148
A súlyadót átalakították gépjárműadóvá
  • Zsolti9014
    #148
    Én úgy tudom, hogy akinek január 1-jén a nevén van az autó, annak kell abban az évben fizetnie, így gondolom, mivel 1-jén még forgalomban volt az autó, ez vonatkozik ide is, tehát ez alapján jogos, amit mondtak.

    Más kérdés, hogy méltányos az lenne, ha a második félévre már nem kellene fizetni...
  • bodaandras
    #147
    Kérnék egy kis segítséget. Az autómat ez év február 21-én véglegesen kivonattam a forgalomból. És azt válaszolták, hogy egész évre kikel fizetnem a gépjárműadót.
    Ha tud valaki, segítsen, mert nekem valahogy ez furcsa.
  • [HUN]FaTaL
    #146
    jaja van benne valami:D:D:D
  • Pheel
    #145
    Az IlFerros vissza fog ülni egy húszévesbe, amikor kiveszik a segge alól az újat azért, mert nem fizet az IlFerro, neki meg nincs pénze.
  • [HUN]FaTaL
    #144
    én nem arról beszélek hogy visszaül, de ha valaki most akart autót vásárolni ezekután kétszer meggondolja...
  • Vlala #143
    Ne féltsd Te attól a magyarokat. Egy magyar, még inkább egy újmagyar nem fog visszaülni egy húszéves Ladába az ilferrós szuperautójából, csak azért, mert arra kevesebb az adó...
  • [HUN]FaTaL
    #142
    Egy nagy kalap szar az egész, a 20 éves ladás tulaj kevesebbet fizet mint az akinek friss autója van, közben meg ecsetelik hogy mekkora gáz hogy elöregszik az autóparkunk LOL:D Hát így mégjobban elfog...
  • Seten
    #141

    Na ennyit az igazságos új adóról. :)

  • Pheel
    #140
    Jobban jártam volna, de még jobban örülnék, ha nem jártam volna jobban. Egyszerűen baromság nem környezetterhelés alapon adóztatni.
  • [HUN]FaTaL
    #139
    nekünk is a duplája lett a súlyadóhoz képest az új adó, mivel 3,5 éves a kocsi
  • Seten
    #138

    Akkor lehet te is jobban jártál volna ha marad a súlyadó, nem ez a 300Ft/kW.

  • [HUN]FaTaL
    #137
    szerintem 1100kg 80LE-vel átlagosnak mondható
  • Pheel
    #136
    Nekem nem sportolni kell, tehát nem. Nem egy rakéta, de agilis jószág. Nem Agila, agilis. ;-)
  • Borg
    #135
    1100kg 80LE-vel azért már eléggé a szenvedés kategória, nem?:)
  • Pheel
    #134
    Én pont tavaly cseréltem autót. Eddig egy 20 éves 800 kilós kocsim volt, most egy 0 éves 1100 kilós van. A régi 10k körül volt súlyadóban, ez 18k lesz teljesítményadóban. Megérdemlem, elvégre ez a kocsi tizedannyira sem szennyezi a környezetet, mint a régi. Egyébként is egy burzsuly szemét vagyok, hiszen vettem egy 3 millás kocsit 2 misi hitellel.
  • Seten
    #133

    Sajnos minden adó mögött politika van. :(

    Egyébként régebben hogyan alakult az autóitok súlyadója? Csak mert ezen információk hiányában nem akarom azt mondani, hogy a súlyadó az jobb volt.

  • PeeVee
    #132
    Vagy inkább támogatni az új autó vásárlást és az emberek vásárlási kedvét növelni, hogy ezáltal nagyobb ÁFA bevétele legyen az országnak... Láthatjátok a sok-sok felmérésből, hogy az emberek jóval (kb.10%) kevesebbet vásárolnak mint eddig... ennyivel kevesebb az adóbevétel... és kb ezt próbálják kompenzálni az új adónemekkel, ami sikerül/nem! És itt jön a kérdés, hogy mi értelme van az adók emelésének, kitalálásának stb.?!?! Az a probléma, hogy egyik párt, meg semmilyen "szervezet" sem tud csinálni egy normális tervet erre, mert akkor mondhatnák, hogy így kéne csinálni stb... így meg aztán hiába van igaza egyiknek, ha lusta?! csinálni egy tervezetet... ->> gépjárműadó+ (bocs, ha esetleg politizálásnak érzitek, de összefüggenek a dolgok, semmi sem véletlen...(
  • DJ BP
    #131
    hagyadmár azt az Audit :), 230 ló alatt úgyse vesznek :),az meg már több :)

    mellesleg gépjárműről van szó, a magasabb jövedelmét már úgyis megadóztatják, ne aggódj. Nem a járműadóval kell a jövedelmi különbségeket kiegyenlíteni.... Ugyanaz régi járművekre magasabb adó kéne környezetvédelem miatt, pedig biztos kisebb értékűek, tulajdonosuk biztos nem gazdag. Szóval te kevered a dolgokat, ez egy járműadó, és nem személyi jövedelemadó, ezt értsd meg.
  • Seten
    #130

    Ki mondta, hogy nem akarok adót fizetni?
    Azt nem tartom fair-nek, hogy a magasabb jövedelműek (mert én egy Audi fenntartását nem engedhetném meg magamnak) miért fizetnek kevesebbet mint én?!

    (Ezt magyarázom az elejétől fogva.)

  • Pheel
    #129
    vaslogika :)
  • Borg
    #128
    Itt nem arról van szó, hogy meg kell vonni tőled, vagy bárkitől az élvezeti cikket. Viszont ha megengedheted magadnak a megvételét, és a fenntartását is egy élvezeti cikknek, akkor fizess is adót utána.
  • Seten
    #127

    Gondolom te csakis a munkahelyre jársz autóval, máshová szigorúan gyalog?! :)

  • Seten
    #126

    Te pedig közlekedhetnél autó helyett kerékpárral, villamossal, busszal, vonattal is, nem? Olcsóbb lenne. Gondolom van autód. Minek?
    Ja, hogy úgy kényelmesebb? Tehát ilyen alapon ez is plusz élvezeti cikk. :P

  • DJ BP
    #125
    nehéz felfognotok, hogy én közlekedni szoktam vele?!

    baszki, egy 4 millió Ft értékű használt 200 lovas autóval is közlekednek, amikor közlekedhetne 100 lovassal is...

    Te is, neked nem elég a CBR250 kraftja, neked erősebb kell, hogy egy átlagautónál erősebb legyél sokkal... Ennyi, úgyhogy ne siránkozz. Lefogadom te is gyorsulgatsz vele néha, innentől kezdve valóban játékszer is.
  • Borg
    #124
    Tehát a motorod csak egy plusz élvezeti cikk.
  • Seten
    #123

    A munkahelyem két megállóra van, hülyeség lenne nem gyalog járni.
    Család nincs, csak barátnő, neki meg saját autója,annak az adóját meg ő fizeti.

  • Borg
    #122
    "de akkor inkább egyáltalán nem mozdulok ki."

    Tehát kiskorúval próbálunk komoly vitába keveredni? :DDD

    Nekem valahogy rossz időben is kell vinni a családot, meg munkába járni...
  • Seten
    #121

    Már mondottam, nincs autóm. Ha szakad a hó tényleg nem járok vele de akkor inkább egyáltalán nem mozdulok ki.
    Tényleg ennyire nehéz felfognotok, hogy én közlekedni szoktam vele?!

    Fura kis világban éltek ti!

    És fogadok, hogy egyetlen igazi- (nem pedig divat-) motorost nem ismertek. :)

  • Pheel
    #120
    Egyébként az a csúnya Audi elvisz egyszerre 4-5 embert, a te sportmocid pedig legfeljebb kettőt. Persze ez már egy teljesen más aspektus.
    Nézzük másként! A te motorod a saját kategóriájában nagyjából azzal az Audival képvisel egy szintet.
    Egyébként nem hiszem, hogy ez a mindennapi közlekedési eszközöd. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy hóesésben, zivatarban, mínuszhúszban használod. Ha van mellette kocsi is, amit használsz, akkor pedig a motorod mégiscsak kedvtelési célból van. Tehát luxuscikk.
  • Borg
    #119
    Úgyis ez lesz a következő lépés itt is.
    Csak MO-n az még nagyobb felháborodást keltene, mivel nagyon sok az öreg autó.
  • Pheel
    #118
    És akkor már megint ott vagyunk, hogy baromság az egész, mert akinek esze van (pl Németország), az környezetterhelési adót vet ki. Azt pedig viszonylag egyszerűen beláthatjuk, hogy az nem éppen a vén csotrogányoknak kedvez. Joggal.
  • Seten
    #117

    Igen a legtöbben erre használják.
    Persze most ebbe is bele fogsz kötni, hogy ez is luxuscikk, hiszen az árából (1 millió Ft) milyen jó kis használt autót lehetne venni. :)

  • Borg
    #116
    Tanulómotor, ok.
  • Seten
    #115

    Ki mondott ilyet?
    Az, hogy egy CBF250-re (ami egyébként tanulómotor) kevesebb adót fizet a gazdája mint én az enyémre, az korrekt.
    De hogy egy Audi (aminek az ára négyszerese az enyémnek)gazdája is, na itt hibádzik a dolog!

  • Borg
    #114
    Ezért irtam korábban én is, hogy motorokhoz egyszerűen kéne valami szorzó, ami csökkenti a kapott adó összeget, és kész. És úgy teljesen jó lenne ez az gépjárműadó a motorokra is.
  • Sir Quno Jedi
    #113
    Szerény véleméynem az, hogy a szmélyautó kategóriát egyáltalán nem kellett volna szegmentálni, mintahogy a motorokat sem. Minden autós fizessen ugyanannyit és minden motoros is, csak nyilván ők egy fokkal kevsebbet. Ennyi. Nincs vita. A teherautókat meg csak szegmentálják, mert OTT már tényleg nem mind1, hogy 2tonnás kisbusz, vagy 12 tonnás monstrum és magánemberek NEM IFA-val közlekednek...
  • Borg
    #112
    Igy van, és az életkor valamint a teljesítmény is elég jól visszadja az autó vásárlási értékét. Nem biztos hogy tökéletesen, de jobb közelítés nincs.
  • Borg
    #111
    Tehát szerinted egy CBR600F olcsóbb, és mindeki jobban megengedheti magának, mint mondjuk egy CBF250?
    Mert akkor nincs is több kérdésem...
  • Sir Quno Jedi
    #110
    Nomármost ki kellett találjanak valamit (like füstadó), ezt ötölték ki. Szar (én is duplát fogok fizetni minima). DE ha érték alapján csinálnák, az meg lehetetlenség lenne. Nem lehet meghatározni egy használt autó, vagy motor értékét egzaktul, így listát sem lehet kiadni róla. VISZONT a súly, gyári alapteljesítmény és hasonlók tényadatok, könnyen és 1xűen felhasználhatóak számukra. Csak ez számít nekik.
  • Seten
    #109

    Mint ahogy a vagyonarányos közteherviselés-hez sincs.