29
  • Lame
    #29
    Azert ez nem ilyen egyszeru. Aki mar barmifele vezeto (legyen csak 2-3 ember munkajaert felelos) mar lenyegesen tobb levelet kap egy nap (kb 100-at).
    Aki magasabb szinten van az meg ennel is tobbet. Egyszer beszelgettem errol a fonokommel, hogy neki napi atlag 400 levele is jon. Persze nincs ideje elolvasni oket igy csak a fontosnak tunokkel foglalkozik. Kozben meg attol fel mikor iteli meg rosszul egy level fontossagat es lesz belolle nagyobb baj.
  • Zocsi
    #28
    Sztem meg arról van szó, hogy a közgazdászok által irányított rablókapitalista társadalomnak (és igen direkt fogalmazok így) semmi sem jó... Az, hogy napi 8 órából 126 perc csak arra megy el, hogy levelezgetek, meg telefonálok elég lustácska, és kényelmes munkakörülményekre ad következtetni... Sztem nem az információáramlás a döntő dolog ebben, hanem manapság már eljutottak a munkaadók olyan szintre, hogy nem szabályozzák ezeket a dolgokat. És itt most nem megszorításokra, inkább prémiumokra gondolok. Bár jogosan merül fel a kérdés, hogy a kapitalista hozzáállásba belefér-e még egy kis bónusz?!
    Az meg hogy szegényke vállalatigazgatónak mennyi ideje megy a cseverészére... ad1: egy tisztességes igazgatónak már van titkárnője, ad2: egyébként is leginkább embercentrikus tevékenységet kell folytatnia (egyeztetések, tárgyalások stb...) a munka fizikális részét meg elvégzik az alkalmazottak.
    De én is azt mondom, mint Kurosora (bár kevésbé radikálisan), hogy tök mindegy hogy hogy, de a munka legyen úgy elvégezve ahogy annak kell. Ha nincs kész időre? Akkor jöhetnek a levonások, simple as red!
  • BiroAndras
    #27
    Nyílván nem a napi 2-3 mail fáj nekik.
  • assdf
    #26
    Hát én nem tudom, én munkaidőben szoktam elolvasni és megválaszolni a személyes emailjeimet is. Ez kb. naponta 2-3 levél megirását jelenti, ami elvesz a munkaidőből kb. maximum 20 percet összesen. Én ezt nem nevezném bevételkiesésnek, a dohányzó kollégáim ennél sokkat több időt eldohányoznak egy nap.
    igy aztán igazából én nem is értem ezt a cikket. Akit ennyire sokan zaklatnak emailekkel/smsekkel/telefonhivásokkal az vagy ügyfélszolgalátos vagy például egy cég vezetője. Ez esetben viszont ez beletartozik a munkakörébe, megint csak nem nevezném bevételkiesésnek.
  • Sir Quno Jedi
    #25
    És ha valami nincs kész időre, akkor mehetnek a kivégzőosztagok elé?! Jó módszer, csak gyorsan fogyna a képzett munkaerő. :D
  • Kurosora
    #24
    Ha én führer lennék (mert most nem vagyok), akkor csak az érdekelne, hogy a munka időben kész legyen a megfelelő minőségben az elvárható szakmai szempontok alapján. Hogy hogyan, az már az alkalmazott dolga, nem a folyamat érdekel, hanem a végeredmény.
  • wanek
    #23
    Eddig nem sokat dolgozhattál...
    A cikk nem arról szól, hogy egyáltalán nem lehetne telefonálni, levelezni, ha ez valakinek a munkája részét is képzi. Arról szól, hogy azzal megy el az idő, hogy privát beszélgetéseket folytatnak, meg kéretlen leveleket olvasnak. De ezen könnyen lehet segíteni. Nálam ez megoldott dolog.
  • brueni
    #22
    a munkahelyeken történő fingások visszatartásából, elrejtéséből, másra kenéséből adódó időkiesés miatti éves bevételcsökkenésből minden dolgozó kaphatna egy plazmatévét...

    kiszámoltam...

  • brueni
    #21
    "egy munkatársra átlagosan már majd' három monitor jut, főleg azért, hogy az e-mailek megválaszolása ne okozzon munkaidő-kiesést"

    HÁÁÁ-HÁÁ

    hogy a csába jut egy emberre 3 monitor?
    és ha van három monitorom hogy lesz gyorsabb az emilek megválaszolása?

    engem az ilyen szövegek irritálnak, nem a wanek-féle dumák. sokszor nem is mond butaságot.

    csak hát ugye mindig van valaki aki jobban tuggya és olthatatlan vágyat érez, hogy eme tudását velünk is megossza egy két irritatív mondat közé ékelve.
  • QuippeR
    #20
    egy nagyvállalat nem úgy dolgozik, hogy van Gizike meg Árpi munkája, aztán majd külön-külön elintézik a dolgokat, hanem együtt dolgoznak, amihez meg kommunikálni kell egymással. ha meg nem két ember dolgozik együtt, hanem mondjuk 30-40, akkor már nem tíz perc a telefonálgatás, mailezgetés. a jobb megszervezéshez meg sok szerencsét. (más kérdés, hogy tényleg bele kell kalkulálni a kommunikációs időt is a munkaidőbe, tehát nem szabad, hogy ez meglepetésként érje az embert. csak azt se szabad elhinni, hogy ez 500 milliárd dolláros bevételkiesés, mert egy jó fenét, ha egyszer kommunikálni kell a munka elvégzéséhez, akkor csak a fölösleges kommunikáció jelent bevételkiesést, a szükséges meg bevételnövekedést.)
  • wanek
    #19
    "egszerüen csak irritálsz
    de olyan fokon, hogy ezen nem tudtam egyszerü vállrándítással túllépni" - akkor ne olvasd el, amiket írok :)
    Egyébként pár konkrét példát írhatnál, kíváncsi vagyok, hogy számodra mi az elviselhetetlen, hátha szükség lesz rá
  • Mike
    #18
    :)))
    nincs hatalmi tébolyom
    egszerüen csak irritálsz
    de olyan fokon, hogy ezen nem tudtam egyszerü vállrándítással túllépni
  • wanek
    #17
    ?????
    Ha már mod nem lehetsz, menj el valahova biztonsági őrnek, ott kiélheted a hatalmi tébolyodat.
  • Mike
    #16
    nem emiatt bannolnálak, hanem az elmúlt pár heti produktumod alapján
  • wanek
    #15
    Olvastad a #2-t?
  • wanek
    #14
    "ha mod lennék te már rég bannolva lennél az sg-ről" - LOL!
    Valószínűleg az sg modjai a csavarreszelésnél tovább is látnak :) Egy ilyen fórumon egyébként is értelmetlen a ban-olás.
    Egyébként meg kissé kvalifikáltabb tevékenységekkel foglalkozunk, mint az általad jól ismert csavarreszelés. De te ne is álmodj ilyesmiről
  • Mike
    #13
    ha mod lennék te már rég bannolva lennél az sg-ről

    nem tudom hallottál-e már róla, hogy nem csak csavarreszelés lehet munka
  • Mike
    #12
    ide tudom még sorolni az egylégterü iroda alapzsongását is
    az elején mindenki benmaradt, hogy 4 után viszonylag nyugodtan tudjon dolgozni, később már ott volt mindenki 7-ig
  • Mike
    #11
    nagyon jó a cím, csak kár, hogy nem erről szól a cikk
  • QuippeR
    #10
    üdvözlet Magyarországon! nincs ügyfélszolgálatos, az végzi el a munkát is, akinek a telefonokat kell emelgetnie, meg a mailekre válaszolni. (ráadásul a munkatársak közötti telefonálás, emailezés legalább akkora mennyiségű időt vesz el, mint az ügyfelekkel történő. és igen, ez tisztán munka, nem cseverészés.)
  • wanek
    #9
    Ha valaki ügyfélszolgálatos, akkor természetesen az a munkája, hogy leveleket olvasson, telefonáljon, és akár sms-ezzen. De ezzel pont a munkáját végzi. A cikkben nem erről volt szó.
    Én páros lábbal rúgnám ki azt az alkalmazottamat, aki munkaidőben nem a munkáját végezné. De ezzel szerencsére a dolgozók is tisztában vannak, így nincs ilyen probléma.
    Az egyébként nekem tökmindegy, hogy a _betervezett_ pihenő idejét ki mivel tölti. Felőlem fejen is állhat.
  • Gerygrey
    #8
    A privát e-mail fiókra érkező magánlevelet is? Az jó munka lehet ahol azt is muszáj elolvasni...
  • Sith
    #7
    A munka jellegéből simán adóthat.. hogy igen is fel kell venni a telefont el kell olvasni az e mailt... annyira nem vicces dolog sajnos
  • menpe
    #6
    ½A Basex nevű New York-i cég 100 alkalmazottat faggatott arról, ...½
    Ilyen elképesztő mennyiségű információt hogy voltak képesek feldolgozni?
  • Gerygrey
    #5
    Ugyanúgy ahogy azt hogy hány trillárd-csilliárd dollárt kárt okoznak a warezolók: a hasukra ütnek

    Egyébként k... egyszerű, munkahelyen nem kell esemesezgetni meg levelezgetni. Én is csak akkor töltöm le a mailjeimet, akkor SMS-ezek és akkor olvasok ilyen marhaságokat az SG-n, amikor épp nincs más tennivalóm a munkahelyen. Ha munka van, akkor munka van, és én például, mint műszakvezető, tökre tudom rühellni azt ha haladni kéne a munkával és azt látom hogy az emberem a telefonját nyomkodja. Az elődöm azzal ijesztgetett minket hogy 500 Ft levonás az aznapi pénzből ha valakit munka közben telefont nyomkodni lát, az hatásos volt, de én nem vagyok ilyen köcsög. De szerintem az ügyfélben sem kelt valami pozitív benyomást, ha a kedves szolgáltató le se szarja őt, hanem mással van elfoglalva.
  • SCITEK
    #4

    Dolgozzatok biorobotok! A gazdagoknak megtobb penz kell.
  • Killgore
    #3
    Hogy a fenébe számolták ezt ki hogy 588 milliárd dollár? :)
  • wanek
    #2
    Nagyon rosszul lehet megszervezve olyan helyen a munka, ahol ennyi be nem tervezett kieső idő előfordulhat.
  • Cactus
    #1
    A menedzsment már rég foglalkozik ezzel a kérdéskörrel, szóval nem értem a cikk időzítését...