40
  • dez
    #40
    #39 által nem sok értelme van. Inkább azt oldhatnák meg, hogy egy csúcskártya elég legyen a kettőre, vagy olyan 2-GPU-s kártyákat csinálhatnának, amiken az egyik a fizikával foglalkozik (mondjuk átkapcsolhatóan, alapesetben egykártyás SLI-ben menne).
  • dez
    #39
    El is végzi: mindkét nagy GPU-gyártó elérhetővé tette, vagy mostanában elérhetővé teszi a GPU-alapú fizikai driverét. A HavokFX API-t használják. Csak asszem nem tud megosztottan működni a grafikával egy kártyán, hanem külön kártya kell hozzá. De elég neki egy középkategóriás. Nem tudom, G80 és R600 esetén megoldják-e, hogy elég legyen az az egy kártya (van teljesítmény bőven).
  • JTBM
    #38
    A PhysX kártya alapvetően jó dolog, részletgazdagabb és élőbb játékvilágokat lehet vele létrehozni. Pl. ahol valódi a fű és a levél: elhajlik, mozog és fújja a szél. Vannak benne állatok, pl. rovarok és mindegyik külön éli az életét.

    Elvileg a grafikus kártyába is be lehetne építeni, lehet, hogy később úgy is lesz, de inkább a CPU mellé kellene tenni egy direkt buszra, mert ennek oda-vissza kommunikálnia kell a CPU-val, míg a grafikus kártya elsősorban csak adatfogadó.

    Az ára egyenlőre magas, de ahogy egyre több játék tud vele sokkal többet nyújtani, úgy lesz benne alapból minden PC-ben.

    Jó lenne, ha pl. a MS beletenné a következő DirectX-be, mert úgy szabványos úton kezdene el fejlődni.

    Az ATI és az NVidia egyenlőre eltatnak, de szerintem már gőzerővel dolgoznak a saját PhysX kártyáikon...
  • Kurosora
    #37
    http://devsupport.ageia.com

    Regisztrálni kell -- ingyenes --, utána ha minden fain, leszedheted a legfrissebb publikus(!) SDK-t.

    (Bár én még nem regisztráltam, mert nekem egy régebbi verzió van meg (2.3.1). Egyébként csatlakoznék Dodo55 véleményéhez, szerintem is egy gyors és könnyen használható API.)
  • turul16
    #36
    PPU hardwesen szerintem egy matrix ill. vektor muveleteket vegzo egyseg lehet, amihez szoftverbol jon hozza a fizikai szimulacio. GPU is alapveteon matrix muveletekre van kigyurva. Ezert szerintem GPU is elvegezhetne ezeket a muveleteket (OGSL hasznalva).

    Nem tudtam ertelmes dokumentaciot szerezni Ageia PhysX cucchoz, Ha valaki megdobna egy linkkel PPU utasitasairol, vagy az API -nak a doksijaval annak orulnek.

  • Su0my
    #35
    Most még lehet nem tud, meg a teszteknél sem mutathat sok mindent, lévén kevés rá optimalizált játékot írtak még... Jó, hogy egy x1600 3x annyi teljesítményre képes-mivel direkt erre írták a programot:DD GONDOLKODJ!!! És akinek nem tetszik, ne vegye, akinek nem kell a lehető legjobb fizikai modellezés, amit most meg lehet valósítani, az maradjon csak meg a videókariprocihangfalkártya kombónál. De nem egy rossz elképzelés szerintem. Az tény, hogy marha drága, de nem itt kezdődnek a dolgok ám:) Mondjuk az is 1 érdekes kérdés, hogy ha már úgyis 4 magos procim lesz, akkor (igaz, nem lineáris a teljesítménynövekedés) abból a kraftból csak jusson már fizika-számításra is...
  • Sanyix
    #34
    Olyan nincs hogy opcionális, előbb utóbb mikor a fizikai proci gyártók eleget fizetnek a játékfejlesztőknek, jönne a fizikai gyorsító required hibaüzenet a játék indulásakor...
  • muerte2
    #33
    Az ötlet jó lenne, de valahol ez sztem sérti a videókártya gyártk érdekeit, pl ATI azon crossfire megoldásai ahol X1950 mellé egx X1600XT-t rakva mondogatják, hogy ez aztán húdehajde. A másik dolog, hogy egye a mostani High-end kártyák alapból megesznek 2db PCI-e foglalatot, na most kellene még 2db ennek is? Tehát akkor egy fullos high-end konfig perpill egy 2/4magos prociból áll, 2db vidkari, 2db fizikai gyorsító, a többi eszközről nem is beszélve. Vazze mennyit fog ez enni? Majd lehet újrakábelezni a lakást/házat mert elöregedett kábelek nem bírják az áramfelvételt kiszolgálni, anyuka meg ne mosson v mikrózzon amikor gépezik a gyerek! :) Esszem megáll. Az rendben van hogy növeljük a teljesítményt, stb, de ez az irány nem jó irány, ez olyamn mint ha az autógyártók fejlesztés helyett mindíg egy plussz motort raknának a kocsiba. Most mindenki 4-5 motoros kamionokkal közlekedne v mi? Úgy látom hogy amíg valahol valaki lényeges architectura v technológiai fejlesztést nem visz véghez addig errefelé haladunk. Ott van pl az AMD 6000+ os CPU-ja ami jól hangzik na de nekem ne egyen egy proc 125W-ott! Hozzáteszem eddig nem volt bajom az AMD-vel de ők is elkanászodnak lassan. :)
    Már rég feladtam a PC-m fejlesztését, eladtam az egykor erős gépemet, összedobtam egy olcsó celeron konfigot, vettem egy nextgen konzolt és azt mondtam, hogy inkább 5-6évente új konzol, de közben minden úgy ut ahogy kell, nem fizetek baromi nagy villanyszámlákat, nins instal, stb. és munkára meg ott a PC ami elég nekem hosszú hosszú ideig.
  • Szefmester
    #32
    akkor már inkább az alaplapba kéne rakni..
  • Csukii
    #31
    Szerintem sokkal életképesebb az a megoldás, ha a videokártyákon egy külön, az erre a célra készített foglalatba illeszthető lenne a társ processzor. Opcionálisan, ha akarunk erre költeni, akkor beletesszük, ha nem akarunk, akkor marad a társ nélküli kártya....

    Előnyök:
    Opcionálisan bővíthető;
    Kevesebb áramfelvétel (videó kari + társproci < videó kari + társ kártya)
    És olcsóbb megoldás, mivel az Asustek és BFG (és további cégek) árrésével nem kellene számolni;
    Tán még gyorsabb is lenne, mivel közvetlenül kapcsolatba kerülne a GPU-val, így a PCI sín áteresztőképessége már nem szabna határt.


  • PíszLávJuniti
    #30
    Mint az integrált 7.1 es hangchip jóformán semmi értelme.
  • Effendi
    #29
    Az előbbi hozzászólásomat példázva: tehát mondjuk egy felrobbantott fal daradja agyonüti az ellenséget, vagyis az ő gépén ugyanolyan röppályán repül a faldarab, és el is találja. kampec
  • Effendi
    #28
    Én sem fiszem, hogy valóban a külön fizikai proci a megoldás, ugyanis véleményem szerint igazán akkor lesz értelme, ha mondjuk egy játékban minden tereptárgy lerombolható, és persze ez csak úgy lenne kivitelezhető, ha egyaránt minden játékosnak a gépén szintén darabokra esik, ami persze csak úgy valósítható meg, ha a videókártyával egybe van építve.
  • waterman
    #27
    nem látom át, hogy ez a termék hogyan maradhatna életképes. szerintem elég kevesen vannak akik extrém grafikásra vágynak, tehát már eleve az SLI/CrossFire is csak egy szűk csoportnak való, akkor ez a kártya? ha azt mondják, hogy a videókártyám 5000 pénzzel többe kerül, mert csípőből támogatja a HavocFX-et és vannak hozzá már játékok, meg a maya is jobban renderel, akkor azt mondom, hogy megéri. de hogy silány 2-3 játékért 40-50 ezreket fizessek, hogy több maszat szakadjon le a textúráról, háááát... megint egy termék, ami igazándiból a hiszékenyek közt fog elterjedni.
  • stinkydiver73
    #26
    kb. 2000-ben a valamelyik 3D játék nagyágyu azt jósolta, hogy 2006-ra eltünnek a 3D kártyák, a proci telj. elég lesz mindenre. Hát sajnos nem így lett, szánalmas ez a helyzet..
  • vax
    #25
    Na már csak az kell nekünk, hogy a hangkártya meg az alapgyártók is kitaláljanak mindenféle értelmes de inkább értelmetlen idokot, hogy többet kelljen ezekből is majd beépíteni. :(
  • Dodo55
    #24
    Az, hogy nincs benne kártya nélkül cloth elég érdekes, mert a Dark Physics viszi kártya nélkül is a clothokat.
    Úgy tudom, hogy elég nagy gond volt valós hajakat csinálni. Szerintem ezzel a cloth szimulációval megoldható lenne, csak rohadt sok erőforrást igényelne.
  • dez
    #23
    1db X1600XT (fizikára használt telj.) = 2-3 PhysX kártya...
  • asysoft
    #22
    Azért az FO2 fizikája elég érdekes volt, számtalanszor akadtam el egy terepjáróval egy vacak bójában, főleg patch után. Egyébként jó game:)
    Amúgy Physixet én sem tartom életképesnek (különösen nem ilyen áron), inkább a HavocFX-ben (ha már külön kártya...:)), de leginkább a többmagos processzorok kihasználásában látok fantáziát.
  • Newfronter
    #21
    Ez is érdekes.. CellFactor nevű játék, mindenki azthitte hogy e kártya nélkül nem fut, dehogynem, majdnem ugyanolyan teljesítménnyel, csak kicsit lemaradva és a folyadék illetve a cloth animáció marad ki, ha nincs karid. Itt látszik mennyire szánalmas ez a kártya... ha igazán ki lenne használva, akkkor itt 10-20 FPS-ekről döntene, meg olyan fizikát mutatna be, ami egy HL2-őt lever a talpáról. De ilyenről nem beszélhetünk...
  • Sanyix
    #20
    De ott az autó fizikáját nem kellett számolnia, mert az nem volt, de ahol van annak is, ott más a helyzet.
  • scorpeeon
    #19
    Ez az egéz ageia physx egy nagy szánalom.
  • blakshep
    #18
    sztem ez csakis úgy maradhat életképes, ha belépítik a videókártyába
  • csimmasz
    #17
    Ez a link

    Bocs.
  • csimmasz
    #16
    Egy kis teszt róla (Magyarul).
  • HaDes007
    #15
    ez egy akkora baromság. ez az egész fiziksz sz@r csak arra jó, hogy újabb forintikat lehessen kihúzni a játékos zsebéből.
  • Newfronter
    #14
    Hááát nemtudom, sztem ezt a CPU simán elbírja, lásd Flatout 2.
  • Sanyix
    #13
    Persze és a processzort is több részre kell bontani. Lesz AND processzor, OR processzor, NOT processzor, NOR processzor, stb. ja meg memóriakezelő processzor, processzorkezelő processzor, stb. :D
  • asysoft
    #12
    Azért azt ne felejtsd el, hogy Physix használata esetén több darabra robbannak a dolgok, ami a GPU-t is jobban terheli...
  • silanor
    #11
    Ezt azert igy nem jelentenem ki. 3D modellezo software (XSI-ben pl ez a Physx engine van es nagyon meggyozo, meg kartya nelkul is)-ekben eleg jo teljesitmenyt nyujt es szerintem ha irnak ra jatekot akkor abban is nagyon jo lesz. En latok benne jovot, de ez csak a sajat velemenyem.
  • Newfronter
    #10
    A GRAW topikban volt egy kép róla...
  • Csero90
    #9
    Nem tom mi jöhet még mert már MI kártyát is akarnak amúgy mit lehetne még??
  • Csero90
    #8
    AGEIA LOL
  • uniu
    #7
    link ??
  • Newfronter
    #6
    Ez egy fos, nem veszi le a terhet a prociról és még lassítja is a játékot, kukába vele. Csak nézzétek meg a teszteket róla!
    Egyébként nem tud semmi extrát a kari, csak marketingfogás.
  • juzosch
    #5
    Mindenképp azt fogják fejleszteni, amit megvesznek. így a tényleg jó játékok ezentúl is ritkák maradnak.
  • Sanyix
    #4
    Hát ez így van, mégis veszik a játékokat, mert a legtöbb embernek elég a grafikai élmény...
  • Dodo55
    #3
    A kártyáról nem tudok mondani semmit, mert még soha nem próbáltam, viszont a PhysX motort már próbálgattam és nagyon jó.
    Eléggé kicsi az erőforrásigénye, nincsenek benne olyan bugok mint a HL2-ben(Havok).
    A Dark Physics nevű Dark Basic Pro kiegészítővel tudtam próbálgatni, létezik egy másik ismertebb fizikai motor DBPro alá, a Newton Game Dynamics, annál 100X gyorsabb a PhysX.
  • HUmanEmber41st
    #2
    Én inkább valami végletekig leegyszerűsített oprendszert tennék a játékok alá, ami pl nem foglal alapból 2 GB RAM-ot..
  • PíszLávJuniti
    #1

    Érdekes, hogy az elszállt gyártók, és játék készítők még nem ébredtek rá, hogy egy játék attól hogy fénykép szintű grafikával, és életszerű animációval, ai val van elkészítve még nem biztosítja a játék élményt. Ellenben ld. defcon és társai.