38
  • Szeszmester
    #38
    Nem játszottam a Preyjel, de eléggé nekistél Tinmannak, pedig nem ma kezdett játszani, biztos van vmi abban, amit mond. Másrészről elég nagy sikere van a játéknak.

    A Scootert meg nem kell fikázni, kategórián belül nagyon is jó zenét csinálnak, persze a közelébe se érnek mondjuk egy Emersonnak vagy Yellonak.
  • Morden23
    #37
    1. Nem először tolod be ezt a "csinálj jobbat" dumát.
    2. Ez egy fórum. Ha azt akarod, hogy csak ő válaszoljon, küldj neki privátot.

    ráadás 3. Már egyszer kifejtettem a véleményemet az aláírásodról. Egy elég gagyi paradoxon. Nem lehet anélkül lenézni/feleslegesnek tartani valakiket (pl. az "öntelteket") anélkül, hogy te magadat jobbnak nem tartanád. Ez pedig a definíciója az önteltségnek.
  • Praetor
    #36
    uhh, kockafejű SZTK szemüvegben...
  • Loverman
    #35
    Hehe, a kis ingerült. Tod én, ellentétben sok más, magát embernek nevező társamnál, úgy ítélek hogy közben tisztelem azt hogy azt a zenét, filmet, ruhát, játékot, kocsit, festményt, verset, regényt, kaját, emberek készítették, energiát fektettek bele, nekik lehet hogy fontos volt stb. Mint tudjuk, fikázni könnyű. Mellesleg nem azt mondtam h csináljon jobbat, hanem h csináljon egyet és megnézném benne a "fícsöröket". Merthogy ő a Prey szinte összes elemét leírta mint hétköznapi dolog. MIért akkor minek kéne lenni egy FPSben, fegyverösszerakás, logikai ingame-játékok?
    És utoljára: nem hozzád szóltam. Leszokhatnál arról h mindenkivel és mindenkiről magas lóról beszélsz, pedig senkinél sem vagy több. Kevesebb sem. De több sem. Olvasd el az aláírásom, és gondolkozz el rajta;)
  • Loverman
    #34
    Jobban tették volna ha azt csinálják mint a Prey-jel (az is egy mióta halasztott játék volt), vesznek egy jó motort, bele az ötletek, aztán lehet kiadni.
  • HJPOWER
    #33
    Emlékszem, mikor még kis faszos voltam és a suliban erről beszéltünk, hogy milyen jó is lesz nekünk, mikor max 1 év mulva már ezt fogjuk tolni. :D Hát igen, csöppet elmúlt az idő. De talán jobb is, ha egy játék így lesz legendás.
    Majd az unokák elmesélik milyen is lett :D
  • Molnibalage
    #32
    Bazz, ha 10 évvel ezelőtt fogadtam volna egy valag pénzben, hogy ez 10 év múlva se fog megjelenni, akkor most tuti kaszálnék. Ezt akkor valszeg senki nem hitte volna el nekem, hogy egy játok 10 évig fejlesszenek(?). Akkoriban, ha egy játék 1 évnél tovább készült, akkor az már igen sok időnek számított. Ilyen volt a Dungeon Keeper is, több, mint 2 évig készült és az is úgy nézett, hogy soha nem fog megjelenni. Én játszottam vele, de baromira nem tetszett a dolog pedig szinte mindehol 90% körül kapott akkoriban.
  • jbaudio
    #31
    Hátha a játék nem is készül el, legalább valami hírt hallatnak magulról.. na ilyen az "így nem kell eltűnni a süllyesztőben olcsón" recept. Mindegy hogy mit, csak írjanak rólad... kicsit olyan "Győzike show" feelingem van tőle... van-van, hallunk is róla, de minek?
  • Indigo
    #30
    Ok Mester, legközelebb finomabban fogalmazok :)

    De nem gondolnám, hogy egy játék megítélésénél szempont kellene legyen, hogy milyen engine hajtja, mert végeredményben a játékélmény a lényeg. Ha az nincs meg, teljesen fölösleges bárkinek is bizonygatnia hogy milyen nagyszerű munkát végeztek a D3 motorral a fejlesztők. Ettől nálam nem kap plusz pontot a játék.
  • Tinman #29
    Számomra sem a graf motorról szól egy játék, DE nem mindegy, hogy egy Cryengine vagy egy D3 enginevel készül el egy játék. Ilyenkor ahhoz, hogy korrekt véleményt formáljon az ember nem árt tudni, hogy ez most akkor egy Trabant V8-as motorral, vagy egy Mazda V8-as motorral... minkettő V8, de mégsem egy eset.

    Ezért érdemes megemlegetni, hogy a D3 motor lehetőségeit nagyon jól kiaknázta a HHS.

    Sajnos egyelőre ott tartunk, hogy a szabadság illúziója jut csak, mert kevés a vas ahhoz (+optimalizálni elfelejtő programerek), hogy ránkszakadjon a totális freedom.

    "Maga a játék számomra egy unalmas szar volt, a játékmenet nem volt több mint a D3-é"
    Az FPS műfajban nem lehet már hú de eredetit alkotni, már elég sok téma ki lett vesézve, ezer+1 féleképpen. Na ennek tükrében vizsgálva a Preyt értékelendő az, hogy igyekeztek elrugaszkodni a megszokott elemektől és végre valami mással rukkoltak elő.

    " "És még nyitott tereket is tettek a játékba" - Micsoda fantasztikus fícsör! "
    Egy D3-as motorral készült játéknál ezt illik megemlíteni, mert a D3 motor NAGYON nem erre készült, ezért sok piros pont a fejlesztőknek, hogy a hangulat és a játékélmény miatt hajlandóak voltak arra használni helyenként a grafikus motort amire nem való.

    Ha szövegkörnyezetből, csak egy részletet ragadsz ki, akkor a mondat elég könnyen elvísztheti az eredeti jelentéstartalmát.

    "Volt a játéknak sztorija..." -idézted.

    De a mondatom így szólt:
    "Volt a játéknak sztorija... egy FPS-hez képest egész korrekt sztori volt."
    Pont a végére nem figyeltél. Ez egy FPS nem egy Syberia.

    No war, de nem tetszik és a szar azért remélem nem egyenlő nálad sem.
    Én pl. utállom a Kodály munkáit, de még csak véletlenül sem nevezném szarnak amit letett az asztalra.
  • Morden23
    #28
    Hehe, Scooter tényleg szar :D:D:D:D:D
  • Indigo
    #27
    Jah, ez a "csinálj jobbat" már tényleg fárasztó...

    Nem kell rendezőnek lennem ahhoz, hogy véleményt nyilvnítsak egy filmről, vagy nem kell zeneszerzőnek lennem hogy lefikázzam pl. a Scootert...
  • Morden23
    #26
    "játékprogramot csinálnék" -> csináltatnék. Időt és pénzt nem kímélve. Úgy, hogy az összes programozó, designer, szövegíró, art director vért pisálna a munkától.
  • Morden23
    #25
    Loverman, te meg szokjál már le erről a "csinálj jobbat" dologról.

    Ha geci sok pénzem és időm lenne, valamint nem kéne tartanom a megtérülés és egyéb profitorientációs baszságok rémétől, akkor olyan játékprogramot csinálnék, hogy mindenki összeszarná magát.

    Tehát neked minden tetszik, mi? Minden zene, minden film, minden ruha, minden játék, minden kocsi, minden festmény, minden vers, minden regény, minden kaja stb.?

    Mert kérdem én, ennek a rövid listának melyik tagjából tudnál TE jobbat csinálni - jobbat akár a legszarabbnál?
  • Loverman
    #24
    csinálj te egy játékot, megnézném a "fícsöröket" benne...
  • Morden23
    #23
    Na ja, annyiban egyet kell, hogy értsek, hogy a Preyben nem volt maximálisan öncélú a grafika.

    Ennek ellenére számomra elég kaotukus arcát mutatta a program. Néha a sok giccstől kettőig sem láttam, a csőben mászkálás meg áttevődött a kurva nagy térben lineáris úton mászkálás irányába.

    Kicsit olyan volt, mint anno a Megarace2, ha erre még emlékszik itt valaki. A szabadság illúziója megvolt, egészen addig, ameddig nem akartál valami mást csinálni.

    Szerintem igényesen megoldva a "mehetek amerre látok" feeling talán kicsit a FarCry-ban volt. Ott sem éreztem magamat a toppon, de a dzsungelfeeling nagyon megvolt. Más kérdés, hogy agyonbaszta a mutánsos "mellékág", kár volt belerakni.

    Prey - számomra olyan, mint a Heroes IV. Ha nem ismernék jobbat a stílusán belül, akkor tuti imádnám, de így számomra csak egy gyiccsparádé volt, remek ötletekkel.
  • Indigo
    #22
    Most hasraeshetnék a "hatalmas hozzáértésedtől", de a francot érdekli, hogy te mennyire értesz a D3 motorhoz meg mit hoztak ki belőle... (ugyanis számomra nem az engine-ről szól a dolog). Maga a játék számomra egy unalmas szar volt, a játékmenet nem volt több mint a D3-é, eltekintve néhány fícsörtől, amire te ráfogod hogy "baromi egyedi ötlet"... A testből kilépés-ről nem is beszélve, azt már máshol is megcsinálták.

    "És még nyitott tereket is tettek a játékba" - Micsoda fantasztikus fícsör!

    "Volt a játéknak sztorija..." Mint ahogy minden játéknak van valami sztorija, még a Serious Samnak is volt :) Persze tudjuk hogy miről szólt a játék :)

    De abban talán igazad van, hogy kicsit erősen fogalmaztam. Akkor inkább úgy mondom, hogy nekem nem tetszett a játék (azaz szerintem szar volt)... :) Remélem ez már nem sérti az érzékeny lelkedet, Mr#18.
  • gabber a hun
    #21
    hagyadmá ezt agamét else kezdték az egész csak 1 oltás
  • Tinman #20
    Közben leírtam... egyébként ha Mr #16 képben lett volna, akkor tudta volna, a fejlesztés jó ideig kézifékkel ment (gy.k. nem ment).
  • Morden23
    #19
    Nem akarok kötözködni, de miért, mi volt abban a programban, amit 11 évig kellett fejleszteni? :)
  • Tinman #18
    Nem értesz hozzá... nem baj.
    De hogy ne csak a flame menjen.

    Prey: A HHS kihozta a maximumot a D3 mociból... baromi egyedi ötletek, jármű hegyek és végre elszakadtak a csőben mászkálástól. Néha az ember azt sem tudta hol van (kicsit Descent feeling :-).
    A szellem lényedről + a sólyómról már nem is beszélve.
    És még nyitott tereket is tettek a játékba, persze a D3 motor baromira nem erről szól, de a lehetőségekhez képest azok is igényesek voltak.
    Volt a játéknak sztorija... egy FPS-hez képest egész korrekt sztori volt.

    Na ezért nem értesz hozzá... a Prey sok minden, de aminek te nevezted az semmiképpen sem.
  • Tinman #17
    Na az nem volt szánalom! Az bizony az egyik legjobb pc-s platform játék, Heart of Darkness meg, Abe elveri, de a dobogón attól még rajta van :-)
  • MrPrise
    #16
    Az előző neked ment ;-)
  • Indigo
    #16
    Mégis mekkora sz@r lett belőle...
  • MrPrise
    #15
    Közben azért volt egy Duke Nukem Manhattan Project is.
  • Morden23
    #14
    Ja, csak éppen nem azt a játékot adták ki, amit '95-ben elkezdtek.
  • ZSOOLT2
    #13
    Prey is 11 éven át készült, valamikor 1995-ben kezdték el.
  • ZSOOLT2
    #12
    Prey is 11 éven át készült, valamikor 1995-ben kezdték el.
  • takraj
    #11
    Én még tudom! Annó a Duke Nukem 1 volt a fav nálam :)
  • sylverangel
    #10
    Szerintem még mindig nagyon sokan ismerik a DN sorozatot, és elég nagy sikere lenne, ha végre valahára elkészülne.. :)
  • bunny
    #9
    Eddig egyetlen játéknak sikerült meglépnie, hogy hosszú évek hitegetése utáni megjelenéssel taroljon. Az Unreal-nak. De a DNF-ben sosem volt ekkora potenciál, a legtöbb játékos már azt sem tudja mi az a Duke Nukem...
  • Tinman #8
    szánalom
  • Morden23
    #7
    Szerintem senki nem hisz benne már.

    Éppen ezt baszták el a 3DRealms-esek. Óriási hype volt DNF körül, ha valahogy sikerült volna kiadni (még ha szar(abb) is), nagyobb siker-reménye lett volna. Mára ezt bebukták, a DNF-nek gyakorlatilag nem maradt marketingértéke. Ha mégis kiadják, vagy óriási banzájt kell csapni, vagy nagyon jónak kell lennie, de leginkább mindkettő:)
  • Juszufka
    #6
    Hol van Joe Sieglernek ezen közleménye? Csak mert a DNF honlapja kb. 3 éve néz ki ugyanígy, ugyanezzel a tartalommal. Régen is szóltak, ha van preorder az kamu, ha kész a játék, ők fogják hivatalosan bejelenteni.

    Ennek a cikknek már megint 0 a hírértéke. Egyébként szerintem soha nem fogják kiadni a DNF-t, lassanként legendává fakul/nő és túlvilági istenné válik, amiben mindenki hisz, de senki sem látta még a saját szemével.
  • Morden23
    #5
    Három dolog történhet.

    1. Vagy meglepnek mindenkit, és kiadnak egy olyan cuccot, amitől mindenki hanyattbaszódik (nem valószínű)
    2. Elfelejtik az egészet, és a DNF körüli (már szinte teljesen kihalt) hype-ot valami más cuccba fektetik (elég hülye lépés)
    3. Kiadnak valami ótvar szart, és reménykednek, hogy a mára megcsappant bizalom/várakozás/hype elad a cuccból annyit, hogy legyen valamennyi lóvé (szerintem legvalószínűbb)

    Amúgy nem ilyen 2007 akármikorra jön a Crysis is? Nem csodálkoznék, ha hasonló időpontra időzítenék a kiadást, csak azért, hogy ráfoghassák a Crysisra a DNF majdani kudarcát.
  • Akuma
    #4
  • MrPrise
    #3
    Nem tudom miért lepődik ezen meg mindenki? Benne van a címében is, hogy meddig fog készülni...
  • djukel
    #2
    luzerek
  • Kecske85
    #1
    Legalább nem kapkodják el