624
Galactic Civilizations 2 : Dread Lords
  • PLaci #624
    Két napig ingyen van a játék a Humble Bundle -ön!
    https://www.humblebundle.com/store/galactic-civilizations-ii-ultimate-edition
  • SANTANTICA #623
    igen
  • Peti8
    #622
    Ó,egy még élő (?) fórum! Van itt még valaki?
  • PetruZ
    #621
    Sosem alkudoztam tech-re, ez nálam mindig ki van kapcsolva. :)
  • Molnibalage
    #620
    Pedig, ha már ilyen frankó a diplomácia, azért csinálhattak volna jobb kémkedést.

    A csillagos techika jelölésre a tárgyalások során van valami ötleted?
  • PetruZ
    #619
    Volt kezdetben szabotázs, a kémeket konkrét bolygóra, és azon belül mezőre kellett lerakni, az ottani termelőegységet szabotálta és mellesleg infót is gyűjtött, de emiatt pont könnyen levadászható volt, a gép is mindig észrevette, így később leegyszerűsödött a mostani formájára.
  • Malac Úr
    #618
    Hát, hogy kémkedjenek :-) Most dolgozom, ezért nem tudom megmondani a pontos helyét, de az egyik fül alatt szépen kilistázza a gazdasági, katonai, stb..adatait az ellebfeleknek, HA telepítettél hozzájuk kémeket. Tudtommal nincs szabotázs, stb. de ezek az infók is értékesek. Tech lopás asszem van, de nem tudod megrendelni, ha már alaposan beépültek a kémek, akkor előfordulhat.

    Igen, vannak fajspecifikus találmányok, de sajnos a többi kérdésre nem tudok válaszolni még, vasárnap vettem meg a cuccot a media mark-ban...
  • Molnibalage
    #617
    A kémek mire jók? Én semmire sem tudtam használni őket. Az ellen azonnal kinyírj őket. Egyes népekkel tudok olyan találmányt cserélni, ami azt tudja, hogy valamiféle képességeket ad. Nem jöttem rá, hogy hogy és mit.

    Pl. hogyan lopsz találmányt? Valami kettős ügynökséget is emleget. Az IG2 vagy Orionnal összemérve a Spy modellezés sajnos gyenge. Pl. miért nincs olyan, hogy a kém nem látszik? Az Orionban jó volt, hogy gyilkolhatták egymást, de lebukásmentesen is dolgozhattak, stb.

    A tech. cserénél a csillagozott találmányok mit jelentenek?

    Vannak fajra jellemzp találmányok is? Mert sokszor látok olyat, amit én nem tudok kifejleszteni. Az is érdekes, hogy egy pajzs és egy armor csak valami hatására jelenik meg a tech tree-ben.

    A másik ami gusztustalan az a Troian faj. Kipróbáltam a super breeder képességet, nem tudtam a gép eszement fejlődésének közelébe sem kerülni...
  • Malac Úr
    #616
    Minden ellenfél "Intelligent", tehát nem kapnak extrákat. Kémek lepakolása után megnézem a report-jaikat.

    Lehet hogy ez a jó taktika, én azt tapasztaltam, hogy amíg a kezdő bolygó hoz némi plusz bevételt, addig az új kolóniák marhára minuszban vannak. Ha nem kolonizálok, akkor körbelaknak az élienek, ha kolonizálok, akkor meg rámegy a gatyám :-)
  • Molnibalage
    #615
    Milyen szinten tolod? Honnan tudod, hogy mennyijük van?

    Egyébként a trade routtokkal vesződi szerintem felejtős. Iszonytosan sok erőfeszítés a hajókat legyártani és még mellé az űrállomásokat is felhúzni, amik már a játék első 1/3-a után kvázi semminek sem képesek ellenállni...

    Mire eljutok oda, hogy ok trader építése is beleférne addigra az adó és turzimus bevételének 6-7%-a volt max. a tradeből. (mondjuk akkor is szokott lenni, ha én egy routot sem építek ki.)

    Nálam a startégia, hogy a kis bolygókon lényegében csak adót növelő és happy-t növelő épületet hűzók fel és ha belefér akkor egy +2 vagy +3-as népességnövelő farmot. 2-3 bolygónál többen nem építek hajót. A fennmaradó bolygók adják a kutatást.
  • Malac Úr
    #614
    Mi az oka annak, hogy a játék már korai szakaszában az AI civilizációk magas jövedelemmel bírnak (kb 300 cr körük), míg nekem (Terra szövetséggel játszom) 70-80 cr. Ez még a kereskedelmi utak beindítása előtti állapot...

    Köszönöm!
  • Molnibalage
    #613
    Hát akkor egy virtuális segberrúgást megérdemelnek a játékfejlesztők. Attól függ a csata végeredménye, hogy az animáció be van e lőve? Hát gratulálok...

    Azt sem értem, hogy a scienece oldalon a tech tree-nél ki van írva egy BC szám, de köszönőviszonban sincs azzal, amit pontot termelek. Pl. 350 volt egyszer oda írva, de egy 9000-es találmányt 8 kör alatt fejlesztettem ki. A bónuszokat nem írja ki?

    Tehát akkor a %-os fejlődés az mindig szorzattal nő? Pl. 3 db virtual akármi, az 1,3 a köbön és nem +90%?
  • PetruZ
    #612
    De, ez igaz, csak a részletes csatát ki kell kapcsolni (sosem játszom így). Sok kis hajóval is szinte sérülés nélkül le lehet darálni nagyokat, főleg ha van harcbázis is a közelben, jó modulokkal, és a hajók technológiai fejlettsége is magas.
    A fleet azért nem mindegy, mert a harcban szerzett tapasztalat a fleet összes tagjára hat.

    #608:
    Hozzáadódik az, csak te a bal alsó sarokban a globális átlagot látod, bolygónként eltérő lehet. Emellett nem a bolygónkénti végső számhoz adódik hozzá, hanem a bolygó alapértékhez (ami a lakosságból jön). Pontosabban nem is hozzáadódik, hanem x%-kal növeli (pl. 50% plusz 20% az nem 70%, hanem csak 60%). Az épületek is így működnek, ill. minden más %-os érték.

    A rakás lakatlan bolygó csak event-ekkel kolonizálható, kivéve persze a spéci, eleinte nem elérhető bolygókat (pl. heavy gravity, radiation).
  • Molnibalage
    #611
    Egyébként ez egy érdekes lehetőséget vet fel, még nem próbáltam ki. Az játék az MI-vel szemben midig a legerősebben védett hajót állítja be, hogy az kapja a sebzést. (Meg az is hülyeség, hogy azonos hajók esteén mindig a sérültet még, ha vannak sértetlen hajók is...)

    Tehát el lehetne játszani azt, hogy 1 hajón van brutális armor, de semmi tűzerő. A gép elvben mindig csak azt fogja lőni. A többi védtelen, de iszonyatos tűzerővel bíró hajó meg szépen leépíti az ellent.
  • Molnibalage
    #610
    Ugyanis pont emiatt van az, hogy a sok kis hajós taktika egy idő után nem ér semmit. A kij hajókon egyszerűen nincs elég tűzerő, hogy komolyan vagy egyáltalán megsebezzeknek egy jól védett nagy hajót, az meg szépen előbb utóbb minden flottát lebont, ha minimálisan nagyobb a tűzereje, mint ami az ellenfél lenyomásához kell. A kis hajókon meg még megfelelő védelmet is nehéz kilakaítani, hát még sebességet.

    Én mindig ügyelek arra, hogy gyors hajóm legyen, mert a nagyon tápos, de kevés egyésem sorra szépen leverei az ellefelet aki sok gyenge hajóval operál.

  • Molnibalage
    #609
    Another advantage of smaller ships is that you can put more of them into any one fleet. Because Gal Civ adds all of a given fleet's ship's attack values together,

    Miért írja ezt több oldal is, mikor ez nem igaz? A részletes csata alatt lehet látni, hogy ki mit lő.

    Az érdekes az, hogy az MI mindig csak egy hajómat lövi, az én hajóim néha megosztják a tűzerőt. Viszont egyénileg számolja ki nekik a sebzést és egyénileg is a tűzerőt.
  • Molnibalage
    #608
    Csak mert nem igazán érzem, hogy hatnának az állomások. A morale-on rajta van, de nem ad bóniuszt. Pedig a +20 táját illene megérezni.

    A super projectek is néha elég furán működnek. A harmoy crystal sem adott mindenhol +x%-ot.


    Ettől függetlenül bitang jó játék.

    Azt viszont nem értem, hogy miért jó, hogy egy rakás lakatlan bolygó van a játékban, amivel a random eveneteket leszámítva semmi sem történhet. Miért nincs bolygóalkotás, ahogy volt az MoO II-ben?

    A normal felett +3 szinttel is úgy verem el a gépet large galaxisban, mint a kétfenetkű dobot. Minél előrébb vagyok a játékkal időben, annál könnyebb, mert annál jobban tudok játszani az erőforrásokkal. Az ellenfél hajói lénygeében megsebezni is képtelenek az enyiméket. :)
  • PetruZ
    #607
    Ha rákattintasz egy űrállomásra, látod a sugarát, amit befolyásol. Az űrállomás és a ráépített modulok típusától függ, hogy milyen bónuszokat ad.
    A resource űrállomások globálisan hatnak a birodalmadra, függetlenül attól, hogy hol vannak.
  • Molnibalage
    #606
    Ha egyszer arra járok, akkor megveszem. Nem járok ilyen helyekre. A warez tökéletes működik. Elépesztő, hogy egyszerűbb lewarezolni, mint megvenni, pedig és tényleg megvettem volna. :(
  • Pingyóka
    #605
    Auchan-ba 990 Ft árulják az Ultimate edition-t ma meg is vettem,(tartalmazza: Dread Lords,Dark Avatar,Twilight) még jó hogy nem rendeltem meg digitálisan :)
  • Molnibalage
    #604
    Hogyan fejtik ki pontosan a hatásukat a különféle űrállomások?
  • PetruZ
    #603
    Ja, csak nehogy ragequit legyen a vége, amikor beüt pl. az, amikor egy nagyhatalom uralkodója meglátogat és egy paraszt a tömegből megöli, mire a fél univerzum hadat üzen neked és feltűnik egy halom új hajó is szerte a galaxisban, amit egy "titokzatos támogató" ad át az ellenfeleidnek... :P
  • Molnibalage
    #602
    Akaraja a fene, ez teszi dinamikusság a játékot. Egyébként erősen addiktív. :)
  • PetruZ
    #601
    Ja, vannak benne ilyen global event-ek. Ez még a kevésbé kínosak közé tartozik. :) (Amúgy ki lehet kapcsolni őket a játék kezdeti beállításainál.)
  • Molnibalage
    #600
    Történt egy érdekes dolog. Mindenkitől elszakadt egy rakás bolyó valami Jagged Alliance néven. Érdekes random esemény.

    A játék egyébként elsőre nehéznek tűnt, de most már normál szint felett sem igazán kihívás a gép.
  • raepa
    #599
    Illetve van meg a zavvi.com is, az szallitassal talan egy ezressel dragabb.
  • raepa
    #598
    Esetleg probald meg valamelyik mediamarktban, vagy hasonloban. A westendbol asszem pont elvittem az utolsot. kicsit olcsobb 2kert, mint az impulserol 10ert.
  • Molnibalage
    #597
    Hogy a pékbe lehet beállítani azt, hogy mutassa az ellenséges flottamozgást és ne foglalhassa el a bolygómat, mert nem vettem észre a flottáját?
  • Molnibalage
    #596
    Nincs Paypal. Nem merek csinálni, mert félek, hogy eltolom.
  • PetruZ
    #595
    Szerintem az UE a jobb változat, abban minden benne van. Ha így nem tudod beszerezni, megveheted a Stardock-nál is, online, letölthető formában.
  • Molnibalage
    #594
    Most valami nem tiszta.

    Galactic Civilizations Endless Universe

    Elbven ez a legutolsó és pár ismertető szerint ebben vannak bányászható aszeroidák. Én DL-t szedtem le, és már abban is van.

    Itthon árulja valaki? A CD Galaxisnál már eltűnt. Én megvenném eredetiben? Ha nincs hol...? :(

    Paypalom még nincs.
  • PetruZ
    #593
    Már az 1/4 sem teljesen igaz, mert súlyozott értékek vannak, a pontos képletek fent vannak vhol a GC2 wiki-n.

    A farmok a max. populációt növelik. Ezen felül a xeno farm tech-ek tovább duplázzák a növelést, amivel piszok gyorsan el lehet szaladni a túlnépesedébe és a morál fénysebességgel esik le.

    Ha a terraformálás alatt a nem meghódítható bolygók kolonizálását érted, akkor ilyen formában nem létezik. Vannak olyan bolygók, amelyek kezdetben vörös jelzésűek, ezekre nem lehet építkezni, amíg nincs megfelelő típusú tech. A jelzés (vagy a bolygóra kattintva a felirat) mutatja, milyen típusú a bolygó. Ilyen pl. a toxic world, az aquatic, meg a heavy gravity. Külön tech tree van rájuk, mindegyik bolygótípusra két szinttel, hosszú idejű fejlesztésekkel. Az első szinten már lehet letelepülni az adott típusú bolygóra, de ilyenkor a termelés még nagyon kicsi és lassú. A második szint kifejlesztésével lehet teljesen birtokba venni a bolygót.

    A morál befolyásolja az adók mennyiségét és a termelést, mint százalékos érték. Ez bolygónként változó, ill. a fajok között is nagy eltérések vannak. Ezen kívül a morál fordítottam arányos a bolygót ért idegen befolyás (influence) mértékével is. Ha a morál alacsony, lázadás törhet ki, amikor nincs termelés. Emellett ha a termelt influence-t meghaladja az idegen influence (zárójelben látszik az IP érték után), akkor esély van arra is, hogy elpártol a bolygó, átáll a másik frakcióhoz. Ha nincs befolyásolás, de alacsony a morál és lázadás tör ki, akkor függetlenné is válhat.

    A manual azért nem tér ki pontosan ezekre, mert minden nagyobb patch és kiegészítő hozzányúlt az arányokhoz, javította a kapcsolatos bug-okat. :)
  • PetruZ
    #592
    Nem! Az Endless Universe nem tartalmazza a Dread Lords kampányt. Nekem a Kalypso-féle Ultimate Edition van, ami teljes (és amit a CDG-ben vettem), bár eleinte nem lehetett regisztrálni az Impulse-on, mert más formátumú kulcs van hozzá, de ez már megoldódott, a Kalypso kulcsokkal is ugyanúgy működik minden frissítés és online tartalom.
  • Lysandus
    #591
    1/4: akkor lehet, hogy én egy korábbi verzióval toltam.

    ...

    A farmokkal lehet növelni a max. populációt. De vigyázni kell, mert a népesség számával exponenciálisan nő az elégedetlenek száma. Tehát egy farmot kb ellensúlyoz egy moráljavító építmény, de hármat már nem ellensúlyoz három.

    A terraformálással kap az ember további beépíthető területeket a bolygón. A sárga négyszögek jelzik a következő terraformálással elérhető területeket.

    Nem összetett, csak homályos... :-)
  • Lysandus
    #590
    Nézd, a MoO2 fényévekkel jobb ennél. Mivel ezt a fejlesztők tudták, ezért úgy gondolták, hogy a "játékélmény" jelentős részét a manualban le nem írt dolgok kitapasztalása tegye ki. :-)
  • Molnibalage
    #589
    A fejlesztett épületek is elég érdeksek. Nem vágom, de nekem emszéletlen drágának tűnnek ahhoz képest, hogy mit adnak. Pl. 10 helyett 12% zsé a pénzermelő fejlesztésért. ISzonyatosan sokáig tart felhúzni.

    Az sem értem, hogy a +x MP ellenére nem annyit ad hozzá a bolygó iparához a gyár, amiennyit kiír? Hogy a pékbe súlyoz ez a lakossággal és a sliderekkel? A pénz elköltése is elég zavaros ezen a térn. Nem igaz, hogy nem lehet ezt egy manualba rendesen leírni...
  • Molnibalage
    #588
    A manual szerint 1/4 a védőértéke a nem megfelelő pajzsnak.

    A dread lordnál nem lehet visszafoglalni, mert azonnal beáll egy hajóval.

    A farmok mire jók? Soha egyetleneegyet sem kellett építenem méhis elérték a max. populációt a bolygón.

    A max. populáció hogyan növelhető?

    A terraformálás hogyan működik?

    Bocs a sok kérdésért. A manual nem túl bőbeszédű. A morale mennyire befolyásolja a játékot a népesség növekedésen kívül?

    A gazdasági része nagyon összetett. A harc kevésbé.
  • Lysandus
    #587
    Valamennyi gyár mindenhol kell. Kettő-három legalább, mert egyébként építkezni sem tudsz. Szóval alapból 2-3-mal számolj, ennél ne legyen kevesebb. Én a legkisebb bolygón is felhúztam 2 gyárat, mert anélkül lehetetlen építkezni.

    Arányok: egyszerű. Százas mass drivert százas armor fog meg. Ugyanez igaz a lézerekre/pajzsokra és rakétákra/rakétaelhárítókra. Nyilván két pajzs nagysága összeadódik. Tehát két 10-es pajzs az 20-as védőérték. A védelmek jók a többi fegyver ellen is, de csak ötven százalékos a hatékonyságuk. Tehát egy 100-as mass drivert 200-as pajzs fog meg, vagy 200-as rakétavédelem. Ugyanígy egy 100 rakétát 200-as páncél fog meg, stb. Érdemes nézni, hogy az ellen mit fejleszt, és arra gyúrni. Egyébként hosszú távon nekem az jött be, hogy a hajóim védelme sokkal erősebb, mint a támadóértéke. Egyébként gyorsan vagy lassan bedarálják őket.

    A dread lordok ellen pedig úgy játsz, hogy foglald vissza a bolygód. Előtte ments, és addig töltsd vissza, amíg az inváziós csapatok nem találnak egy használható támadó technológiát a bolygón. :-)

    A bolygóvédelmi cuccokra nem érdemes költeni, csak a helyet foglalják el a sokkal fontosabb gyárak és kutatóbázisok elől. Az ellenség hajóit nem bolygó körüli pályán kell megfogni, hanem még kinn az űrben.

    Egyébként pedig magasabb fokozaton tényleg brutálisan csal az AI, én intelligentnél magasabbra nem is állítom, egyszer játszottam gifted AI-k ellen, önkínzás volt, éppen meglett a techological victory, csatában esélyem se lett volna.
  • Molnibalage
    #586
    Az arányokat még nem érzem le, hogy mi üthet le mit. A százx mass drivert a jelek szerint 10-16 pajzs lazán megfogja. A HP és pajzs arány nem tiszta a harcban.

    Azt nem tudná valaki lerni, hogy a populáció + gyár + 3 ág súlyozásából hogyan számol a progi? Nem tudom belőni, hogy hol kell gyár és hol nem, stb. Nem tudok tervezni.

    Köszi.

    Alapjaiban nem rossz, de azért a Master of Orion 2 harcrendszere messze verte ezt...
  • Molnibalage
    #585
    Bevalomm nem tudom. Csak kipróbálásra szedtem le torrenről, mert nem tudtam elbattyogni a CD Galaxisba a héten. Majd a következőn. :)

    UE a parancsikon szerint. A bolbtam ugye már úgy árulják, hogy az összes kieg egyben van?