26
  • Mr Csé
    #26
    :O
  • raingun
    #25
    Amerikában lassan már a TB is támogatni fogja ezt a sz*rt.
    A sok frusztrált ember felejteni tudja mekkora luzer a való életben....
  • waterman
    #24
    félreértettél. nézz a fenti képekre, ezt várnád el egy olyan programtól amit 5millióan használnak? nem a vrml-t akartam leszólni, de ugye annak magvannak a maga korlátai, ugyanakkor egy ilyen látványvilágot 2-3 óra alatt össze lehet hozni benne. semmi bajoma vrml-lel, amire kitalálták arra pont jó, de nem abban állnak le a fejlesztők 3D játékot programozni, mert egyszerűen nem arra való.
  • tothzozo
    #23
    Valaki tudja mi az a "lávacső lakóalkalmatosság" ????????
  • kukacos
    #22
    Kitűnő HDR demó (tényleg csodaszép):
    http://www.daionet.gr.jp/~masa/archives/rthdribl_1_2.zip
  • dez
    #21
    A HDR része annak a jelenségnek az utánzása is, amikor egy terület már annyira fényes, hogy egy fényudvart látunk körülötte, szóval így elvakít. Ettől élethűbb lesz. Amit írsz, az attól is lehet, ha túl nagyra van véve a HDR, és már természetellenes.

    Az AF AA-szerű túlmintavételezés, csak textúrára.

    Az AA meg nem a recés éleket mossa el, hanem a recéket. :)
  • Sanyix
    #20
    HDR (high dynamic range): ha belenézel a napba vagy fényesebb helyre mész a játékban, a sötétebb részek mégjobban elsötétednek fokozatosan, ugyanígy fordítva világosról sötétbe, jobban látszik a napsütés pl a napsütötte részeken, mert fényesebb, meg ilyesmik, szóval a szem alkalmazkodását akarja modellezni. Sajnos a legtöbb játékban a HDR egy sima blur (elmosás), és glowot (minden fénylik, mintha cukormáz lenne rajta), szóval ocsmány. Riktán normális HDR-t is csinálnak.

    anisotropic filtering: textúraszűrés, elvileg többször egymásra rakja a textúrát kicsit elcsúsztatva, így élesebbnek, nagyobb felbontásúnak látszik.
    antialiasig: élsimítás, elmossa a recés éleket.
  • Sanyix
    #19
    Hát azért ne kezeld le a vrml-t, azért elég szép fényeffekteket lehet elővarázsolni benne. Elegendő szöszmötöléssel brutál modelleket lehet benne csinálni.
  • nearo
    #18
    "grafika: az atlagembernek fogalma sincs arrol, mi az a HDR, anisotropoic filtering, antialias, stb."
    Átlagember vagyok, tényleg fogalmam sincs, hogy mik ezek, de kíváncsi vagyok, mert már találkoztam velük. Tehát mit is jelentenek ezek pontosan?:)
  • turul16
    #17
    Van OpenSource kliens ehhez a szutyhoz.
    Ingyen be lehet lépni körbe nézni, vagy ahhoz pínz köl ?
  • dez
    #16
    Csakhogy ez így nem lesz autentikus. Kicsit azért más ott lenni 7/24-ben, mint napi pár órában, ami után itt azt csinálsz, amit akarsz.
  • sajoati
    #15
    Spaceport Alpha egesz korrekt hely, NASA kozvetiteseket is lehet nezni eloben, egyebekent is rengeteg kiserlet megy SL-ben, rengeteg erdekes dolgot megvalositanak a kreativ emberkek, pl. a 4 dimenizos hazat (elindulsz egy szobabol egy iranyba, es ugyanabba a szobaba jutsz vissza), ami Escher kepeit idezi, vagy emlithetnenk az Eletet reprodukalni akaro szimet (mindenfele rem egyszeru lenyeket szkripteltek, "belejuk programozva" a tovabbfejlodes, az evolucio lehetoseget), de most epul a Tudor-korabeli Angliat bemutato szim, nemreg vettek meg $50.000-ert Amsterdam-ot (nana, hogy egy amszterdami ceg), hamarosan olyan voice technologia lesz benne, ami lepipalja a teemspeak-et, ventrilot (terben elkulonulve lesz hallhato akar 10-20 avatar), stb. stb. stb.

    grafika: az atlagembernek fogalma sincs arrol, mi az a HDR, anisotropoic filtering, antialias, stb. ok most latjak meg a gepi vilagot az SL formajaban, es lenyugozve nezik a max. 1024x1024-es texturakkal folfestett epuleteket, szobrokat (lasd pl. Louvre).

    Emellett rengeteg hireseg megfordul odabenn, Dean R. Koontz tartott felolvasast, a 300 szereplogardaja es rendezoje eloben(!), na jo, avatarok formajaban volt nyaggathato, stb. stb.
  • brueni
    #14
    én vagyok hülye, vagy mi az a lávacső?....
  • Sanyix
    #13
    Nincs mit lelőni, az eredeti április 1. cikk eltűnt mára, ez nem -> komolyan gondolják :)
  • k9duli
    #12
    hm hm bocsánat hogy a poént lelövöm a datum.
  • waterman
    #11
    a grafikától hanyattvágtam magam. múlt évben vrml-ben kb ilyeneket programoztam. csak türelem kell hozzá..
  • Szefmester
    #10
    sztem lassan ha szociális hatásokat akar valaki tesztelni azt a WoWban tegye meg.. ott engem úgy sem zavar mert nem leszek érintett, mégis a legtöbb emberhez eljut :D és legalább őket bosszantják
  • emp
    #9
    Totális beszarás... Nem a muzulmánok, hanem a Second Life Avatarok fogják lerohanni a világot :)))))
  • Frosty01
    #8
    a képek túl meggyőzőek :D
  • juzosch
    #7
    Nem a technológiát akarják sztem tesztelni, hanem a szociális hatásokat.
  • N1ggA
    #6
    hanyadika van?
  • Aserac
    #5
    Nem szeretek sarkítottan véleményt alkotni, de ez szerintem egy marhaság.
  • Sanyix
    #4
    Ebbe mi tudományos?
    És nincs benne reális szimuláció, ez szinte tuti.
  • Tetsuo
    #3
    Már legalább van benn vmi értelmes.. persze ha reális a szimuláció.
    Nem rossz, ha a marginális részeken megjelennek a szubkultúrák képviselői, csak ezt tehetik máshol is. :)
  • roliika
    #2
    Mert aktuális.
    Mert valamiről kell írni.
    Mert kell a nézettség.
    Mert unalmasak már a PS3-as és MS-os hírek.
  • Frosty01
    #1
    miért reklámozza az sg is ezt a taliga szart?