18
-
#18 Blasta, megnéztem a képeidet, le a kalappal, nagyszerű fotókat csinálsz! Érdekesek a témák, nagyon sok remekül eltalált kompozíciót, és technikailag is kiforrott képet láttam.
-
#17 Image/Adjustments -
G_ArchAngel #16 privátban küldj ez email címet és elküldöm... -
#15 Végy egy könyvet.
Nem muszáj CS2-t venned, ha csak a CS-hez találsz, azzal is a dolgok 80%-át megtanulhatod -
elbalazs #14 Sziasztok!
Teljesen kezdő vagyok,szeretném megtanulni a PS.CS2 használatát magyarul.Magyar nyelvű a progim,van valahol részletes leírás a használatához?Vagy ne is próbálkozzak ezzel,de hát angolul meg nem tudok. -
sped #13 CS-től kezdve van benne. -
bnfront #12 Hi
Az Adobe Photoshop 7-et most próbálgatom, de nem találok Noise Reduction-t, egyáltalán van benne vagy tölcsek másik verziót? -
Hegyikecske #11 ja, köszönöm! :) -
#10 Szaturáció = A színek telítettsége -
Hegyikecske #9 mi az a szaturáció??? -
#8 Nekem EIZO 20asom van, szintén trinitronnal.
Sok bajom nincs vele :D
Esetleg a kalibráló progi nevét ha szabadna megtudni! ;) -
G_ArchAngel #7 váháááá, ja Lacie, úgy könnyű:)))
másnak a gépe kerül annyiba, mint egy jó Lacie grafikus TFT/CRT:)
akkor gondolom vagy grafikai stúdióban vagy nyomdában dolgozol, mert fotóstúdióban sem láttam sok Lacie-t (inkább Eizo, az olcsóbb), mondjuk a D1-ben, ahová néha járunk pont Lacie-n dolgozzák fel a fotókat... -
pafi #6 Huh, köszi mindenkinek!
A céges egy Lacie Electronblue IV a moncsi, ez egy trinitron CRT.
Itt műszerrel van kalibrálva, de PC-n a photoshop mellé feltelepül egy adobe gamma proggi (vezérlőpultba épül be), amivel jól be lehet lőni. -
#5 Pafi!
Te milyen monitort használsz az utómunkákhoz? -
G_ArchAngel #4 végre egy ember aki a temészetest kedveli nem az agyonszaturált, élesített, HDR-ezett förmedvényeket:) -
#3 Sztem nem, sok frankó dolgot mondtál! -
pafi #2 Célszerűbb a képzajjal kezdeni, úgy kevésbé erősödik. Ha ez az utolsó lépés, akkor már nagyon
erős beállítások kellenek. A cikk egyébként tök jó, gratula hozzá.
Ami szerintem kell(het) még (PS ben mindenre legalább háromféle megoldás van én ezeket szoktam használni):
Exposure (csak rgb): expozíciót állít, nagyon érzékeny cucc, célszerű a shadow/highlight után
használni. (Általában az Exposure fel +20 vagy +33-ig az offset meg le -50 től -250 ig, így eltűnik a fehér hártya, viszont elvesznek árnyalatok fentről és lentről.)
Ha túl élénkek a színek (Például túl zöldek a növények, vagy piros az emberek arca, és gyakran az exposure után is kell), a Hue/saturations-szal lehet visszavenni. Sok fényképező szeret felfelé csalni, hogy élénkebbek legyenek a szinek. Ez egy hasonlóan felfelé csaló (élénkítő) tintasugaras nyomtatóval olyan szineket ad ami bár valóban „üt”, de messze van a valóditól. Így a túl zöldet el tudjuk húzni fekete-fehér (kevésbé rikító) irányba. Lehet külön választani, hogy csak a zöldeket, csak a pirosakat stb. A saturationst kell minusz irányba húzni.
Levels-nél célszerű legalább a fehérpontot megmutatni, ha lehet, mert gyakran nem tökéletes a fehéregyensúly. A jobbszélső pipettával a kép azon részére klikkelni, aminek fehérnek kellene lenni. (Például a szemekbe belecsillant lámpa, vaku.)
Persze, ha szürkébe kattintunk, akkor az lesz a legvilágosabb, így durván beéghet. Lehet jó sokszor próbálkozni.
Az újabb PS-ekben van rá lehetőség, hogy ha egy képet belőttünk, a képsorozat többi képére is alkalmazzuk ugyanazokat a beállításokat.(Match color.)
Célszerű a history palettán gyakran visszamenni a kiinduló állapotra néha, (illetve a preview checkboxot váltogatni az okézás előtt) így látható jobb lett-e egyáltalán. Ja és bármelyik history állapotra visszafesthetünk a history brush-sal (a state (az egyik sor) baloldalán kell a négyzetbe klikkelni), így lehetőség van visszafesteni a kép egy részletét, ami elveszett volna. Tipikusan a szép kék ég kifehéredik, ezt visszafesthetjük az eredeti (vagy mondjuk a képzajtalanított) állapotra.
Remélem nem lőttem le semmit a cikksorozat következő részeiből! :D -
bnfront #1 Ez is jó cikk lett. :)