56
  • Morpeus
    #56
    Szerintem a Gothic nagyon is RPG. Sokan írják hogy nem, de ugyan azt csinálhatod benne mint a papíros formában. Az TES sorozat pedig szerintem nagyon gagyi. Nem egybefüggő a világ.Az egyész nagyon mű. Én is játszottam a morrowindel de nem tetszett.
  • virs lee
    #55
    De csak az Ultima után. :)
  • Zocsi
    #54
    Szééép... Asszem előveszem a G2-t megint, mert anno nem jatszottam végig. Kicsit nehéz volt nekem a harcrendszere. Talán az új gépemen is jobban fog futni!:P
    Egyébként maga a játék naon cool! Várom a hármat, már csorog a nyálam! Meg egyébként is RPG rulz!
  • Molnibalage
    #53
    Én azért szeretem igazán a Gothicot, mert SOKKAL jobban él a világ, mint a Morrowindben vagy a TES IV-ben.

    Bár azzal csak pár órát toltam, de gáz volt, hogy a főváros piac eészén volt két boltos egy sétáló őr és passz. Még mindig csak útjelzőtáblák az emberek.. Meg hangulata sem volt. A MIII-at is a Gothic után kezdtem tolni. Nem kellett volna. Csiáltam, csináltam, de kurva unalmas volt. Valahol 22-dik szint táján meguntam és unistall.

    A G2-t MEGINT (kb. 5-ödjére + 1szer kieggel is) végigtoltam, hogy ráhangolódjak a követekező részre....
  • psishock
    #52
    Föladom xD , belefáradtam Morden23.
  • Morden23
    #51
    Megintcsak nem azt mondtam, hogy a Diablo nem RPGnek van besorolva, hanem azt, hogy nem RPG :)

    Annyi köze van a Diablónak az RPG-hez, mint Somának a jó nőhöz.
  • psishock
    #50
    mondtam már hogy értem :DD, teljesen együtt tudol érezni a te álláspontoddal is, egyszerûen az én érzéseim máshonnan indultak, nem a papírostól. Mások a viszonyítási érveim ;)

    Szegény Diablót meg ne verd már veresre xD, keress rá akárhol, mindenhol role-playing -nek van besorolva, és egyike volt a nagy ugródeszkáknak a cRPG-k ben. Mindenféle awardok, "RPG game of the year" titulusok, és rengeteg ember aki még ma is játsza)
  • irkab1rka
    #49
    RPG(főnév) Role Playing Game. Szerepjáték. A játékos megszemélyesit valamit vagy valakit, szerepet játszik. Klasszikus felfogásban ül valahol pár hasonló érdeklődésű humanoid társaságában és gyakorlatilag egy könyvet írnak, megszemélyesítve a szereplőket ( a játékmester akár többet is). A mai számítógépes játékgyártási businessben RPG: minden, amiben az életerőn kívül XP néven csík van. Mit kell ezen problémázni :) Örülök, hogy nem a seggem hívják RPG-nek.

    Rókusfalvy Pál Gábor meg keményen rábaszott :)))) (no offense)
  • Morden23
    #48
    Nem azt mondtam, hogy nincsen benne öröm, vagy hogy nem tudom élvezni, hanem azt, hogy nincsen semmi közük a papíron játszott igazi szerepjátékhoz. Ettől még nem szarok, csak nem azok.
  • Morden23
    #47
    Nem kell rájuk új kategóriát kitalálni, csak annyi, hogy ->számítógépes<- szerepjáték. Ez elmondja, amit kell. Asztali szerepjáték természtesen létezik, hiszen ott az emberi tényező a legfontosabb, és pont ez az, ami hiányzik a számítógépes játékokból.

    Ettől függetlenül egy Diablónak például köze nincsen a szerepjátékhoz, hiszen a karaktered SZEMÉLYÉNEK nincsen jelentősége a történet szempontjából. A Gothic-ban azért annyi megvan, hogy kaszttól, hozzáállástól és cselekedetektől függően a történet NEM VÁLTOZIK (mert ez nem lehetséges), de idomul a játékos "igényei" szerint.

    Ha a Diablót szerepjátéknak nevezzük, akkor a már beszüntetett (óriási szívfájdalmamra) Wing Commander sorozat harmadik és negyedik része több lehetőséget kínál... ott dönthettél legalább két-három-négy lehetőség között, és aszerint haladt a történet.
  • psishock
    #46
    értem, én elektronikusan kezdtem el szerepjátékozni, nem papíron. Nekem ezek a mércék és minden ami ezekbe tartozik azt elfogadom RPG-nek. Nyilván, hogy te még árom nélkül kezdted a dolgot és mások a tapasztalataid/elvárásaid/felfogásod. Ha így gondolkodunk akkor a számítógépen és a konzolokon megalkotott szerepjátékokat nevezhetjük akár "cRPG"-nek, és az originális megoldást amit "papíron játszunk a haverokkal" azt "RPG"-nek. Sajnos ha így gondolkosz akkor soha nem birod visszakapni azt a hatást egyik "elektronikus" játékban sem mert az alapjában véve egy szimulált világra épül szimulált karakterekkel és nem a valóságra.
    Mint mondtam, én szeretem a változatosságot, biztos vagyok benne hogy örömömet lelném az igazi papíros D&D-ben is, de ettől még ugyanúgy becsülöm az elekrtonikus fejlesztéseket.
  • Indigo
    #45
    "Egy single-playeres játék gyakorlatilag nulla lehetőséget ad erre, hiszen csak előre programozott lehetőségek közötti random váltakozás van, igazi véletlen, igazi meglepetés, igazi újdonság nincs."

    Mert ezt gyakorlatilag lehetetlen leprogramozni. Ha mégis ennyire mereven nézzük a dolgokat, akkor végül is tényleg nem létezik számítógépes szerepjáték, de megkockáztatom, hogy asztali sem igazán...
    A lényeg az, hogy létezik ez a kategória, és ebbe bele is illenek ezek a játékok. Vagy akkor minek nevezzük ezeket a játékokat? Akkor találjunk ki rá egy új kategóriát...
  • Morden23
    #44
    Amit te leírtál, az egy adaptív feljődési fával rendelkező, tapasztalati pontrendszerre épülő, erősen történetközpontú interaktív kalandregény, de még mindig nem szerepjáték.
  • Morden23
    #43
    Ki lett fejtve :)))
  • Morden23
    #42
    Mert eredetileg a szerepjáték, azaz RolePlaying Game az egyetlen egy dolgot jelentett, mégpedig a régi, kockadobálós szerepjátékokat (véletlenül sem a manapság rendkívül divatos tápolós RPG-utánzatokat).

    A szerepjátszás lényege ugyebár (mi lenne más, mint) a szerep eljátszása. Egy single-playeres játék gyakorlatilag nulla lehetőséget ad erre, hiszen csak előre programozott lehetőségek közötti random váltakozás van, igazi véletlen, igazi meglepetés, igazi újdonság nincs.

    Szóval a számítógépes RPG igazából egy hangzatos sallang, de ha választani kell, akkor biztosan nem a Diabló az, ami megközelíti a képzeletbeli törésvonalat. A BG, a Crusader, a Morrowind, a Gothic, és még talán a Knights of the Old Republic.

    Megjegyzés: természetesen az MMORPG-k sem igazi RPG-k.
  • psishock
    #41
    #38, #39, de akárki aki szerint a Gothic vagy a Diablo stb stb, nem igazi RPG:

    Akkor sziveskedjetek kifejteni, hogy szerintetek mit takarná az RPG fogalmat.
    Személy szerint ami ezekből tevődik össze, azt símán RPG-nek könyvelném el:

    - Van sztorija: alapquestek, esetleg mellékek és ezeket boncolgatod a játék alatt, ezeket teljesítgeted (vagy nem ha úgy tetszik :), én szeretem ha lehet bóklászni, felfedezni új tájakat, területeket, esetleg találok valami érdekes "ittemet" magamnak.

    - Egy vagy több karakterrel nyomhatod

    - Vannak NPC-k akikkel párbeszéded folytatsz és infókak, feladatokat tudsz meg tőlük. (van aki segít is bizonyos feladatoknál, akadályoknál)

    - Vannak tapasztalatpontok/szintek/skillek/perkek/powerok/attributok (játéktol függ, ez hogy van megoldva) és ezeket fejlesztgeted. Persze a tapasztalatpontokat vagy a legyőzött ellenél kapod vagy ha az aktuális questet megoldod. De ezt méllyebben/másként is megoldották egyes helyeken pl ha valamit bizonyos skill használatával vagy technikával oldassz meg akkor +tapasztalat vagy +pont arra a skillcsoportra stb... rettentően variálható ez a rész és ez a jó, hogy változatos. Nekem pl minél összetettebb annál jobb ;)

    - Van életerőd ami nyilvánvaló mit takar, és esetleg egy másik "csík :D" is ami az energiád, speciális erőd, manád jelentheti. De ez nem feltétlen van mindenhol jelen ilyen formában. Valahol pl lőfegyverekkel oldották meg a harcot és ott a töltényre kellett figyelned hogy el ne fodjon, és ha igen akkor utántölteni.

    - Vannak "shop"-ok ahol vásárolhatsz vagy eladhatod a cuccaidat (fegyverek, védelmi felszerelések, varázs italok, + a többi segédezköz ami kellhet).

    - Ellenségek! xD Igen, itt jön a hentelés része is a dolognak, lehetnek emberek, állatok, vagy akár kitalált szörnyek/lények. Ezeket a vásárolt fegyverekkel, a megszerzett tapasztalattal, és a kifejlesztett technikákkal gyûröd le. Esetleg vannak "főnök/al főnök" szörnyek akikbe jó pár csapás is kell, vagy csak speciális mozdulatokkal tudol leteríteni őket.

    - A legyőzött ellenek véletlenszerûen ejtenek tárgyakat.

    - A cuccok "elhelyezkedése" (nincs rá jobb szavam :(, tulajdonságai amikre bóklászás közben bukkansz, vagy az ellenek ejtenek véletlenszerû.

    na azt hiszem kb ennyi. nekem ha ezek egy játékban benne vannak akkor az RPG. annak még örülök is ha "más kaptafára" oldják meg és nem csak a "régi rendszerről" hántanak egy újabb bőrt modern graffal.

    Szerintem ezeknek a feltételeknek a Diablo, Dungeon Siege, Gothic, IWD, TES, Fallout, KOTOR, FF, NWN...ect ect szériák is eleget tesznek.
    Nem kellene mindent a BG-hez hasonlítani. Az is egy RPG volt és "paper'n pen" RPG-ként tartották nyilván. A Diablo-t "hack'n slash" RPG-hez sorolják, és ugyanúgy RPG a hivatalos oldalon is mint mindenhol máshol (nállam és sok embernél szintúgy a Gothic szériákkal a világ egyik legjobjai között), és igen a Gothic is RPG, külső nézetes vagy ahogy tetszik "third persion" RPG.

    Elhiszem, hogy vannak BG fanboyok (semmi bajom a fanboyokkal), esetleg olyanok akik először ezzel játszottak és nem egyszerûen nem tudták elfogadni, hogy lehet másféle közelítés a témához ezen kívül. Szerintem nyitottnak kell lenni minden újdonságra. A változatosság igenis jó. Ha minden játék egy kaptafára és megoldásra épülne, szerintem akkor lennének igazán unalmasak, és monotonok az RPG-k.
  • Indigo
    #40
    Már miért ne lehetne RPG-nek nevezni egy videójátékot? Ha már létezik ez a kategória, akkor bezony a Gothic és a Morrowind is szerepjáték (szerintem). Az más kérdés, hogy egyes játékokban különböző mélységekben van jelen ez a szerepjátékos vonulat.
    Mondjuk a Diablora én sem mondanám hogy az (nem is szeretem egyébként), mégis sokan mondják rá...
  • Morden23
    #39
    Ha már nagyon ragaszkodunk a jelentésekhez, akkor egyetlen, számítógépen megjelent játékot sem lehet RPG-nek nevezni, még messzi kilóméterekről sem.

    A Diablo-nál pedig a mára már klasszikus (és szerintem a világon TOP5-ös) Deus Ex is "szerepjátékabb". Ha jól tudom, még gyárilag is csak a hack&slash-t merik rá mondani.
  • icewolf
    #38
    A diablot erős tulzás rpg-nek nevezni...
  • Indigo
    #37
    Áááá, nem volt abban semmi nehézség, még a három goblint is gond nélkül legyapáltam az elején, csak jó taktikát kell alkalmazni ;) Egyszerre mindig csak egyet csapkodtam, és közben sokat futkároztam, nem hagytam, hogy a többi megközelítsen.

    LowEnd: igen, ezek RPG-k (Role Playing Game). Az RPG nemcsak a BG, Diablo és társai, hanem minden, ami szerepjáték. A Gothic és Morrowind is azok.
  • Wittao
    #36
    Bazze...

    Jah, unranked: igazad van, ott én is néztem, de a védekezésre miután rájöttem, neki mertem menni a jabjónak is utána. Addig marad a csapok egyet, majd elszaladok effektus...
  • gabber a hun
    #35
    haaat sztem is ez télleka legjobb rpg... azmekhogy ganját is lehet benne szííívni hát remélem ilyena 3ba is lessz!!! :P:P
  • Goth
    #34
    Az első résznek tényleg kicsit gyenge volt az irányítása. De 1 óra alatt hozzá lehet szokni teljesen. Utána a második részt már felüldülés volt itrányítani o.O Jobban meg volt csinálva.
  • IMYke2.0.0.0
    #33
    Hagyd, nekik ez RPG...

  • Morden23
    #32
    Nem tudom, én teljesen jól tudtam irányítani. Igazából minden csak gyakorlás kérdése.

    Nyilván nem lehet elvárni minden játéktól, hogy WASD + 1-9 + space + ctrl gombokkal működjön. Szerintem semmi nehézség nem volt az irányításban, ha azt leszámítjuk, hogy más, mint a legtöbb játék, és ezért eleinte kicsit jobban oda kell figyelni.
  • icewolf
    #31
    Tulajdonképp ez, és az irányítás teszi számomra igénytelenné. Ha más meg tudja csinálni normálisra akkor ők miért nem?
  • unranked
    #30
    *Gothic 2
  • unranked
    #29
    A Gothic-al nekem a nehézsége okozott gondot. Az elején elindulok a toronyból és a farkast az útszélén éppenhogy ki lehet nyírni...
  • Morden23
    #28
    Na ja, de akkor tulajdonképpen mi volt a bajod vele? Hulla eleseése fuckoff. Rendicsek. :)

    Na, szóval mit találsz benne még hibának, vagy miért mondtad, hogy szerinted igénytelen maga a sorozat?
  • Derapo
    #27
    Nekem az Oblivion naon teccett először.Később már nem annyira,mert értelmetlen Gyaklózássá vált számomra:( A Ghotic-kal még nem találkoztam(nem mertem:).A képek alapján Eléri az Obli. grafikáját.Ha története is lesz akkor nekem egy próbát megér.
  • LowEnd
    #26
    ezek rpg-k?

    Baldurs Gate rulez!!!
  • icewolf
    #25
    No Problem Pajti! PEACE!

    Ismersz: Az Invasion-ös felirataidnál segítettem anni egy csöppet...
  • icewolf
    #24
    A Grafikát direkt nem említettem... mert szerintem sem egy döntő tényező egy játéknál...
  • koschwarz
    #23
    mitől ilyen magával ragadó a gothic világa?

    (teljesen tudatlan vagyok, rpg-vel eddig összesen csak az oblivion kapcsán találkoztam)
  • Wittao
    #22
    Én végigtoltam a GothicII-t, utána nekikezdtem a Morrowindnek, de nem tetszett. A Gothic-nak sokkal inkább magávalragadóbb volt a sztorija, a játék környezete stb. persze jó volt a Morrowind is, de nem űberelte.
    Ezután kezdtem az Oblivionhoz. Engem padlóhoz vert a gáma grafikája, játszhatósága, kicsit furcsa volt, hogy az épületekbe belépni csak úgy nem lehet.
    Az tetszett még a Gothicban, hogy az összes ellenfél kint volt a pályán, és csak a játék végére lehetett "letakarítani"a pályát...Nagyon izgalmas volt az is, hogy sunyítani kellett az elején egy Shadowbeast elől, csak a végén lehetett simán lecsapni...

    Én várom a GIII-t, de nekem az Oblivion is tetszik, főleg a pipacsos mezők, erdők, sztem nagyon szép...
  • Morden23
    #21
    Szerintem ez nem hiba. Sőt, szerintem az sem lenne hiba, hogy ha ronda lenne a grafikája. Ez lehet, hogy most kioktatásnak fog tűnni, de eszemben sincsen ilyen lényegtelen gyökérséget nézni AKÁRMELYIK játéknál, hogy hogyan dől el az óriáspók-izé.
    Mint minden, már megint ez is túl van értékelve. Ha kijön valami csoda (pl. Oblivion, amivel még nemigen játszottam), akkor mindenki minden mást ehhez fog hasonlítani, még akkor is, ha a játékélmény nem a legjobb, lényeg, hogy a grafika hogy néz ki.
    Tőlem ez a program kinézhetne úgy, mint a második rész. Duplázzák meg a területet, sok új misszió, klassz sztori, új kasztok, esetleg varázslatok, és már mehet is. Sokkal jobban élvezném, mint bármelyik Half Life 3-at, vagy FarCry2-őt.

    Amúgy akkor neked mi a színvonalas rpg? Morrowind tényleg jó játék volt, mozaikmágia rendszer, egész élő világ, de (számomra) közel nem volt annyira izgalmas vagy érdekes, mint a Gothic meg a folytatásai.
  • Tinman #20
    Bocsánat a hangnemért. /Ismerlek amúgy?/

    Ez egy tipikus csúnya emberi reakció volt tőlem. Ha valamit ennyire szeretek, ennyire elismerem a készítők munkáját és valaki leigénytelenezi, akkor azt az ember kicsit magára is veszi.

    Az irányítással az első 2-3 órában sokat küzdöttem, de amit cserébe kaptam azt még talán egy RPG-ben sem. Olyan légkört, olyan hangulatot, hogy máig beleborsódzik a hátam ha rá gondolok.
    Soha nem felejtem el amikor a warrior irányba terelt hősömet egy kicsit elkezdtem mágia irányba terelni és képes lettem átváltozni ilyen tűzlégy félévé. Egyik helyről a másikra már nem gyalog kellett járnom, hanem repkedtem mint a madár :-)
    Nagyon tetszett ahogy az eleinte éppen csak megtürt senkiből szépen lassan elismert harcossá váltam és elismerték a tetteim. (ez a 2-ben is így volt)
    A mindkét részre jellemző rejtélyes dungeonokat már talán nem is kell említenem... mindig volt mit felfedezni.

    Ezzel szemben az Oblivion dungeonjai nekem elég hamar unalmassá váltak. Persze shader meg bump-mapping hegyekben, de valahogy "nem jött át".
    Ez egész egy színes, mézes-mázas félmilliós gépen is szaggató RPG-s FPS. Nem rossz, nem rossz de összességében nekem kevésbé tetszik, mint pl. a Morrowind.

    Peace
  • Szaruman
    #19
    A morrowind ehhez képest SZAR. Gagyi harcrendszer (ugye az a repülő izé?^^), és vhogy nekem nem tetszett, h vmi félistenként nem verhettem agyon egy parasztot, mer jöttek az őrök.
  • Goth
    #18
    Én pl. ilyen hibákat egyáltalán nem vettem észre. Nem vagyok én bugvadász, és valószínűleg nem léteznek ilyen szembetűnő hibák, ha rajtad kívül szinte senki más nem vette észre.
    Az összképet kell nézni, nem a részletekben kimerülni. Az összhatás, a hangulat amit egy játék ad, az a lényeg, és nem az, hogy merev az óriás rovar.
  • Goth
    #17
    Ízlések és pofonok.
    Véleményem szerint az rpg-k királya még mindig a gothic. Olyan hangulata van mindkét résznek, hogy élvezet visszagondolni rá, hát még játszani. Egyszerűen bele tudom élni magam. Ami nem igaz az általad dícsért morrowindre, és az oblivionra sem, erre az egész műanyagsorozatra. Egyszerűen nem érzem magam a gyengén megoldott világ részének. Ez talán azért van, mert az egész elder scrolls univerzum megvalósítása elégélettelenre, műre sikeredett. A gothic világa viszont egy élmény. Észre sem veszem, hogy csak játszok =)