180
  • Nyiri
    #1
    Nagyon jo cikk. 5 bekezdes durva.
  • IoIa
    #2
    "A Challenger katasztrófájáról szóló történetek tényszerűségüket tekintve erősen kétségesek, többnyire mítoszok, melyeket teljesen felesleges minden egyes évfordulón újra és újra felhozni." - Helyes! Most sem kellett volna...
  • Su0my
    #3
    aha...
  • Su0my
    #4
    "A Challenger vesztét végeredményben azonban az O-gyűrű szigetelés alacsony hőmérsékleten való elégtelen teljesítménye okozta, amit egyáltalán nem cseréltek le."

    Édes Istenem, mert az űrben aztán kibaszott meleg van!! Ekkora hülyeséget... Ha a földi "hidegben" nem bírja ki az anyag, akkor hogy küldhették fel az űrbe?? Ezt csak észre kelelt volna venni!!
  • NEXUS6
    #5
    A cikk télleg jó, bár egy olyan X-atkás fílingje van: tagadjuk a titkolt összeesküvés elmélet tagadásának, leplezésének, tagadásást, és ezt mindenki ismerje meg végre, mert ez az igazság!!!;)


    Én inkább azt mondanám, az űrsikló rengeteg konstrukciós hibával rendelkezik, ezek egyike ez az o gyűrűs. Ha nem a Challengernél, de valamikor biztos probléma keletkezett volna belőle, ha nem is törvényszerűen ilyen súlyos.
  • HöfEE
    #6
    Erre még nem is gondoltam! van benne valami! jó meglátás Suomy!
  • Papirzacsi
    #7
    Nem hülyeség!Azok a rakéták amikkel a kérdéses probléma volt, nem jutnak ki az űrbe, mert kb 108 másodperccel a start után leválnal, és kiégnek, majd visszahullanak az óceánba. Így marhára nincsenek kitéve az űr hidegének, illetve a nap égető melegének.
  • HöfEE
    #8
    Nem minden összeesküvés elmélet tök hülység(na jó vannak extrém esetek is) , szerintem csak józan paraszti ésszel bele kell gondolni a dolgokba ! Itt pl arra gondolok hogy a NAsA nagyoon sok témában "magyaráz" aztán ezekbe belekötnek és néhány év elteltével bevallják hogy mégis csak a szkeptikusoknak volt igazuk!
  • Zedas
    #9
    Szerintem a rakéták a kilövés kezdetétől üzemben vannak, tehát 'melegek'. Valószínű, hogy amíg a cuccos le nem válik a légkörben, addig a szigetelés nagyobb hőmérsékletnek van kitéve mint a kilövőállványon ácsorogva.
  • Zedas
    #10
    Megint hozzászóltál? Most sem kellett volna...
  • aaaaa
    #11
    Nem hülyeség. Volt róla egy dokumentumfilm is ahol részletesen elmagyarázták. Az O gyűrű a nagy hidegben sokkal ridegebb volt és az indításkor nem tudott a kellő sebességgel a megfelelő méretűre tágulni, hogy tökéletesen tömíteni tudjon. Ezután szivárogni kezdett az üzemanyag, ami később meggyulladt stb... Nézd meg a filmet ha még tudod, többször is ment valamelyik adón.
  • Runo
    #12
    Esetleg 2 tömítőgyűrűvel nem lehetett volna megoldani a dolgot?
    / 1 ami a hideget bírja, 1 ami a meleget.../
  • gumikacsa
    #13
    A fekete dobzon talált utolsó mondat: "Hadjátok a csajt had vezessen egy kicsit"

    Tulajdonképpen a legénység abba halt bele, hogy beleestek a vízbe. Ez a durva.
  • Cnut
    #14
    UFO-k szedték le, mert má túl erősek lettünk volna. Kemperek.
  • Egy Pohár víz
    #15
    Kezeltessed magad, te majom....
  • Prof William
    #16
    Azt hiszem a hangfelvétel azzal ér véget hogy az egygik űrhajós imádkozik. elég megrázó. A többiek meg a háttérben kiabálnak és/vagy zokognak. Durva... Szegények.
  • Harry Potter
    #17
    ezektől a képektől mindig össszeszorul a szívem
  • Darth Sith
    #18
    részvét.. :(


    ""Felfedeztük, hogy a szivárgási ellenőrzés okozhatta a veszélyes buborékokat az anyagban", írta Richard Feynman, a katasztrófát kivizsgáló testület tagja"
    Feynman ilyen testület tagja volt? ezt nem is tudtam..
  • Szalámi
    #19
    Hol van ez a hangfelvétel??
  • mrgenya
    #20
    a végső jelentés szerint "a legénység valószínűleg, de nem biztosan elvesztette eszméletét".
    ha van hangfelvétel, akkor meg lehet állapítani, hogy maguknál voltak-e, v sem. aki nincs eszméleténél, az talán nem kiabál. vagy esetleg nem működött egészen végig a hangfelvevő?
  • valamit
    #21
    "Kiderült, hogy az űrhivatal politikai nyomásra, környezetvédelmi okokra hivatkozva egy gyengébb szigetelőt alkalmazott," - ez arról szól, hogy a katasztrófa biztonságából odaszúr a NASA a környezetvédőknek, általában ugyanis fordítva történik.
    "Néhány, esetlegesen a felszállás előtti füst ellen védő légzőkészüléket aktiváltak a kabinban," - nyilvánvaló, hogy életben voltak, sőt eszméletüknél, de jóval tragikusabbnak hangzik úgy, mintha azt mondanánk, hogy a tragádia első pillanatában elvesztették az eszméletüket. viszont a tragédiát lehetőleg mérsékelni kell a NASAnak, olykor kegyes hazugsággal akár.
  • nearo
    #22
    Challenger: 1986. január 28.
    Columbia: 2003. február 1.
    17 év...
  • mrzool
    #23
    Az állítólagos hangfelvétel megtalálható a neten, más kérdés, hogy mennyire valódi. Tudtommal a NASA nem ismerte el a valódiságát, hogy mi az igazság, az jó kérdés... Elképzelhető, hogy tényleg elhangzottak a transcriptben leírtak, csak kegyeleti okokból nem hozták nyilvánosságra. Elvégre az tényleg az életük utolsó néhány perce volt, még a Columbia egyik (leszállás közbeni) videójánál is kikérték előbb a hozzátartozók véleményét, és csak utána tették fel a netre...
  • archkoven
    #24
    Azért nem kell annyira sírni, mindenki tudja, hogy az űrhajózás nem kis kockázattal jár, ezek az emberek vállalták a kockázatot. Egy űrrepülő túl bonyolult szerkezet ahhoz, hogy garantálhassák az utasok biztonságát.
  • nearo
    #25
    Négyet építettek eredetileg: Columbia, Challenger, Discovery, Atlantis. Ebből kettő már megsemmisült. Építettek helyettük újakat?
  • Nyiri
    #26
    Jovo honapban indul ujra a NASA urprogramja nem?
  • [NST]Cifu
    #27
    A Challenger pótlására 1990-ben az Endeavour-t. A Columbia helyett már nem építenek újat.
  • [NST]Cifu
    #28
    Ha az STS-121-re gondolsz, akkor nem. Leghamarabb májusban indulnak a hírek szerint. STS-121 @ NASA.gov
  • Nyiri
    #29
    A Video a balesetrol es az emlitett hangfelvetelrol nincs valakinek linkje?
  • Prof William
    #30
    Most a (nem akarok politizálni) Magyar Nemzetben volt egy megmelékezés és ott volt egy kis szövegdobozban a hangfelvétel szövege. Bár a 60%-át az tette ki hogy statkus zavar+ kivehetetlen hangok.

    A verzió amit én halottam magarra fordítva. A NASA nem hozta nyilvánosságr a fekete doboz tartalmát. Én megem sem tekintem bizonyító erejűnek a felvételt de a hangulata és életszerűsége elég megygőző.

    Van pár változat mert elég nehezen vehető ki, hogy ki mit mondott. A x változat összevetve.

    Szóval nem biztos hogy ez volt...

    T+00: Rakáták begyújtása.
    T+01: Fekete füst, a fúfókáknál, de a startot már nem lehet leállítani.
    T+40: emelkedik
    T+45: "Rendben gyorsítunk!"
    ***
    T+73: Robbanás.
    T+74: megszűnik a telemetrikus adatok közlése.
    T+75: Mi történt? Mi töertént? Istenem... nem ...nem!
    T+77: Istenem!
    T+78: Nyisd ki az okigéncsapot! Nyisd ki!
    T+80: Nem kapok levegőt!
    T+82: Meleg van! (sikoltozás) nem tudom...
    T+84: Mondtam nekik! Mondtam de Resnik nem...
    T+88: Ne hagyj meghalni! Ne most! Ne itt!
    T+91: Karodat... Nem érem... (sikotltozás a háttérben egy nő zokog)
    T+110: Nem kapok levegőt!
    T+111: Jézus Krisztus nem!
    T+114: Ő kint van. (She-vel)
    T+115: Szerencsés...
    T+116: Víz felett! Meg fogunk halni! (üvöltések)
    T+120: Viszontlátásra... szertlek... szeretlek... (Zokogás)
    T+127: Preóbáljuk meg a vészleszállás!
    T+129: Rendben! Jó gondolat!
    T+134: Nincs mód rá!
    T+139: Rájöttél már? Én...
    T+149: .... atyám... (kivehetetlen)
    T+162: ...szenteltesség meg a neved...
    T+177: ... ott vagy?
    T+178: Az úr az én pásztorom...

    Felvétel vége...

  • archkoven
    #31
    Lehet, hogy eredeti, de nekem nem tűnik túl életszerűnek.
  • valamit
    #32
    van itt egypár ütős "utolsó mondat"
  • IoIa
    #33
    Keresd elő a homokozólapátodat, azzal foglalkozzál, öcskös!
  • NEXUS6
    #34
    Lehet hogy igazi, de nekem a szakszöveg teljes hiánya tűnik fel benne.
    Tök olyan, amit egy hállivúdi filmben szoktak az emberek mondani.
  • Prof William
    #35
    Én is csak beírtam, szóval nmint mondtam nem biztos hogy igaz.

    De egy óránként párszáz km sebességell zuhanó pörgő, égő roncsban űlve valszeg nem sok szakszó jut eszembe.

    Mez ez forítás. Szóval angolul ki tudja mit mondtak.

    Mondjuk ilyen helyzetben én sem dölnék hátra nyugoddtan hanem ordítoznék, elbúcsúznék a szeretteimtől és biztos ami biztos imádoznék is.

    Ugyebár... "Egy zuhanó gépben nincsenek ateisták."
  • mrzool
    #36
    Az állítólagos transcript egy hoax, szerintem le lehetne zárni a témát, adjuk már meg a végső tiszteletet a hét űrhajósnak.

    http://www.snopes.com/horrors/gruesome/challenger.asp
  • roliika
    #37
    És ugyanaz a technika...szánalmas.Lehet hogy ez az űrsiklósdi csak bábjáték. Marha nagy és jól néz ki ha repül, de semmi lényegi célja és a milliárdokat lehet hogy másra költik,talán létezik már régóta 1 vagy több technológia a célszerűbb űrrepülésre és szállításra. Hihetetlen számomra, hogy ma is ezekkel a dögökkel szállítják a cuccost.:-/// Ez kétségbeejtő, nem?
  • Prof William
    #38
    Az...

    Eyg 10 éves autó már nem megbízható. Ezek meg már 20+ évesek...

    Ki kéne már valami újjat találni..
  • HöfEE
    #39
    Pont ebben nyilvánul meg az hogy a NASA folyamatosan elhallgattatja a projectjei egy részét , ha végignézitek a NASA történetét mindig 20 évenként jön valami BAZI nagy újitás mint pl anno az űrsikló , pedig szerintem az űrtechnikában folyamatosak a fejlesztések nem ugy megy hogy kitalálok valamit ,20 évig azt használom aztán nuku fejlesztés és utána 2 év alatt összedobok egy totálisan más (esetünkben) űrjárművet. Szóval szó mi szó szerintem van már a NASA nak más űralkalmatossága meg lehet nyugodni csak mi még nem tudjuk...
  • mrzool
    #40
    "Pont ebben nyilvánul meg az hogy a NASA folyamatosan elhallgattatja a projectjei egy részét"

    Esetleg tudnál mondani konkrét példá(ka)t? Ugyan szerintem nem, de azért kíváncsian várom uraságod leleplezéseit...

    Szánalmasak vagytok. Ha valamihez nem értetek, nem kell hozzászólni.