1042
A 4-es metró múltja, jelene, jövője
  • hihy
    #1042
    Olvastam.
  • Desiderata #1041
    [URL=http://urbanista.blog.hu/2012/10/29/budapest-klip_dal_a_negyes_metrorol_csak_eros_idegzetueknek]jaj :/
    "dal a négyes metróról - csak erős idegzetűeknek"[/URL]
  • birdo #1040
    Szoktam olvasni az index fórumon a hajóroncsokat
  • Molnibalage
    #1039
    Szerintem meg olvass utána a témának...
  • birdo #1038
    Fémkupacok ???
    És semmi kedvük rozsdásodni ? Hát Ok.
  • Molnibalage
    #1037
    Kik? Mire gondolsz? A zátonyosdira? Évtizedek óta ezt csinálják. Hajókkal, repcsikkal és mindenféle nagy fémtárggyal eljátszák ezt. Mesterséges hullámtörőket is ilyen nagydarab fémhulladkékokból gyakran emeltek. Ez nem környezetszennyző, minden szennyező anyagot eltávolítanak, ezek már csak fémkupacok.
  • birdo #1036
    Vajon tudatában vannak annak, hogy mit csinálnak ??
  • Desiderata #1035
    Luxusapartman metrókocsik a halaknak (New York)
  • polarka
    #1034
    oh, köszi a linkeket
    az 1-nek nekikezdtem és máris szóba kerültek, amiket kérdeztem
  • Molnibalage
    #1033
    Több tövény vagy jogszabály is van ami a BKV finanszírozhatóságról szól. Sajnos ezeket nem tudom fejből idézni, de ezek közül az egyik okozza azt, hogy a kormány nem akarja utalni a zsét idén.

    A felelősségrevonás meg itthon? Ugyan már. Ez sajnos nem Izland, ahol a miniszterlnököt is seggberúgtág és bíróság előtt kell felelnie azért, hogy hova zuhanhatott az ország.

    A BKV hitelt úgy képzeld el, hogy picai hitelt vettek fel üzemeltetésre. Mintha te benzire vennél fel hitelt. Mintha nem lenne pénzed, de felveszel 8 éves futamidőre hitelt és ha eladod az autót, akkor az új tulaj örökölné. Persze ilyen hitel nincs, de a BKV lényegében ilyen ma. Csak idén az üzemeltetésre felvett hitelek miatt majdnem annyi pénz kell visszafizetni, mint a BKV teljes költségvetésének fele! 2004 táján a tulajdonos főváros NULLA forintot tett bele a BKV működési költségébe.


    Ezt még én sem néztem meg.
    http://www.youtube.com/watch?v=UcnseWIBKa0

    A hitelekről itt van szó.
    http://www.youtube.com/watch?v=GThK84Oa7CI&feature=related

    Nézd a diagramot.
    http://vastagbor.blog.hu/2012/01/10/500_milliard
  • birdo #1032
    jah igen, sajnos... láttam azt a videót...
    Megállított a lámpa...és oldalra nézve láttam pár embert...nem szoktam figyelni, csak feltűnt a mozgás.
    Bámészkodni az Exponál bámészkodtam, mert a jövőheti Szőlészeti és borászat kiállításra már el kezdték kivinni az óriás traktorokat és a többi mezőgazdasági gépet...oldalt állnak a parkolóban ))
  • polarka
    #1031
    Ahogyan elmondod elég nyilvánvalónak tűnik, h aki(k) így oldották meg a finanszírozást azok hibát követtek el. Nincsen rá mód, h ez megelőzhető legyen? Illetve az akkori döntéshozókat nem vonták felelősségre vhogy? Vagy ők is prémiumot kaptak "jó" cselekedeteikért cserébe?

    A BKV hitelből üzemelése úgy valósult meg, h az állam fizette, ami hiányzott és az adott ki kötvényeket vagy a BKV, mint cég vette fel a hitelt üzemeltetés céljára?
  • Molnibalage
    #1030
    Ezt a vidék vs főváros témát már utom. Mindkét "tábor" betesz számtalan olyan költséget a kalapba, amit nem nem vesznek igénybe. A MÁV is dotálit és a vidéki VOLÁN is. Nos, szerinted a 2,6 vs 8,2 millió arány mit sejtetet...? Mert a főváros agglomerációval ennyi.

    Vidéken a munkanélküliség sokkal nagyobb. Tehát akkor ki is fizeti őket...?

    Semmi értelme az ilyen vitának. A lényeg az, hogy finanszítozni kellett volna a tulajdonosnak, aki ezt évekig nem tette és hitelből üzemelt a BKV, amit most kell visszafizteni. Lefordítva, a 2004-es üzemelési költséget MOST kell kifizetni. Csak nem annak, aki felvette...

    A másik bibi, hogy a 4-es metró árának a töredékéből üzemeltethető lett volna a BKV és még VALÓDI fejlesztésre is jutott volna. A 4-es játékmetró nem az...
  • polarka
    #1029
    Pontosan ezért kellene emeljék a jegyárakat, ha nem kapnak elég kiegészítést (mint most is meg általában). De emelik is (csak nem eléggé), azért jajveszékelnek most megint és azért lehet egyre többször szívni, nem?
    De legalább az állomásonkénti 10-15 csőszt és bodybuildert még mindig megfizetik a beléptetőkapuk helyett.

    Nem mintha nekem baj lenne, de az állami pénz egy része a vidékiektől is van, akik úgy sejtem nem mind használják mindennap a BKV-t. Tehát ez még mindig nem tűnik logikusnak, h miért nem az utasok fizetik meg a működtetést. Vagy az 1etlen logika itt is annak a költségvetési felfogásnak köszönhető, h nincsen a forrás közvetlenül a kiadáshoz rendelve, hanem csak bevételi és kiadás oldalban gondolkodnak?
  • Molnibalage
    #1028
    Kicsit kezd unalmas lenni már ez a téma. NINCSA a világon olyan tömegközlekedés, ami magát eltartja. Ha egy cég a jegybevételekből eléri a 40%-os ererdményt, az kolosszális. a BKV-nél volt ez már 45% is.

    Az állam és a helyi önkormányzatok azért dotálják, mert a dotáció mértéke messze kisebb, mint a tömegközi kiesése estén várható gazdasági kár. Képzeld el azt, hogy mondjuk 200 ezer ember nem tud dolgozni és fogyasztani menni 2 hétig. Ez több száz milliárd forintos kár. Ehhez képest az éves 40 milliárdos támogatás smafu...
  • polarka
    #1027
    Miután tegnap megint kifüstölt egy metró felmerült bennem azon triviális kérdés, h a BKV miért nem kér annyit a bérletekért és jegyekért, h ne kelljen állandóan sírniuk, h semmire sem telik csak az év végi prémiumokra?
    Milyen ésszerű oka van annak, h évek óta a szolgáltatásért fizető emberekkel baxnak ki azáltal, h nem nyújtanak rendes szolgáltatást? Az önfenntartó vállalat létrehozása sosem volt cél?
  • Desiderata #1026
    régen fociztak is :)
  • birdo #1025
    A héten láttam egyik reggel mozgást a Keletinél lezárt területen.
  • Desiderata #1024
  • Desiderata #1023
    LOL

  • Desiderata #1022
    Ígéretek az első szakasz befejezésére

    ...
    ..
    .

    2011. augusztus 26. --- 2014 eleje (esetleg már 2013 vége) --- Tarlós István


    /hm..
  • Molnibalage
    #1021
    Csehektől hasonlót (?) ami itt van, csak jobb állapotban vannak.
  • Desiderata #1020
    azt hallottam, hogy mivel kivonnak sok járművet, újjal pedig nem tudják pótolni, felmerült, hogy használtat vennének
    van valami infó arról hogy milyen gyártmány, milyen korú, kitől vennénk?
  • Molnibalage
    #1019
    Érintőlegesen.
  • Desiderata #1018
    az a röhej, hogy az alagutak már készen vannak :) szerintem attól hogy nincs burkolat a megállókon simán átadhatnák
    csak a szerelvények fékrendszere nem megfelelő, ezért nem kaptak engedélyt a használatra
    ha a vágányokat lefektetnék, mozgólépcsőt és liftet beszerelnék akkor már fél év múlva működhetne a dolog és vége lehetne ennek az egész blamának

    mivel én zuglói vagyok, csak a 3. lépcsőben élvezhetném a metró jótékony hatását, de Újpalotáig sose fog kijutni, szal marad a buszozás mint eddig, ergo értelme az első szakasznak nincs, belvárosban eddig is lehetett tömegközlekedni, persze a prostik örülhetnek Rákóczi téren :/
  • Molnibalage
    #1017
    Remek. Tehát cirka 500 milliárd tisza költsége van annak, hogy egy buszvonalból metró lesz. Anyád...

    Azt godolom soha senki nem számolta ki, hogy a 3 évig elterelt villamos vonalak, pótlóbuszok + dugók mennyi kárt okoztak.

    Ebből a pénzből egész BP közlekedése megreformálható lett volna. Ehelyett semmi sem fog változni. Kedvem lenne átmenni tömeggyilkosba.
  • Desiderata #1016
    Tarlós tegnap azt mondta legkorábban 2014 végére készül el az első szakasz, többiről ne is álmodjunk, arról egyelőre szó sincs
  • Molnibalage
    #1015
    Mert valóban rosszul építették fel. Borzalmas állomáskiosztás, szar nyomvonal, stb.

    Komolyan monod el nem hiszem, hogy ezt szakemberek tervezék. A műszaki tartalom kielégítéséhez kell szaktudás, azt tény, de ennyire elbaszott koncepció. Ide lehetne hozni a viág minden mérnökét és mutatni nekik, hogy hogyan nem szabad metrót építeni és terevzni.
  • lopbisz
    #1014
    lesz az több is. Majd rájönnek, hogy rosszul épitették fel az egészet, és újra kezdik...
  • Molnibalage
    #1013
    Vicc.

    Egy 3 éves projekt 3 éves csúszásban...

    Mi a fasz tart 5 évig egy kibaszott állomás megépítésében? Japánban 3 év alatt felhúznak egy atomerőművet...
  • lopbisz
    #1012
    Keletig valóban nem ér semmit.
    De a keleti és bosnyák közötti rész nagyon forgalmas a külterületi részekhez képest. Felszín része is elég forgalmas, tehát nem lenne fölösleges a metró. Például a Budai oldalon a kelenföldi után, amit terveznek piti a bosnyákhoz képest.

    És mikor lesz? Mikor lesz keletre? Mert keletiig se mostanság fog elkészülni.
    Ezért is írtam, majd 10-15 év múlva kiderül ér e valamit a metró. Addigra talán lehet is használni :D
  • Desiderata #1011
    naponta utazok tömött 7-es buszon, de a Bosnyákig (ahová mikorra is épül majd?!?) is el kéne jutni valahogy Újpalota felől
    most hogy Keletiig lesz metró az lófityisz, eddig is volt
  • lopbisz
    #1010
    "7-173-as buszozást jelenti, ha majd Bosnyák térig eljön, az se old meg semmit"
    látom még nem utaztál 7-es buszon... Annál heringesebb és rohadtabb járat nincs Budapesten. Kellene metró vagy villamos
  • lopbisz
    #1009
    Fogadok, hogy változni fog még a terv. Ugyanis max 15 év mulva lesz az egészből valami szerintem. De fogadok, hogy csicsásabb deviáns designt csinálnak....
    Egy magyar metró állomásnak még véletlenül sem lehet magyar jellegzet...
  • Desiderata #1008
    nem mondjátok hogy ilyen lesz az állomás? :DDDD

    röhej, mint valami női magazin, miért nem lehet normális letisztult design? valami semlegesebb és férfiasabb
    meg jó hogy besüt majd a nap, de kb. 20-ad rangú dolog, attól még világítani kell
    elég lett volna függőlegesen egy páternoszter vagy pár nagy lift és kész, vagy sima mozgólépcső, ha az biztonságosabb, de gondolom költségesebb
    inkább a sok ízléstelen csicsa helyett megépíthetnék az eredeti elképzelést elejétől a végéig
    mert az hogy Keletiig eljön az több tízezer embernek ugyan úgy a 7-173-as buszozást jelenti, ha majd Bosnyák térig eljön, az se old meg semmit
    meg a belvárosi állomások is olyan helyen vannak, hogy kevés embert érint és eddig is megközelíthetők voltak
  • Koppixer
    #1007
    A 4-es metróban még a nap is sütni fog

    kapcsolódó:
    Ezen az oldalon, a második sorban: "Metro 4 - Gellért téri állomás"
  • birdo #1006
    A hírekben nem találtam ilyen megosztást a költségekről...
    Az utolsó Ft-ban mérhető költségek :De ez is még február végén.....
  • Desiderata #1005
    van arról infó hogy a ráköltött pénz milyen százalékban oszlik el?
    szerelvények, egyes állomások megépítése, fúrási költség, stb.?
  • barnuska665
    #1004
    örülj hogy van munkád és ne hisztizzél itt,tudod vidéken még abból is kevés van
  • birdo #1003
    Nem én tehetek róla, hogy nem tudok metróval munkába járni......már évek óta .... nekem viszont ez igencsak gyomorszájon ütést jelent ((((