151
  • marcio mela
    #1
    Ha eddig 90 méter magasra emelkedet akkor mitől űrhajó?Ennél Anettka is magasabban repült és mégse űrhajós.
  • P3h3ly
    #2
    *spawnoló expert* Gondolom mert annak építik és ez még csak egy kezdeti fázis.
  • DOGMAN
    #3
    indítószerkezet(kilövőállvány) nélkül, függőlegesen fel és leszálló tolósugárhajtású repülő jármű.
    Szerinted ez átlagos???
  • darkhill
    #4
    Azért ürhajó mert még igaz hogy nem az de azzá fogják fejleszteni ... sztem 90m de minden probléma nélkül ELSŐRE azért nem rosz teljesítmény. gondolom majd köv alkalommal majd lesz magasabb is .. mármint remélem
    Anettkának akkor van még esélye feljutni az ürbe 2030-ban, kb...
  • Sanyix
    #5
    Nemtom feltűnt e, de a repülők is először a földön gurulásznak, aztán engedik repülni is. Sőt legelején még csak a hajtóművet szokták túráztatni :)
  • marcio mela
    #6

    Ez is gurulászott.Akkor ez is repülőgép.
  • Viet
    #7
    :)
  • Aserac
    #8
    Találtam múltkoriban néhány 60-as évekbeli koncepciót, amit a Nasa csinált a jövő üreszközéről. Egy részük az űrsikló program kezdeti, néha elég vicces megjelenése volt, míg akadtak ehhez hasonló alkalmatosságokat ábrázoló képek. Akkor jót derültem rajtuk. Ennek fényében lehet hogy még sem anyira elvetélt a dolog.
  • Aserac
    #9
    [IMG]http://[/IMG]
  • roliika
    #10
    Ha ilyen titokbsn kitudnak fejleszteni 1 űrhajót, nem lehet, hogy esetleg másnak is van hasonlója? És ő csak magán ember...akkor a nagy cégeknél mi mehet?

    hasonló próbálkozások már voltak, csak leszálláskor párszor a lábak elégtek és a projekt abbamaradt.

    Érdekes, hogy nincs semmi füst csóva, vagy láng. Ha sugárhajtómű, akkor meg honnét szedi a beömlő oxigént?
  • Kurosora
    #11
    Warp-hajtóművet használ
  • neoG
    #12
    hát kinyeri a vízbü
  • NEXUS6
    #13
    A logojuk nagyon kúl;))) Végre nem valami posztmodern izé.

    Amúgy ezzel a teljesítménnyel kb másodikak a Scaled Composites mögött a magán űr-személy-szállításért folytatott versenyben.
  • roliika
    #14
    Aaaaa Oxigént? A vízbül nyeri ki? :DD

    Warpot hát...bár ez még csak warp 0,3...mér nem? Hát ha van 2,5G is... :D

    SG mivanmár? Nem vagytok 2007 kompatibilisek? Iszonyat lassú a frissítés és oldal letöltééés! 1 órán át a cikkeket olvasni sem lehetett, ejnye!
  • Sanyix
    #15
    A füst csak a fél képet borítja be. Amúgy láttál már sugárhajtóművet működni? Utánégetés nélkül hol a lángcsóva? :D
  • Epikurosz
    #16
    Csak halkan jegyzem meg, hogy igaz ugyan, hogy a földi gravitáció csak kb. egyhatodát kellett leküzdeniük, de a holdkompok (Apolló-program) is így szálltak le és fel, helyből.
  • Caro
    #17
    Ha olcsón akarnak az űrbe eljutni, akkor egy újrahasználható SSTO rendszer lenne a legjobb (mint amilyen a Venture Star is lett volna).
    Ennek a kúpnak nem ismerem a paramétereit, de ha ilyesmit akarnak elérni, akkor egy "picit" nagyobbnak kéne szerintem lennie, meg több féle meghajtásra kéne támaszkodnia.
    De indulásnak nem rossz, elég szépen szállt fel, és főleg le.
    Az is tetszik, hogy teljesen más koncepció, mint a SpaceShipOne (Two?), majd meglátjuk melyik válik be jobban.
    Viszont azt nem kellene elfelejteni, hogy attól még hogy el tudunk menni 120 km magasra, még messze nem vagyunk pályán.
    Bár ezeknek a fejlesztéseknek attól tartok nem is ez a céljuk, még hosszú távon sem.
  • Anteris
    #18
    mit akarnak ezzel a szarral?? 80 méter, hát persze, ha majd magasabbra akarnak vele emelkedni kb. 50-szer ennyi hajtóanyag kell majd, csak vajon azt hová pakolják? Halott ez a cucc sajnos : /
  • Sanyix
    #19
    Ki mondta hogy ez fullra fel volt töltve? Minden ilyesmi cuccot apránként tesztelnek, nem rögtön a végcél felé mennek, mert az hülyeség.
  • Epikurosz
    #20
    Megnéztem a felvételt.
    Ami elképesztő, a stabilitása a szerkezetnek. Mert ugye ha egy picit is elbillenne valamarre, akkor már srégen kezdene száguldani, és akár a földbe is csapódhatna nagyon gyorsan.
  • torjoz
    #21
    nem tudom ki hányszor nézte meg az összes videót, de ez nagyon, de nagyon nem sugárhajtómű!(az egyik videónál, amikor a kamera az egyik talpat mutatja, nem összekormolódott, hanem vizes lett!) Ha jobban megnézitek a lassított magasabb felbontású videót, akkor ott a füst inkább pornak, és a hajtóműből kijövö anyagnak látszik, nem pedig füstnek! Sztem a hajtómű nem égeti el az üzemanyagot, azt meg végképp nem tudom, hogy ez milyen hajtómű lehet!
  • torjoz
    #22
    Ha ezt megnézitek, akkor sem füstöt, sem "hőhullámot" nem lehet látni a fúvókánál:
    http://public.blueorigin.com/img/2006_11_13_gear.wmv
  • Caro
    #23
    Ha vizes lett, akkor lehet sima H-O rakéta is.
  • Caro
    #24
    Gondolom elektronikusan egyensúlyozzák.
    Mintha több hajtóművet is látnék az alján.
    Ha elkezdene dőlni, akkor vezérlik a teljesítményeket.
  • jeec
    #25
    Hidrogénperoxidot használ egykomponensű hajtóanyagnak. A Space.com alapján.
  • Caro
    #26
    Azon még lesz mit fejleszteni, a hidrogén-peroxid bomlásából nem szabadul fel elég energia, hogy ésszerű méretű űrhajót lehessen belőle építeni.
    Meg ugye bomlik is magától.
    Lehet, csak a kezdeti tesztekhez használják. Legalábbis én hosszú távon nem építenék rá, az biztos.
  • scherer
    #27
    ez jo
  • Clarke
    #28
    sztem csak a leszállásokhoz használják a kapszula hajtóművét
  • Cat #29
    leszálláshoz elég egy ejtőernyőt becsomagolni.
  • babajaga
    #31
    Hogy lehet ekkora hülyeséget állítani hogy ami 85 méterre emelkedik az űrhajó! Szerencsétlen barmok! Űrhajó az amelyik legalább földkörüli pályára tud állni!Megint feltalálták a lófingot, keverve a nagy semmivel
  • babajaga
    #32
    Tudod ez olyan mint a vízzel hajtott autó szerencsétlen elmebeteg ötlete amit egy kettes alá kémia jeggyel már eszébe se jutna kitalálni senkinek.
  • dronkZero
    #33
    Én csak ezt nem értem...

    "Türelmesen, lépésről lépésre dolgozunk, célunk az űrrepülés költségeinek csökkentése, hogy egyre több ember engedhesse meg magának..."

    Arra még is mi a f*szom szükség van (pl a techniaki fejlődés szempontjából), hogy az ilyen Anettka féle exhibicionista médiafaszok, illetve a túl sok pénzzel és szabadidővel rendelkező milliomosok röpködhessenek egy pár kört a Föld körül? Inkább valami olyasmire fordítanák azt a pénzt, ami még nem megoldott. Űrhajó már van.
  • dronkZero
    #34
    Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy Te hogyan állnál neki egy űrhajó építésének... Megterveznéd, összeraknád, beleülnél, irány az űr, azt' lesz ami lesz? Tesztelés? Minek az?
  • marcio mela
    #35
    Nem az adófizetők pénzét költik.
  • babajaga
    #36
    Tudod amit már feltaláltak, megoldottak azt nem kell feltalálni. Nehogy má zsebűrhajót építsen valaki! De aki H2O2-vel akar az űrbe jutni az kissé hülye, ha nem éppen nagyon. Olyant tesztelnek aminek nem lehet eredménye. A leghatékonyabb hajtóanyagok ismertek ez a fazon meg kissé hülye a kémiához.
  • babajaga
    #37
    Akkor adják olyanoknak akik napi megélhetési gondokkal küzdenek. A gyomrom felfordul az ilyen senkiháziaktól, akiknek nem kell a pénzért megdolgozni és csak herdálják.
  • marcio mela
    #38
    Nekem is jobban tetszene ha az adózás utáni jövedelmüket butaság helyett orvosi kutatásokra költenék de ezen agyalni kár.Ez van és nem lehet váltotztani rajta.
  • gekko45
    #39
    Szamitogepre is ezt mondtak, ugyan minekaz...most meg ott ulsz elotte egesz nap
    LOOOOOL
    Kivancsi lennek hany oranyi muholdas musort nezel naponta. 'butasag' hahaha
  • gekko45
    #40
    Akinek meg penz kell szerezzen, ne a szajat tatsa
  • Caro
    #41
    Abban biztos vagyok, hogy addig nem lesz olcsó űrutazás, amíg valami sokkal hatékonyabb hajtásmódot nem fejlesztenek ki, vagy nem építenek űrliftet.
    A legnagyobb baj az, hogy még hírét sem hallani ilyeneknek.
    A problémák ott kezdődnek, hogy hiába van 1 kg hidrogén égetésénél > 140 MJ felszabaduló energia, ha ehhez hozzávesszük a szükséges oxigént, akkor már ennek a tizedét sem kapjuk!
    Ezért nem mindegy az sem, hogy használunk-e levegőbeszívásos meghajtást is, vagy viszünk mindent, mint a mostani rakéták.