bele nagyon sok ember (mert fizikailag nem képes mást használni, és/vagy mert jópofának, trendynek, vagánynak tartja).
A probléma aztán ott folytatódik, hogy amikor ez a degenerált nyelvjárás elér egy kritikus tömeget, akkor adott médium, esetleg adott embercsoport azonosítja azt egy-egy tulajdonsággal (pl. sya és társai = fiatalok és trendyk vagyunk), és ezzel még nagyobb embertömegekhez juttatja el a sz*rt.
Egy átlagembertől elvárható, hogy az anyanyelvét anyanyelvi szinten legyen képes használni (hát ugyebár, innen a név:)), és igenis, legyen iszonyatosan égő, amikor egy 15-18 éves ember nem képes leírni egy átlagos magyar mondatot gargantuai méretű stilisztikai és helyesírási hibák nélkül. -
Madve #41 Ja, meg érdemes hozzátenni azt is, hogy az a tanár nyugodtan oszthasson kokszit, vagy adott esetben körmöst a gyereknek, vagy vágja hozzá a krétát, vagy a kulcscsomót,(persze nem korlátlan módon) bajunk nem lett tőle, de kussban tudtunk figyelni az órán. Mindezért a szülő ne rugathassa ki a tanárt (csak tényleg durva esetekben) ha pedig a szülő megtudja hogy a suliban a gyerek nem bír magával akkor nyugodtan kavarhasson le neki egy apait, vagy anyait. Nehogymár az legyen, mint amerikában, hogy a beképzelt kis hülyegyerek elkezd hisztizni az utcán, azt a szülőt meg beviszik a rendőrök, ráhívják a gyámügyet, hogy nem tud gyereket nevelni. Meg a hisztiző gyerekre a szülő hívja ki a rendőrt, hogy ugyan szólítsa már fel, hogy nyugodjon le. Nem kéne elfelejteni, hogy ha a gyerek számíthat ilyenekre, könyebben lehet megfegyelmezni is, és könyebben lehet leültetni a seggére tanulni. Nem vagyok az erőszak híve, én is nagyon utáltam amikor kaptam egy egy kokszit, stb. de megvan a megfelelő "lélektani" hatása is. Persze csak módjával.. meg nem ártani kiírtani a köztudatból, hogy pedálnak lenni égő, mondom én ezt, aki sosem volt pedál, meg égínek is tartotta. -
Madve #40 Megoldás létezik. Sms karakterhatárt kitolni kb. 1000-re áremelés nélkül, minden telefonhoz alaptartozékként adni teljes billentyűzetet, magyar szótárral mindet ellátni, és addig nem engedi elküldeni a telefon az üzenetet, amíg ki nem javítottál minden hibát. Ha a szótár nem ismer szavakat, akkor lehet újat "tanítani" neki, de lenne benne egy szűrés, hogy az alapvető hülyeségeket nem fogadja el új szóként, Pl. teccik, jáccik, sya, meg a társaik. Igen, igen, tulajdonképpen a telefonokban ott figyelő T9 szótárat kéne tovább fejleszteni. Chaten meg működhetne ugyanaz, mint dc-n az Elite hubon, hogy van egy bot, aki figyel, és a durva helyesírási hibákért, meg az úgynevezett "netes" nyelv elemeiért, kidobja az embert egy laza órára a hubról. Fórumokon meg meglehetne csinálni, hogy nem csak annak a hozzászólásait törlik akinek nyomdafestéket nem tűrő megjegyzései vannak, hanem annak is, aki nem szép magyar nyelven, kerek, teljes mondatokkal fogalmazza meg, hogy mit szeretne. Aztán jöhet a média, ahol a kisgyerekeknek szánt rajzfilmeket kellene rendbeszedni, pl ezeket az alapnyelvezetű japén, meg kínai agressziót sugárzó szemeteket be sem engedném az országba. Az idióta műsorokat árasztó tv adókat meg ugyanúgy műsorszünetre büntetném, mintha pinát mutatnának késő délután a tévében. Szóval itt az ORTT is léphetne. Aztán elővenném a tanárokat, akik nem verik le mindenképpen a gyereken, ha az nem képes elolvasni még a kötelező olvasmányt sem. Utána már a szülőkre kéne hatni valahogy, hogy az a gyerek nem aranyos, meg nem a rendszer áldozata, hanem mocskos nagy égés a családnak, hogyha nem tud az a gyerek normálisan írni, meg beszélni. -
turul16 #39 Szerintem a 16-ot még annyira nem érted :P
16 bites cuccra asm -et toltam amikor oda került. -
turul16 #38 Beszélgess el egy friss éretségis emberrel, vagy egy 40-50 éves munkással, elég gyakran tapasztaltam, hogy az utóbbival értelmesebben lehet beszélni. -
AranyKéz #37 "A mai fiatal alapvetően más kultúrában szocializálódik, mint mondjuk tette azt a korosztálya 50 éve, sokkal több képi információval találkozik, és a régitől nagyon eltérő szöveges környezettel. Ennek megfelelően pl. kevés egybefüggő, magasan strukturált, nyelvileg komplex szöveget olvas (pl. regény), vagy ír (pl. hagyományos levél) és sokkal több töredékes, információközpontú, funkcionalitásra kihegyezett, kifejezetten és célzottan sematizált, egyszerűsített, könnyített és ad-hoc texteket olvas és ír, mint pl. használati utasítás, filmfelirat, súgó, komment vagy épp sms."
Tehát én - egy egyetemista - kevesebb értelmes szöveget olvasok mint 50 évvel ezelőtt egy átlagember ? Ma, amikor egy érettségivel kitörölheted a segged, az emberek KEVESEBBET olvasnak, írnak, tanulnak és tudnak, mint a dicső kommunista korban amikor nyolc általános elég volt hogy aránylag elboldoguljál ? /igaz hogy ott az átlagnak szarabb volt mint mostanság, de ez most mellékes/
"A nagyobbik gond az, hogy a nyelvhasználat és szövegalkotási készség igen erős összefüggsében áll a gondolkodással is, lévén alapvetően és lényegileg a nyelven keresztül és a nyelv által gondolkodunk (nincs nyelv nélküli gondolkodás)."
Fura, én úgy tudtam hogy gondolkodás nélkül nincs nyelv, nem pedig fordítva.
Meg van biza képekben való gondolkodás.
Én meg tapasztalom a matematikában / matematikai sejtésekben való gondolkodást és a szituációkban való gondolkodást is.
-
turul16 #36 Az oktatással ott is baj van, hogy nem becsülik meg a tanárokat, így aki teheti (ért a szakmájához), az inkább nem tanít, tisztelet a kivételnek.
A tanagyag jórésze hasznavehetetlen a való életben, és lexikális jeleggű. Holott a művészett történetben (irodalom) és történelemben nagyon jó összefügések vannak, de az oktatás és méginkább a számonkérés, lexikálíis tudásra megy rá, ami nem edzi az agyat gondolkodásra.
Egy érettségizett diák semmit nem tud mi vár rá oda kint, nincs tisztában a társadalmi rendszerünkel, ügyintézések miben létével.
Kevés a szakkör, fizika/kémia órán kevés a kisérlet és ezen órák számát is csökkenteni akarják.
Szerintem rendes háztartástan, vagy barkácsolás oktatás sincs a sulikban, vagy olyan "mindenapi "ismeretek hogy miért úgy kell összekötni a DVD-t TV -vel. -
turul16 #35 Semmi köze az aktuál politikához, a médiának.
A midiának csak egy számít a nézettség. És xy IQ 0 showk nézettek.
Könnyű teremteni egy mítikus megfoghatatlna gonosz titkos szervezetet, hiszen ilyen önmagából kifordult világot kényelmesebb vele magyárázni, minthogy beismerjük mindannyian hibásak vagyunk, és szakadék felé haladó kocsiból kiszálni addig nem fogunk tudni, amíg ezt fel nem ismerjük.
Félő, hogy későn vesszük csak észre.
Saját magunknak hazudunk, egyenlőségről.
Olyan rendszeröl van szó ahol az egyénnek magának kell boldogulnia, és mégis közösségről prédikálnak.
Minden szervezeti egység szintén a saját létét tartja legfontosabbnak nem, azt a célt amiért létrejött, ezért ilyen tartós a rendszer, és nehezen modosítható, annak ellenére, hogy rossz.
"Egy hivatal legfontosabb feladata, hogy fentartsa önön fontosságát."
A rendszer nem képes globális problémával szembenézni, nem képes kezelni szellemi tőkét. Nincs igazi morális értékrend. -
waterman #34 kicsit Off
az egész arról szól, hogy butuljon a nép.. miről másról? nálunk ezrével rúgják ki a tanárokat máshol meg az sms miatt sírnak..
nem azért hülyülnek az emberek mert sms-t írnak, hanem mert a mai tizenéves életében nem olvasott el egy könyvet sem ami 30 lapból többől állt volna, gyorsan a rövidítettet óra előtt.. (ezekkel találkozik egy tini: tesco újság, tinimagazin, fogamzásgátló papírja). igazándiból teljesen mindegy lenne, hogy Jókait olvas, vagy Vavian Fable-t, a lényeg, hogy olvasson. mellesleg az utóbbit nem rakná le 10 oldal után.
gond az is hogy a mónika sóóó-ból meg a hasnolókból ömlik a színvonal. attól tartok, ahogy a világ meg az életünk is felgyorsult, úgy egyre kevésbé lesz időnk szellemünk köszörülésére. pl.: google videoba beírjuk american idiot és kijön egy bush videó. szerencsétlen texaszi p*r*szt nem tud kinyögni egy nyelvtanilag helyes mondatot. de határon belül is vannak így, akikre megéri figyelni, azokat elhajtják a kereskedelmi televíziókról és azok maradnak akik a céljaiknak megfelelnek. a nem műanyag meg kukázzon, mert ha mindenkihez eljutna pár politikailag nem megtisztított nyilatkozat, akkor lehet kinyitnánk a szemünket és észrevennénk, hogy butítás folyik. vészes butítás.
előbb utóbb jönnek majd a tesztes érettségik olyan kérdésekkel, hogy a képen látsz egy kávéautomatát, melyik gombot nyomnád meg ha hosszú kávét szeretnél. nem vicc, amerikában van ilyen.
#20 Vang So-nak igaza van. azt hagyta csak ki, hogy a kultúráról amiben élünk a média tehet legfőkképpen. viszont csak az a media sikeres ami az aktuális politikának megfelel és itt most a butítani kell az embert, hogy mindent bevegyen a gyomrunk.
kicsit Off vége. -
#33 A turult nem értem, a 16ot igen. -
turul16 #32 "j" "ly" hangjelölőnek nevezett nyelvben nem megengedett szvsz.
Mivel ugyan azt a hangot jelöli. Az meg orbitális baromság, hogy súlyos hibának számít az eltévesztése.
Elsajátítani pedig nehéz, mert semmilyen szabályosság nincs benne.
Leszámítva ,csak lyuk kezdődik ly al, és toldalékokban j van, ezzel kifujt a többit csak magolni lehet, vagy ha sokat látod megjegyzed, én nem ilyenekkel akarom lefoglalni az agykapacitásom :)
-
Morden23 #31 "A németek is képesek voltak lemondani a sarfeszeszről, akkor mi is igazán lemondhatnánk erről a nyamvadt ly -ről."
Nem szűntették meg a ß-t, csak elfogadható az "ss" is. Amúgy ha egyetlen betűvel van problémád, akkor az bizony nem a nyelv hibája (nem a víz a hülye, ha nem tudsz úszni). Mellesleg a magyar nyelvet nem az "ly" használata emeli bonyolultságában sok más nyelv fölé, valamint az "ly" és a "j" keverése nem a helyesírási hibák többségét adja, csak egy kis részét.
Hogy technikailag felesleges, abban egyébként igazad van, mert hagyományos értelemben véve nem használjuk. De azért nem olyan elképesztően nehéz elsajátítani, jobb képességű embernek egész jól szokott menni már általános iskolában is (persze nem árt, ha írsz és olvasol sokat, és mindezt nem a magyar chateken teszed). -
haxoror #30 Ahol én lakom arrafelé téged legfeljebb takarítani hívnak kis proli :)
Komplikált az élet, összezavar a saját anyanyelved?
Szar lehet, tanulj meg cigányul, ha jól hallottam az elég egyszerű nyelv, menni fog még neked is... -
#29 Akkor magyarázd már el nekem, hogy a mai világban már mi a francra jó a "ly"? El tudom képzelni, hogy falun felétek még pár földtúró tényleg "ej"ként ejti, de felénk csak arra jó, hogy FELESLEGESEN bonyolítsa a nyelvet. A németek is képesek voltak lemondani a sarfeszeszről, akkor mi is igazán lemondhatnánk erről a nyamvadt ly -ről. -
#28 Én azért veszem fel ilyenkor a telefont, mert engem TÉNYLEG csak a fontos esetekben hívnak. Volt már olyan nyáron, hogy én se hívtam senkit fel 1 hétig senkit és engem sem, mégsem állt meg az életem... -
duke #27 "El nem tudom képzelni, hogy egyesek mit SMS-nek és telefonálnak annyit"
Hat ez is megerne egy tanulmanyt,hogy az emberek tobbet beszelnek egymassal telefonon mint szemelyesen.Vagy a masik baromsag,hogy ha valakivel szemelyesen beszelget az ember,akarhol,akarmirol,ha jon egy telefon akkor az siman megszakithatja a beszelgetest.Nevetseges,hogy a telefonos beszelgetes elsobbseget elvez a szemelyes beszelgetessel szemben. -
#26 Én csak akkor küldök SMS-t, ha fontos a dolog és nincs bekapcsolva akinek küldöm. Kb. 5 éve van telefonom, de összes nem küldet szerintem 60 SMS-nél többet. El nem tudom képzelni, hogy egyesek mit SMS-nek és telefonálnak annyit. Én, ha valamit nem tudok megvitatni 5 prec alatt, akkor inkább maradok a személyes találkozónál... -
duke #25 "Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy milyen módon lehetne kiküszöbölni, vagy akár csak"
Szerintem reszben a buzi telefon gyartok tehetnek errol,hogy nem kepesek normalis billentyut tenni a telefonokra.Ha egy sms-t nem ilyen kinszenvedessel lehetne beirni,akkor senkinek nem jutna eszebe roviditeni. -
ssdb #24 ez mindig igy volt és így lesz :P SMS 4 ever, -
peba #23 A képen rosszul van írva az üzenet, javítom:
"Hi J where R U @?" -
#22 "ezért meg lehet nézni hogy kb 30-35 év alatt már mindenki csak macskakaparással ir. "
Hát én meg fordítva látom. A mai idősebb korosztálynak van olyan szutyok gyorsírása, hogy ehaj. Az egyetemen már sok-sok ember jegyzetét láttam és 95%-át gond nélkül el tudom olvasi elsőre, úgy hogy a tarralomra tuodk kuncentrálni. Könnyen olvasható patikus, orvos, vagy APEH-es írást még nem láttam. Apám is úgy ír, hogy anyám sem tudja sokszor elolvasni, csak én...
Az egyetemi tanárok viszont hihetetlenül rendezetten, szépen és tömören foglamznak és gyönybetűkkel írnak nagyrészt, de mégis gyorsan. Konzultációk alatt egy sima A/4-es lapra olyan tömören nyomják rá az info-t és olyan rendezetten, hogy az már beszarás. -
#21 Hm.. na igen, van még 1000 más tényező. Az sms csupán 1 szimbóluma a mai szociális környezetnek.
A legnagyobb gondot én a fogyasztói társadalom igénytelenségében látom.. de ez 1 más téma. :) -
Vang So #20 Keverednek itt a dolgok egy pöttyet, de sebaj, majd szálazgatjuk :))
Egyrészt a probléma nem egygyökerű, azaz, hogy a gyereket az sms rontja el (ez az olcsó bulvárállítás), hanem több hatás dolgozik egyszerre, amelyben az sms csak egy összetevő.
A mai fiatal alapvetően más kultúrában szocializálódik, mint mondjuk tette azt a korosztálya 50 éve, sokkal több képi információval találkozik, és a régitől nagyon eltérő szöveges környezettel. Ennek megfelelően pl. kevés egybefüggő, magasan strukturált, nyelvileg komplex szöveget olvas (pl. regény), vagy ír (pl. hagyományos levél) és sokkal több töredékes, információközpontú, funkcionalitásra kihegyezett, kifejezetten és célzottan sematizált, egyszerűsített, könnyített és ad-hoc texteket olvas és ír, mint pl. használati utasítás, filmfelirat, súgó, komment vagy épp sms.
Ennek megfelelően sokkal könnyebben értelmez bizonyos képi struktúrákat és összefüggéseket (pl. egy klip), cserében sokkal nehezebben boldogul az absztrakt és elvont nyelvi szerkezetekkel, sok lesz az általa nem ismert szó, nyelvi fordulat, stilisztikai, retorikai alakzat. Mindez persze visszahat a szövegalkotásra is, és nem csupán a technikai akadály a bibi (mobil-billentyűzetről szöveget pötyögni kényelmetlen és macerás), az csak ráerősít a dologra és a napi gyakorlattal konzerválja az állapotot.
A nagyobbik gond az, hogy a nyelvhasználat és szövegalkotási készség igen erős összefüggsében áll a gondolkodással is, lévén alapvetően és lényegileg a nyelven keresztül és a nyelv által gondolkodunk (nincs nyelv nélküli gondolkodás).
Innen már érthető az aggodalom: a nyelvi szegénység, a kifejezőkészség retardáltsága a világról való gonolkodás és így a személyiség és a szellemi kultúra primitívvé válásának veszélyét is magában hordja.
A nyelvújításra anno éppen azért volt szükség mert szegény és hiányos volt a magyar nyelv egy sor dolog kifejezésére, és ezen területek pótlására a németet, latint és franciát használta, amely úgy hatott vissza a nemzeti nyelvre, hogy az egyre kevéssé számított a kulturális és tudományos szövegek közvetítésére, és barbárnak minősült. A mozgalom lényege éppen abban állt, hogy beillessze, magyarítsa ezeket az elemeket és hiányzók helyére újakat hozzon létre, azaz egy bonyolult tartalmak kifejezésére alkalmas kultúrnyelvet hozzon létre!
Nyelvi szempontból a jelenlegi folyamat részben hasonló, hiszen egy sor (főleg angolszász) nyelvi elemet integrál és igazít a magyar nyelvhez (ragok, jelzők, toldalékok, igekötők stb.), ugyanakkor szerekezeti szinten (ill. új szóalkotások terén) valóban visszaesés érezhető, azaz a kifejezés gazdagsága és pontossága drámaian csökken, ezzel együtt pedig a világról való beszéd színvonala zuhan.
Elég megnézni a nagy mintaadó, a média vagy akár a politika nyelvhasználati gyakorlatát, a sematikus igénytelenség és az önismétlő, kis gondolati hatótávolságú szleng jól mutatja, hogyan is függ össze a szellemi és nyelvi leépülés.
A poroszos nevelés ebből a szempontból szerintem nem éppen a visszasírandó metódus, mivel bár sok gyakoraltian elemmel rendelkezett, mégsem segíti, sokszor inkább gátolja a kreativitást. Ahogyan a szépírás sem az íráskészséget, hanem a formalizmust mutatja csupán, a grafológia szerint éppen az érett személyiség jele az ún. „kiírt” írás, azaz a lendületes, nem rajzolt és szabályos mint inkább csak jelzésszerű íráskép (ami persze nem is görcsösen gyerekes ákombákom).
Egyszóval az sms csak egy (és nem feltétlen ártatlan) pont ebben a sztoriban, de kiváló bűnbak.
-
Ronny #19 nem tudom miért mondjátok, hogy az angol egyszerű. Egy bizonyos szintig könnyebb mint mondjuk az orosz, de az anyanyelvi szintnél már nagyszerűen kiegyenlítődnek ezek a különbségek. -
haxoror #18 A nyelvújítás lényege hogy az adott nyelvet modernizálják, új szavakat vezetnek be új tárgyakra illetve fogalmakra stb
A nyelvújítás határozottan NEM arról szól hogy a meglévő nyelvet egyszerűsítik mert kitenyésztődött egy balfasz retardált korosztály akik szellemileg visszalépnének egy szintet a kényelmükért "Jaj de bonyolult LY meg J betűk, össze vagyok zavarva szal szüntessük meg a LY-t!!!!"
"Ahogy élsz, úgy beszélsz."
Egyszerűbb emberek miatt egyszerűsítsünk?
Nem a hülyékhez kell igazítani a világot hanem az oktatásban kell bekeményíteni, nem "liberális" módszerek kellenek hanem a régi jól bevált porosz módszer, AZZAL mindenki megtanult helyesen írni és választékosan beszélni és nem funkcionális analfabétákat engedtek ki az iskolákból mint manapság. -
AranyKéz #17 Aki azt hiszi hogy értelmetlen gügyögés lenne a beszédünkből egy nyelvújítás után, pár dolgot figyelmen kívül hagy:
a) nyelvészek dolgoznák ki a részleteket
b) a széleskörűen beszélt nyelv lenne az alapja, nem pedig pár idióta SMS- és email-beszélgetése
c) már volt nyelvújítás, kisebb módosítások folyamatosan történnek, mégsem dől össze a világ
d) nagyon nem a nyelv (felesleges) bonyolultsága határozza meg a szépségét -
assdf #16 Amúgy meg ez a kutatás is egy nagy rakás baromság. Persze hogy egy smsben nem fogok igényesen fogalmazni, majd hülye leszek bepötyögni 1000 karaktert a fél négyzetcentis gombokon miközben 120 karakter is elég hozzá.
Az meg hogy ki mennyire tud irni vagy nem irni, annak semmi köze az smshez, inkább ahhoz hogy egy idióta oktatás van. Az én szüleimet és nagyszüleimet még tanitották szépen irni, minket meg már valami új rendszerü oktatásban részesitettek ami egyáltalán nem igazodik a gyerekhez, ezért meg lehet nézni hogy kb 30-35 év alatt már mindenki csak macskakaparással ir. -
assdf #15 Azért azt se felejtsük el hogy mind az irott mind a beszélt nyelv vmi kib@szottul bonyolult. Aki probált már idegen nyelvet (és nem angolt mert az viszonylag egyszerü) tanulni az tudja miről beszélek. A magyar is hasonlóan bonyolult, olyannyira, hogy szerintem a magyar emberek többsége képtelen lenne lerakni egy felsőfokú magyar nyelvvizsgát.
2007-ben pedig az történik, hogy megprobálják az emberek egyszerüsiteni a nyelvet.
Hál istennek már nem az irodalmárok vannak többségben, és bizony eljött az az időszak, amikor nem a nyelv szépsége a szempont hanem a használhatósága. Természetszerüleg ez az igényesség rovárása megy, de én pl bevallom öszintén szivesebben tanulok angol mint kinait, mert az egyiket pár év alatt el lehet sajátitani a másikat meg pár évtized alatt... -
Brainpumper #14 Nem semmi! Lesz "újbeszél" -
Pappi #13 qwerty billentyűzet megoldást jelenthet:) -
roliika #12 Semmi gond! A közeljövőben egyszerűbb lesz angolt tanulni! -
#11 Ez nem úgy van, h mások a helyesírási szabályok, mert az új szabályokat sem tartják be, hanem 1xűen igénytelenné válik az ember, néha így írja, néha úgy, következetesség nélkül, ami a helyesírás alapja. -
#10 Ez csakis butulás és nem "fejlődés". Az írott nyelv, az sms-ek (esetleg fórumok:) által visszafejlődik, mint a cikkben is írva vagyon: csökken a szókincs, hiányos szerkezetű mondatok alkalmazása.. stb. Ez később a beszélt nyelvre is kihat. -
#9 Egy atombomba kísérleteket azért nem végeznék el ilyen tömörített leírásból.. ;)
-
ProClub #8 Nem tudom, nekem már ott bajaim vannak, hogy az oldalamon hozzászólók nincsenek tisztában a tipográfiával és sem a vessző előtt sem utána nem tesznek szóközt (előtte nem kéne, utána viszont igen) és ennek köszönhetően baromi rondán tördelődik minden.
A baj nem a nyelv átalakulásával van, hanem az igénytelenség fokozódásával. Ha valaki igénytelenül ír, majd el fog kezdeni igénytelenül foglamazni és a végén értelmetlen gügyögés lesz az egészből... -
#7 tényleg :D -
#6 Talán meg kellene változtatni a helyesírási szabályokat. -
#5 Ezt valahol olvastam, hogy elég ha a szavak kezdőbetűje és vége megegyezik és értelmesen el lehet olvasni. pl. mitonor, bclikii, föüggny, óearnrd, tlfeeon, stb. tök furcsa de műkszik a nem hosszú egyszerűbb szavaknál.