6
  • BlackRose
    #6
    Igaz, de ez nem csak a megrendelő hibája. Ugyanis, általában a fejlesztő cégek minden megfontolás nélkül elfogadnak mindent, megígérnek mindent, csak, hogy megkapják a munkát. Különben ez semmit sem változtat a helyzeten, mert a jelenlegi IT szektor ilyen, lehet filozófálni, hogy így kell, meg úgy kell, de a képzetség, és a körülmények erőteljessen diktálják a munkafolyamatot. Különben ez a "megrendelő nem tudja mit akar" általában azért van így mert hiányzik egy szakemberi réteg amely a két oldalt összekötné, ugyanis a megrendelők értenek ahhoz a területhez amivel foglalkoznak, de nem tudják milyen lehetőségek állnak előttük a szoftver és a technológia által. A fejlesztők meg ismerik a technológia lehetőségét, de nem ismerik a megrendelő szakmáját, ezért kellenek azok az úgynevezett business process consulting cégek, amelyek specialisták az adott szakmában is de tudják és értik a technológiai lehetőségeket is. Pl. Az Accenture és az Avanade kapcsolata erre épül, mígy az Accenture több üzleti és szakmaterületre specializálódott, az Avanade technológiai tudással rendelkezik, így amikor a kettő együttműködik a megrendelővel akkor nagy teljesítményű és általában magas biztonsággal működő megoldás a végeredmény. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a megrendelőnek a szoftver nem jelent semmit, neki megoldásra van szüksége, és a megoldás az sokkal szélesebb körű dolog, mint a szoftver.
  • rigidus
    #5
    "mivel a megrendelő nem tudja mit akar, de azt tegnapra!"
    Ott a pont!
  • Theodora
    #4
    "Hatton azt kritizálta, hogy számos esetben már akkor elkezdik írni a fejlesztők a szoftvereket, amikor még le sincs tisztázva, hogy milyen követelményeknek feleljen meg az adott alkalmazás"
    mivel a megrendelő nem tudja mit akar, de azt tegnapra!
  • BlackRose
    #3
    Alapjában amit mond az valószínűleg igaz, de mégis marhaság, mert ha a károkról beszélünk akkor nem szabad kifelejteni a hasznot is vagyis a technológia (olvasd a szoftver) által nyújtott lehetőségeket, produktivitás növekvést és egyben sokmilliárd értékű olyan munka elvégzését amelyet ezek a hibás szoftverek nélkül képtelenek lennénk elvégezni. Vagyis a nyereség sokszorossa a vele járó költségeknek amelyek veszteség formájában vannak elkönyvelve, persze néha ezek a hibák kiküszöbölhetők lennének, de legtöbb esetben egyszerűen elengedethetetlenek egy valós környezetben, persze elméletben meg az iskolatáblán esetleg másként néz ki, de a valóság az, hogy jobbra nem igen képes az IT szektor. De hát fő, hogy megéri csinálni, és az igazság az, hogy mindenkinek megéré még nagyon is.
  • Cleawer
    #2
    Szerintem itt nem a játékokra öszpontosítottak...
    pl egy számlázó progi 10-20 cég könyvelését nyeli le, ami súlyos milliókba kerül...
    vagy a fent említett fedélzeti rendszerek,itt többről van szó....
  • Picador
    #1
    Ebbe belszámolta azt is, hogy minden második játékprogram csak a 6. patch után válik hasznáhatóva és emiatt az első pillanatban szinte kidobott pénz játékszoftvert venni????????????