70
  • Gerisone
    #70
    halli! Naon nemvágom, hogy hogyan fog ez működni! a PCI slotba kell majd benyomni? AGP-s kártya mellett is müxeni fog?
  • BiroAndras
    #69
    Lehet, de az sok plusz meló.
  • dez
    #68
    "Folyamatosan" is lehet cserélgetni (nem [mindig] mindent egyszerre), amikor még jó áron el lehet adni az előző cuccokat.
  • BiroAndras
    #67
    "Persze hogy kell fejlődni csak az emberek gatyája megy rá az egészre hogy valami normális kép legyen a monitoron."

    Csak ha hagyod magad. Bőven elég 2 évente új konfigot venni. Vagy akár még ritkábban is (csak ne szart vegyél). Nekem egy R9700-am volt jó 3 évig, és végül csak azért cseréltem le, mert már untam, egyébként vígan elvitt mindent, amivel játszom.
  • hispan2
    #66
    Na azért a normális képről vitatkozhantánk. Szerintem vannak örökérvényű darabok (kártyák), amiken sokminden elment. Nálam a síma 9600-as volt ilyen, HL2 és egy csomó más játék is türhetően elment vele. Most szerintem az x700-as egy ilyen általánosan jó kártya. Ezekkel évekig el lehet lenni és nem csak egy 15'-os monitorra adnak jó képet. Szerintem.
  • PzJager
    #65
    Persze hogy kell fejlődni csak az emberek gatyája megy rá az egészre hogy valami normális kép legyen a monitoron.
  • dez
    #64
    (Fizikai motor = ugyanez, csak szoftveresen; egy szoftvercsomag, amit sok játékgyártó készen vesz egy erre specializált cégtől.)
  • dez
    #63
    Már miért is kellene eladni azt a 7900GTX-et? Ez egy különálló kártya, ami PCI/PCI-E slotba megy. (Az egy dolog, hogy később rákerül grafkártyákra is, mert a kettő együtt olcsóbb, és talán gyorsabb is.)

    Egyébként ilyen alapon azt is kifogásolhatnád, hogy újabbnál újabb grafkártyákat csinálnak. (És részben igazad is lenne. Na de azért a fejlődés nem állhat le. Csak kár, hogy a profit a legfőbb lényeg, és egy hozzú szünet után jön csak az összes többi.)
  • dez
    #62
    Ha jól értelmezem, akkor csak amelyik közvetelül támogatja. De lehet, hogy valamelyik elterjedten használt fizikai motor, amit eddig a proci számolt, "rávehető" ennek a használatára. (Persze úgy, hogy a game többi része nem vesz észre ebből semmit, vagy max. elég hozzá egy patch.)

    PCI vagy PCI-Expressz.
  • PzJager
    #61
    Nos szerintem csak simán buzi aki ezt kitalálta most vettem ezt a kurva 7900GTx-et és kiderül a végén hogy jövö hó végén már adhatom tovább.Komolyan mondom beszarás, mi a lofaszt rakjon a gépbe az ember hogy normálisan menjen 1-2 rühes game.Még jó hogy számtek cégnél dolgozom külömben ezt a pár szart sem tudnám megvenni.Tényleg vicc csak a kisebb pénzüekkel meg akik tanulnak azokkal basznak ki,eszem megáll én BF2-öt nyomok de 4pontért fejenkén agyon löném azt a pár tetüt nyilvánosan a hösökterén tanulság képpen.Ne a vasat tornázzák fölfelé hanem csinálják meg a azt a kurva gamét.!!! sájsze...
  • hispan2
    #60
    Oké. Elolvastam a cikket. Segítsetek: ettől akkor most gyorsabb lesz a rendszer, a videókártya, ha játékokkal játszom? Vagy csakis és kizárólag azokon a játékokon gyorsít majd, amik támogatják?
    Ja és még valami: milyen foglalatba megy ez bele? És (bár tudom, hogy nem tudjátok), de nagyjából mennyibe fog kerülni? (már ha lesz értelme megvennem...) Köszi.
  • BiroAndras
    #59
    "1. gondolatom: Mi ez a szar?"

    Egy célhardver a fizikához. Mint a GPU a grafikához.

    "2. ok, de miért nem fogja támogatni a kint levő gamek egyike sem (Oblivion-hoz nem ártana)?"

    Mert még új a cuccos. És van már ami támogatja.

    "3. MIÉRT NEM OPTIMALIZÁLNAK?"

    Egyrészt az optimalizálás időigényes, és ezért többszörösen is költséges. Másrészt nem tudhatod, hogy mennyire optimalizálnak, legfeljebb ha hasonló képességű játékokat hasonlítassz össze.

    "4.Pl. a PS2 tudtommal 128 bites egy "átlag" PC még mindig csak 64 bites."

    Az átlag PC hiába 64-bites, ha az OS és az összes szoftver még 32-bites.
    Viszont az SSE utasításkészletek 128-bitesek.
    A 128-bit egyébként csak arra jó, hogy ugyanazt a műveletet egyszerre több adatra hajtsunk végre.

    "Nem is képes emulálni normálisan a PS2-öt"

    De nem ezért.
  • Sadist
    #58
    3. Szerinted könnyű egy folyamatosan változó dologra optimalizálni?
    A PS2-es játékok azért "optimalizáltabbak", mert ott van egy fix konfig, ami nem változik 3 havonta. Míg PC-n figyelembe kell venni azt is, hogy Ödönke nVidia és Petike Ati kártyáján is normálisan fusson a játék.
    4. Látom téged is átvertek a palánkon ezzel a "minél nagyobb szám van mögötte annál jobb" dologgal.
  • Sanyix
    #57
    Ja és semmilyen eddigi program se kompatibilis a cell procis gépekkel powa :)
  • Tetsuo
    #56
    Végre a weboldalak címe a cikk címe is 1ben, így nem kell átirogatnom..
  • Su0my
    #55
    Én meg maradok az online pokernél-nem kell hozzá csillivilli semmi és evvel még pénzt is keresek:D
  • grebber
    #54
    Remélem 3 év múlva már anyir elterjedt lesz hogy alaplapra is integrálják meg olcso lesz mint a sicc.
  • grebber
    #53
    Ja és cell procikat pc-be is powa :D !!!!!
  • grebber
    #52
    Optimalizációs téren számomra a Half Life 2 az etalon gyönyürű és kurva jól fut még gagyibb vga-kon is.
  • Andris
    #51
    Egyértelműen jobb ha célprocik végzik az egyes speciális feladatokat. Ha rajtam múlna külön lenne, általános CPU, grafikai GPU, fizika számoló PPU, és még lehetne Mesterséges intelligencia APU is . Ezek a feladatok olyan szinten különböznek, hogy egy célprocival több 100x-os sebességnövekedés érhető el.
    Amúgy ez a PhysiX kártya 3-400MHz-en megy és sokkal több fizikai számítást végez mint bármelyik CPU.
    50-60 lesz az ára... nem olcsó, de két év múlva már, csomó játék támogatja és olcsóbb lesz.
  • asysoft
    #50
    Így valóban nem lenne értelme, de szerintem ez nem igaz. Viszont tévedtem, a Havoc FX nem gyorsítja a régebbi Havoc játékokat, így ez az előnye nincs meg az Ageia kártyájával szemben. Viszont egy SLI-s megoldást még mindig lehet másra is használni...
    Szefmester: a legtöbb videokártya processzor limitált, főleg SLIben.
  • asysoft
    #49
    Nem igazán értem, mi a problémád:) Lassú? Meglehet. Én ezt nem is kérdőjeleztem meg. Viszont a "több bit-nagyobb királyság" dolgot nem teljesen értem. Ott van pl a Transmeta Crusoe ("x86-os" CPU), belül 128 bites, mégsem a gyorsaságával hódított... Ezzel nem azt akarom mondani, hogy pl a 64 bit hülyeség, hanem azt, hogy önmagában nem hoz drámai gyorsulást.
  • janos666 #48
    Nem, mert játkokhoz nem jó, csak szép videókhoz, vagy real timer renderelt techdemókhoz. Nem lehet visszanyerni az adatokat a GPU-ból, így játék közbe átszalagálnál a dobozokon ahelyett hogy megütöd őket.
  • MetaMórfózis
    #47
    Jaja, az ut2k7 ben állítólag lesz hajlás, mint pl fémgrenda:) Meg a víz is nagyon brutál lesz állítólag, annak is az ageia csinalja a fizikajat.
  • Szefmester
    #46
    Én sem értem hogy cikkben miért grafikus gyorsítóként emlegetik, mikor ez egy fizikai "koprocinak" kellene nevezni.

    Az mióta lehúzás hogy megjelenik valami új ami hatásosabb és olcsóbb mint az NVidia-ATI féle SLI/Crossfire-es fizikagyorsítás... lol méghogy az agyonterhelt videokarival akarják tehermentesíteni a CPU-t... ez kérem egy vicc... pláne ha az árakat is figyelembe vesszük, mert ha jól tudom mikor ennek a karinak az ára valahogy 35-50e Ft között lesz, és 500 helyett 30000 objektumot tud majd kezelni egyszerre, persze persze jöhetnek a fanboyok hogy az én csúcs SLI/Crossfire-s vidókareszaim simán gyorsítják az összes cuccot.
    De mint tudjuk nem csak a Havok rendszer létezik, ott van még a Karma, és az Endorphin is... és ezutóbbi nagyon durva főleg karakteranimácók/fizikák terén.

    Egy tuti én hamarabb fogok egy ilyen karit venni mit ésetleg 2 brutális árú VGA-t..
  • Szefmester
    #45
    úgyvan kivillantottál mindent amit tudni kell rólad... és az MI-t mi számolja? ha több ideje marad a procinak MI-t számolni akkkor az nem neked lesz jobb?
  • NEXUS6
    #44
    "Egy célhardver mindig gyorsabb lesz, mint egy általános célú processzor. Tehát hasonló teljesítmény elérése elég nehéz lenne CPU-val... Ráadásul, ha lenne egy a maiaknál 100x gyorsabb processzor, amely a célhardver feladatát is ellátja, nem lenne sokkal gyorsabb, mint egy mai, fizikai gyorsítóval felvértezve."

    Igen ezt a processzort úgy hívják hogy cell, és hogy mit tud azt a ps3-ban tudod majd letesztelni.;)))
    Ott szoftveresen csinálják ua teknológiát.
    Amúgy a cell nem hiszem hogy többe kerül, mint egy x-magos csúcs intel komp. CPU + ez a kari.


  • SnowF
    #43
    Hali!

    Szerintem sokan kicsit el vannak tévedve itt. Ez a cucc nem közvetlenül a grafikát fogja majd támogatni, hanem a fizikai modellezést. Értem ez alatt, hogy pl. egy hordónak a pályáját ez fogja kiszámolni a fizika szabta szabályok szerint. Az egész ha jól fog működni, akkor a valós életet (fizikát) sokkal jobban modellező alkamazások (köztük játékok) fognak születni. Ennek pedig egyértelműen a szimulátorok terén kellene nagyot alakítania nem pedig az ilyen csili-vili FPS-ekben. Például mit nem adnék ha a készülő Battle of Britain (1C:Games fejlesztő, UbiSoft kiadó) támogatná ezt, teljesen új dimenziókat nyitna meg: pl: lecsavarodó szárnyak, dinamikus repülésmodell széltől, sérüléstől egyéb paraméterektől függően. Hát nem tudom de ha egy ilyet kiadnának az maga lenne a menyország :)
  • Yuuzer[real]
    #42
    Ezzel a cuccal a legnagyobb baj tudtammal, hogy a havoc fizikai motort nem tamogatja. Pedig ez az 1ik legelterjedtebb
  • MetaMórfózis
    #41
    Vágomén, énis kocka vagyok eléggé (mondjuk más téren) de azért mellbevágott:)
  • dez
    #40
    Ez mintha egy számtech fúrum lenne, vagy mi a fene.
  • MetaMórfózis
    #39
    Elég fertőzött vagy.
  • dez
    #38
    Nos a PCI busz sávszéle 33,3MHz*32 bit = 133MB/s (= 1064mbps). (De ezen osztozik az összes PCI kártya és egység a gépben.) Soknak tűnik, de nem az: 100fps-sel számolva egy képre 1,3MB jut. Egy poligon egy csúcsának (vagy hogy hívják) leírásához legalább 3 32 bites szám kell (x,y,z koord.), az 3*4=12 byte. 1,3MB/12 = 113595,7. Ennyi csúcssal dolgozhatunk. Nem túl sok... (Egy egész képernyőre.) És akkor egy irányú átvitellel számoltunk.

    Mondjuk valószínű nem kell majd egyfolytában minden adatot átvinni, hanem az elején át kell tölteni oda is, aztán már csak utasításokat kell kiadni (:D), és csak valamilyen paramétereket ad vissza. De ki tudja. Ha sok a részecske, probléma lehet így is.
  • dez
    #37
    Mit értesz ez alatt? Tudsz erről linket?
  • Caro
    #36
    Egy sima 32 bites osszegzes 1 sor.
    Ezzel viszont egy oldalt ir tele!
  • asysoft
    #35
    Szép ez:) Viszont a folyadékszimuláció szerintem szörnyű (más techdemókban volt), túl nagy részecskékként kezeli...
  • asysoft
    #34
    Nyilván több sor lesz, hogy a processzor kezelni tudja:) Mindenesetre nem lehetetlen a feladat.
  • NeoMaN
    #33
    basszák meg, újabb lehúzás...
    de ugynaúgy belebuknak mint az RDRAM-ba, prescottba, sli-be...
    A PC-s többség azért nem tizenéves taknyosokból áll, nem lehet, megvakítani őket ilyen faszságokkal. A cikk is köcsögség, ugyanis nem derül ki, hogy 48 PIXEL PIPELINE vagy 48 PIXEL SHADER egység lesz. Ugyanolyan szopatás mint az x1900xtx...
  • Lazarus
    #32
    ÁÁÁÁÁ emberek ez nagyon jó cucc lesz, csak nincs a cikkhez fűzve referencia videó

    Cellfactor techdemó

    Gondolom mindenki emléxik ha a HL2ben felrobbantottál 20 hordót akkor egy kicsit megröccent a gép, ezzel ugyan ezt meg lehet csinálni szaggatás nélkül, pontosabb fizikával és 100x annyi hordóval (Legalábbis a videó alapján :)
  • Caro
    #31
    Javaslom csinálj egy int és egy long long változót, és nézd meg hogyan fordítja le a fordító 32 bites object kódra.
    "Kicsit" több sor lesz a 64 bites változókkal való szorzás.