165
Aki integet, az búcsúzkodik. Aki fut, az sportol. Az utas az, aki vár a megállóban.
  • spy803
    #165
    Átmentek BKV figyelőt olvasni. :D
  • Apocalipto
    #164
    Nagyon el.
  • Apocalipto
    #163
    El.
  • Apocalipto
    #162
    Na mivan, eltűntek a sofőr bácsik? ^^ 2009 TÉK
  • n3whous3
    #161
    Kis történet kedvenc buszsofőrről:
    Szállunk fel a buszra, persze kint esett a hó. Mi mást csinálhattunk? Nem tehetünk róla. Buszvezető megjegyzése (kb. már nem emlékszem rá pontosan)

    "Ugye nem hozzátok fel a latyakot?"
    ... kis letekintés a cipőkre...
    "ÓÓ dehogynem, tudtam, hogy a jó k*rva isten b*ssza meg"

    :D

    Volt még pár ilyen...
  • vass1
    #160
    am. sajnos a busz/trolisofőrös barátaimnál sokszor előfordul hogy megyünk kb 50el és elénk bevág és megy 5 métert az autójával csakmert látott 1 szabad parkolóhelyet az utca szélén azért már kicsit bunkóság és volt olyan nő is aki súlyosan a megállást jelző vonalon túl állt meg és látta hogy jövünk Ikarus 260assal de azért sem ált hátréb vmivel nos őő ott érezte az autó elejét ahol ő ül nem ott ahol a karosszéria eleje kezdődik
  • vass1
    #159
    sziasztok háát én már általános iskola 2. osztályában tudtam de akkor még kevésbé de mostmár jobban hogy buszsofőr leszek és már vannak bkv-nál sofőrhaverjaim trolisok buszosok is BenceYCE melyik járaton szoktál álltalában lenni?
  • Little Angel
    #158
    Teljesen igazad van,csak leírtam,hogy én nagyon bírom őket.Végülis tényleg nem mondhatok semmit,mert más társaságoknál nem utazok.
  • BenceYCE
    #157
    Az általánosítás nem jó dolog. Egy paraszt ember akkor is paraszt marad ha beül a volán mögé. Így nincs is értelme közlekedési morálról sem beszélgetni, mint ahogy arról sincs, hogy melyik társaságnak van több jófej alkalmazottja.
  • Little Angel
    #156
    De régen írtatok erre az oldalra! Nem baj én azért elszeretném mondani,hogy szerintem a Tisza Volánnak vannak a legjobb sofőrjei.Tapasztalatból mondom.Nagyon jót lehet velük beszélgetni,írtó jó fejek. :)
  • BenceYCE
    #155
    Velem is sokszor megesik. De csak akkor történik minden pont ugyanígy, ha a delikvens olyan szögből érkezik, hogy a jobb tükörből nem látom. Ez gyakorlatilag a busz végénél max 2m-es rést jelent. A busz mögé és mellé már nem látsz be vele. Várok, mert nem csukom rá az általam utolsónak vélt felszállónak a lábára az ajtót. Megnyomom az indításjelzőt (szabály szerint ekkor kell abbahagyd a futást mert ugye ha kiköveteled, hogy egy buszsofőr betartsa a szabályokat akkor te se szállj fel a csengőhang megszólalása után...). Várok, hogy van-e még mozgás a megállóban (csakis a megállóban mert a szabály az szabály ugye és az utas azzal jelzi a társaság felé az utazási szándékát, hogy beáll a megállóba). Ha nincs, akkor bezárom az ajtókat. Tekintetem átkerül a bal oldali tükörbe és figyelem, hogy mikor engednek ki. Ha eljött az alkalom akkor GO. De lehet, hogy akár egy lámpaváltásnyit is állok a megállóban és csak utánna megyek ki.

    Ezt vesd össze azzal ami veled szokott történni...
  • Nuxa
    #154
    A rohadék! :D
    Már én is láttam ilyen akciót
  • mate317
    #153
    Velem elég sokszor csinálja a reggeli járat vezetője, hogy végignézi a 100m sprintemet majd mikor odaérek a hátsó ajtóhoz becsukja. Aztán egy darabig nem indul el, integetek neki de csak nem nyitja ki. Aztán elindul..
  • Nuxa
    #152
    Velem azért nem ennyire durvák a sofőrök, mint ahogy Shadow is leírta, hogy vele milyenek a bácsik a topik eleljén, de van egy-kettő amelyik néha beszól, hogy: "Toljad már a segged" meg ilyet hogy "Mennyémá mennyémá mennyémá". Ja és van Nánáson vagy 8 távolsági sofőr és már mindnek adtam nevet, egy párat említve: giliszta, Max Payne, mandula.
  • PyRex
    #151
    looooool :))))))))))))
  • Cat 02 #150
    jah elégggé csórok :D
  • flippy
    #149
    Velem mindig bunkók a buszsofőrök
  • Huncolin
    #148
    hogy pozitivumot is hozzak, ma megvárt a sofőr bácsi, és még a jegy árát is elengedte nekem :D
  • BenceYCE
    #147
    Nálunk a Volvokat a volvo szereli gariba. Ha lejár a gari azok is szarok lesznek.
  • Huncolin
    #146
    "újabb buszok jelentősen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell"

    Erre csak annyit, hogy a múltkor, egy Merci Connecto (szd-on ezek relative újak!)50-nel megy, ja és nem csuklós, mikor előtte a tanulo kocsi fékez,
    a busz is fékez, majd
    a sőför megemlíti, hogy nem tudja elkerülni az ütközést
    kb 50 méter után csatt, majd csatt és megállt
    Itt meg kellett volna állni! Hál' istennek személyi sérülés nem történt.
  • BenceYCE
    #145
    Mayday - VIP

    Viccek topic - 17055-ös hsz:






    Nem vicc, hanem egy (szamomra) ujabb urban legend, ma kaptam mailen:

    "ez még megfilmesítve is szép lehetne..

    Nem én láttam, de olyan embereket már sajnos igen, akikről el tudom képzelni...

    A helyszín Budapest Határ-út, egy buszmegálló.. vártam a buszomat, hogy beérkezzen. Eközben a szomszédos megállóba beállt egy másik járat.
    Rengetegen voltak, éppen csak be tudta zárni az ajtókat a sofőr induláskor.
    Már lassan gurulni kezdett ki a megállóból, mikor két húsz év körüli lány s egyikük kutyája ( nem tom a típusát, de jó nagy volt ) rohannak a megállóba, hogy felszállnak a már induló járatra.
    Mint írtam, rengetegen voltak a buszon, s még a pilóta legjobb jóindulatával sem tudtak volna ezek ketten a kutyával felszállni a buszra, így az indult tovább.
    Ezt látva az egyik lány ( most itt meg kell jegyeznem, hogy ezek ketten súrolták az agysebészség határát ) egy hatalmasat ütött a busz ajtajára és nyomaték gyanánt egy óriásit odaköpött. Nos, ekkora csulát még nem láttam.
    A lány mint aki jól végezte dolgát barátnőjével beszélgetni kezdett a megállóban, mit sem törődve az ott várakozó emberek megdöbbenésével. Persze a beszélgetés témája a sofőr nemi indentitására vonatkozott, mert hogy nem állt meg.
    DE MEGÁLLT... A busz hirtelen lefékezett, majd kinyílt az első ajtó és egy tagbaszakadt szakálas ember (a pilóta) leszállt. Könnyed mozdulattal visszazárta a busz ajtaját és odalépett a köpetet elhelyező lányhoz.
    Megragadta két kézzel, felemelte a levegőbe, odalépett a busz ajtajához és szó szerint a lánnyal letörölte a köpést.
    Síri csend a megállóban, mindenki dermedten figyelte az eseményeket.
    A lány s barátnője egy szót nem mert szólni. De a pilóta sem a szavak embere volt.
    Dolga végeztével vissza kinyitotta az ajtót beült helyére és a járat végre elindult.
    A megállóban várakozott még egy négy fős fiú társaság, (olyan izmosabb, rámenősebb fajta) ők is nézték hogy mi történik. A busz elhaladtával a köpős lány irtózatos káromkodásba kezdett. Szidott mindenkit, míg csak szemkontaktusba nem került az imént említett fiútársaság egyik tagjával. A lány hangosan a teljes megvetés beleadásával odaszólt a srácnak: Mi a f.szt bámulsz köcsög???
    A srác egy szót nem szólt csak odalépett a tőle pár méterre álló lányhoz és egy hatalmas pofont nyomott le neki, úgy hogy a lány elesett, majd, mint aki jól végezte dolgát visszament beszélgetni a többiekhez.
    No eztán már igen csendbe maradt a két lány, fogva a kutyát elténferegtek a megállóból..."
  • BenceYCE
    #144
    Tényleg már csak saját véleményként de azért még idevaló...

    Sajnos mi is észrevesszük hogy ki az aki nem egészen felelőségteljesen áll a munkához. Saját tapasztalatom szerint a kiöregedett munkájába belefáradt hazatért nyugdíjazás előtt áló kamionosok azok akikkel nagyon nehéz megértetni, hogy itt nem lekötözött krumplit cipelsz a hátadon hanem rögzítetlen(!!!) élő húsárut! Mindenhol ahol a kreszt használják tudják, hogy a szállított árú rögzítéséért a vezető a felelős. Na itt próbálkozz a rögzítéssel!
  • BenceYCE
    #143
    hthx :P
  • BarbiazAngyal
    #142
    en csipem a buszsoförjeimet, nagyon korrektek es jofejek. egy kettovel köszönö/beszelö viszonyban is vagyok. > neha igazi elmeny busszal es villamossal utazgatni
  • Balo
    #141
    Szép elemzés:)
  • BenceYCE
    #140
    A 17 azért elég durva. Még személyautóval is ritka az ilyesmi.

    A 18.-asnál hozzátenném, hogy ki lehet játszani a menetrögzítő (tachográf) készüléket. Tehát minden vállalkozó kifulladásig hajtja az alkalmazottait. Szidjuk hát az alkalmazottat. Vagy baszogassuk a vezetőt legalább nem alszik el....

    19. Belegondolva nem is olyan vicces, hogy szociálisan leépülsz mert senki nincs akihez szólhatsz miközben dolgozol...

    20. Hát ez érdekes. Ismerek én is ilyen kolegát. Ráunt a sok renitens utasra akik reklamáltak ha nem tudtak fölszállni a hátsó ajtónál és gyalogolniuk kellett. Viszont csak fagypont alatt csukhatják be a kolegák várakozás közben a 2.-es 3.-as (4.-es) ajtókat. Pedig 2 foknál sincs meleg. -20 pedig már régen volt Pesten.

    21. Ha egyszer nem szükséges a busz üzemeléséhez (a cég szerint) a tetőablak megfelelő használhatósága és nehezen mozog akkor a franc kinlódjon a bezárásával. Pedig garázsba álláskor be kell csukni mindet. Ígyhát van kolega aki lusta végigjárni a buszt, hogy bezárjon mindent.

    22. A 16-os busznak felfelé 7-9 lefelé 9-11 perc a menetideje. Szerintetek mennyit képesek a turisták tökölni?
  • BenceYCE
    #139
    16.
    Egynémelyik mikrofon a bekapcsoláskor még(:D) ad hangjelzést. Eszméletlen irritáló hangja van. És amikor sietve kéne bemondani a megállót akkor nagyon hosszúnak tűnik a dallam. Vagy nem kapcsolgatja, vagy nem mondja a megállókat. Lehet választani.
  • BenceYCE
    #138
    15. Kérem a jelentkezőket, hogy ki az a marha aki sporttáskában hordja a kaját? .... Üdvözöllek benneteket. Jól áll a nyakkendőhöz a sporttáska! ... (Hogy is volt az a 2.-es pont?)
  • BenceYCE
    #137
    13. hát amikor a mozgáskorlátozott leszállásjelző gombbal játszanak vagy amikor a műanyag fülkét páros lábbal rugdossa az elég gáz. De ha valaki azt mondja, hogy autóbanm Ő el tudja viselni akkor csak annyit mondok, hogy amikor leőször ültem buszon úg yvezettem mint aki becsinált. Hiszen nekünk ugyan akkora sávban kell elférjünk egy 2.5 méter széles tizenméter hosszú vassal. Hónapokba tellett mire megszoktam a felcsapódó ülések zaját vagy a fülkén végig húzódó kapátzippzár hangját. A víz levert eleinte. Azért nem 2 fillér egy busz.
  • BenceYCE
    #136
    10. Tényleg van olyan ember aki azt gondolja, hogy regelente minden buszvezető külön-külön beállíthatja magának a csengetés hangerejét? :) Kész!

    Mellesleg én is megdöbbentem de a szolg.szabályzat valóban azt írja, hogy a csegőt az összes leszálló utas járműről történő leszállása után lehet elindítani. Ez kivesézve annyit jelet: amikor amikor az utolsó leszálló is elengedte a busz kapaszkodóját és mindkét lábával a járdán áll. A felszálló utasokról szó se esik. Így a csengő szólhat a felszállás pedig tilos. :) Érdekes.
  • BenceYCE
    #135
    A 8-as ponthoz is fűznék valamit hiszen általános gont a garázsmenet táblák megléte. Fok-gyem-es buszoknál ez ugye nem jelent problémát. De érdekes dolog megfigyelni, hogy amikor a buszvezetőnek megadott időre "kell" beérnie a garázsba akkor tuti, hogy kifogy az utjába eső megállók mindegyikében egy-egy olyan utast aki meg se nézi, hogy mire száll fel. Ha azon a vonalon lovaskocsival hordanák az utasokat akkor mindegyik lovaskocsira felszállna. Természetesen előfordul, hogy már az első kanyarnál rájön az illető, hogy elcseszett valamit és megy előre kunyerálni, hogy engedjék le. Pedig mindenki tudja, hogy nem tehetik meg a vezetők. Azért van a megállókhoz kötve a fel-és leszállás mert azok a bkv tulajdonai(javarészt). Innentől kezdve minél öregebb az eltévedt illető annál kevésbé akarja a buszvezető leengedni hiszen öregeknél magasabb a rizikó, hogy elesik vagy bármi leszállás közben. Míg egy iskolásnak eszébe nem jutna feljelenteni hasonló esetben a "jótevőt" addig idősebbeknél volt már rá példa. Sőt kolegák közt is tudok egy esetről. Láthatjuk reggelente ahogy sok buszvezető a garázs közelében leteszi a kolegáit megállón kívül. Ez ellen is van nálunk jó javaslat. Hiába jelentenek fel minket érte egy egyszerű mondattal kivédhetjük azt: Elmozdult a külső tükör és kiszálltam beállítani. Mindenki tudja, hogy kamu az egész de mivel nem vagyok köteles minden tükörállításról tanút szerezni ezért bármikor eljátszhatom mivel nem közlekedhetek tovább elállítódott tükrökkel.
  • BenceYCE
    #134
    az 5-ös ponta is igaz az előző hozzászólásom. A hatos pontnál ismét csak azt tudom, hongsúlyozni hogy ha nem muszály ne fussunk a busz után (én se szoktam) mivel a megálló felé szaladó ember nem számít utasnak. Ezt a szabályt lehet nehéz megérteni de kicsit átgondolva a dolgot elég nehéz lenne szabályozni, hogy mi az a távolság ahol még utasnak számít a szaladó ember és mi nem az. Bár a szabályba loptak némi utalást arra, hogy a buszmegálló területe a farkasfog szerű felfestés területe. Ezt jogosítvánnyal rendelkezők tudják, hogy a megálló előtt 15 méter a megálló után pedig 5 méter. De ezt elég nehéz elvárni a kolegától, hogy lássa a tükrökből. Ezért védekezhetnek nyugodtan úgy esetleges számonkérésnél, hogy ha a megállóban volt akkor utas. Ha ott volt akkor vol ideje felszállni. Ha elfogytak az emberek akkor cseg és csuk. Cseng-nél már tilos felszállni. Innentől kezdve igazából tehet egy szivességet az utas (jelölt). A gyakorlat azt mutatja, hogy ha megvártak az azért volt mert volt bőven ideje a buszvezetőnek a végállomásra érésig. Lássuk be Ő is ember, szükségletei vannak. Ha tud leér időben. Én meg azt mondom senki nem lehet olyan önző, hogy ha elkésett a munkahelyről akkor mindenki más szemét mert nem tudta behozni az időt. És direkt mondom, hogy önző mert sokszor egy utas megvárásán múli a lámpa elérése. A lámpa elérésén múlik, hogy a következő megállóban mennyien várnak. És már el is indult a láncreakció. Hát egy utas csak ne legyen önző!
  • BenceYCE
    #133
    De látni kell a másik oldalt is. Imitt-amott találtam némi érdekességet.

    Pl. a 4. ponthoz...

    Érdekes dolog, hogy valóban vannak agresszíven vezető kolegák. Mi magunk sem szeretünk olyan buszon utazni amelyen a buszvezető gyors "megállózással" próbálja behozni a késést. Ez azt jelenti, hogy a forgalmi helyzet csak egy ok a késésre. De a késés miatt a következő megállóban egyre töb és több ember gyülemlik fel. Olyan emberek is akiket majd az utána haladó kolegának kellett volna elfuvaroznia. Csakhogy a több utas hosszabb megállózást jelent. És ezzel elindul a láncreakció amit vagy sikerül féken tartani vagy nem. Mivel mi emberek nem vagyunk egyformák és nem is lehet a különböző vérmérséklet miatt összehasonlítani a járművezetőket ezért előfordul akár olyan kolega is aki magasan tesz az előírt érkezési időpontra és tapossa mint állat. Természetesen van aki azért mert hosszabb várakozást szeretne a végállomáson de lehet, hogy csak így szereti. Viszont a statisztikák azt mutatják, hogy a 2005-ös évben jelentősen romlott az átlag és sokkal több személyi sérüléssel járó baleset következett be. Az okot megtalálták az új tipusú buszokban. Egyszerűen arról van szó, hogy az újabb buszok jelentősen jobb fékekkel vannak szerelve és ezek meg is állnak ha meg kell. És innentől érdekes képet kapunk. Hiszen annak a kollegának aki tapossa ha kell ha nem, annak rendesen kapaszkodnak az utasai. Míg a szolid vezetési stilust használó kolegáknál meglepetésszerűen hat a hirtelen fékezés és mivel rögzítetlen árut szállítunk az bizony el is dől. Ez az élet fintora. De van más oldala is a dolognak. Hiszen az a kolega aki megáll a hirtelen/szabálytalanul felbukkanó akadály előtt az elkerüli az ütközést. Mindez a helyszinen jó érzés. De lehet, hogy a következő megállóban már jön is előre az utas joggal(?) felháborodva, hogy megsérült. Ekkor már ki emlékszik rendszámra még ha le is olvasta? Tehát lehet, hogy a tapasztaltabb kolegák inkább nekivezetik a szabálytalankodónak a buszt, hogy az véletlenül se szökjön el és mári van kin elporolni a balhét. Hiszen a buszvezető elsősorban a saját utasaiért felel és csak azután a másik autóban ülő utasokért. (Őértük is csak közvetve.) Így az első eset egy sajáthibás baleset lesz míg az utóbbi már idegenhibás. Egészen másképp is értékelik ezt a cégnél. Ezek azok a dolgok amiket egy külső szemlélő nemigen érez át ha ilyen esettel találkozik.
  • Shadow_THH
    #132
    lol micsoda pörgés
  • SeLFisCH
    #131
    Tegnap amikor mentünk buliba egy 17 éves froma gyerek jegyet akart venni a buszon aztán mondta a buzzsofőr hogy nem kell üljön le nyugodtan.
    Ritka jelenet
  • BenceYCE
    #130
    Hozzáteszem nem légbőlkapott mese. Ha valaki ilyet ír annak biztosan van alapja.
  • BenceYCE
    #129
    SG fórum/általános eszmecsere/viccek: #16688 hsz:

    Buszvezetők 22 pontja.

    1. Ha elöl kopaszodsz, növeszd a hajad a derekadig.
    2. Szürke cipohöz kizárólag fehér zoknit vegyél, mert különben nem érvényesül a boka felett 10 centivel érő kék nadrág.
    3. Soha ne mondd be a következő megállót, vagy ha igen, hörögj a mikrofonba, mint Török Adám, négy korsó sör után.
    4. A megálló előtt tíz méterrel érd el a legmagasabb sebességet, hogy a tíz méteren be tudj mutatni egy hatásos fékezést. Ennek csak akkor van értelme, ha legalább 80 álló utas van a buszon, különben nem vagy elég vagány.
    5. Ha menet közben kollégákkal beszélgetsz, egyáltalán ne lassíts a kanyarban.
    6. Minél idosebb ember fut a busz után, annál közelebb az orrához csukd be az ajtót. Ha kerekes szatyorral fut, még a nyitott ajtóval elindulást is megkockáztathatod.
    7. Miközben az utcán nézed a csajokat, lehetoleg rángasd a kormányt, és cöcögtesd a surített levegőt.
    8. A garázsjáratos táblát csak annyira feltunően helyezd ki, hogy az utasok többsége már csak a mosóban jöjjön rá, hogy rossz buszra szállt.
    9. Az éles kanyarokat padlógázzal kell bevenni, hogy az utas elgondolkozzon azon, vajon van-e különség közte és a platós Ifán szállított krumpli között (nincs).
    10. Az ajtózáródást jelző berregő minimum 50 decibellel szóljon, és legalább két-három percig, különben nem figyel oda senki.
    11. Az ajtózáródást jelző berregő hatásfokát különösen babakocsival felkapaszkodni próbáló kismamáknak szükséges demonstrálni.
    12. Ha a buszon 6-8 skinhead gyilkol egy roma gyereklányt, fütyöréssz hangosabban, de lelkiismereti szabadságuk gyakorlásában őket ne akadályozd.
    13. Ha három nyolcéves gyerek a megengedettnél hangosabban nevet vagy fagylaltot nyalogat, állítsd meg a járművet, szállj le, és a rendbontókat fülüknél fogva dobd az úttestre.
    14. Dezodorra ne költs, hiszen
    - Nyáron: a lyukacsos atlétatrikó megfelelő szellőzést biztosít
    - Télen: a középkék ing hónaljában mutatkozó tenyérnyi folt a közvéleménykutatások szerint a szexepil-ranglistán a 3. helyen végzett
    15. Uzsonnát kizárólag fekete diplomatatáskában hozhatsz, amely diplomatatáskát kötelező a jármu ablakában elhelyezni.
    16. Ha fütyörészni, énekelni vagy a közlekedésben résztvevőket szidalmazni van kedved, ezt csakis bekapcsolt mikrofonnal tedd.
    17. Ha távolsági buszt vezetsz, nyugodtan haladj 70-nel a belső sávban. Ha jobbról előzni próbálnak, irányjelzés nélkül hirtelen válts sávot, majd gyorsan térj vissza.
    18. Ha külföldi viszonylatban közlekedsz, elég, ha 1000 km-enként állsz meg pihenőre. A maguk alá pisilo utasok szagát folyamatos dohányzással elnyomhatod.
    19. Ha egy ismerősöd utazik a buszon, nyugodtan beszélgess vele, de ha egy ismeretlen áll az első ajtó előtt, zavard hátra a picsába, mert zavarja a szabad kilátást!
    20. Ha -20 fokban a futött forgalmi irodában várod az indulás idopontját, hagyd nyitva a busz összes ajtaját, hogy a gyülekező utasok jól szarrá fagyjanak.
    21. Kánikulában viszont ne engedd meg utasaidnak, hogy a tetőablakokat piszkálják.
    22. Ha a 16-os buszt vezeted, folyamatosan üvöltözz a várba igyekvő turistákkal, hogy húzzanak már a busz beljesébe.
  • BenceYCE
    #128
    Nekem megtetszet. Csak mocskos keveset fizet és nem a városi vonalak vonzanak.
  • HUmanEmber41st
    #127
    Gondold meg jól.. :) :)
  • SeLFisCH
    #126
    Buzzszszsofőr akarok lenni