108
Budapest | 2006.04.22
  • Danman
    #108
    Idén is lesz CM!

    2009.04.19 - vasárnap

    15.00 magasságában indul majd a Tabánból, előtte-utána banzáj.

    Útvonal: Tabán - Erzsébet híd - Váci utca - Irányi utca - Ferenciek tere - Erzsébet híd - Attila út - Alagút - Lánchíd - Kossuth tér - Alkotmány utca - Bajcsy Zs. út - Andrássy út - Városliget Hossza 12 km, időtartama 2 és fél óra, 17 óra 30 perckor a szokásos, több tízezres bringaemeléssel zárul a Városligetben.

    bővebben: Critical Mass 2009

    én ott leszek:)
  • mate317
    #107
    Most osztogatják a Margit híd budai hídfőjénél többek közt.
  • Danman
    #106
    Szeptember 22-én, hétfőn az Európai Autómentes Napon újból critical mass. Bár nem a megszokott értelemben, bővebben:
    Tudnivalók

    Ma /mostanság/ pedig élőlánc van a Lánchíd és a Batthyány tér közötti "sárgacsíkos" bringagyalogúton. Mentem volna, ha nem ma kapom a riadóhíradót. Most már nem tudok visszavonatozni bicajjal megsatöbbi.
  • acsati
    #105
    CM-es kéne
  • Danman
    #104
    CM-es v Stop Szmog-os? mert én utóbbit láttam, előbbi viszont engem is érdekelne:)
  • acsati
    #103
    helotok
    most én is voltam critical mass-en (Mórról) és több bicon is láttam ilyen CM-es matricát. Ilyet hol tudok én is beszerezni?
  • GregSB
    #102
    Nyilván vannak olyan munkák / munkahelyek, ahova kivitelezhetetlen biciklivel menni, de bőven van olyan is ahova simán lehet (irodai melók pl)

    Az a baj hogy Budapesten az meg van lőve aki kicsit messzebb lakik a munkahelyétől és nem tudja kihasználni valamelyik főbb bicikliutat pedig biciklivel szeretne bejárni. Ha nem is annyira komolyan mint Amsterdamban, de jó lenne ha itthon is jobban kiépítenék a bicikliút-hálót.
  • riviera
    #101
    Ja a BKV nálam azért nem jöhet szóba mert több műszakban dolgozom és az estiben necces, hogy elérem-e az uccsó buszt hazafelé. Amúgy is horror idő időbe telik. Teszteltem.
  • riviera
    #100
    Sok ember számára nem fér bele de sok ember számára beleférne.
    Nilyván nem az a cél, hogy mindenki bringára szálljon, én sem várom el anyámtól pl.
    20km-re dolgozom az otthonomtól Bp-n és még is úgy döntöttem, hogy ha tehetem bringával járok be. Ez nekem is sokáig kivitelezhetetlennek tűnt, hozzáteszem a közvetlen környezetemből többeknek most is annak tűnik :) Nekem mondjuk munkahelyi körülményeim megengedik ezt. Én pl agyfaszt kaptam/kapok mindennap a dugóban állástól. És ha néha bicajjal hosszabb is az út de legalább élvezem.
    Én pl. azt nem értem, hogy egyesek a sarki boltba is a 3 tonnás SUV izéikkel járnak.
  • w77d
    #99
    iskolásoknak igen, ezt támogatom. Az egyetem már necces, mert mellette dolgozik az ember. én is általában suli-melóhely között vágtázok össze-vissza!
  • Molnibalage
    #98
    Viszont iskolásoknak, egyetemistáknak meg lazán beleférne.
  • w77d
    #97
    na most tegyük fel, hogy bemész dolgozni biciklivel. Egyszer csak a főnököd azt mondja, hogy itt ez az aktakupac, vidd haza és tanulmányozd át. Na azt megnézném, amikor valaki biciklivel végigvergődik a városon 2x20kg irattal egyensúlyozva :)
    Egyszerűen sok ember munkájába nem fér bele, hogy ne autóval menjen. Kivitelezhetetlen. Amúgy manapság sok munkahelyen meg is követelki a kocsit, mivel nélküle a munkák jókora része elvégezhetetlen lenne.
    Apám az önkormányzatnál dolgozik, sokszor kell össze-vissza mászkálnia a városban, sőt azon kívül is. Ez biciklivel megoldhatatlan. Egy fiatal számára is, nemhogy egy 55 évesnek.
  • Molnibalage
    #96
    Télen is ugyanúgy hazatekrek edzésről, mint nyáron. Egyformán leizzad az ember. Télen a kabát alatt és spaka miatt. Egydül az arcbőrőn és az ujjaimon érzem a hideget. Pedig egy sima farmer poló, felette rövidujjú ing és egy mezei kabát van rajtam..
  • w77d
    #95
    csontig hatoló hideg? :)
  • BiG G
    #94
    esőkabát, sárhányó, egyéb kérdésed van?
  • w77d
    #93
    és mi a helyzet a szar idővel? nem csak télen, hanem az alapos zuhék és saras idő alkalmával? akkor nem sokra mész biciklivel :)
  • GregSB
    #92
    Ismerősöm Újpestről jár be dolgozni a moszkvához bringával... Kevesebb mint 1 óra alatt ér be (ugyan annyi idő alatt mint BKV-val), van zuhanyzójuk a munkahelyen szal beérkezés után letusol, ha pedig elegánsan kell megjelennie akkor bent átöltözik.

    Mindent meg lehet oldani, csak akarni kell.
  • Molnibalage
    #91
    Akkor meg minek robogó, ha négyütemű? Majdnem autó szennyezést csinál az is és akkor a mérte is már szinte kisautó kategória. Az utcán kell hagyni. A brigát fogom és felviszem akár a 10. emeletre is.
  • mate317
    #90
    A négyüteműekre nem vonatkozik amit írtál.
  • Molnibalage
    #89
    A robogót tessék elfelejeteni de sürgősen.

    1. Ennél zajosabb jármű kevés van az utakon. Úgy berregnek azok a szarok, hogy a hajam égnek áll.

    2. Rohadtul szennyezőek.

    3. A bringához képest meg sok parkolóhelyet foglal.
  • w77d
    #88
    pontosan, hosszabb távokra nem jó. Ki akarná úgy kezdeni az adott melót, hogy már azon leizzadt, amíg beért a munkahelyre?
  • mate317
    #87
    Az a baj, hogy tízből nyolc autós egyedül ül egy ötszemélyes autóban. Ha minden második autós a munkatársával járna be... Vagy nem kell 3 megálló miatt kocsizni... Oda lehet menni gyalog, vagy biciklivel.

    De: a kerékpár egyszerűen nem való hosszabb városi utakra, mert lassú, izzasztó, veszélyes, és van jobb alternatíta is: robogó, bkv.
  • BiG G
    #86
    nagyon el vagy tévedve barátom. a bringa a város közlekedésének tehermentesítésére lenne egy tökéletes megoldás. ezzel járni munkába olcsóbb és egészségesebb mint bkv-val vagy autóval. természetesen nem az autó helyettesítője, de az maradjon meg az utazásokhoz, az autópályára.
  • mate317
    #85
    Ne keverjük a dolgokat! A kerékpár arra való, hogy ne kelljen sétálni! Nem arra, hogy ne kelljen autózni! Arra a motor robogó van!
  • Molnibalage
    #84
    Én is ezt írtam...
  • I.C.ram
    #83
    ja, és a prágai metró is csak 1 pontban találkozik. Sőt olyan pontja nincs is, ahol mindhárom metró összefutna. Szóval van egy csomópont, ahol két vonal metszi egymást, és van egy harmadik vonal, ami metszi mindkét másik vonalat 1-1 pontban.
  • I.C.ram
    #82
    Igaz, rosszul írtam, csak 3 van. A B C. Viszont, ha úgy vesszik Monak csak 2, mert a MILFAV inkább nevezhető kéregvasútnak, mint metrónak, ráadásul a hossza is elég rövid.
  • Molnibalage
    #81
    Vannak ennyiért bringák? Ekkora szakértő vagy? Gondolom azért ez nem tipikus. Ebből két dolog jön le.

    1. Vesd össze az arány azzal, hogy kiülsz egy forgalmas út mellé és lesed a sum. mennyiséghez képest a BMW, Audik és Mecrik arányt. Van rá esély, hogy a drága bringáé rosszabb lesz.

    2. Ebből atz következik, hogy annak ellenére hogy valaki pénzes azért szeret környezettudatosan élni és jár bringán is, de olyanon ami neki kell. Egyesek meg autó helyett bringát vesznek. Ez neked csípi a szemed? Add el a verdád és vegyél bringát...
  • Molnibalage
    #80
    Én csak hármat láttam tavaly, de rohadt jól lefedik a várost és nem egy ponban találkozik a három, hanem mindegyik mindegyikkel, de max. 2 db egyszerra. A villamos HÁLÓZATA meg egyszerűen fantasztikus! Bp.-n is volt ilyen csak a sok marha felszámolta.
  • BiG G
    #79
    azért nem ez a jellemző (sajnos még nincs akkora jólét)
  • I.C.ram
    #78
    Nyilván vannak ott is, de a munkábajárók egy jó része bicajjal nyomja.
  • I.C.ram
    #77
    Épp ezért akart bizonyítani. Prágát 4 metrója is van már. Akkor kell nekünk is egy negyedik.
  • w77d
    #76
    Képzeld sokat járok Brüsszelbe, és igencsak szép hivatali Mercik és Audik vannak ám ott xD
  • Danman
    #75
    ez van, én a jóöreg 7éves MTBmmel zúztam:)
  • Blasta
    #74
    Nekem az tűnt fel, hogy valszeg igen nagy a jólét ebben az országban.
    Csak úgy kapokodtam a fejem, gyakorlatilag 5mp-enként volt szerencsém olyan kerékpárokat látni, amelyek ALSÓ HANGON fél milló ft-ba kerülhettek, de persze rengeteg volt a simán 1millás bringa.

    Sejtelmem nincs honnan van embereknek ennyi pénzük a saját/csemetéjük kerékpárjára...
  • Molnibalage
    #73
    " hogy BP lenyomja Prágát,"

    Ezen röhögnöm kell. A két város teljesn más dimenzió. Ott nem egy szaros metróval szenvednek, hanem a meglevőket hosszabítják szépen és korszerűsítik. 5 napot voltam kint, de utána szar volt hazajönni. Bp. hozzáképest egy lapukkant cigányputri.
  • ingy3nfr3g
    #72
    voltam Párizsban is és ottsincs helye a bicikliknek.... motor van bőven meg kocsi de bicikli nincs :) Amszterdam más tészta ott nincsen hely a kocsiknak a közlekedéshez sok helyen ezé ótt a sok canga.
    Azmeg hogy meghaljak kevébé esélyes minthogy egy madár biciglis véletlen elcsapjak mert rohadtul zavaró a forgalomban és mint tudjuk a biciklis ojan széles mint amien magas....
  • I.C.ram
    #71
    Ezt viszont aláírom. Ugyanannyi paraszt van a biciklisek közt is. Alapvető morál hiányzik. Csak Magyarországon van, hogy a motorosok, biciklisek, autósok egyszerűen kűzdenek egymással: ki tudja jobban megszivatni a másikat. Ettől meg sok közlekedőből kijön a baromállat.
  • I.C.ram
    #70
    Egyszerű vagy, mint egy fűszál.
  • I.C.ram
    #69
    Menj ki a Benelux államokba. Ott még a vezérigazgató is bicajjal jár. Igen öltönyben...