633
MNASZ Autós Gyorsasági OB
  • atiwrc
    #633
    A 17. helyről rajtoló Hatvani belerohant az első helyen beragadó ferrariba, amit neki is lökött egy másik porsche-nak.
    Ferraris csávóka ajtónyitogatással próbálta mutogatni hogy lefulladt....




  • Tomo15
    #632
  • Alexease
    #631
    Kar hogy Norbi nem indul(-hat, -tud):(
  • Alexease
    #630
  • avcom
    #629
  • b-type
    #628
    Nagy grat Michelisz Norbi-nak a futamgyőzelemhez a Seat Leon Eurokupában!
  • avcom
    #627
    bérelj ki egy Astrát és vigyétek le egy napra az Euro-ringre, arányaiban az sem olcsó mulatság, de támpontnak jó. Viszont ha valaki komolyan gondolja az autósportot, a gokart nem maradhat ki, szinte pótolhatatlan tapasztalatokat ad. Nyilván vannak olyan "elvetemültek" (pozitív értelemben), mint mondjuk Kiss Norbert, Wéber Gábor, Michelisz Norbert akik képesek autóval is körrekordokat futni két LFS futam között, de ez a ritkább eset.
  • b-type
    #626
    :)
    Persze, ha van hasonlóan 'lökött' barátod, jó esetben barátaid, akkor keressetek pályát és vegyetek rá Lada-t, vagy Bogarat (VW bogárrol levehető a kasztni is, és akkor bukókerettel már nem tekeredik, valmint biztonságosabb is.
    és gyí az idó vagy egymás ellen (eleinte inkább idő)..
    Én mindig szerettem volna ilyesmit, de nem akadt hozzá társ :(
  • Taibi
    #625
    Köszi a válaszokat!

    Ezek szerint akkor a hirtelen jött autóversenyzési vágyaimat ugyanilyen hirtelen felejtsem is el?
    Vagy azért van valami olcsóbb megoldás legalább arra hogy kipróbálja az ember hogy van-e benne elég rátermettség egyáltalán?
    (A gokartról tudok, de az valahogy mégsem az igazi.)
  • b-type
    #624
    többet kellene adni a tévében az ziher, ez is a mi autósportunk.
    Amikor itt voltak a lengyelek, meg a saját kategóriák, hát abból pl. frankó jó kis műsort össze lehetett volna állítani.
    Én mondjuk a márkakupa miatt járok ki, de term. nézem a többi kategóriát is (sajnos a Bertone Fiat már nincs :(...pedig szerettem ahogy csinálta sikánt).
    De jelenleg tök halott az egész kint, jó ingyen van..de azért csalogatni kellene az embereket, reklámozni-közvetíteni, köríteni.
  • LaszloLedzenyi
    #623
    mi 4 évet végig toltunk versenyzőként és még +3-4 évet szerelőként és átéltük láttuk mi van ott. mikor mi versenyeztünk a kistúra csoportban kb 30 an voltunk mindenkinek volt elegendő szponzora tudott menni. ma kb 12 en vannak. a márkakupák elveszik a lóvét de hát ez érthető is mer a szponzornak jobban megérei a cégét látni 30 autón mint 1 en. az egész mnasz gyorsasági bajnokság csak a pénzről szól semmi másról. de h már ott a média, a rtl-tv2-viasat- blikk internetes portálok akko mért nem hirdetik hogy van ilyen sportág is Magyarországon nem csak a rally. az rtle ne van vasárnaponként egy magyar autosport magazin de hat az is fika ott sincs szinte semmi.
  • Alexease
    #622
    Nem a nevezesi dijjal van a problema, hanem hogy nincs media erteke az egesznek;) Amikor nem lehet latni, olvasni semmit a versenyekrol (tv, radio, internetes portalok, stb.), nincsenek kozvetitesek, nehany tucat ember lezeng a lelatokon, meg a belepo is ingyenes, van 1db versenypalyank, abbol nem sok jo sul ki;)

    Le kellene gyalulni az egesz szakagat, es nullarol felepiteni;) Pl. lenne 10 csapat, 20 versenyzo, 10 nagyobb szponzor, es a versenyeredmenyektol fuggoen, az ev vegen rotalodnanak a nagyobb szponzorok, es igy a csapatokhoz a nagyobb bevetelek;) Megerne normalis versenyzoket tartani - es nem hobby vallalkozokat:D Pl. ha az RTL lenne a foszponzor, es az F1-hez igazitanak, meg kozvetites is lehetne:D

    Hogy ez kinek erne meg? Valszeg az "igazi" versenyzoknek es a kozonsegnek (meg ha utana belepot is szednenek a Ringen).

    De az a baj, hogy ez masodlagos, mert akinek fontos, annak most is megeri. Aki tud szerezni tamogatot, az autokazhat, talan meg penze is lesz belole, talan a csapatnak is csurran cseppen, a MNASZ meg megel a szervezesbol:)

    Termeszetesen, ezek csak kombinaciok, variaciok, spekulaciok, mert semmi kozom az egeszhez, csak az itt ott latottak alapjan firkalgatok:DDD
  • LaszloLedzenyi
    #621
    itt nincs legalsó szint meg évenként mehetek másik szakágba. kapsz egy kezdő liszenszet ami aha jól tudom 3-4 év múlva már nemzetközi versenyen is ott lehetsz. itt ott mész ahova van pénzed nevezni. ha van 5-6 millád veszel egy cliot és mész azzal de ha van 30 millád akko veszel egy leon supercopa-t és mész azzal. a nevezési díj kb 150 e Ft egy hétvégére. a gumu drabaját számolhatod 50-60 e ft al. szállás,benzin kaja és még nem is javítottad az autod. drága sport, de erről az mnasz tehet a magas nevezési díjak miatt.
  • Alexease
    #620
    Nem a gazdagoke, hanem azoke akik penzt tudnak szerezni;)

    Ezert altalaban cegvezetok, media szereplok versenyeznek, akik konnyebben tudnak tamogatohoz jutni. Van nehany szerencses is, akiket felkarolt 1-1 jobb csapat, de meg ugy sem egyszeru, es ez a ritka.

    Koltseges sport, ez mindenhol igy megy;) Finanszirozz meg 1 evet (nehany milla:D), nyerd meg a bajnoksagot, es talan jovore mar lesznek szponzoraid, sot meg talan profit is;D Bar ez sem igaz teljesen, mert szerintem nulla a mediaerteke a matricanak az auton (vagy barhol), igy hiaba a bajnoki cim, megis csak jobb, ha valakinek vannak ismerosei;) Ugy meg versenyt sem kell hogy befejez, mindig lesz lehetoseged az indulasra;)
  • Taibi
    #619
    Sziasztok!

    Voltam ma autóversenyen nézőként, és ezen felbuzdulva megpróbáltam utánaolvasni, hogy hogyan lesz az ember autóversenyző.
    Lehet hogy tévedek, de arra jutottam végülis, hogy az első szint a Suzuki Swift márkakupája. Na már most az emberből csak akkor lehet versenyző, ha van több millió forintja hogy vegyen egy autót?
    Mert nekem már az is nehezen jött össze, hogy összespóroljak egy 12 éves utcai autóra...
    Szóval ez a sport csak a gazdagoké?
  • avcom
    #618
    sajna néha előfordul, de aztán visszatér mindig

    (köszi a figyelmet)
  • LaszloLedzenyi
    #617
    Grat!!!!!! Hajrá ZMS!!!!
  • Alexease
    #616
  • JuanG
    #615
    szép
  • b-type
    #614
    Nagy grat. Wéber Gabi első győzelméhez a Seat Leon Eurocup futamán Pau-ban.
  • b-type
    #613
    hát sajna Misu oldala jelenleg meghalt, nekem is Debilon hívta vel a figyelmem az eredményre.
  • JuanG
    #612
    ejj, ez jó, kár hogy lemaradtam róla tegnap (eurosport)...
  • b-type
    #611
    Wéber Gabi 3. lett a Seat Leon Eurocup második futásán
    a pályán 5. de mint a hírből kiderül végül 3. lett.
    nagy grat neki.
  • b-type
    #610
    adatok és infók a 2008-s Seat kupával kapcsolatosan
  • DTap
    #609
    Vasárnap az eurosport 1-esen 11.15-kor élöben!
  • Tomo15
    #608
    Sok sikert!
  • b-type
    #607
    Hajrá Norbi!!!
    Sok mindent nem lehet/vagy kell hozzáfűzni, nagyszerű!
  • b-type
    #606
    Hétvégén:
    31. Mátrai Hegyi Verseny, Parádsasvár!



  • Minstrel
    #605
    köszi
  • b-type
    #604
    Proex oldal
  • Minstrel
    #603
    nincsen valami program, hogy melyik futam hánykor kezdődik a hétvégén?
    mnasz oldalán szokott lenni, de múltkor se tették ki már.
  • b-type
    #602
    :)))
    nem gyengén nyomják az már biztos :)))
    Majd szombaton meglátjuk élőben mit mutatnak a srácok..nem sokat teketóriáznak az azért lejött a videóból
  • fb2
    #601
    Ohh-My-Gawwd! WTF! Ezek Amok-futok vagy mi? ez olyan mint a Wild-Wild-West annak idejen. Nincs torveny, nics szabaly. A Magyar Suzuki kupa sokkal civilizaltabban megy, az teny.

    Lehet hogy a lengyelek ingyen kapjat ezeket az autokat, es az a cel, hogy ki tudja jobban ossze torni az autot, mivelhogy a gyar toresi tesztet folytat 'markakupa' nev alatt.
  • b-type
    #600
    program hétvégére...sirály a videó :)))
  • fb2
    #599
    2:15? azt hittem gyorsabbak.... mit tud menni egy leggyorsabb N-es? csak kivancsi vagyok.

    Keress egy fotost aki ingyen csinalja, es viszont csereben, hasznalhatja az oldaladat mint egy 'portfolio' es te lennel a refereciaja. Fotosok jo penzt keresnek de nehez beinditani. Igy mindenki jol jar. Nem ertem hogy miert akar mindenki penzt a legkissebb dologert... a hellyett hogy Network ot csinalnanak. "en segitek neked most, es majd te segitessz nekem ha tudsz". Ez a mentalitas ami kellene, de hat nem lehet az embereket eroltetni.
  • avcom
    #598
    kéne egy fotós, tavaly a Proexnél rendelkezésre állt egy barátom, de idén úgy tűnik nem számíthatok rá, megfizetni egy fotóst pedig nem tudok és nem is akarok, amíg egy fillér bevételem nincs ebből az egészből (nem is lesz szerintem)

    saját képeim vannak, majd ha lesz időm photoshopolgatok, bár F-es nincs sok, mert nem nagyon érdekel az F csoport (sem)

    az első versenyen ment egy N-es integra type-r, a továbbiakban kettő fog menni (MOGUL Motorsport), Ficza Ferenc 2:15.430-at futott vele (legalábbis ezt az időt találtam itthon)
  • fb2
    #597
    a repuloteren voltam tegnap egesz nap utaztam Huntsville Alabama bol vissza Seattle be. Szoval faradt voltam (vagy inkabb komas..:D) de igazad van, valoszinuleg felre ertettem. Misu, jo lenne ha tobb kepet is feltennel az oldaladra. Csapat kepek, autok, SEAT, Swift, es egy par dogos F Csoport.
    Volt ott tavaly egy versenyzo aki a Honda Integra val indult. Megy o ebben az evben? Axert kerdezem mert mi most epitunk egy Integrat a Honda Challenge re. Kivancsi lennek az adataira hogy magyarban ez az auto mit tud. kosz
  • avcom
    #596
    egy szóval sem mondtam ezt, még hasonlót sem

    lehet angolra kéne váltani, mert már többször figyeltem, hogy teljesen eltérő dolgokat értesz meg ahhoz képest, amit leírok...
  • fb2
    #595
    MIsu, Szoval azt mondod hogy a tobbsege a tavalyi Suzuki szezonak ingyen indultak? Ha igen, akkor az nagyon jo nektek. Mert a nyugat Europaban senki nem all egy versenyzovel szoba, hacsak a verseny a GP2 szinten megy. sot met ott sem. ebben az evben csak ket versenyzo van a GP2 ben, akik "fizetest" kapnak, vagyis ingyen versenyeznek. A tobbi mind fizet. Szulok, rokonok, cegtulaj rokonok stb. Az eggyik versenyzo aki ingyen versenyzik az Giorgio Pantano, a masik nevere nem emlekszem.
    Ha a magyarok ingyen indulnak, akkor ismet azt mondom hogy jo helyen vagytok. De ha ez igaz, akkor arra lennek kivancsi, hogy mi a nyeremeny a szponszornak abban hogy kolt penzt egy suzuki szezonra. En csak arra tudok gondolni hogy le irjak az adobol... legalabb is ez itt igy megy, de akkor is csak 40% ot lehet leirni.
    Azt is tudom hogy az Amerikai szponszorok csak a NASCAR, es IRL, Champ car szinten szponszoralnak, ott is csak ugy, ha B-2-B kapcsolati lehetosegek vannak. Pl. TARGET egy fillert sem fizet azert hogy a Champ car ban vagy NASCAR ban legyen. A TARGET aruhaz business tarsai fizetik a szponszor penzt.... ez egy 'dirty business' de igy van.
    A masik meg az, hogy nagy szponszorok csak a verseny sorozattal allnak szoba, es nem egy individual csapattal. PL. Toyo tires szponszoralja a Speed World TC szeriat, de nem a csapatokat vagy versenyzoket.
    En mindig azt mondom hogy aki kap szponszori penzt magyarban, az nagyon szerencses mert uzleti szempontbol ez nem eri meg.. En nem latom hogy hol kap a szponszor penzt vagy "profitot" a Markakupa szinvonalu versenyekbol... De lehet hogy tevedek. Ismet, ez csak az en velemenyem, nem az indokom megserteni itt senkit.
  • fb2
    #594
    Freddy, bocs ugy latom hogy megsertettelek amit mondtam. persze nem indulatos volt. En alltalanosan beszeltem. En sem vagyok 20 eves (sajnos) de en azt probaltam mondani hogy a fiataloknak tobb a lehetoseguk ahoz hogy eredmenyeket erjenek el ha professional versenyrol van szo. Sok fiatal versenyzo, pl Nemetben, Olaszban, vagy mar Amerikaban is 15-18 evesen my "nyugdijasok" mert koran kezdenek, es masok meg 20 evesen sem vezetnek. Amit en akartam mondani az hogy minnel hamar kezded, annal jobb. persze hogy idosebb versenyzok azert versenyeznek mert kedvelik a sportot, a fiatalok pedig azert mert persze mind "Schumi" akar lenni. Ha nekem lenne extra penzem, akkor en is talan megprobalnam a versenyzest. De mivel hogy nincs sok, ezt nem tehetem meg.