19
-
kricsi #19 Frei dosszié... -
Morden23 #18 "Nem normális, hogy egyesek napi 24 órában játszanak azért, hogy más karakterét tápolják"
Igazad van, nem normális. De ez azért történhet meg, mert van erre felvevőpiac. Tudod, a drogos példánál maradva: ha nincsen díler, akkor a drogos vesz technokolt. Ha nincsen drogos, nincsen díler. Ergo nem a maffiás-karaktertáppolós-rabszolgatartókat teszem itt felelőssé, hanem a génselejt felvevőpiacot.
"Amit tesznek az se nem kreatív, se nem produktív, és abszolút nem szórakoztató"
Nem. Ami nem kreatív, produktív illetve anti-szórakoztató az az, hogy emberek MÁSSAL JÁTSZATJÁK a saját játékukat.
"ezért a többség elítéli, amit tesznek"
Azokat az embereket kéne "elítélni", akik vásárolt karakterekkel és vásárolt fegyverekkel játszanak. Így meg is lehetne fogni ezt az egészet. Egyszerűen ne játszhass egy légbőlkapott faszomszintű karakterrel. Kinyírod a felvevőpiacot, kinyírod a maffiádat, kinyírod a játékélményelbaszást.
"Ennek következtében a játékot üzemeltető cégek is megtesznek mindent, hogy eltávolítsák őket a rendszerből."
Nem. Ha "mindent megtennének", akkor valamilyen úton-módon gátat szabnának a folyamatnak. Ha el van rohadva a kéz, akkor nem kell gyógyítgatni, kötögetni, simogatni, hanem le kell vágni, mert megfertőzi a többi részt. Ki kell iktatni a karakter/fegyvervásárlásosdit. Biztos sokaknak nem fog tetszeni, de aki így játszik, az inkább ne játsszon.
"Ezt elfogadhatod, kiröhögheted, de feltehetőleg csak nem érted.."
Ezt kiröhögöm, értem is, de feltehetőleg sosem fogom elfogadni.
"Mellesleg, szeretnél te akkora sikereket elérni, mint némely paraolimpikon.."
Nem, mert akkor valamilyen fogyatékosságom lenne. Inkább kihagyom a sikereket. -
Luminas #17 "Erről van itt szó, itt a kutya elásva. Nem fejlődni akarnak ezek az emberek, nem azt szeretnék elérni, hogy sokat játsszanak, és tápak legyenek, hanem mindenkinél jobbak akarnak lenni a kis virtuális világukban, de még ehhez is hülyék, lusták, bénák. Ergo megveszik az okosabb, élelmesebb, jobban játszó "gazfickók" karaktereit."
I lol'ed IRL. -
Luminas #16 Kk, látom Morden nem vágod mit írok.. Ez egy játék, és annak is kell maradnia. Nem normális, hogy egyesek napi 24 órában játszanak azért, hogy más karakterét tápolják (akár "golddal" akár XP-vel), és végképp nem számít munkának a szó szociális értelmében. Amit tesznek az se nem kreatív, se nem produktív, és abszolút nem szórakoztató - más játékélményét ezzel szemben tönkreteszik, ezért a többség elítéli, amit tesznek. Ennek következtében a játékot üzemeltető cégek is megtesznek mindent, hogy eltávolítsák őket a rendszerből. Ezt elfogadhatod, kiröhögheted, de feltehetőleg csak nem érted..
Mellesleg, szeretnél te akkora sikereket elérni, mint némely paraolimpikon.. -
Morden23 #15 "Az MMORPG-k olyan játékok, amik lehetőséget biztosítanak a játékosok számára, hogy egy kitalált világban egy kitalált karakter bőrébe bújva "élhessék" annak életét"
Helyesen: az MMORPG-k olyan játékoknak hazudják magukat... Esetleg: az MMORPG-knek olyan játékoknak kellene lenniük...
"Ahhoz, hogy a játék folyamatosan fenntartsa az érdeklődésedet, újabb és újabb területekre mehetsz el, ismerhetsz meg, azonban ehhez már újabb, jobb és több felszerelésre van szükséged"
Mert? Csak a legmagasabb szintűeknek találnak ki új dolgokat? Ha ez így lenne, ahogy mondod, akkor kurva szar lenne a dolog, hiszen az új karimmal mindig ugyan azt kéne végigvinnem, és a végén jönnének az új dolgok.
"akkor "lemaradsz a barátadtól" kiszakadsz a közösségből"
Valami attól közösség, hogy "közösen" csinálnak dolgokat. Ha én 3 órát játszom naponta, a játékostársaim meg 22-őt, akkor nem vagyok a közösség tagja. Ha viszont együtt játszunk, nem maradunk le egymástól.
"De mi van ha nem tudsz 24/7 órát játszani, és lemaradsz?"
Ezek szerint az MMOPRG-k igazi felhasználási módja a 24/7 játszadozás? Nem hiszem. Szerintem a gáz az, hogy a 24/7-esek TÚLTÁPOLÓDNAK, nem az, hogy a normálisan játszók nem elég tápak.
"Ezért úgy döntesz, hogy egy olyan embertől veszed meg a karakterét aki már alpból magasabb szintre felnevelte, vagy veszel egy olyna kardot amivel egyedül is, egy ütésből képes vagy legyőzni a szőrnyeket így gyorsan fel tudsz zárkózni, vagy egyszerűen csak játékbeli fabtkát veszel, amiből felruházhatod kedved szerint a játékbeli énedet."
Erről van itt szó, itt a kutya elásva. Nem fejlődni akarnak ezek az emberek, nem azt szeretnék elérni, hogy sokat játsszanak, és tápak legyenek, hanem mindenkinél jobbak akarnak lenni a kis virtuális világukban, de még ehhez is hülyék, lusták, bénák. Ergo megveszik az okosabb, élelmesebb, jobban játszó "gazfickók" karaktereit.
"Nem is képzelnétek mennyire jövedelmező iparágról beszélünk, így teljesen érthető, hogy máris lecsapott rá az alvilág!"
Ez kit érdekel? Nem azt mondtam, hogy nincsen drogdíler, hanem azt, hogy a drogos a fasz.
"- Az átlagos kisiskolás vérpistike, aki nem tudja elviselni, hogy mindenki elpáholja a seggét (nem csak az iskolában de a játékban is) és kipumpálja a szüleiből a pénzt a játékra, hogy ő lehessen a legerősebb!"
Baj. Vérpistike szüleinek verés, Pistinek fél év udvaron focizás és biciklizés meg olvasás jár. Esetleg nézzen Minimaxot, és legyen "normálisan hülye".
"- Az olyan ember akinek nincsen elég ideje, vagy kedve az MMO-kra olyan jellemző végtelen, monoton grindeléshez (mert mmondjuk dolgozik, vagy tanul) hanem inkább fizet azért, hogy valaki más, vagy egy külső program megcsinálja azt helyette. Így a tényleges játékideje alatt ténylegesen azt csinálhat a játékban amit akar..."
Ergo megint visszatérünk ahhoz, hogy aki ilyet csinál, az zúzni, irtani, gonoszkodni akar.
Logikus feltételezés szerint az izgalom a kihívással áll összefüggésben. Ezen logika szerint nincsen különbség, hogy én a barátaimmal, jó szórakozásom közepette 1 darab orkot ölök-e meg nagyon nehezen, vagy 5 darab sárkányt. Mind a kettőért megizzadok.
Konklúzió:
1. Az egyszeri MMORPG-játékos
Játszik, mert szeret játszani.
2. A 24/7 MMORPG-játékos
Kurva sokat játszik, mert nagyon szeret játszani.
3. Az egyszeri, karakter- és cuccvásárlós MMORPG-játékos
Játszik, mert imád hentelni, nagyon keménynek, legerősebbnek, top10-nek, falu bikájának tűnni. Nem lehet neki beszólni, mert "levág vazze".
4. A 24/7, karater- és cuccvásárlós MMORPG-játékos
Felesleges róla bármit is írni, mindenki kitalálhatja. Az előző 3 típus mindegyik tagja rühelli, korai (virtuális és real) elhalálozásáért folyamatosan chat-imádkoznak. -
Indigo #14 Mindensetre továbbra is szánalmasnak tartom az egész MMORPG-s "iparágat". -
Indigo #13 Jaj Istenem, megvilágosodtam! Hallelujah! -
#12 Akkor hadd világítsak meg pár dolgot a kis buksitokban:
Az MMORPG-k olyan játékok, amik lehetőséget biztosítanak a játékosok számára, hogy egy kitalált világban egy kitalált karakter bőrébe bújva "élhessék" annak életét. A hangsúly a szereplők közötti interakción, a közösségteremtésen van. Az MMO-k tulajdonképpen egyesítik a számítógépes játékok csillogó világát a chat-elés addiktív, közésségbe tartozás hamis érzésével. Itt tulajdonképpen elvárják tőled, hogy valaki másnak add ki magad és aként is viselkedjél, mindeközben egy izgalmas játékkal játszol, és más emberekkel "ismerkedsz" chat-elsz.
Ahhoz, hogy a játék folyamatosan fenntartsa az érdeklődésedet, újabb és újabb területekre mehetsz el, ismerhetsz meg, azonban ehhez már újabb, jobb és több felszerelésre van szükséged. ha ez nincsen meg akkor "lemaradsz a barátadtól" kiszakadsz a közösségből... tehát muszály a többiekkel lépést tartanod, mert akkor igazán élvezetes a játék.
De mi van ha nem tudsz 24/7 órát játszani, és lemaradsz? Akkor már nem ugyanolyan a játékélmény, azt a kevés idődet is az unalmasabb részekkel (szintednek megfelelő csapat keresése, szörnyek monoton hentelése stb. ) kell töltened amit egyébként a játékra tudsz fordítani. Ezért úgy döntesz, hogy egy olyan embertől veszed meg a karakterét aki már alpból magasabb szintre felnevelte, vagy veszel egy olyna kardot amivel egyedül is, egy ütésből képes vagy legyőzni a szőrnyeket így gyorsan fel tudsz zárkózni, vagy egyszerűen csak játékbeli fabtkát veszel, amiből felruházhatod kedved szerint a játékbeli énedet.
Ez az igény nagyon hamar jelentkezik mindegyik MMORPG-nél és saját iparág létesült az igények kielégítésére. Minde iparág akkor tud a leg eredményesen működni ha illegális, ha bevétel után nem fizetnek adót, a munkásokat (bér játékosokat) nem jelentik be, feketén foglalkoztatják, esetleg rabszolgamunkát alkalmaznak. Nem is képzelnétek mennyire jövedelmező iparágról beszélünk, így teljesen érthető, hogy máris lecsapott rá az alvilág!
De mégis milyen emberek vesznek online játékban valódi pénzért tárgyakat/karaktereket/fabatkát? Szerintem 2 féle ember:
- Az átlagos kisiskolás vérpistike, aki nem tudja elviselni, hogy mindenki elpáholja a seggét (nem csak az iskolában de a játékban is) és kipumpálja a szüleiből a pénzt a játékra, hogy ő lehessen a legerősebb!
- Az olyan ember akinek nincsen elég ideje, vagy kedve az MMO-kra olyan jellemző végtelen, monoton grindeléshez (mert mmondjuk dolgozik, vagy tanul) hanem inkább fizet azért, hogy valaki más, vagy egy külső program megcsinálja azt helyette. Így a tényleges játékideje alatt ténylegesen azt csinálhat a játékban amit akar...
Remélem sikerült világosságot gyújtanom. -
Morden23 #11 Mondtam, hogy paraolimpia.. -
Indigo #10 Már hogy ne lenne Top10. Pl itt is van: http://bots.acclaim.com/index.htm
Sőt, még virtuális fabatkát is vehetsz PayPal-on keresztül -
Morden23 #9 "de olyanokkal kellene versenyezned, akik shiftekben, 24/7 játszanak"
Bocsi, ehhez egy kiegészítés: nem azért MMORPG-k ezek az akármik, mert azzal játszom, akivel csak akarok, és nem vagyok rákényszerítve egy csomó másik hülyével való közösködésre? Ergo ha valaki csal, vagy kínai-24/7-éhbérmunkás-WoWmaffiatöltelék, akkor baszok rá, és juszt sem megyek vele orkot gyilkolni. -
Morden23 #8 "te akarnál lenni a top-ban az erettsegizo.hu -n"
Miért akarok WoW-ban top10-es lenni? Egyáltalán van valami MMORPG topTEN? Tiszta paraolimpia lehet.
"olyanokkal kellene versenyezned, akik shiftekben, 24/7 játszanak"
Azt hittem, ez egy játék, nem verseny. Egyre antipatikusabbak ezek az emberek...
"Ez már nem játék, ez _munka_."
Na baszdmeg, akinek ez munka, az inkább menjen dolgozni.
Amit ezzel mondani akartam, az az, hogy nem tudom megérteni 1. az olyan embereket, akik életstílusnak tekintenek egy WoW-ot (pl.) 2. akik pénzért, vagy anélkül 24/7 nyomják ugyanezt 3. akik igazi pénzért virtuális fabatkát vesznek.
Nincsen az az isten, hogy megmagyarázzák ezt nekem. Mindig megy a rinya, hogy kevés a pénz, meg erre-arra nem telik, aztán mindjárt kiderül, hogy ha játszadozom valami MMO-val, akkor hirtelen már éhbért is kapok. Szörnyű :) -
Luminas #7 Ez a többi játékos szemében elítélendő: gondolj bele, h te akarnál lenni a top-ban az erettsegizo.hu -n, de olyanokkal kellene versenyezned, akik shiftekben, 24/7 játszanak.. Ez már nem játék, ez _munka_.
(a gagyi példa szándékos, nem csak az MMORPG-kben van ilyen rendszer) -
Morden23 #6 "rakás kínai dolgoztatása éhbérért, akik mást sem csinálnak, csak napi x órában nyomják a cuccost, feltápolnak karaktereket magas szintre, ők meg eladják"
Erről már olvastam (asszem itt, SG-n is), és totál nem értem. Lehet olyan jó és szép dolgokat csinálni éhbérért. Viccet félretéve, van két érdekesség ezzel:
1. Éhbért kaphatnál azért is, mert 22 órában ruhát varrsz. Annál biztos sokkal jobb dolog karaktereket tápolni egész nap (van aki nemhogy éhbért nem kap érte, de még ő fizet, hogy ezt csinálhassa). Mi a rinya tárgya? Emberek halnak éhen munka nélkül, mások meg sírnak, hogy egyesek éhbérért JÁTSZANAK? Ez olyan hülye dolog.
2. Aki azért csinálja ezt, mert imád játszani, és képes ÖNKÉNT napi akárhány órában éhbérért karaktert tápolni, annak még éhbért sem adnék, nemes egyszerűséggel rabszolgamunkára kötelezném, de valami olyanra, aminek van is értelme. Pl. jöhet ide Magyarországra napi 26 órában autópályát építeni.
"Es ez miert az alvilaggal valo "cimborálás" ??:)"
Gondolom "választékosan akartunk fogalmazni" :) -
#5 Es ez miert az alvilaggal valo "cimborálás" ??:)
-
JeD #4 Alvilággal cimborálás = rakás kínai dolgoztatása éhbérért, akik mást sem csinálnak, csak napi x órában nyomják a cuccost, feltápolnak karaktereket magas szintre, ők meg eladják. Dettó varázstárgyak, stb. Amúgy szerintem simán befigyelhet itt gyerekmunka is.
Legalábbis gondolom.
Az pedig biztos, hogy aki a havidíjon felül meg virtuális hülyeségekre költ, az meg is érdemli. -
Morden23 #3 "1. az alvilággal való cimborálás, virtuális pénzzel, tárgyakkal való kereskedés"
Az alvilággal való cimborálást nem teljesen értem én sem. Gyerekmunka? Maffia? Illegális letöltés?:)
A virtuális pénzzel, illetve tárgyakkal való kereskedés meg egyáltalán nem csalás. Azt írja a cikkíró, hogy "aki csal, az az életben sem százas". Szerintem meg az nem százas, aki igazi pénzen virtuális pénzt meg tárgyakat vesz. Aki eladja őket, azzal semmi bajom, kihasználja degenerált, de fizetőképes embertársait. Szvsz aki itt nem százas az az, aki vesz. -
LowEnd #2 tudod... vérrel aláírt szerződés, eladó lelkek, amolyan Faust módra. -
#1 ez mit jelenthet: "az alvilággal való cimborálás" ?