44
  • pemga
    #44
    Hmm, azért ez komoly biznisz. Viccen kívül, simán lehetne rá üzleti tervet írni, jövedelmezőséget vizsgálni. A melós szempontjából ez most mivel másabb mint egy másik háromműszakos szalagos munkahely? Mármint nem ez a konkrét kínai példa, hanem 3 műszakban wow-ot szalagoztatni, mint mondjuk fröccsöntőüzemben, vagy varrodában nyomni.
  • Evil Merodak
    #43
    Atért=Azért
  • Evil Merodak
    #42
    Hát ha a 6 hónap nem elég akkor nem tudom mennyi lenne az. Persze ha belegondolok hogy a South Parkban hogy csinálták... Atért azt a módszert én se választanám.
  • Komolytalan
    #41
    Jó, akkor legyen 7 millió vs 1 millió - szerintem semmin se változtat. Max írnak annak az 1 milliónak is valamit.
  • Indigo
    #40
    7 millió vs. 1-2

    Értem én mit akarsz mondani, de az arányérzéked nem túl jó
  • Komolytalan
    #39
    Ok, gondolkozz el, aztán ne vegyél meg semmi terméket se pl multikban. Ott minden ami kapható kb olyan, hogy nagyon sokat gürizett valaki az előállításáért, és éhbérrel szúrják ki a szemét. Lehet szétnézni hol is élsz. Egyébként én se veszek dollárért g-t, mivel aki értelmes, az elég könnyen meg tudja keresni wowban azt az összeget, ami számára szükséges. Ahol geppa meg van sz.rásig agy meg semmi (topmanagerkém), az meg hadd fizessen, és hadd bannolják az accountját pár hét múlva :-)
  • Komolytalan
    #38
    Hmm, nem sok tapasztalatod lehet wowról. Én sokmidnen véleményt hallottam már róla, csak azt nem hogy túlbonyolított. Inkább az a baja vele pár embernek, hogy túl egyszerű (ugye egy thottbot csodákra képes, mivel megvan rajta minden küldi leírása:-)
    Elég baj is volna ha 1 hét alatt el lehetne érni a 60-as szintet (amúgy 2 hét alatt el lehet, csak nem szabad közben aludni:-D. Így is azt mondják rá, hogy túl gyors a fejlődés.
    A legjobb cuccokat nem lehet megvenni, mert azok ált. BWP-sek, vagyis meg kell értük harcolnod, nem adhatóak át másnak. Sebaj, jól megmondtad ezt is.
    Mindenki noobnak születik, csak van aki továbbfejlődik. Mondjuk ehhez nem árt némi olvasgatás se a neten - nem nehéz begépelni hogy worldofwarcraft.com vagy hu. Diszlexiásoknak ott a csé.
    A bliz azért nem ad goldot valós pénzért, mert úgy nem játszana senki se a játékkal. Most lehet tudni, hogy aki goldot ad vagy vesz, az megsérti a game policyt, ezért kizárásra kerül ha rájönnek. Igen, a vásárló is.
    A havidíj meg nem sok. Akinek sok, annak továbbra is ott a csé, vagy lehet guild warsozni. WoW nem kötelező, akinek nem tetszik, ne játszon vele. Bliz nem fog 7 millió userrel szembeszállni 1-2 elégedetlenkedő kedvéért.
  • insp
    #37
    Végignéztem a riportot. Engem a vége döbbentett meg a legjobban: a srác azt mondja, már nem tud aludni sem, mert mindig a játék van a fejében...

    Nekem erről az jutott eszembe, hogy régen a Quake 1-es időkben a haverokkal egy időben nagyon sokat játszottunk hálózatban. Akkor esténként nekem is ment a fejemben a Q1DM4, pedig az max 1-2 óra volt naponta.

    Mit érzhetnek vajon ezek a srácok?
  • Bigbiggie
    #36
    "Waz, honnan a pékből veszed ezt a hurráoptimizmust? ..." Hol az innováció, a kreativitás? Hol ad annyit egy ilyen gamma, amennyit elvesz az illető "casual" életéből? Nevetséges, 1000 aranyért 50 dollár. Én inkább elmennék moziba... Nem azért, kipróbálnám a wow-ot is (nem, inkább megvárom a diablo 3-at:), de annyi más dolog van ezen a világon, amit csinálni lehet. De ha ennyire nyilvánvaló, hogy fizetnek virtuális aranyért, amit mások kenyérre valóért güriztek össze... Igaz, hogy szabad világban élünk, mindenki azt csinál, amit akar, ami (esetleg) megfelel bizonyos szociológiai elvárásoknak. És azon a bizonyos aranyon kívül sok más is van biztos, amiért valakik valahol rohadt sokat dolgoztak rohadt kevés pénzért. Érdemes néha elgondolkozni.
  • pilsner
    #35
    ha nekem fizetnének,hogy játszak...
  • Indigo
    #34
    Ő is ugyanerről beszélt :)
  • Morden23
    #33
    Hát ez az, éppen erről beszéltem:)
  • Evil Merodak
    #32
    Ez is cask azért lehetséges mert azt a szutyok WoW-t túl kellett bonyolítani. Nehogy 1 hét alatt elérd a lvl 60-at és könnyen megvehesd a legjobb cuccokat. Így legalább jól lenoobozhatják az ujoncokat a vén róka játékosok gratula. Egyébként nem értem a Blizz-t ha annyira profitorientált miért nem adja el ő a virtuális $-t + a cuccokat valós lóvéért. Ja persze az nem etikus de a havidij ami nem is kevés az igen.
  • Komolytalan
    #31
    "Biztos vagyok benne, hogy teljes gőzerővel azon vannak a fejlesztők, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elől menekülő embereknek."
    Waz, honnan a pékből veszed ezt a hurráoptimizmust? A fejlesztők, kiadók a profitmaximalizálásra törekednek gőzerővel, vagyis hogy 1 befeketetett USD ne 2 USD-t hozzon vissza 1 év alatt, hanem 5-öt. Ha lehetne valami droggal növelni a függőséget, azt is csomagolnának a játékokhoz, akár MMORPG akár nem.
  • Komolytalan
    #30
    Szerintem tök egyszerű a képlet: 1 óra altatt normálisan farmolva a wowban össze tudsz szedni mondjuk 20g-t (ha nem b.sztat a másik frakció, minden ideális, stb). Egy 1000g-s recept vagy tárgy vagy akármi ez alapján 50 óra. A farmolás annyira nem nagy élvezet még akkor se, ha legális módszerekkel csinálod, nem csalással. Meg van az embernek más időtöltése is (real life ugyebár), nem tud annyit a wow előtt lenni mint a többiek. Így ha valaki azt mondja, hogy mittomén 50USDért kaphatsz 1000g-t, akkor - pláne nyugati fizu mellett - elgondolkozik az ember azon, hogy így szerezzen be virtuális pénzt (mert 50USD-t egyébként is elköltenél 1 mozira is). Nem a kockák szoktak g-t venni, hanem a jól kereső (szóval nem magyar:-) casualok.
  • Komolytalan
    #29
    Örülnél ha csak 1 ezrelékét megkapnád ennek a nevetséges piac forgalmának (lepipálnád a fletót anyagilag, de valszínűleg a csányit is).
  • Morden23
    #28
    "Biztos vagyok benne, hogy teljes gőzerővel azon vannak a fejlesztők, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elől menekülő embereknek."

    Naná. Szociális szempontból a legszánalmasabbak, de bizonyos piaci szegmentumoknak a legértékesebbek. Csak az a baj, hogy néha kicsit öngyik lesznek.
  • Bigbiggie
    #27
    Teljesen le vagyok döbbenve... Igaz, hogy eddig ilyesmiről nem hallottam. Rabszolgaság virtuális farmokon a 21. században. Hát ez kész. Emlékszem, pár évvel ezelőtt még jót röhögtünk azon a szürkés illusztráción, ami egy koszos, pókhálós pincében billentyűzetére borult csontvázat ábrázolt. Ez volt a címe: hardcore gamer. Persze akkor is voltak fanatikusok, de a hideg kiráz, mennyire megváltoztatja az emberek életét a számítógép. Aztán ez, hogy maffia van egy online játékon. Biztos vagyok benne, hogy teljes gőzerővel azon vannak a fejlesztők, hogy újjabb, még vonzóbb alternatívákat kínáljanak a világ elől menekülő embereknek. Aztán persze minél nagyobb, bonyolultabb egy ilyen rendszer, annál nehezebb ellenőrizni azt, ami benne folyik.
  • Morden23
    #26
    Részint egyetértek azzal, amit mondasz, de az a chates példa elég értelmetlen volt.

    "Szóval aki játszik, az semmivel sem rosszabb/függőbb, mint aki chat előtt tölti az idejét."

    Ez olyan, mint hogy "aki vodkát nyakal literszám, az sem alkoholistább, mint az, aki whiskey-zik"

    A chat-függés pont annyira rossz dolog, mint az MMO függés. Bár tény, hogy a chat talán még cikibb.
  • ensomhet
    #25
    A pénzért virtuál tárgyat tényleg elég hülyeség... A játékban az lenne az érdekes, ahogy összegyűjti az ember, az út, míg odáig eljut. Most abban mi jó van, hogy megveszem a legerősebb karaktert a legjobb cuccban aztán villogok vele?
  • ensomhet
    #24
    Én Global MU Online-al játszok már legalább egy éve, de nem túl szórakoztató. Egy WoW gondolom sokkal változatosabb. Eleinte többet játszottam vele, akár napi 5-6-8 órát, mikor mennyi időm volt, de mostmár nem, lassú a fejlődés, inkább otthagyom magának a gépet éjszakára hadd harcoljon meg gyűjtögessen, vagy áruljon. És valóban, ezekben is bekerülsz egy virtuális társaságba, és velük jó játszani, azért játszol. Egyedül roppant unalmas. Viszont többen lehet közben beszélgetni, olyan, mintha chat-elne az ember, csak itt közben mást is tudsz csinálni. Szóval aki játszik, az semmivel sem rosszabb/függőbb, mint aki chat előtt tölti az idejét. Mindezek mellett olyat is el tudok képzleni, hogy haverokkal játszik az ember, aztán utána elmennek közösen koncertre, akárhova. Biztos van olyan is, aki vészesen függő, de szerintem mégis inkább ez, mint pl kábítószer.
  • Morden23
    #23
    Alapban nevetséges, hogy valaki igazi pénzt áldoz monopolypénzért, vagy virtuális ereklyékért.
  • drizzt1666
    #22
    Legjobb példa talán nem is a wow lenne, hanem silkroad. De ezt most kár firtatni... Ott nem a botolás, a konstans lag, a disconnectek, a scammerek, stb. miatt aggódsz (mert ezek már megszokottak) hanem h ne törjenek fel.
  • Loverman
    #21
    hát ha ilyen hülyék ezek a kínai skacok akkor meg is érdemlik.
  • Inquisitor
    #20
    Mondjuk egy ott a vidéki és városi keresetek között bazi nagy különbség van, tehát lehet olyan vidéki srác, aki úgy érzi, hogy még jól is járt a rabszolgamelóvel. Minden esetre agyilag hamar ki lehet akadni napi 12 óra játéktól, legyen az a legszórakoztatóbb is ...
  • Mike at home
    #19
    ja hogy helyileg munkára fogják őket, és ott kell robotolniuk 12 órát
    Kinában ilyesmi nem gond, elkapják a dolgoztatókat, és két pillanat alatt kivégzik őket
  • HJPOWER
    #18
    Kreatívak, azt meg kell hagyni, ettől függetlenül Kína még mindig kapja be!!
  • HJPOWER
    #17
    Kreatívak, azt meg kell hagyni, ettől függetlenül Kína még mindig kapja be!!
  • MrPrise
    #16
    Azt még nem hallottad, hogy az idő pénz? ;-)
    Sok idő amíg össze tudsz szedni egy rakás aranyat normális módon. Van akinek gyorsan kell és inkább ad 10000 aranyért, 10 dollárt (az árak nem valósak, csak úgy írtam).
  • MrPrise
    #15
    Megnyugodtam, hogy nem vagyok hardcore online gamer. Onnan tudom, hogy nem vagyok, hogy felét nem is értem annak amit írtál :-)
  • Farontolepke
    #14
    CS forever!
  • Komolytalan
    #13
    Nem hiszem hogy kínaiak sok zsét fizetnének virtuális aranyért. Inkább arról van szó, hogy mindenféle proxyk segítségével amcsi és EU szervereken farmolnak a kínaiak. Minden este másik level1 karakter reklámozza a gold vevő web helyet trade csatornán (gondolom aki 1x reklámozott, azt az accountot bannolják pár napon belül, de ennyit ér a bann).
  • kev
    #12
    Ezek a dolgok, csak annak furcsák, aki mmog játékkal még nem játszott. Bekerülsz egy ilyen virtuális világba, ahol összefutsz egy-két kockával, akik Magyarok és már x hónapja, vagy éve nyomják. Bevesznek a klánba, és ha nem figyelsz, 1-2 héten belül függővé válhatsz.
  • Inquisitor
    #11
    Ha jól emlékszem az Everquest éves GDP-je nagyobb mint Bulgáriáé ... :)
  • Inquisitor
    #10
    Megjegyzem kínai törvények és a kínai WoW szerverek alapján senki sem játszhat azt hiszem 90 percnél tovább egyfolytában és max. 3-4x léphet fel naponta, vagy ilyesmi ...
    Persze gondolom ezek az arcok nem a kínai szervereken játszanak, de lövésem sincs, hogy kerülik ki a kínai kormány általi MMO ellenörzést?
  • HaDes007
    #9
    na hát az is hülye, aki képes virtuális aranyra pénzt kiadni...
  • Tinman #8
    Hát nem tudom létezik-e az MMORPG-s POKOL fogalma, de ahogy leírtad ez a totális HELL. Már olvasni és elképzelni is rossz volt... nem még átélni.

    Farmolgatni anno én is szoktam jobb cuccokért, de azért van egy határ. Sokan azt mondják, hogy ez a határ a napi max 2 óra. Egyre inkább vallom, hogy ez így igaz, mert még ez is sok erre a virtuális drogra.
  • Komolytalan
    #7
    Ez nem kockaság kérdése, mert a gold farmban nincs semmi élvezet sem. Általában külső programokat futtatnak, amivel manipulálják a wow által generált adatstreamet (pl teleport bug kihasználása, stb), és ezzel érik el azt, hogy olyan bossokat tudnak szólózni (az időhúzó trash mobok kihagyásával) amelyekből származó bevétel 5 ember között oszlana el (mivel külső program nélkül csak 5 fővel nyomható le). Egy 5 fős insta bossait lenyomják 20 perc alatt, ezt normál játékkal 5 játékos 2-3 óra alatt csinálná meg. Ezért ha X g-t normál játékos mondjuk 100 óra alatt tudna összeszedni, akkor ők 5 óra alatt. Míg egy normál játékos több 1000 féle mobbal kerül kapcsolatban a játék során (meg más playerekkel szövetséges vagy ellenséges frakcióból), addig ők max 5-10 féle bosst ölnek napi 12 órában. Míg egy normál játékosnak kihívást nyújtanak a mobok, küldik, addig a farmereknek - mivel csalással játszanak - semmi kihívást sem nyújt a farmolás.
    A kihívás és a változatosság ami miatt a normál játékos kocka lesz (ha lesz, nem törvényszerű). A csalás és az abszolút robot szerű játék a farmer ismérve. Pár havonta sokezer accountot bannol a blizz emiatt, azonbana farmerek 1 account árát 3 nap alatt kitermelik, így ez túlzottan nem rázza meg a gold farmer piacot.
  • menpe
    #6
    váá! nekem sincs kutyám!!!! de macskám 3 is van
    én a suli miatt töltök sok időt a gép előtt (cisco képzés), és ha hazaérek, csak nagyon ritkán játszom, mivel tanulni kell a gép, a többi csak ez után jöhet. Bár sokaknál ez nem így van, pl. öcsém, az anonim CS-függő
  • MrPrise
    #5
    Ez a hír igazából nem újdonság, volt már itt is erről szó.
    Szerintem itthon is lehetne találni olyan embereket akik ingyen is simán játszanak napi 12 órát, ha meg pénzt is kapnak érte, pláne. Más kérdés, hogy mennyire nevezhető játéknak és szórakoztatónak a farmolás, mert ugye ezeknek ez a dolguk.