164
Hol volt, hol nem volt ... és nem is lesz
-
Renata100 #164 -
Renata100 #163 -
#162 Minden fizetős útra jó a "matrica", nem kell külön venni. -
#161 Sziasztok!
Nem vagyok biztos a dolgomban, ezért kérdezlek Titeket.
M1-M3 autópályát szertném igénybe venni, 4 nap eltéréssel. Addig tiszta, hogy 10 napos matricát kell vennem. Ilyenkor elég viszont ha egy matricát veszek, és azzal mind a két pályát igénybe vehetem?
Elég hülye a kérdés, de inkább itt kérdezek hülyeséget, mint megcsinálom és fizetek....
Előre is köszönöm a választ/válaszokat -
#160 Az M30-on mely pontokon vannak felhelyezve kamerák? -
blackgamer #159 erre előbb kellett volna gondolni -
#158 Azért döntöttek a drágább mellet mert az már konkrét terv, valamint minden egyes cm2 ki van fizetve és már az ásatások is befejeződtek.
Az új nyomvonalon mindent meg kéne venni, ásatásokat kéne végezni, ha pedig mindezt megcsinálják akkor ugye az sok idő.
Így 2010-re (elvileg) kész lesz pécsig a sztráda, ha viszont az olcsobb megoldást választják (amiben nincsenek benne a telekárak) akkor sokkal (4-5 évvel) késöbb lenne csak kész.
arról nem is beszélve, hogy újabb pályázat tervezés stb... -
blackgamer #157 "Méregdrága algutak és völgyhidak épülnének a Szekszárdot Péccsel összekötő autópályán. Az egyik legrégebbi sztrádaépítő cég legalább 40 milliárd forinttal olcsóbban megépítené az autópályát, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Társaság mégis a drágább változatot fogadta el."
4 alagút
3 méregdrága völgyhíd
most akkor ez hogy van? megépíthető másik nyomvonalon 40 milliárdal olcsóbban, de mégis a drágább lesz? ki érti ezt már? megkentek egyeseket rendesen
link -
lobotomy #156 Ezt mondom én is. Önmagában a monopolhelyzet még nem egy sátáni dolog, csak ha visszaélnek vele. Viszont az egydüliség egyfajta felzárkózási kényszert is jelenthet a többiek számára. Ami a fogyasztó számára még akár minőségi javulást is eredményezhet (optimális esetben, persze). -
#155 hm...
több cég???
németországban az autópályákat csak 1 cég csinálja. senki más. a kicsi utakat nem tom ki vagy kik csinálják. a pálya viszont 1 kézben van. monopol a helyzete és mégsem gányolnak. vajon miért? tán mert tudják ha csinálnak egy két szart akkor a kormány leváltja őket?
meglehet nézni a pályát. nincs sebességkorlát tükörsima az aszfalt stb...
szal nem rossz a monopol helyzet ha nem tudják/akarják kihasználni.
nem úgy mint nálunk (Pl.:Trendex, vagy akit mindenki ismer Matáv) -
Csocso a daffos #154 Györbe jártatok manapság.Ott épitettek egyet most.3 sávos és lámpás.Csak zöld jelzsnél mehetsz be illetve bent a körforgalomban is vannak lámpák
szerintem nagyon szar lett.De viszont nem törik majd annyi auto vagy mégis? -
lobotomy #153 akarom mondani: kitalálnak. -
lobotomy #152 matrica kelleni fog, legfeljebb kitallnak majd valami gagyi kedvezményezetti kört. -
#151 Valamilyen szinten azért jó hír, hogy halad az M7.
Az hogy kinyeri a kivitelezést úgy tűnik kb mindegy kategória (érdekcsoportok), úgyis sz-r lesz amit csinálnak.
A Makói autópálya lesz? Érdekes, a 4-es főút helyén épülő 4-es eddig autóútnak volt tervezve, szóval egy kissé fura, hogy Mo. 1-2-ik legforgalmasabb főútja helyett csak autóút lesz, míg makó felé autópálya (de nekünk legalább nem kell majd matricát venni ... elméletileg, aztán úgyik kitalálják hogy mégis)
-
#150 "Elkezdődött az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti, 23,1 kilométeres szakaszának tervezése, az előkészítés költségeit fele részben uniós forrásokból fedezik - közölte a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. projektvezetője csütörtökön a Maros-parti városban. A hatályos jogszabályok alapján 2007-ig el kell végezni az autópálya szakasz előkészítését, 2015-ig pedig be kell fejezni az építést - mondta Csicsely László az érintet önkormányzatok vezetőinek rendezett tervegyeztetésen. Az M43-as autópálya első 3 kilométeres, az M5-ös autópályát és az 5-ös utat összekötő szakasza már elkészült. A második 31,6 kilométeres Szeged és Makó közötti, illetve a Makót keletről elkerülő szakasz nyomvonalát már véglegesítették - mondta a szakember. Hozzátette: ennek az ütemnek a megépítése előreláthatólag két és fél három évig fog tartani, mivel az algyői olajmezőn kell keresztül haladnia, s a kivitelezés során olajkutakat kell kiváltani és sok régészeti feltárásra van szükség. Csicsely László elmondta, az NA Rt. több nyomvonalat is vizsgált, de egyedül a kivitelezés során többletköltséget és időt jelentő algyői nyomvonalon építhető meg az út, mivel északabbra az Ópusztaszeri Tájvédelmi Körzet, délebbre pedig Szeged található. "
-
#149 Csak 2008 májusában lesz készen az M7-es -
#148 Az még rosszabb a gyenge minőségű összecsapásánál is :(
Úgy veszem észre 7 éve épül az új 4-es, de még legalább 7 évig el fog tartani [neverending storyyy ... lálálááá lálálááá lalalááááá .. ] -
Drótostót #147 Kis beszélgetésünk lassan okafogyottá válik: a hírekben olvasom, hogy a kormányülésen szóba került az autópályaépítések elhalasztása. -
lobotomy #146 Szerintem az összes többi cég, konzorcium, miegymás nagyon hamar átvenné a technolóiát. sőt ettől lenne igazi a verseny. -
sleddog #145 De hasonló termék azért van a piacon. Ha viszont csak a strabag építené az ilyen utakat, visítozna a konkurencia, hogy korrupció, gyalázat, skandalum. -
lobotomy #144 Miért, egy cég nem lehet olyan monopol helyzetben, hogy egyedüliként rendelkezzen egy jó és használható technológiával? Béres cseppeket sem gyárt senki más... -
sleddog #143 Gondolni lehetne, de az építő nagy konzorciumok közül nem mindegyiknek van technológiája egy beton útfelület elkészítéséhez. Akkor pedig ha csak egy cégre bízzák az építést, mindenki korrupciót fog kiabálni torkaszakadából. -
lobotomy #142 Az eddigi tapasztalatokból tul.képpen arra is rájöhettek volna, hogy a többi autópályán is elég nagy forgalom-->aszfaltromlás van. Az új nyomvonalak építésénél erre is lehet(ne) gondolni, főleg a grandiózus Európát átszelő sztráda-hálózat emlegetésekor. -
#141 Vagy ennyire Pest-centrikusak lennénk?
Vagy csak rájöttek az eddigi M0-os tapasztalatokból, hogy k-bebaszott nagy forgalom lesz rajta (nagyrésze teher), szóval ha ezt gyengére csinálják az bizony iszonyat hamar ki fog derülni és hatalmas égés lesz a vége.
Az egy pillanatig meg nem fordult a fejemben, hogy eleve minőségi utat akarnak csinálni :)) -
#140 Az más kultúra, és más szokások. De mi legalább többet tisztálkodunk ;))
A 2 sávos körforgalomnak ugyebár igencsak semmi értelme minimális átmérővel (20 méter) és 3-4 becsatlakozó úttal.
Sőt, ha nem eleve spirálosan egy sáv egy bekötőn kidobósra van csinálva akkor sincs lényegében valós értelme
-
#139 2x2 sávos utak kereszteződésénél ??? körforgalom ?
Láttál már 2 sávos körforgalmat? Nos én igen, meg is szüntették a 2sávosságát mint a villám, mert törtek a kocsik rendre.
Olyat is láttam ahol a 2 sávot 1-re összeviszik előtte, nos tolakodás és dugó és anyázás a köbön ...
Angliában működik, kb. 50-et láttam :DD -
lobotomy #138 Azt hallottam, hogy az M0 körgyűrű hiányzó szakaszait is betonból tervezik. Ha ott jó, máshol miért nem? Vagy ennyire Pest-centrikusak lennénk? -
sleddog #137 Tervezni lehet, hogy tervezik, de pénz is kell rá. -
lobotomy #136 Én arra lennék kíváncsi, hogy azon kívü, hogy a beton nem nyomvályúsodik, meg nem is feltétlenül drágább technológia, tervezi-e valaki, hogy egyéb magyar útszakaszokon is beton felületet készít. Legalább az új építésű gyorsforgalni utakon, v. sztrádákon?
-
#135 Pláne hogy hídrol van szó, tehát nem süllyedhetett meg az alap alatt a talaj meg hasonlóan gyergusz kifogások. Hogy mit tudtak így elb-szni nem tudom, de azóta is volt már kb +2x felmarva az egész híd -
lobotomy #134 Az a baj, hogy ha ilyen mély lehett a nyomvályú, akkor ott valszleg nem csak a kopóréteggel, hanem a mélyebb alapokkla is gond van. Hiába marják majd fel a gyűrődéseket, a pályatest sem bírja a tömeget. Ugyanez a gáz egy csomó buszmegállóban. Bár azért ott több helyen betonoznak is. -
#133 Annakidelyén még Orbánpapa alatt átadott 4-es új Tisza hídjának felületét fél éven belül teljesen le kellett szedni és újat tenni, mert a nemcsekély teherautóforgalom 10 centi mély (ez nem vicc) nyomsávot eredményezett.
Előzni amúgy sem lehetett a hídon, szóval szépen mindenki beállt a mélysinekbe, és ment (le se tudott volna térni az útról sztem, gáz/fék max, mert irányt azt tartotta magától a kocsi, szóval ez már majdnem KITT feeling volt) -
Drótostót #132 Eszem megáll. Ezek láttán miért nem teszi már fel valaki a kérdést: Ki a hibás? Az úthenger? A melós? A mérnök? Az aszfalt? -
sleddog #131 made in hungary -
sleddog #130 Amúgy 6-os út szekszárdi leágazónál a körforgalom most épül/újul, de az aszfalt már töredezik, nyomvályúsodik. A lelassuló teherforgalom a körforgalomban jobban rongálja a pályát, mint az egyenes szakaszokon. -
sleddog #129 Gondolod? A tervezőt még meg is fogják dícsérni, hogy körültekintő volt és nem utólag jött a kellemetlenség. Így max. kicsit csúszik az átadás és néhány millával nagyobb lesz a számla.
-
Drótostót #128 Az a mókás benne, hogy most jöttek rá: az eredeti alap nem fogja majd elbírni a kész völgyhidat. Meg kell erősíteni. Ilyenkor a tervezőtől vajon visszaveszik a pénzt? -
#127 2x2 sávos utak kereszteződésénél ??? körforgalom ?
Láttál már 2 sávos körforgalmat? Nos én igen, meg is szüntették a 2sávosságát mint a villám, mert törtek a kocsik rendre.
Olyat is láttam ahol a 2 sávot 1-re összeviszik előtte, nos tolakodás és dugó és anyázás a köbön ...
Ami pestnek kellene az az, hogy az egész kerepesi-rákóczi-.... útnak ki a M1-M7-ig olyan 5-6 perces zöldhullámot óránként 5-6x, hogy namég ..., többi sugárútra úgyszintén, átállítani a lámpákat, hogy nem az a lényeg hogy a városba befelé menőket egy megelőző dugóba állítsa, hanem hogy a minél gyorsabb célhozérést elősegítse ...
Na meg pesten 2-3 körút hiányzik. Belső 2-3 (kis, nagy, Hungária) körút egész jól megépült, de a külsőket teljesen elfelejtették (legkülső az M0 lenne)
Buda meg úgy szar és átgondolatlan közlekedés szempontjából ahogy van. -
lobotomy #126 A régi M7 vonatfíling, az új M0-szakasz (szintén beton, csak modernebb technológia) némi surrogástól eltekintve tükörsima-élmény. -
#125 próbáld ki Pesten a zöldhullámot... Amikor állsz a dugóban, 3x vált a lámpa. Hát sok kereszteződésbek más utakról érkező autók feltórlódnak a pirosnál. Túl sok autónál se a lámpa, se a körforgalom nem ér semmit. Amikor meg kevesebb az autó, a körforgalom folyamatos haladást biztosít