22
  • Komolytalan
    #22
    WoW MMORPG-nek indult, nem MMO stratégiának, vagyis nem kiveszett belőle, hanem benne se volt a stratégia. Egyébként stratégiában nem a Warcraft volt a legjobb, mert pl Warcraft 2 idejében a Command and Conquer sokkal jobb volt stratégiai játékként. Feelingben nem.
    "A nagyivu strategiak meg instance-okban sem szuksegesek, leginkabb a csapat koordinacio szuksegtelensege miatt. Alapvetoen minden osztaly fix szereppel bir, amit csak simetelgetni kell a sikerhez. Ez nagyon repetitivve teszi."
    Ez nettó hülyeség. Mi az hogy csapat koordináció szükségtelensége? Milyen instában jártál te utoljára, l25-ön Stockade-ben? Baromira nem mindegy a helyezkedés, és az egyes mobok mozdulatait le kell reagálni, kurvára nem 2000 msec/művelet sebességgel, mivel 2 másodperc pl arra sincs sosem, hogy odafuss ahol életben tudsz maradni. Egyes spelleken van global cooldown, ami 1.5 másodperc, de ez nem vonatkozik mindenre, és nem 1.5 sec kasztidőt takar, hanem a kaszt után addig nem tudsz más, az adott spellel azonos global CD-n lévő képességet használni.
    "Viszont igy a rossz reakciokkal rendelkezo 'lassu' jatekosok is tudnak vele jatszani."
    Aha, hogyne, ezért rakják bele a jelenlegi top guildek a jelentkezési lapjukra hogy milyen FPS játékokkal játszott a jelentkező komolyabb szinten. Komoly FPS tudás alap, anélkül esély nincs arra, hogy kiemelkedő eredményt érjen el valaki WoWban.
    Szóval megint egy expert szólt hozzá a témához, aki valószínűleg WoWot is csak freitamás műsorában látott. Áááá baz, olyan hülye vagy a WoWhoz, ha azt se tudnád minek a rövidítése ez a 3 betű, akkor is értelmesebb hozzászólást tudtál volna írni.
  • Komolytalan
    #21
    Talán elmond a WoW összetettségéről valamit, hogy nem érted azt se hogy mi folyik a képernyőn. Azért egy CS-re vagy autó szimulátorra ez nem igazán mondható el. Egyébként elárulom, a képernyőn egy csata folyik, ahol minden illető 2-4 támadásból el tudná intézni az ellenfelét, ha az nem tenne ez ellen valamit (vagyis nem a sebzés/HP arány alacsony). Ráadásul a 3-4 támadás itt mindig talál is, ha sikerült ellőni. 3 perc alatt - amit megnéztél belőle - ez mennyi is? Valószínűleg összetettebb mint lőni a géppityuval nem?
    Egy sorozatnál húzok egy balról jobbra csíkot aztán hátha nem fér el közötte vs kattintással eltalálok 5 másik közül, 80% takarásban lévő ellenfelet - szerinted melyiknél kell jobban célozni? Egyébként WoWosok azért nem hozzák fel a célzási képességet meg a WASD skillt, mert ez alapkövetelmény. Mint az ált isk. 2. osztályban hogy tudj olvasni. Az össz követelmény max 10%-a. A CS-ben meg ez a követelmények legalább 50%-a (de lehet keveset mondtam).
  • kvp
    #20
    Shion jol osszefoglalta az mmo-k lehetosegeit. Szerintem a wow-nak pont az a baja, hogy tul diablo-s a jatekmenet, ami alapvetoen egy point and click jatek. A wow ezt megtoldotta a japan jatekokbol atvett 'szerezd meg mind' tipusu gyujtogetessel, ami sok kisgyereknek vonzo es kiegeszitette a warcraft univerzumaval amitol sok felnott embernek vonzo. Viszont pont az veszett el a wow-ban amitol a warcraft-ok nepszeruek voltak: a strategia. Alapvetoen csak a turelemrol, az ismetlesrol es a mikromenedzsmentrol szol (spell+item kezeles). A nagyivu strategiak meg instance-okban sem szuksegesek, leginkabb a csapat koordinacio szuksegtelensege miatt. Alapvetoen minden osztaly fix szereppel bir, amit csak simetelgetni kell a sikerhez. Ez nagyon repetitivve teszi.

    A wow jatek kihivasairol pedig annyit, hogy nagyon alacsony a lehetosegek szama, csak egy attack, skill use, item use valasztasban merul ki es a 2 masodperces lepes ido sem tesz jot neki. (egy fps-ben ez 2000 msec helyett max 50 msec szokott lenni, mmmo fps eseten is max 150-200) Viszont igy a rossz reakciokkal rendelkezo 'lassu' jatekosok is tudnak vele jatszani. A belinkelt video ami a top pvp-t hivatott bemutatni leginkabb egy szupermario szintu jatekra hasonlit, viszont mivel itt a celkijeloles kattogtatasra alapul, ezert meg az ugyessegi elem is hianyzik. Tehat a wow nem igenyel sem ugyesseget, sem jo reakciokat, sem komolyabb gondolkodast es nem biztosit tenyleges szabadsagot a virtualis vilagban. Viszont lehet benne fejlodni egy megadott vonalon es celig, gyujtogetni egy fix targy es skill keszletet. Pont olyan mint pl. a pokemon volt annak idejen, viszont a wow jatekosok jo reszenek ez az idealis jatek.

    Aki kihivast akar az pedig keres maganak valami ertelmeset.
  • Shion
    #19
    Megint eszembe jutott 1-2 dolog :)

    Most MMO-knál a fantasy és sci-fi rpg-k, ill. pvp-k a divatosak, de a piac szegmentálásával majd új stílusú játékok is mmo-k lehetnek. Például én anno nagyon vártam a Need For Speed: Motorcity MMO-t, meg is jelent, de legnagyobb bánatomra csakis USA-ban játszható :( Pedig ez a játék egy NFS és Streed Rod keverék, tehát nagyon jó kis játék lehetne, ha tudnék játszani vele. Remélem lesznek még további autós MMO-k, mert azokra tuti vevő lennék :D

    Most készül a Pirates és Stargate Online játékok is, és remélem lesz még jó pár más stílusokból is. Egy szó, mint száz. Amióta MMO-zok, szóló játékok nem igazán érdekelnek, kötnek le. Max. a barátokkal elmegyek egy-egy haveri lan partira ;)
  • Shion
    #18
    Kínai farmer 20 eFt-ot keres egy hónapban, nem dollárban kell érteni a 20 rongyot. Félreértelmezhető, amit írtam ;)
  • Shion
    #17
    CS-t, LAN-partikat, versenyeket említesz, hogy azt szereted. De ezekben is emberek ellen játszol, nem? Az MMOG mindössze annyiban különbözik a LAN partiktól, hogy a gépek összekapcsolódásához internetet használ, ergo nem kell kimozdulnod otthonról. Egyes játékok a játszhatóságra, mások a feelingre, míg némelyek a komplexitásra, tartalomra, stb. helyezik a hangsúlyt. Ezt még megfejeled azzal, hogy emberekkel vagy emberek ellen játszol, közel megunhatatlan lesz. MMOG rövidítés jelentése Massive Multiplayer Online Game.

    World of Warcraft-ot a Diablo készítői csinálták (Blizzard Entertainment), így a tőlük elvárható színvonalat hozták is: nagyon feelinges, egyszerűen játszható és nagy tömegeknek tetsző játékot dobtak össze. A WoW-tól nem érdemes ennél többet elvárni, mivel erre készült csak, nem többre. A WoW dicséretére legyen mondva, kultuszt és divatott teremtett, ill. olyan embereket is megmozgatott, akiknek eddig eszükbe sem jutott MMO-zni, vagy azt sem tudták mi az. Ezzel az eredményével segíti az MMO-k megkedveltetését és elfogadását. Innentől kezdve nyitott a kapu a sokszínűsítésre és más-más komplexitású és stílusú MMO-k készítésére.

    Volt ugyebár anno az Everquest (1999), mint első nagy fantasy MMORPG, ami stílust teremtett. Később lettek újabbak, amik jobbak / rosszabbak voltak tőle, kinek mi kellett/tetszett. Most sokféle játék van, fel sem lehet őket sorolni, annyi van. Pár példa mindennemű sorrend nélkül:
    EVE Online: elite rajongók kedvence, sci-fi
    Star Wars Galaxies (2003): egyik legkomplexebb játék volt, aztán lebutították. SW rajongók tízezrei még mindig játszák.
    Everquest (1999): első fantasy online játék, hatalmas tábora volt, sokan azóta átmentek az eq2 és más mmo-kba. Kiegészítők száma már 20 körül mozog, tehát elképesztő mennyiségű anyag van már benne (pályák, küldetések, stb.)
    Everquest II (2004): nagy rajongói tábor, wow-hoz képest komplex rendszerek, fél évente új kiegészítők és a wow miatt ő is átesett némi egyszerűsítésen, de a kiegészítők miatt még mindig van miért játszani annak, aki nem szereti a wow egyszerűségét.
    Vanguard (2007): újhullámos fantasy rpg, cél a komplexitás és az rpg. Elsősorban az igényes játékosokat kívánja magához csábítani. Jelenleg még kezdeti stádiumban üzemel (sok bug), de sok lehetőség van benne. Ha csak a felét megvalósítják az ígéreteknek, akkor nagy jövő előtt áll. A garancia pedig a főprogramozó személye, aki anno kitalálta és elkészítette a világ első fantasy mmo-ját, az Everquest-et.
    Guild Wars: egyesek szerint pvp-ben a legjobb
    World of Warcraft: legnépszerűbb, pvp-re és egyszerűségre kihegyezve
    Lineage II: ingyenesen játszható, de nem oly komplex mint a többi mmo
    távol keleti mmo-k: sok van, de nem a mi ízlésünknek megfelelőek, ezért nem sokan foglalkoznak velük.
    stb, van még jó pár mmo

    Kínai farmerek: mivel nyugaton, de elsősorban amerikában jó anyagi körülmények között élnek az emberek és lusták pár hónapot játszogatni, míg kapnak egy jól felszerelt karaktert, vagy gürcölni egy jó tárgy, ház, stb. megszerzéséért és inkább ingame megvennék, ők a farmerek elsődleges vásárlói. Ingame pénzt, tárgyakat, stb. vesznek valódi dollárokért. És amíg egy kínai emberke havi 20 rongyért napi 16 órát "játszik" a gép előtt és az amerikai hajlandó 2-100 dollárokat fizetni ingame dolgokért, mindig is lesznek farmerek.

    Tehát végeredményben, az mmo-k a lan partik felnagyított változata bizonyos szempontból, de vannak különbségek. És a piac tovább fog szegmentálódni, színesedni, ami jó, mert ezáltal minél többen fognak számukra legjobban tetsző játékkal játszani.
  • sathinel
    #16
    Én is CSS-el nyomom néha, de az nem MMORPG. DDO, WOW, és még pár bétateszten voltam úgyhogy nem rosszak. CS-ből versenyek vannak, és akik jók, még pénzt, és gépet is nyerhetnek. WOW-ban azért tudnak sokan megmaradni, mivel van egy élvezetes arcade felület, amiben igen szabadon, és látványosan tudsz élni. És nem mellékes a heti(esetenként napi) frissítés sem amit előtte csak a CSS-ben láttam. DDO jobb ha RPG-fan vagy, de nem olyan az irányítás mint amire vágyok WOW után. Japánoknál(vagy Délkórea nem emlékszem) láttam néhány szép kezdeményezést:AION
  • shusaku
    #15
    CS mögül hirdeted az igét, hogy mekkora hülyeség a Wow? LOL, get a life.
  • Brainpumper
    #14
    Szerintem a GuildWars sokkal jobb mint a WoW. Szebb is.
  • cateran
    #13
    "játszhatnék RTS-t is de azokat nem szeretem, viszont azokban legalább kell gondolkodni"
    Tehát ha gondolkodni kell, akkor nem szereted?:P (jójó,tudom,hogy nem igy értetted,de azért cinkelhetek kicsit,nem?)
    tehetség: reflexek (csontstratégiák kilőve...)A többi példáddal az a baj,hogy ha jól szimulálná 1 fps (esetünkben a CS)a valóságot,akkor a terrorista oldal 3 perc alatt automatikusan kinyúlna,lévén a spec kommandosok általában jóval képzettebbek mint 1 "átlag" terrorista(jobb reflexek,jobb felszerelés,jobb kiképzés)azaz a terrorista oldallal nem lenne érdemes játszani!
    CS versenyjáték? Majdnem Sport? Nagyon jóóó,folytasd csak,mosolyt csalsz az arcomra:)
    Nem kell félreérteni,nem a WoW-ot akarom isteníteni és a CS-t fikázni (a WoW úgy szar ahogy van,kár bizonygatni,hogy nem)egyszerüen a commentedből az jön le,hogy azok a játékok a jók amikkel te játszol,mert ezekben jó vagy,amiben meg nem, az szar.......
  • HöfEE
    #12
    Megnéztem a moviet(vagyis az első 3 percét) de egyszerüen arra se jöttem rá , hogy egyáltalán mit nézzek , hogy lássam hogy tényleg kell ehhez tehetség. Felülnézetből ment a kamera végig miközben a karakterecske szépen alkotott. Na ebből spec nem jött le hogy mit is akarsz bebizonyitani. De ha jobban belegondolunk mit takar a tehetség(skill) Szerintem: reflexek, helyes helyzetfelismerés a játékban, taktika, (most mondhatnám még a célzókézséget de mivel ebben a játékban célozni sem kell ez is minusz). De az előbb felsorolt dolgogból maximum a helyes helyzetfelismerés ami megvalósul. Szóval ne magyarázzátok meg hogy ehhez mekkora "skill" kell.
  • HöfEE
    #11
    Persze hogy én vok a szellemileg visszamaradott, miközben neked az ÉRTŐ OLVASÁS is eléggé misztikus fogalom. Mint írtam azokat a játékokat szeretem amihez kell tehetség és/VAGY ész. Autós játékokhoz pl tehetség szükségeltetik (ja és ezalatt nem az árkádkirály NFS-t értem hanem egy Race-t vagy egy GTR-2-t). De egy taktikai FPS nél(Battlefield)már inkább ész kell.Na és hogy a CS ben mi a cél? A counter-strike versenyjáték nyilván te is tudod oda kell tehetség, én is CS zek járok versenyLAN-okra és több netes ligában is részt veszek, ez már inkább olyan mint a sport de most nem is ez a lényeg hanem, hogy Wowban kattintgatni ne haragudj számomra nem különösebben élvezhető.
  • Archenemy
    #10
    Vannak PvP orientalt mmorpgk is, Eve Online pl. egy urhajos, birodalomepitos, PvP (de nem kotelezo pvp-zni benne, csak... ajanlott :)) mmog.
  • Komolytalan
    #9
    http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=37372

    5vs5 aréna fight, top csapatok között. Válaszd a live streamet, és ha végignézted akkor mondd azt, hogy nem kell wowhoz skill.
  • cateran
    #8
    "azonkivül hogy egész nap ülhetsz a gép előtt különösebb cél nélkül és még csak nem is kell különösebb tudás hozzá. Ezért játszok inkább egy autós játékkal vagy egy Counter-strike-al. Ezekhez legalább kell valamennyi tehetség és ész.(játszhatnék RTS-t is de azokat nem szeretem, viszont azokban legalább kell gondolkodni nem ugy mint a wowban és társaiban)"
    Szerencsére nem kell nekem minősítenem a szellemi kapacításodat,ezt megtetted te magad.......Bár azért megkérdezném,hogy a CS-ben mi a cél?Vagy egy autós játékban?Vagy egy akármilyen játékban?Mert annyi cél a wowban is van...és felejtsük már el ezt a nem kell ész hozzá dolgot!Alapból nem bonyolult ez igaz,de ne hidd,hogy az ún. insták főellenfelei csak úgy hipp-hopp elfekszenek neked és sajna nem elég csak rárongyolni sem...bizony-bizony csapatmunka és taktika kell hozzá (a PvP-s Battlegroundokat már meg sem említem)
    Egyébként ha neked ész kell 1 autós játékhoz,akkor csak gratulálni tudok.....(max az über szimulátorokhoz kellhet,de 1 nfs-hez tuti nem)
  • cateran
    #7
    Több benne a kinai bot,mint ahányan a wowot játszák......
  • erb
    #6
    "Én sokkal jobban élvezem ha legyőzhetek valakit ha versenghetek valakivel." miert feltetelezed, hogy itt nincs ilyen? A WoW-nak igenis van alternativaja. Es lassatok csodat, ingyenes. Lehet hüledezni, www.silkroadonline.net Gyanitom lassan legalabb annyian jatszak majd, mint a WoW-ot.
  • oneman
    #5
    le a kalappal a WoW , SL meg satöbbi fejlesztői előtt...
    Egy iszonyú jó módszert találtak ki arra, hogy megfejjék a sok életképtelen idiótát...
  • barret
    #4
    Miota kiprobaltam,2 eve 1 jatekkal jatszom :D
    Es ez nem fog valtozni meg egy darabig...
    MMORPG forewer. Valahogy szeretek elo emberek kozott mozogni.Nem kot le a buta al.
  • HöfEE
    #3
    Én meg remélem, hogy végre kicsit visszavesznek ebből az mmorpg őrületből mert már a csapból is ez folyik. Amugy sem értem mi a jó ezekben a játékokban, azonkivül hogy egész nap ülhetsz a gép előtt különösebb cél nélkül és még csak nem is kell különösebb tudás hozzá. Ezért játszok inkább egy autós játékkal vagy egy Counter-strike-al. Ezekhez legalább kell valamennyi tehetség és ész.(játszhatnék RTS-t is de azokat nem szeretem, viszont azokban legalább kell gondolkodni nem ugy mint a wowban és társaiban) A másik meg amikor erre azt válaszolják hogy azért játszanak mert jó hogy fejlődnek, teszem fel elérsz valamilyen szintet, és akkor mi van?? Ez boldoggá tesz? vagy miért jó az neked? Én sokkal jobban élvezem ha legyőzhetek valakit ha versenghetek valakivel. Ezért se játszok MMORPG-t. Kisregény vége.
  • Morden23
    #2
    "Remélem nemsokárra sok konkurense lessz a wow-nak. Nem akarok rosszat a wow-nak, de szeretnék látni sok jól elkészült gamét."

    Még egy jó ideig nem lesz konkrét "vetélytársa" a WoW-nak. A jelenlegi helyzetben a "nagy" nevek inkább arra törekednek, hogy felosszák az MMO piacát, nem pedig arra, hogy "WoW-killer" játékokkal destabilizáljanak egy lassan felnőtté váló piaci szegmenst.
    Gyakorlatilag a WoW minden (piaci) szempontból dícséretet érdemel, mert effektíve kinevelt/felnevelt egy játék-genret, és elérte azt, hogy az MMO(rpg) játékokra ne, mint egy szűk szubkultúrához szóló rétegjátékként, hanem nagyon is közfelhasználói szórakozásként tekintsenek.
    Jelenleg a készülő nagyobb játékcímek (már ami Európát és a Távol-Nyugatot illeti) inkább arra törekednek, hogy a nagy tortát osztogassák fel és külön szeleteket hasítsanak maguknak (Word of Darkness, Stargate Worlds pl.), a Távol-Kelet meg teljesen máshogy működik (még a finanszírozási metódus is elég más rendszerre épül gyakran).

    Arra viszont lehet számolni, hogy maga a műfaj igencsak be fog indulni, és valószínűleg gombamód el fognak szaporodni az igényesebb, nagyobb játékok (manapság is nagyjából másfélezer ismertebb vagy kevésbé ismertebb MMO létezik, ennek túlnyomó többsége a néhány tucattól egy-két ezerig rendelkezik felhasználókkal, és igencsak lokálisak... ezek valószínűleg sosem fogják már kinőni a kezdeti gyermekbetegségeket, inkább az új címek fognak hódítani).
  • sathinel
    #1
    Szép pénz, ami fellendíti a játék, és gépgyártást. Remélem nemsokárra sok konkurense lessz a wow-nak. Nem akarok rosszat a wow-nak, de szeretnék látni sok jól elkészült gamét. Nagyobb verseny lenne a felhasználókért, ami csak a játékosoknak jó:D