1
  • sesquatch
    #1
    "Bizonyára így gondolja, bár még egy biztos sem lehet annyira naiv, hogy ne feltételezné: a mobilcégek kára végül - más területeken a magasabb díjak formájában - a felhasználókon csapódik le." A cikkíró/fordító milyen "kárról" is beszél tulajdonképpen? A roaming díjakon jelenleg kívételes profitot könyvelnek el a cégek, köszönhetően például a nem elégséges piaci versenynek (külföldön a legtöbb ember pl. nem annyira árérzékeny, hogy 3-4 perc telefonálás miatt végigböngészné a tarifákat). Itt nem lehet kárról beszélni, maximum az eddigi kivételes profit csökkenéséről. (Pl. múltkor kezembe jutott egy érdekes kimutatás arról, hogy mennyi is a tényleges költség M.o.on az sms-eken. kb 2-3 Ft :-). ) Az extraprofit elmaradását a cégek meg nehezen tudják majd áthárítani a fogyasztóra, mert belföldön azért a legtöbb cég igen erős versenyhelyzetben van.