18
  • BiroAndras
    #18
    Szerintem egészen más irányból kellene megközelíteni a dolgot. Ha egészében megnézzük a szep. 11-i eseményeket, nem a pilótafülke biztonsága tűnik a legfontosabbnak.
    Az első probléma, hogy nem buktak le a terroristák már jóval az akció előtt. Ennek legfőbb oka, hogy a különféle állami szervek együttműködése igen távol áll az opimálistól. A vizsgálatok szerint minden szükséges információ rendelkezésére állt a hatóságoknak, de szanaszét hevertek a rendszerben, így egyik szervezet se volt képes időben cselekedni.
    A másik átfogó probléma a légiforgalom irányítás gyengesége. Képtelenek voltak észlelni és követni az eltérített gépeket. És persze nem tudtak hatékonyan kommunikálni a hatóságokkal, így megint csak senki sem tudott időben cselekedni.
  • kvp
    #17
    "Arrol nem is beszelve, hogyha ez az egsz tenyleg a terror ellen lenne akkor sokkal egyszerubben es hatekonyabban meg lehetne oldani.
    Arabokat kitiltani EU-bol vagy egy GPS-es rendszer segitsegevel csak megadott helyeken (repterek) lehetne a gepet adott magassag ala vinni."

    Utkozeselkerulo rendszer mar most is van, csak mozogo targyak ellen hasznaljak. Magassagerzekelo rendszer most is van, foldbe es hegyoldalba repules ellen hasznaljak. Nagyon sok baleset azert van, mert a pilotak nem veszik figyelembe a rendszer uzeneteit. (hires balesetek voltak az elso airbus fly by wire rendszerrel)

    A foldi taviranyitas beepitese ongyilkossag. Sokkal konnyebb egy tavvezerlo renszert megtorni mint egy gepet elteriteni. Meg a script kiddie-k is ezzel jatszananak.
  • pTk
    #16
    aztan bugos a rencer és akkor nekimegy egy fának mer asziszi hogy terrortámadás van:)
  • valamit
    #15
    hát, alapból a pilóta vezetné. erre csak egy vészgombbal lehetne átkapcsolni. tehát ha be van kapcsolva, akkor már volt egy terrortámadás. és pl. az is lehetne, hogy az utas csak vészjelzést ad le a földre, és már ott kapcsolják át a vezérlést. szóval lehetne ezt még kombinálni...
  • Lame
    #14
    Arrol nem is beszelve, hogyha ez az egsz tenyleg a terror ellen lenne akkor sokkal egyszerubben es hatekonyabban meg lehetne oldani.
    Arabokat kitiltani EU-bol vagy egy GPS-es rendszer segitsegevel csak megadott helyeken (repterek) lehetne a gepet adott magassag ala vinni.
  • Fikusz Kukisz
    #13
    Ekkora baromságot gyerekek!
    Ez a rész döbentett meg a legjobban!

    "A jövőben minden repülőgépbe kamerákat és mikrofonokat építenének be, amelyek minden gyanús mozgást vagy akár szót is rögzítenének és azonnal értesítenék a repülőgép személyzetét, illetve a pilótát. A rendszer beszéd- és mozgásérzékelő és -kiértékelő algoritmussal rendelkezik, ami kiszámítja, hogy egy adott mondat vagy mozgás jelent-e veszélyt a repülőgépre és az utasokra nézve."

    Algoritmus ami "kiszámítja", hogy veszélyesen baszéltem-e vagy mozogtam ?!!

    Hogyan lehet viselkedést számolni ???

    Esetleg egy kicsit ökörködök a havarommal a repülőgépen ezért a rendszer riaszt, a fedélzeti biztonsági ember rámugrik, megbilincsel és behajínt egy wc-be és rámzárja ?

    Mikor ehhez hasonlókat látok vagy olvasok, mindíg elfog azaz érdekes érzés, hogy ilyen dolgokat és elgondolásokat már láttam scifi filmekben, melyekben a világ és a társadalom elszürkül, a nagytestvér figyel, és egy csöndes diktatúra működik.
    Majd jön az hogy mindenkinek azonos uniformist kell viselni a biztonság érdekében.

    Érdemes lenne összegyűjteni az ilyen biztonsági elképzeléseket !!!

    - Bőr alá Chip (Eü adatok,azonosítás,jogsi,GPS követés! stb.)
    - Az EU mindenfajta kommunikációs eszközt le akar hallgatni és az adatot tárolni évekig

    Most csak ennyi jut az eszembe de lényegesen több van ennél.

    Nos nem szabadna engedni, hogy a "biztonság" jelszavával kialakuljon egy totális megfigyelő és ellenörző rendszer, ami ahogy a nagykönyvben meg van írva, magával hoz egy DIKTATÚRÁT !
  • Sidewinder
    #12
    Lehet h rosszul tudom ezt a távirányítási dolgot,de a szovjet MiG-25-ösökön volt olyan rendszer amivel a gép irányítását átvehették a pilótától,és használták is ezt a rendszert.Csak az a baj,h most nem jut eszembe a rendszer neve.Utána kéne néznem.
  • juzosch
    #11
    Úgy tudom olyan rendszer is lesz benne, ami leteszi magától a gépet a legközelebbi reptéren.
  • joebacsi
    #10
    mekkora piacot teremtett szept 11, hihetetlen :)
  • Morden23
    #9
    Azt, amire ki vagy képezve. Nem véletlenül vannak a helyén a dolgok.

    Nem nyitod ki az ajtót.
    Ha mégis, akkor ezzel akár több embernek is árthatsz. Legalábbis ha a toronybaszállós módszert nézzük. A gépeltérítések legnagyobb százaléka véletlenül sem terrorakciók végrehajtása okán történik, hanem pénzszerzés, menekülés, médiafigyelem felkeltése ésatöbbi.
    Szeptember 11-e után kezdtek csak úgy gondolni az emberek erre a dologra, hogy minden eltérített gép potenciális toronybontó rakéta.
    A máltai repülőtér például igen kedvelt hely volt ilyen téren...

    A földi vezérléses dolog viszont tényleg nem olyan ostoba dolog. Meglenne a beavatkozási lehetőség, ha vészhelyzet áll elő. Ha valaki le akar a géppel zuhanni, akkor úgy is mindenki meghal, ettől a ponttól fogva az utasok számára (a végkifejlet szempontjából nézve) teljesen mindegy, hogy végrehajtják a terrorakciót, és meghalnak, vagy a légiirányítás átveszi a gép vezetését a földről, és a terroristák lelövik őket egyenként.
  • Freemanus
    #8
    Én folyton azt pofáznám hogy szétlövök mindenkit meg terrorista vok hagy elemezzék!:D
    Ráérnek ugy sincs egyéb dolguk!Aztán jót röhögnék az egészen hogy attól hogy azt mondom hogy szétlövök mindent attól nagy befolyás alá kerül mindeki mega gép is hagy keresgéljenek a mondataim között!!:D
  • JL666
    #7
    Akármilyen fejlett high tech cuccot fejlesztenek ki, a leggyengébb tényező mindig ott lesz: az ember.
    Hiába van páncélajtó, ha 10 utas fejéhez stukkert nyomva fenyegti a pilótát, hogy nyissa ki.Te mit tennél?
  • mousee
    #6
    És mivna ha pont az ellenkezője jön be? Meghibásodik ez a távirányításos rendszer, és a pilóta meg tökjól el tudná vezetni a gépet, de nem lehet? Ciki.
  • valamit
    #5
    Ha már a Marson tudunk távirányítani egy robotot, meg vannak távirányítású repülőgépek is, mért nem lehet felszerelni a repülőgépeket is hasonlóval, terrortámadás esetére? Ha adott repülő irányától eltér és kiderül, hogy terrorakcióról van szó, akkor bekapcsolna a repülőn egy gombnyomásra (mint a vonatokon a vészfék, vagy bankokban a riasztó) egy "automatika", ami átadná egy földi pilótának a vezérlést. És természetesen kikapcsolni nem lehetne. (illetve ha lehetne is, azt nemzetbiztonsági titokként kellene kezelni)
  • davos80
    #4
    Nevetséges.
  • SötétBarom
    #3
    Debilség.. "terror" pfff..
  • Sadist
    #2
    Csak én unom ezeket a folytonos terrorizmussal riogató híreket?
  • ColdFire
    #1
    Megvalósíthatatlan...