639
Autószerelés
  • endorphinz
    #639
    hali
    ford fiestánál világít a 62-es szimbólum van mikor fél órát és elalszik van mikor napokig ég egyfolytában. lambdaszondák és katalizátor kicserélve fél éve, elvileg azokkal lehetett gond de mégis világít. előző tulaj nem foglalkozott vele én meg a végére akarok járni, a ford szervízben katalizátor cserét javasoltak de ezek 2 hetes szűrőt is kicseréltettek volna velem ha nem figyelek oda. katalizátor cserére meg 800 eurót mondtak, hát az nekem elég húzós.

    tömítés meg hűtővíztartály kicserélve (utóbbi eléggé eltűnt, 2 naponta kellett felöntenem) elvileg nincs gond a kocsival de engem zavar a lámpa. tudja valaki mi lehet, kell-e foglalkozni vele?
    Utoljára szerkesztette: endorphinz, 2017.12.21. 07:05:19
  • Maxxximus
    #638
    Sziasztok!

    Vásárlás előtt állok, de elakadtam. A kiszemelt egy 2007-es Jetta 110000km-rel.
    Ma szakszervizben átnézettem, rendben is volt minden....de:
    Az akkumulátor elég gyenge, cserét javasoltak. Viszont a hibakód kiolvasás során több fals kód is előkerült (ablakemelő motor stb,), de ezek működnek.
    ÉS van egy ilyen: "P0420-katalizátorrendszer hatékonyság túl kicsi"
    Szakszervizes szerelő szerint az akksi az oka, ha csere után is csinálná, akkor lambdaszondacsere...
    Saját szerelőnek is elküldtem és ő azt mondta ez biztos nem lambdaszonda, mert annak nem ez a kódja, de akár a motor túlzott olajfogyasztása is okozhatja...tehát akár motor probléma is lehet... Nyilván tudom, hogy egy 10 éves autó nem hibátlan, de azért motorgenerált nem szeretnék..
    Van ötletetek, hogyan lehetne kideríteni, pontosan mi okozza a jelenséget?
    Az autó ellenőrzött előéletű, valós km-rel magánszemélytől. Látszólag a motornak semmi baja (nincs füst és a hangja is jónak tűnik).
    Előre is köszönök bármilyen segítséget! 1 napom van rá, hogy kitaláljak vmit!

    Üdv: Zoli
  • Palinko
    #637
    Üzemanyag szórős türténetnek tűnik
  • CTAC
    #636
    Sziasztok!Újabb probléma a Skoda Feliciával.Ezúttal motorikus :( Azt tapasztaltam tegnap, egy hosszabb út után, hogy az autó gyorsításnál erősen rángatni kezd.Különösen akor jelentkezett, amikor kicsit jobban odaléptem neki..Milyen esetekben fordulhat ez elő, hogy tudnám kideríteni a probléma okát?Nem sajnálom szerelőre a pénzt, ha úgy van, de az egyszerűbb problémákat hobbiból én szeretem megoldani.Előre is köszi!
  • Palinko
    #635
    Nem lesz gond, lényeg, hogy ne feszítse a motorfejet, remélem volt valami tartója.

    Nem feltétlenül ereszt ha ferdén van megfogatva igaz csak olajteknőnél láttam még ilyesmit, az ott nem eresztett, de engedjük is el azt a teóriát, lehet csak vízkő, fagyállóból kövesedés stb lerakodott és nehezebben jár, előfordul. Szerintem tesztelheted majd ha felmelegszik a hűtővíz, nagyobb út stb, aztán akkor van a rendszerben legnagyobb nyomás és ha annál sem csepeg, jó leszel vele. Ha meg csepegne, szerintem kérdezd meg a műhelyben, lehet sima csavarokra ilyen krémet vagy mit kapni amit rákensz a menetre és akkor jobban tömít, még kisebb eséllyel csavarodik ki stb. Nem ragasztó de valami hasonló :D Akkor olyannal megoldhatjátok talán, de még ilyen problémával nem találkoztam korábban, csak ötlet. Vagy ha ez túl drasztikus előtte lehet próbálkozni gumi tömítéssel is.
  • CTAC
    #634
    Természetesen, még a jövő héten szeretném szerelőhöz vinni, csak ugye ma használnom kellett.A képen talán ki lehet venni, hogy pontosan hol törött el


    A hűtővíz leeresztésről..Az a csavar nem a radiátorban van,hanem azon az alsó csövön, amit emlegetsz :) Nem hiszem hogy ferdén volt bele kapatva.Akkor nem is zárt volna rendesen talán.Megindult, úgy ahogy kellett.Csak néhány tekerés után állt meg.Nem tudtam kiszedni.És aztán visszafelé sem akart menni rendesen.Most nem csepeg.De ki tudja mikor kezdi el megint.Ezért szeretnék kezdeni vele valamit.
  • Palinko
    #633
    Szia. Ha nem a fejnél tört el, hanem ott lentebb ahogy írtad akkor nem lesz semmi baja használhatod így. Persze lehetne itt elvi kérdésekbe menni, meg mikroszkopikus szinteken kicsit nagyobb károsodást mérni mint normál üzembe, de igazából gondolom nem most akarsz európa kerülő túrára menni és hogy elszaladgálj pár km-ert ide oda nem lesz ott semmi baj. DE MINÉL ELŐBB TETESD RENDBE!

    Több okból is, mert kicsit azért a kipufogó szelepek nem szeretik ezt a megváltozott üzemet, gondolnád, hogy miért mikor könnyebben távozik a gáz, az igaz, de nem erre lett tervezve. Vigyázni kell hová mennek a forró gázok nehogy valami műanyagot megolvasszon ott. Plusz arra számíts, hogy ha megállít a rendőr akkor megbírságolhat és meg fogja hallani az autót...

    Mindegy ha akarod hajthatod egy kicsit, de lehetőleg ne most teszteld mennyi a motor maximális fordulatszáma meg ilyenek :D Szóval csak lazán.

    Én a helyedbe visszahajtanám azt a csavart valahogy és ha nem csepeg örülnék, pléh az a hűtőborda nem olyan egyszerű azt felfúrkálni, jobb ha nem kell hozzányúlni, a hűtőfolyadékot meg leengedhető úgy is, hogy a az alsó vastag gumicsövet leveszed és ki fog az úgy is folyni. Valamelyik tipusnál nincs is ez a leengedő csavar, ezért szokták ezt a cső levételt használni mint univerzális megoldás. Nem tudom talán ferdén lett megfogatva a csavar? De akkor egész behajtás közben nagyon nehezen megy mert kb új menetet fúr magának, szóval azt észre lehet venni, meg attól hogy ferdén hajtották bele még ki szokott jönni nem tudom mitől szorulhatott meg.
  • CTAC
    #632
    Sziasztok!Skoda Feliciámon eltört a kipufogó cső, rögtön ott, ahol kilép a motortérből, és az alvázon menne tovább.Most olyan hangja van, mint egy versenyautónak...Kérdés a következő:Amíg el nem jutok autó szerelőhöz vele, használhatom az autót, bármiféle negatív következmény nélkül?

    Másik kérdés: Múltkor szerettem volna hűtőfolyadékot cserélni.A leeresztő lényegében egy csavar, amit elkezdtem kitekerni.Egy darabig ment is, már elkezdett csepegni a folyadék.Ezután azonban a csavar se ki, se be...Valahogy sikerült megállítani a csepegést, és töltöttem desztillált vizet, de ugye komplett cserét nem tudok végre hajtani.A menet szakadhatott meg?Ha igen, mit lehet tenni?Fúrjam fel nayobbra?Vagy inkább bízzam ezt is szerelőre?Köszök minden segítséget előre is!
  • Robertoo21
    #631
    Sziasztok!

    használ valaki JVJ 8871B 2 DIN navigációs fejegységet?
    Milyen vélemények vannak róla?

    Köszi a válaszokat, előre is!!
  • ocskoszilard
    #630
    Nézni kell a folyadékokat, hűtővíz lehet a radiátorból. Ha nem fogy semmi folyadék, akkor lehet hogy kintről jön, nekem Clio mk2-nél a szellőzőnél folyt be az esővíz.
  • shaba23
    #629
    Hűtőfolyadék, és a középső panel alól folyt ki. Az, hogy csak tömítés vagy fűtőradiátor, még nem derült ki...
  • Palinko
    #628
    De az inkább kesztyűtartó felöl szokott lenni vagy középső panelnál. Persze igaz, hogy a folyadék furcsa helyekre is elfolyhat néha. Kíváncsian várom mi lesz a vége remélem minden rendben megoldódik.
  • Stockbauer33
    #627
    a fütömotor is ott van a müszerfalba és ott meg a fagyállós hütővíz megy.Nekem az audi 80asomba még anno fojt egy frontális balesetmiatt és megsérült

    (a fagyálló olyan mint amit a tag leírt )
    Utoljára szerkesztette: Stockbauer33, 2017.04.10. 22:04:35
  • shaba23
    #626
    Köszi! Azt nem tudom, miért 2x küldte el :)
  • Palinko
    #625
    Valamilyen hidraulikus folyadék lesz, gondolom a kuplungtól, de igazából a fék is hasonló folyadékot használ, csak olyanról még nem hallottam hogy az visszafolyt volna. Sajna ez marja a festéket, minél előbb vidd el műhelybe és mivel látod, hogy elég komoly a baj a helyedben megkérnék valakit hogy vontatással jusson el.
  • shaba23
    #624
    Sziasztok. Peugeot 307 2007es. A kérdés, hogy milyen folyadék folyhat a pedálok előtt a szőnyegre? Ma vettem észre hogy tocsog. Szagát nem érzem,tapintásra kicsit olajos.
  • shaba23
    #623
    Sziasztok. Peugeot 307 2007es. A kérdés, hogy milyen folyadék folyhat a pedálok előtt a szőnyegre? Ma vettem észre hogy tocsog. Szagát nem érzem,tapintásra kicsit olajos.
  • enncsibaba
    #622
    Sziasztok!
    Végül megtartottam a V40-est, vizes volt benne a gázolaj. (szűrő csere, tank tisztítás) Azóta 2k km-t mentem vele gond nélkül.

    Szeretnék abban segítséget kérni, hogy a bicska kulcsaim nem vezérlik az ajtó zárakat. 2 gombos.
    Netet átnyálaztam, de ehhez az évjárathoz (2003) nem találtam semmit, S40-es leírást találtam csak.
    Abból lehet gond, ha kipróbálok más metódust?
    1
    2
    Utoljára szerkesztette: enncsibaba, 2017.02.26. 08:18:18
  • Palinko
    #621
    Töltsd le a kocsihoz tartozó user manualt abban szokott jelmagyarázat lenni a piktogramokra.
  • shaba23
    #620
    Sziasztok!
    Ezt ma írta ki a kocsi, de nem találtam meg hogy mit jelent...
    Utoljára szerkesztette: shaba23, 2017.02.18. 13:52:04
  • Palinko
    #619
    Nekem is elsőre az üzemanyagszűrő ugrott be, de mivel nem tudtam magyarázatot adni arra, miért csak hőmérséklet változásra, lehet valamelyik szenzor haldoklik, egy diagnosztikát megérne a dolog.
  • enncsibaba
    #618
    Sziasztok!
    20-án vettem egy 2003-es 1,9D 116 LE V40-et kereskedésben. Óra szerint 186k km. Elötte 2x néztem meg, nem tapasztaltam hibát, de gyanús volt hogy mind2x meleg motorral próbálhattam ki.
    21-én reggel (kb -5fok) 2 izzításra szépen röffent, szép hang, szép alapjárat, de amint kezdett átmelegedni (kb 5perc)az alapjáratom ingadozni kezdett kb 700ra. Elindultam vele és a 2. sarkon lefulladt menet közben kb 30nál. Újra indítani csak kis gázadással tudtam, majd kb 20-30m és megint leállt.
    2 szerelőt kérdeztem (egyik sem diesel mágus) elsőnek az üzemanyag szűrőt mondták.
    23án jár le a három napos visszatérítési határidő. Az auto egyébként nagyon rendben van, semmi kosz a motortérben, futómű, kormány, fékek rendben, minden feszes az autón. Átírva 850k volt.
    A dilemma: tök tuti auto, csak megállt és hétfő elött nem tudjuk meg mi a baj, lehet komolyabb is.
    Szeretném kérni aki járatos adjon tanácsot, hogy javíttassam, vagy mondjak le róla!
    Köszönöm!
  • TomBond
    #617
    A leírásod alapján szabályosnak tűnik a fóliázás, de műbizonylat legyen nálad, és nem fog kötözködni senki.
  • shaba23
    #616
    Sziasztok! Márciusban vinnem kell az autómat műszakiztatni. Műszakilag minden rendben vele, viszont a hátsó ablakok és a hátsó szélvédő le van sötétítve, valamint az első szélvédőn van egy kb 10 cm-es "sötétítés". Az autót használtan vettem, ráadásul magasabb beosztású rendőrtől, de ennek ellenére azt hallottam most, hogy a sötétítések miatt nem fog átmenni a műszakin, sőt, ha rendőr megállít, a forgalmit is elveheti és vizsgára kötelezhet az NKHnál... Ez valóban így van?
  • Mbenyo97
    #615
    Tisztelt fórumtársak!
    Szeretnék egy kis hirdetni valót, kiírni.
    Márka független autó szervizünk vállalja gépkocsik teljes körű szervizelését, javítását, mint például időszakos karbantartási munkát, futómű javítást, fékjavítást, kuplung cserét, kipufogó javítást, műszaki vizsgáztatást, autóklíma tisztítást és ezen kívül még sok-sok más szolgáltatással is rendelkezünk. Cégünk célja, hogy minél gyorsabban elvégezzük a javítást precízen és minél olcsóbban, hogy az ügyfeleink elégedettek legyenek.
    További információkért hívja a 06 70 500 0453-as (Marton Bence) számot vagy írjon e-mailt a [email protected] címre illetve látogasson el hivatalos web oldalunkra is a www.flopex.hu-ra.

    Köszönöm hogy elolvastad! :)
  • myibit1
    #614
    Üdv. mindenkinek!
    Egy 1998as Fiat ulysse 2.0B 121LE (motorkód: RFU) kapcsolatban szeretnék tanácsot vagy segítséget kérni.
    Eddig nem volt vele különösebben semmi gondom eltekintve egy kis hullámzó alapjárattól.
    Viszont a napokban furcsán kezdett viselkedni, kb 2500-3000es fordulatig a megszokottan jól gyorsul viszont ettől kezdve egészen 4500- 5000ig visszaesik az ereje, sokkal lassabb a gyorsulása és úgy lehet érezni mintha kicsit dadogósan járna, majd amikor eléri a 4500- 5000-es fordulatot újra meglódul és a normális ütemben gyorsul tovább.
    Viszont ez a jelenség nem mindig áll fenn, semmi rendszert nem látok benne, előfordul elvétve hogy nem is jelentkezik. Tegnap délután pl. egész hazáig (20km) egyszer sem jelentkezett.
    A gyertyákat már kicseréltem NGK előírtakra, de a helyzet semmit sem változott.
    Van vagy volt valakinek már hasonló tapasztalata vagy valami tanácsa hogy mi okozhatja ezt?
    A segítségeket megköszönném.
  • suba53
    #613
    Köszönöm.
    Az ELM327 mint hardver nem kompatibilis, vagy a Torque szoftver?

    Mi lehet a különbség egy gyártó két hasonló motorja között, ami miatt egy ilyen alap szabványos felületet az egyik kezeli, a másik meg nem?
    Más a protokoll, az adatformátum, vagy valami egyéb?

    Az ELM327-ből is több verziószámú létezik, az enyém 2.1-es elvileg.
  • S8DJ
    #612
    Mert nyilván ész nélkül megvetted, mint ahogy az lenni szokott a hozzá nem értő embereknél. Utána kellett volna nézni, hogy mely autók ECU-val kompatibilis. De ilyet ne feltételezz, hogy nem jó semmire. Arra biztos nem jó, hogy átprogramozd, az 1000%
  • S8DJ
    #611
    Nem kompatibilis vele, csak az 1.6 Lacettivel.
  • ocskoszilard
    #610
    nekem is van egy ilyen, de nem jó semmire, ha valami noname, nekem se olvas ki a kocsiból semmit, pedig tudom hogy van benne 1 visszatérő hibakód
  • suba53
    #609
    Sziasztok!
    Vettem egy ELM327 bluetooth ODBII adaptert. Letöltöttem a torque androidos progit, de nem tudja kiolvasni az adatokat.
    A bluetooth párosítás rendben, de a torque az ODB protokollok keresésekor nem találja meg az autó adatait.
    Az autó: Chevrolet Lacetti 2005. 1400cm3
    Van erre ötletetek? Más progit kelene használni, vagy az adapter nem ismeri az adott típuast?
    Az adapter fekete műanyag tok, narancssárga lila matrica, öt led, kb 9cm hosszú. Gyártó nincs megadva rajta.
  • 6Imre38
    #608
    Sziasztok. Van egy 1999-es Fiat Ulysse autóm 2000-res benzines motorral, és nem indul. nincs gyújtószikra és nem értem, hogy miért. Azt hittem, hogy az indításgátló, de miután kiüttettem és újraprogramoztattam a motorvezérlőt, nem oldódott meg a probléma.
    kicseréltem a gyújtótrafót, de semmi, megpróbáltam új felsőholtponti érzékelővel, de még mindig semmi.
    Ötletek?
  • Palinko
    #607
    akksi csere mindenképpen kell akkor szerintem, de a relé kattogás is hibás relére utal. nincs valami haverod akinél kallódik olyan relé ami kell? mert ott könnyen ki lehetne próbálni aztán ha az megoldja kifizeted neki és kész, bár a 6 volt sem biztató és az önindító "kicsit" komolyabban megrántja az akksit mint a világítás. sztem nem érdemes viccelni meg is repedhetett sav is kifolyhat az akkumulátorból nem biztos hogy jól jössz ki ha megspórolod az árát. vagy majd produkál olyanokat hogy töltöttnek néz ki simán berobban a gép róla elmész valahová az Isten háta mögé leállítod szétnézel aztán már nem indul be, még világítás sem lesz mert annyira 0-ra merül. megértem hogy télire nincs kedved rákölteni, de tavasszal én vennék akksit is mindenképp.
  • SzocsA
    #606
    A relénél lehet hallani a kattogást, az mehetett akkor tönkre?
  • SzocsA
    #605
    Az akkumulátornak az egyik pólusa eltörött, vagyis mozog az az izé amibe becsavarjuk a csavart.
    Meg a haver 6 volttal töltötte fel. 12 voltos az aksi. De a világítás jó rajta.
    Utoljára szerkesztette: SzocsA, 2016.08.25. 14:20:58
  • Palinko
    #604
    ott lehet beszorult valami, próbáld meg valami fával megütögetni, régi autóknál be szokott válni a módszer :D de szigorúan fával! ne ess neki valami irgalmatlan vascsővel az alumíniumnak :D
  • SzocsA
    #603
    Van egy quadom, 400as honda, felborult vele az öcsém, hazajött és mikor máskor akartam vele menni nem indul el, csak kattog mikor indítóztuk! Elromlott az önindító?
  • TomBond
    #602
    Valakinek van tapasztalata Osram LEDriving LG LED DRL102 nappali menetfénnyel? Egy f astrába szeretném beszerelni.
  • Palinko
    #601
    ezért írtam majd ha találsz bontott légszűrőházat.

    igen jól gondoltam újabb modell ebben már vannak szenzorok amik ha piszkolódnak, elromlanak rossz adatot adnak
  • SzocsA
    #600
    2000 opel astra g 1.4 benzines.
    de ha most kicserélem a szűrőt akkor ugyan úgy fog járni.bepárásodik és vizes lesz.