434
Mi lesz belőle?
  • DJ Bee18
    #434
    Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos.

    hát az a nagyon sok, csak pár hely :), de tökmindegy, 2 sávon is tudnak menni, figyelnek egymásra, senki nem villog (!), ugyanis tudják, hogy kimennek előlük, nem próbálják meg még az egymástól kilóméterre lévő két kamiont egyszerre megelőzni 110-zel... És nem hajt ki a másik elé. Igaz éjszaka figyelni kell nagyon a Porschékra. Mész 170-nel és úgy megy el, mintha állnál :). Ez a figyelem a másikra nem működik a mi kultúránkban. Meg városban valaki mellé érsz, beletapos a gázba, mert elfogy a sávod, aztán 50 méter múlva befékez, mert lefordul... Na az ilyeneket ütném...
  • Vlala #433
    Na, az ilyentől kapásból el kellene venni. Itthon eből tömegkarambol lenne, valamelyik izomagy úgyis megpróbálná megleckéztetni...
    Az még a jobbik eset, ha így végződik egy ilyen eset.
    A rosszabb, amikor több szereplője van. (különben is, nem igazi nagymenő, akinek nem telik versenypályabérletre, ezért az autópályán akar száguldozni...)
  • akyyy
    #432
    ahh, akkor marad a sima országút.. :( majd talán eccer ha eljutok pestre:D
  • gordon 24
    #431
    Nincs egy napos csak teherautoknak.
    SZGK. 4 napos a legkisebb és ez kb 1500 ft pontosan nem tudom.

    Ezen kivül van 10 napos ez 2100ft körül van nem tudom pontosan.
    Aztán havi van ez 4200ft körüli ár.
    És éves ez 37000ft ez biztos ilyenem van . De ezt már nem érdemes venni mert évre van tehát x év Január 1-y év január 31-ig
  • Pheel
    #430
    autopalya.hu?
  • akyyy
    #429
    hé, nem tudja valaki menyni most egy autópálya matrica? hány naposak vanank? 4 naposak? az sms matrica menyibe kkerül és az hány napos? mert tulajdonképpen csak 1 napra kéne, lehet, odavissza...:D és ha van 1 napos akkor fizetek sms-be, csak száguldozhassak autópályán:)

  • mrzed001
    #428
    kb 60x-os gyilkossági kisérletért én mindkettőnek kötelet adnék
  • budasp
    #427
    Nagyon primitív gondolkodásmódra és értékrendre vall az, ha valaki gyorshajtással szeretné felhívni magára a figyelmet. Sajnos rengeteg ilyen szánalmas figurát látni akik nyilvánvalóan felmérni sem képesek ennek veszélyeit...
    Azt gondolják jó vezetők, mert képesek gyorsan menni, városban cikázni, autópályán 200 körül repsezteni, ami önmagában nem nehézség. De mi van akkor, ha ilyen tempónál vészfékezésnél, poros vagy nedves aszfalton eluindul az autó hátulja? Tudják egyáltalán mit kell tenni ilyen esetben? De ha tudnák, az is kevés lenne, az is kellene még, hogy ne pánik legyen, hanem rutinból menjen a mentés. Ettől sajnos az ilyen önjelölt versenyzőmajmok rettentően messze állnak.

    Ez jelenti az elsődleges veszélyt a közlekedőkre.
  • gordon 24
    #426
    Ja komoly.. Megy a kis halk zene, aztán had szoljon.
  • Sir Quno Jedi
    #425
    Az a kemény, hogy milyen nyugalomban, precízen és csendben csinálják, csak a motor bőg egy kicsit. Aki előttük van az sem piskóta.
  • gordon 24
    #424
    Ez kemény!!
  • Sir Quno Jedi
    #423
    Valahogy így gondoltátok?! :D
  • Gabor_(HSF)
    #422
    Ott a titok kulcsa...a sávonkénti minimum határ...
    Az autópályán a balesetek jelentős többsége azért van,mert nyúlbéla 90-ről felgyórsít 97,8-ra és azzal a lendülettel bevág a belsőbe előzni és ezt álltalában akkor teszi,amikor 3 méterre van mögötte pulljancsi egy laza 170-el...
    ez még mindig óriási tévedés,hogy nem lehet biztonsággal autópályán 180-200 al közlekedni,csak ezzel tisztában kellene lennie,kormányon,dudán,villogon fekvő okkulérénak is.................
  • gordon 24
    #421
    A mi autópályáinkal nem ez a baj... Hanem az hogy tul kicsi az alsó sebbesség határ. Most asszem 70km/h, de senki nem foglalkozik ezzel. Németországban az a pálya AZ AUTOBAHN nagyon sok helyen 3 sávos. És itt minden sávnak külön sebbeség minimumja van ahogy megyünk befelé ez nő. Mo-n az a baj hogyha bevezetnék azt hogy ne legyen sebesség határ akkor itt sok baleset lenne. Méghozzá azért mert én elkezdek elózni mondjuk 150km/h-val megérkezik mögém egy bömös 190km/h val én lemenekülök elöle és szépen hátulról telibe vágom a 70km/h szágudozó ifa teherautót. És ha előzni akarok akkor pedig van 0.00001 ezred másodpercem hogy 70km/h ról elérjem a 150km/h vagy még többet. És abba egyetértünk hogy egy Peugeot partner nem egy szuperszonikus replő....

    Szóval szerintem amig a pályákra felengedik a 70km/h -t vagy még azt elsemérő autókat/teherautókat addig maradjon a 130km/h néha még ez is veszélyes. Igaz én sem tartom be.
  • AnuluWork
    #420
    Autópályán szerintem kár ezekért a 130-as korlátokértért. Németországban is lehet menni, mégsem hajt a többség 140 felett (sem). Itthon mondjuk pár faszparaszt képes lenne még az ócska 15 éves autójával is száguldozni 180 km/h-val, de még mindig jobb ha nincs korlátozás, max ajánlott, mint van, és senki nem tartja be. Persze ez a 130 még mindig jobb mint Belgiumban és Hollandiában a 120, mert bár a fogyasztásnak igen jót tesz, de pl. Hollandiában, különösen sík terepen, autópályán néha "ottfelejtett" 60-as táblákkal ultrazavaró tud lenni ha ezen a sebességen erölködsz, mert félsz, hogy valami szar bemér, és 300 ájró alatt meg sem úszod ...
  • mrzed001
    #419
    Azért annyira továbbra is scifi, hogy egy központi rendszer osztja el a forgalmat, hogy minden út egyenletesen terhelt legyen és ne legyenek dugók

    A többiben persze igazad van. Érdekes mód ott a tényleg számító gazdag emberek (tényleg gazdag, nem ilyen kismilliomosok) nem lökdösődnek a nagy batárjaikkal (amik mellett a helyi macsóink merdzsói bizony csúnyán elbújhatnak), menni is jobban menne a nem ritkán 5000-8000 köbcentis kocsijuk, mégsem rohangálnak eszetlen sebességekkel (pedig egyik másik helyi hűbérúr igen könnyen megtehetné, hisz a serif is a lekötelezettje).
    Hogy is mondta Travolta az egyik filmben:
    csak a jelentéktelen emberek száguldoznak, aki számít azt megvárják :D
  • mohus
    #418
    "ellesleg volt egypár scifi ahol felvetették az ideális szabályozott közlekedés lehetőségét (főleg városi közlekedés).Ez abból állna, hogy gépek irányítják a kocsit, szabják meg melyik úton menjen (hogy ne legyenek dugók), és hogy MINDENKI azonos sebességgel haladna. "

    ez nem scifi
    US "barátaink" maguktól közlekednek így az 5 sávos los angeles-i autópályán....
    -sebesség betart
    -nincs cikázás

    sheriff pedig csak azt ellenőrzni, akinál szabálysértést vél felfedezni (pl gyorshajtás) nincs ez a "kiintem a következőt, aki arrajön...." stílus, hanem szépen utánaered

    vajon miért?
  • Sadist
    #417
    Attól hogy elszáll a generátor még tud menni, igaz csak addig amíg a duracell nyusziban van pávör.
  • mrzed001
    #416
    Elgondolkodtam, és végülis arra jutottam hogy igazatok van.
    Be kell vezetni hogy mindenki annyival mehessen amennyivel akar. Semmi sunnyogás és trafitól félelem többé, totál hivatalosan.

    Mindössze egyetlen apró kikötéssel mégpedig aláírják, hogy amennyiben jelentősen (lenti táblázatom szerint) túllépik az ajánlott sebességet követik el a balesetet, akkor:
    - Ha az ártatlan autós meghalt, akkor az elkövető gyorshajtó kivégezendő
    - Ha az ártatlan autós mellett pl a családja (vagy annak egy része) meghalt, akkor az elkövető családjából is az azonos tagok kivégezendők
    - Minden szerve automatikusan felajánlásra kerül a kivégezetteknek
    - Minden kivégzést örökös életjáradékra cserélhet az elkövető ( = mennyi pénzt keresett (volna) a megölt ...), de SOHA többet nem vezethet. Ha ezt megszegi, azonnali kivégzés.

    Aki ezt aláírja, annak személyesen engedélyezném hogy annyival menjen, amennyivel csak akar (aztán majd meglátjuk, hogy saját családját is meri-e úgy kockáztatni, mint másokét ???)
  • akyyy
    #415
    ha eldurrant agenerátor h tudtál visszafordulni és lépegetni 180al?
  • Gabor_(HSF)
    #414
    Pár éve ausztriában lelőttek 187-el az A2-őn,megusztam 50 eu-val,de lehet ,hogy tekintettel voltak a gyerekekre és ezért voltak toleránsabbak..
    Aztán volt egy olyan is még a 90 évek elején,hogy Linz-nél eldurrant a generátor (természetesen éjszaka)és vissze kellett fordulnom(szintén családostúl)kocsit cserélni,tehát lépegettem hazáig ami a csövön kifért,Bécsben 2x is lefotóztak kb 170-180 között,de semmilyen papir nem érkezett emiatt..igaz azzal az autóval sosem léptem át ezek után az osztrák határt..
    Cóval a közelmúltban így volt,de mi van most,azt nem tudni,sztem nincs rá aparátus,hogy keresgéljenek,cserélj rendszámot,ha azzal az autóval ismét mész külföldre...
  • a.carkey
    #413
    Európa nyugati feléből kb. mennyi idő míg Magyarországra postáznak egy szabálysértési cédulát és mik a díjtételek? (5-10-15-20-25 % stb sebességtúllépésnél?) Van-e olyan oldal hazai ill. nemzetközi viszonylatban - akár 1-1 ország saját rendőrségének oldala - ahol utána lehet nézni indítottak-e ellened eljárást vagy egyáltalán mire lehet számítani?

    Mennyi itthon az autópályán elkövetett szabálysértések kipostázásának ideje?
  • MrTressy
    #412
    Elég drasztikusak ezek a reklámok de igazuk van nálunk is bekéne mutatni egy-egy persil reklám között
  • akyyy
    #411
    nah mindjárt mek gyorshajtani:P
  • gordon 24
    #410
    Jü cikk. Tulajdonképpen mindegyik azt mondja el ahogy közlekedni kéne. Budapesten eés a Nagyvárosokban majd mindenki igy is csinálja. Többek között én is csak nekem a 10% az kb 20-30%, de persze csak ott ahol lehet.
  • Csori
    #409
    Az OK. De sztem ezt az először frontális, majd még1 hátulról becsapódós ütközést, bekötve is rossz esélyekkel élték volna túl (tehát ha mindenki be van kötve). Nőttek volna az esélyek természetesen, de ez a szendvicsfigura eléggé lefelé görbíti a %-ot, és nem arányos vele szemben az öv védelme.
  • ddt500
    #408
    A 4-esnél az a lényeg, hogy azért mert egy valaki nem kötöte be magát 3-an haltak meg.
  • Csori
    #407
    jó a cikk. végignéztem a videókat is.
    1. ittas vezetés. gondolom, h ott nem 1 korsó sörről van szó, csak nem akarták végigmutatni amíg emberke leissza magát. 1 köri sör szvsz még nem vészes. mondom ezt annak ellenére, h én bele sem kortyolok, ha vezetni készülök.
    2. nem mondok semmit ... itt nem az autós hibázott, mi pedig az autósok által okozott balesetekről dumálunk (MÁR ... eltérve a totyik eredeti témától)
    3. 1értelmű, h vezetés közben nem az útszélén álló jányokat kell nézegetni.
    4. itt az escortban ülők ártatlanok voltak, ugyi a BMW vágta le a kanyart, ami ennyire beláthatatlan helyen "nem egészséges" ... én is naponta járok 1 ehhez hasonló helyen, ahol kb heti v max 2heti rendszerességgel van frontális, a beláthatatlan kanyarlevágásból. sztem a hasonló "kanyarlevágáshoz" a beláthatóság mellett az is beletartozik, h nem árt ismerni a környéket.
    5. a sofőr baromsága volt 1értelműen. nem ment ugyan gyorsan, de engedte mindenkinek, h keresztül nyúlkáljon rajta. én az ilyeneket akik hátulról akarnak a rádión csatit váltani, úgy h előlrehajol ... v leordítom a fejét mikor nekiindul a mozdulatnak, v ha ez kevés kizavarom az autóból.
  • Pheel
    #406
    Ez a hozzáállás szerintem elfogadható.
  • Count Adyn
    #405
    remélem nem volt még:)
    Ezt a mondatot emelné ki Winklertől:
    "Azok a statisztikák egyébként, amikben a gyorshajtásra mint halálozási okra hivatkoznak, gyakran csúsztatáson alapulnak: relatív gyorshajtás okoz sok balesetet. Tehát hiába nem lépi túl valaki a megengedett 90-et egy nedves falevelekkel borított kanyarban, a debil szabálykövető simán meghalhat."

    Mindig a körülményeknek megfelelően kell vezetni, nem a tábláknak:)
    ps: sebességhatárokat 20-30 al lépem tul max, de esetek 90% ban csak a +10% ot teszem rá:) Igazából a 70 es táblák amik 15 m utan feloldódnak- mintha ott se lenne. Konklúzió annyival menjetek amennyivel biztonságosan lehet ^^
  • Max7
    #404

    Akkor a rendőrség is nehéz dolg elött van mert a "nemzetiségek" szeretnek diszkriminációval dobálózni akkor is ha ők a hibások 100%-ra mint a te általad említett esetben!
  • Pheel
    #403
    Bingó! A fejlemények még nyomozati szakaszban vannak, arról nincs friss infó.
  • Max7
    #402


    A nemzetiség nálad a roma származást jelenti? Remélem a család tagokat büteték! Bár hirtelen felindulásnak számít, de ez a törvény is hülyeség!

  • mrzed001
    #401
    városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban)
    Persze lehet fogni sokmindenre hogy miért bűnözöl folyamatosan (hogy is van az a vicc, hogy mit mond a cigány mikor megkérdezi tőle a rendőr, hogy "Asztán miért lopott?" Válasz: "Mer sötéét vóót." :D), de a városban 80 egy kissé durva.
    Bár annyira nem, hogy potenciálisan azok közé kerülj akiktől elvetetném a kocsit, ugyanis 50-nél 90-et írtam. Ha zsernyák elkap azt tudod, hogy jogsid pár évre pápá, ha gyerkőc / nagymama kilép eléd akkor meg féktávod vége majd valahol a közért előtt lesz.

    országúton 90 (nincs értelme 20 mp előnyt szerezni 1 település között)
    egyjegyű számú főúton én 95 körül szoktam menni (+-10%-ba benne van) ha lehet(ne, de mivel útfelújítás 60 kmh, meg IFA 50 rendszeres, ezért ez igen ritka)

    autópálya ... na ott megyek.
    Aki ment a régi M7-esen az tudja, hogy az M csak azt jelenti hogy min. 4 sáv + leálló, nem azt hogy Hungaroring minőségű út. M5-ön szoktam járni, eddig talán azt az ország legjobb autópályája, de pölö az M3-ason van egypár olyan szakasz ahol őszi/száraz téli időben (nem 4 kerék vezérlésű kocsival) 180-200-al garantálom a koporsót

    Ja, és ahogy Sadist (#393) írja, én sem tartom elfogadhatónak, hogy csak mert csóringerebb valaki, azért egy bömbis megölheti (ugyanis #399 nem az számít egy ütközésnél, hogy a gyorshajtó/vétkes milyen kocsival ment, hanem az hogy az ártatlan mivel "fogadta" a becsapódást)
    Ráadásul ütközésnél a nagyobb tömegű autó az amelyikben nagyobb a túlélési esély, szóval egy 1,5-2 tonnás kocsival (BMW, Skorpi) túléled, a 850 kg-os kiskocsival (Buzuki, kisOpel) meg nem. Egyszerű fizika, lendületmegmaradás törvénye.

    #398: Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerűen ésszel megyek.
    Úgyszintén, és pontosan ezt kellene mindenkinek tenni. Se nem parázva a kormányt szorongatva, se nem túl lazán kormányt lábbal tartva másfele figyelve ...
  • mrzed001
    #400
    Mennyi az esélye annak hogy két sz*rházi paraszt pont ott megy át az autópályán ahol te??? Sztem nem vmi nagy...ez pech egyszerűen
    Nos, ha olvasgatod a www.langlovagok.hu -t akkor rájöhetsz, hogy a baleset esélye eleve nagy, és az őrült gyorshajtók csak még tetézik ezt.
    Nem egy ember hal meg naponta az utakon (sajnos nem egyszer a szegényebb szarabb kocsit vezető ártatlan ... szóval nincs igazság)

    Ezért is ítélem el az übergyorshajtókat, mert potenciális gyilkosjelöltek (a kocsi egy töltött fegyver ... érdekes mód ebbe senki se kötött bele, szóval legalább ezt már mindenki érti)

    Arra alapozni az életed, hogy az ostobák őrangyala mindig kihúz a pácból (van ilyen, valahogy az ilyenek még azt is megússzák hogy vizes kézzel kaparásznak a konnektorban), nos egy kissé vakmerő (pláne ha már családod is van)
  • Gabor_(HSF)
    #399
    Félreértettél..szó nem volt arról,hogy kinek mire tellik..
    Ennyi erővel lehetne hozni olyan szabályt is
    Dobfékesek autópályára behajtani tilos
    Hűtés nélküli öntoöttvas fékrendszer apályán max 110
    Hűtéssel 130
    Brembo fék 180
    Kevlár fék 230
    Ez legalább olyan szinvonalas rendelet lehetne, mint amiről beszélünk...
  • Pheel
    #398
    "na úgy nem tudnék élni"
    Na úgy én sem. Vezetés közben nem parázom, mert minek? Egyszerűen ésszel megyek. Sokszor gyorsabban, mint a szabályos. A szabályok idejétmúltak, de nem szükségképpen hibásak. Mindenesetre elgondolkodnék azon, hogy vajon miért is van 130-as korlátozás, ha 200-zal is lehet menni, illetve vajon miért csak a 6 sávos pályákon nincs korlátozás Németországban. Esetleg azon is, hogy miért kizárólag Németországban nincs sebességkorlátozás az autópályák egy részén.
    A végén még eszembe jutna az is, hogy átszámoljam az USA-beli 55 mérföldes korlátozást. Pedig ott aztán tényleg vannak távolságok meg üres utak.
  • Morphin
    #397
    Értem én ezt. de ahogy Csori is fogalmazott ,,állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni ! " és ez nem azt jelenti hogy én adott esetben száguldoznék. De értsétek meg lehet gyorsan és biztonságosan is menni egyszerre.Tény hogy sok veszélyhelyzet adódhat,de ha folyton azt figyeled mikor jön el a "kaszás" attól még mindig lehet "pech"-ed...
  • Gabor_(HSF)
    #396
    Én nem is hasonlitottam össze. a vita tárgya az volt,hogy az enyémhez hasonló motor megálhat e 120-ról rövidebb úton,mint egy középkategoriás autó 60-ról..
    Én erre azt mondtam,igen....csak ennyi...
    (egyébbként nem spéci gumi,supersportban nem is lehet,hanem sima útcai,igaz abból a legpuhább 1000-15000km ig használható,pályán persze sokkal gyorsabban fogy)
    De akkor leírom mp-ben..
    F1 100-ról 0.8 mp alatt áll meg,a motorom szintén 100-ról kb 1.5 mp, opel astra 60-ról kb 3 mp.....
  • Csori
    #395
    Pheel .. nem elbagatelizálom a veszélyhelyzetet, de állandóan azon gondolkozni ... na úgy nem tudnék élni !
    mrzed001, neked még1X külön leírom
    városban gyakran 70-80 (sajnos ijjen xarrul vannak beállítva a lámpák, szinte minden városban)
    országúton 90 (nincs értelme 20 mp előnyt szerezni 1 település között)
    autópálya ... na ott megyek.
    Más leírt dolgodhoz már nem fűzök semmit. Majd elolvasom a totyikod aminek "elvették az autómat 30as táblánál" lesz a címe.