3671
DIESEL vs BENZIN
  • Motoroj
    #3671
    Most nem a tuning kategóriára gondoltam.
  • pszihopata
    #3670
    azt hittem ez evidens,lassan 20 éve húzkodják a dízeleket akár a duplájára is
  • Motoroj
    #3669
    A 100 le/l megvolt már, ebben ott látom az érdekességet, hogy ez már egy hétköznapinak nevezhető 1,6-os motor, még ha kétturbós is.
  • pszihopata
    #3668



    ducati v8
  • pszihopata
    #3667
    hasznos infó kösz,a képet is köszi az is nagyon kell
  • Borg
    #3666
    2 turbóval...

  • pszihopata
    #3665
    100 lóerő/liter




    'Az Energy dCi 160 fantázianevű dízel csúcsteljesítménye 160 lóerő, maximális nyomatéka pedig 380 Nm – ráadásul a nyomaték csúcsértékének 90%-a már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. "

    cikk
  • Motoroj
    #3664
    Mondjuk így belegondolva overdrive még lehet utána. Sőt, kell is, ugyanis kb. 170 -ig részterhelésen nem a legjobb fogyasztási tartományban dolgozik a motor, már ha állandó sebességen történő utazást nézzük.

    Az Astrás képeden a forgatónyomaték az hogy/hol van mérve? Nem inkább teljesítmény akar az lenni?
  • pszihopata
    #3663
    persze ,látszik hogy 200-nál fogynak el
    ez a grafikon jól mutataja hogy normál használatnál milyen karakterű egy adott jármű viselkedése bizonyos sebességeknél,egy benzines vagy dízel összehasonlítását pont ezért értelmetlen a száraz adatok alapján nézni

    itt pontosan lemérhető hogy normál használatnál a nyomaték mennyit számít
  • Motoroj
    #3662
    Ez gondolom utolsó fokozatban.

    Tetszik hogy a PS benötigt is ott van, így ránézésre van köze a valósághoz.
  • Motoroj
    #3661
    1.6 CDTI (dízel)



    1.6 SIDI (benzines)

  • pszihopata
    #3660
    astra

  • pszihopata
    #3659
    Mazda 6 1,8: 120 PS @ 5500 /min; 165 Nm @ 4300 /min (zöld)
    Mazda 6 2,0 CD: 121 PS @ 3500 /min; 320 Nm @ 2000 /min (kék)

  • pszihopata
    #3658
    nem értem miért hihetetlen ez,itt üzemanyag-értékesítésről van szó,nem a dízel személyautók arányáról

    gondolom láttál már autópályaépítést,vajon ott mennyi fogy?
  • Motoroj
    #3657
    Nem 8 év.

    2005: 1185
    2006: 2245

    1 év, +89%.
  • pszihopata
    #3656
    8 év az szerintem nem hirtelen

    most fillérekért vehető frissen behoztott dízelautó olcsó regisztrációval,a hitelbum idején inkább a benzines újautókat vették
    gondolom akik sokat mennek már rég dízellel járnak,a csórók meg otthon nézegetik a benzinest és örülnek ha a csekkeket fizetik
  • Motoroj
    #3655
    Azért hirtelen csak nem kezdett el mindenki dízel autóval járni, főleg hogy olcsóbb az sem lett.
  • pszihopata
    #3654
    szerintem egyátalán nem meglepő mert akkoriban a benzín is nőtt,nem is kicsit
  • Motoroj
    #3653
    Hogy 2005/2006-nál hogy duplázódott meg a gázolajfogyasztás, arra tippelni sem tudnék. :)

    A benzinfogyasztás része nem kíván különösebb magyarázatot.
  • pszihopata
    #3652
    utána néztem millió liter,csak elírták a táblázatban

    nem is az abszolút számok az érdekesek hanem a változás
  • Motoroj
    #3651
    Kevésnek tűnik.
  • pszihopata
    #3650
    Üzemanyag-értékesítés magyarországon (ezer liter)
    Év
    Benzin Gázolaj
    2004 1579 1122
    2005 1526 1185
    2006 1926 2245
    2007 2044 2408
    2008 2022 2549
    2009 1968 2547
    2010 1753 2426
    2011 1646 2432
    2012 1556 2329
  • 29spotty
    #3649
    Hello! Van egy kalkulátor a MOL egyik oldalán, ahol ki lehet számolni, hogy mennyit lehet spórolni, ha gázüzeművé tesszük a kocsit. Kíváncsi vagyok, ha valakinek ilyen kocsija van, akkor mennyit spórol vele. Valaki esetleg?
  • Borg
    #3648
    Ne beszélj már mellé, most ettől jobb neked?


    Az hogy várható volt évek óta, nem jelenti, hogy értelmes indok lesz mögötte. Sőt, valszeg minden 30 feletti IQ-val rendelkező magyar állampolgár tudta előre, hogy kizárólag a pénzbeszedésről szól majd.
  • pszihopata
    #3647


    nagyon jól látszik hogy magyarországon a környezetvédelem csak egy üres szó

    itt az igazi indok:sokan váltanak gázra

    csak kiszámolták évente mennyivel csökken az adóbevétel a gázautó terjedése miatt,most igazítanak a viszonyokon
  • pszihopata
    #3646
    egyátalán nem volt várható,főleg mert az lpg-t a kisebb károsanyagkibocsájtás miatt mindenhol kisebb adókkal sújtják mint magyarországon

    főleg nem ilyen hülye indokkal:

    -'Az adómérték-emelés olyan termékekhez kötődik, amelyek fogyasztása fokozott egészségkockázatot jelent,"

  • Effe88
    #3645
    így van
    nem tudom mit hittek az lpg-s
    hogy majd mindig ennyi marad é nem emelik???:D:D:D
    jó vicc
  • Borg
    #3644
    Évek óta várható volt már az LPG adóemelése...
  • pszihopata
    #3643
    helyes ja

    másnak is legyen szar úgy nem fáj annyira
  • Willi Betz
    #3642
    Az ő rokonságát csak az fogja érinteni ha valaki karóba húzza ezt a férget. Nem LPG-s az autóm,de attól még felháborító,hogy ezt az olcsóbb üzemanyagot is megemeli,ráadásul nem is kevéssel.
  • Effe88
    #3641
    helyes
  • pszihopata
    #3640
    Matolcsi rokonságát valószínüleg ez nem érinti

    különben is ,800-1000 milliárd forintot kell valahonnan pótolni csak az IMF elzavarása miatt

    profik vagyunk vazzeg

  • Willi Betz
    #3639
    Nesze neked LPG... Tesznek róla,hogy az se legyen olcsó....
  • Effe88
    #3638
    jól van holnaptól 400 alatt a benya:D:D:D
    így tovább:D:D
  • desigo
    #3637
    nah alakul

    "Egyszerre csökken 10-10 forinttal a gázolaj és a benzin ára"
    lassan olcsóbb lesz mint a gáz xD
  • ladarevolution
    #3636
    Nem találtam konkrét darabszámot.

    De ezeket a Lada motorokat szerelték Moszkvicsba is, meg UAZ-ba és GAZ-ba.
    Illetve mezőgazdasági használatra is készültek, pl traktorokba, és ezen kívül nagyobb teljesítményű aggregátorokba.

    Hogy mennyi készült ezekből összesen azt passzolom.
    Alvállalatokkal szokták legyártatni ezeket. És kisebb üzemekben kézi összeszereléssel kerülnek a kocsiba szántak, szerintem. Szóval nem az anyavállalatnál kerülnek a futószalagon összeszerelésre. (vagyis most már kockát év eleje óta amúgy se gyártanak Togliattiban)
    De kapni a mai napig is autótól külön is. Ugyan úgy ahogy Wankel motor is külön üzemben készül, azt is lehet vásárolni bár mikor, azt pl repülőgépekben szokták gyakran felhasználni. 1-2 tárcsásakat, sárkányrepülőkhöz, a 2-3 tárcsásakat helikopterekhez. De maga a motor ugyan az mint ami az autókba tesznek, csak az üzemanyagellátás más, mert a levegőben karburátor nem játszik, csak befecskendező :)

    Amúgy a képen látható autó szerintem 2000-es évjárat utáni, mert a benzineseknél akkor cserélték le a motortér hangszigetelést olyanra mint a képen van, szóval gondolom ez is viszonylag fiatal kocka Lada. :)

  • Motoroj
    #3635
    Köszönöm a választ, erről nem nagyon tudtam. Ma is okosabb lettem valamivel. :)
  • pszihopata
    #3634
    darabszámokról tudni valamit?
  • ladarevolution
    #3633
    Nyolcvanas évek közepétől kb. a kocka Ladákba szerelték, illetve Nivákba. Még most is előfordul, de elég ritka.
    Az diesellel szerelt autók kódjele, 21045, 21055, 21075, 21215, 21315 volt.

    Amúgy a tervezésnél a benzines Lada blokk fő alkatrészeit egy az egyben megkapta, sok közös alkatrésze van azzal. Módosított, de lényegét tekintve megegyező motorblokk, főtengely változatlan, hajtórúd méretei is azonosak csak kicsit erősebb, dugattyútető más kialakítású, illetve a hengerfej teljesen más rajta.





    Belpiacra készültek, a nyugatra menő autókat Peugeot motorral szerelték.
  • Motoroj
    #3632
    Nem rossz. Ilyenek kb. mikor és hol voltak elérhetőek?