76
Tömegközlekedés a Volán járatain
  • ffxi
    #76
    Most akkor hogy meg mi lesz? A kormány nem enged már 67,5%-kosat venni ha nem mész abba a város/községbe ahol van az iskolád, hanem mondjuk a szomszédos faluba már 100%-kosat kell venni?

  • Bandi 18
    #75
    Hello mindenki! :)
    Nincs valami információtok a nemzetközi járatokkal kapcsolatban ?
  • Vlala #74
    húdedurva! Azt azért megnéztem volna, hogy a csajjal letörli a köpetet... Én csak olyat láttam, hogy a busz megáll a végállomásán, és mivel van öt perc az indulásig, kiszáll, és elmegy a boltba. (a megállóban senki rajtunk kívül, megtehette.) Ekkor ér oda egy lány, aki csak a záródó ajtót látta (a sofőr éppen az első lökhárító alatt matatott, a külső zárógomb után), ezért nekiállt, és kopogni kezdett az ajtón. Aztán nem értette, ki az, aki visszanéz rá a busz elejétől...
  • BenceYCE
    #73
    Mayday - VIP

    Viccek topic - 17055-ös hsz:






    Nem vicc, hanem egy (szamomra) ujabb urban legend, ma kaptam mailen:

    "ez még megfilmesítve is szép lehetne..

    Nem én láttam, de olyan embereket már sajnos igen, akikről el tudom képzelni...

    A helyszín Budapest Határ-út, egy buszmegálló.. vártam a buszomat, hogy beérkezzen. Eközben a szomszédos megállóba beállt egy másik járat.
    Rengetegen voltak, éppen csak be tudta zárni az ajtókat a sofőr induláskor.
    Már lassan gurulni kezdett ki a megállóból, mikor két húsz év körüli lány s egyikük kutyája ( nem tom a típusát, de jó nagy volt ) rohannak a megállóba, hogy felszállnak a már induló járatra.
    Mint írtam, rengetegen voltak a buszon, s még a pilóta legjobb jóindulatával sem tudtak volna ezek ketten a kutyával felszállni a buszra, így az indult tovább.
    Ezt látva az egyik lány ( most itt meg kell jegyeznem, hogy ezek ketten súrolták az agysebészség határát ) egy hatalmasat ütött a busz ajtajára és nyomaték gyanánt egy óriásit odaköpött. Nos, ekkora csulát még nem láttam.
    A lány mint aki jól végezte dolgát barátnőjével beszélgetni kezdett a megállóban, mit sem törődve az ott várakozó emberek megdöbbenésével. Persze a beszélgetés témája a sofőr nemi indentitására vonatkozott, mert hogy nem állt meg.
    DE MEGÁLLT... A busz hirtelen lefékezett, majd kinyílt az első ajtó és egy tagbaszakadt szakálas ember (a pilóta) leszállt. Könnyed mozdulattal visszazárta a busz ajtaját és odalépett a köpetet elhelyező lányhoz.
    Megragadta két kézzel, felemelte a levegőbe, odalépett a busz ajtajához és szó szerint a lánnyal letörölte a köpést.
    Síri csend a megállóban, mindenki dermedten figyelte az eseményeket.
    A lány s barátnője egy szót nem mert szólni. De a pilóta sem a szavak embere volt.
    Dolga végeztével vissza kinyitotta az ajtót beült helyére és a járat végre elindult.
    A megállóban várakozott még egy négy fős fiú társaság, (olyan izmosabb, rámenősebb fajta) ők is nézték hogy mi történik. A busz elhaladtával a köpős lány irtózatos káromkodásba kezdett. Szidott mindenkit, míg csak szemkontaktusba nem került az imént említett fiútársaság egyik tagjával. A lány hangosan a teljes megvetés beleadásával odaszólt a srácnak: Mi a f.szt bámulsz köcsög???
    A srác egy szót nem szólt csak odalépett a tőle pár méterre álló lányhoz és egy hatalmas pofont nyomott le neki, úgy hogy a lány elesett, majd, mint aki jól végezte dolgát visszament beszélgetni a többiekhez.
    No eztán már igen csendbe maradt a két lány, fogva a kutyát elténferegtek a megállóból..."
  • SeLFisCH
    #72
    Van más Nyíregyházi is.
    Szabolcs Volán powa faszkivan
  • BenceYCE
    #71
    De nem akarom védeni egyik buszvezető társamat se. Viszont engedtessék meg! Aki nem vezet az nem fog sose karambolozni. Aki pedig egy olyan szakmát választ ahol az átlaghoz képest jóval nagyobb a hibalehetőség és ráadásul nem csak anyagilag felelős ( nem kevés összegért ) hanem emberéletekért felel, az hamar előtérbe kerül. Na ezeknek az embereknek sokkal könnyebb a hibáit észrevenni.
  • BenceYCE
    #70
    Tudod érdekes dolog ez az elsőbbség. Ha ki vagyok tömve 100 emberrel és már domborodik a busz oldala akkor annak a bmw-nek akinek elsőbbséget kell adjak az jó? Ő megvette, a többi meg le van szarva...
  • akyyy
    #69
    mikor beengedett minket a busz, az nem buszság volt, hanem sima, két sávos út. csa akkroa folrgalom volt, hogy ott is aludhatunk volna, pedig csa pár métert kellet megtenni, és onnan fordulni is jobbra.
    mikor családdal megyünk vhova hányszor elénk vágnak, azt utálja muter, és utána meg döcög, vagy befordul egy másk utcába. akkor meg miért nem várt ugy aohgy mi?
  • BenceYCE
    #68
    Ki az a mi?
    Ja és hozzáteszem a távolsági és a helyközi járat is menetrend szerinti járat, sőt! A nemzetközi járat is lehet menetrend szerinti. Tehát ha a Bécs-Bp járat megáll Győrben a buszmegálló öbölbe, azt is ki kell engedni! Valamint nagyon sok Pesti téveszti össze a Busz sávot BKV sávval. Ez utóbbi természetesen nem létezik. De busz sávban mehet még pl. az utassal megrakott taxi is ( utas nélkül nem! ) és pl a halottas kocsi is. A rendőr meg mentő csak a megk. jelzéseit használva.
  • akyyy
    #67
    érdekes. mi (tanulóvagyok) a helyi városban vígan nem engedtük el a szép sárga buszocskát, pedig már rég kibiggyesztette az indexet!
    miskolcon viszont mindig megáltunk amikor indult a busz.
    egy rásznál kicsit rossz volt, hogy pont mögé áltam, és nem láttam mikor vált zöldé alámba, é előttem csak anagy sárgaság:D
    viszont a nagy forgalmas 3-as uton (bár ekkor nem én vezettem) az egyik netom milyne busz, szépen jelzett hogy beenged minkdet a forgalomb,a mertmár egy ideje várakoztunk....
  • Jagi
    #66
    :DDD
  • BenceYCE
    #65
    Történt egyszer:

    Csóró bkv-s hoz híven megvettem életem első "autóját". Skoda 105 S(!!!:) Haveromnak épp visszarendelésen volt az új Ignis-e ezért én vittem azon a napon melózni. Baross utcában bandukoltunk amikor megláttam, hogy az előttem haladó kocsisor nem akarja kiengedni a 9-es Volvo-t. Messziről lehet pedig látni a megállóban. Odaértem, lassítottam, még csak megállnom sem kellett elég volt levenni a lábam a gázpedálról. A vezető azonnal kapcsolt, hogy emberszabásúval van dolga. Rögtön neki is látott a dolgának, cefetül kapaszkodott a kormányba a kolega.
    Haver az anyósülésről:
    -Na! Ezt is csak azért mert kollega!
    -Ez a kresz. Talán ki kéne engedni, nem? - löktem oda.
    -A bunkó még meg se köszöni! - vágta rá.
    Tudom, hogy a megálló elejébe szoktak parkoln ezért nehéz kijönni onnan. De mire egyenesben van a busz csuklója mehet a köszöngetés. Ez általában úgy zajlik, hogy vagy a tükörbe int vagy kidugja a kezé de lehet, hogy csak a vészvillogóval fejezi ki háláját.
    És láss csodát! A busz kiegyenesedett, a kolega vállig kirakta a kezét majd még a vészvillogóba is belenyúlt. Azonnak vágtam a szomszéd ülésbe:
    -Hülye,, bunkó SZUZUKIS!!!!!!!!

    Jót röhögtünk, gyerekkori haverok vagyunk...
  • Jagi
    #64
    Nem a buszsöfőr tehet a "retek" autósok vezetési stílusáról.
    (Járok mindkettővel, látok mindent) [übertáposmédium] :)
    Kresz (hihi, egyeseknek csak papír a jogsi) írja elő, hogy lak.ter.-en belül elengedjük a buszt. Nem attól vagyok fasza gyerek, hogy még van 20 cm és beférek, csak, hogy 15 mp-cel hamarabb érjek a piros lámpához... megállóból ki.
    Mért állak a puszöbölbe a patkányok? Van egy-két eset amikor én sem tudom kikerülni, hogy ne álljak le(meglátok egy ismerőst felveszem, vagy éppen engem raknak ki. DE nem állok a közepére és pláne nem ott beszélem meg az esti programot! A busz meg áll nem tudnak se le-se fel szállni, ha hangjelzés kíséri a szitut, az autós mutatja az újját.
    Az ilyet szivesen képen rúgnám! Ezért övezi utálat a B.-katot buszosokék-nál.
    Sajna ők vannak többen.
    Egy buszsöfőrt nem láttam még aki nem köszönte volna meg, ha el- vagy beengedem,
    de kérdem én minek? Nem kötelező azt nem kéne megköszönni az természetes nem? Lehet én vagyok a hülye, én nézem vmibe a kreszt.
    + a b.s jól tűri az utasok zaját... le a kalappal. én naponta negyed órát hallgatom egy önsztároló középsulis picsa hülyeségeit, mert nem tud viselkedni... kiakasztó.
    Ő meg egész nap ki van téve ennek.
    Nem utálom őket, csak azt ha az orrom előtt megy el a busz.
    És ilyenkor kire legyek mérges. Senkire. Patt helyzet. Ez van.
    Story :D
    Mama kontra buszsofőr (az egész busz eleje röhögött...
    Mama:
    - Tegnap 2 perc 43 másodperccel (ez nem pontos, a másodpercre nem emlékszem)
    késöbb jött, mint szokott és a virágok majdnem elhervadtak.-mondja egy sarokcsiszoló hangján
    "Utasszállítási koordinátor":
    - Milyen jó magának, hogy ennyi gondja van... -és laza eleganciával
    szúrt egy egyest :DDD
    Azstem leszakadok... :DD a nyanya rögtön elhallgatott, a fejét meg látni kellett volna.

  • BenceYCE
    #63
  • Vlala #62
    ez érdekes, bevett szokás, udvariasabb formája a hangosbeszélőbe mondott "kérem kedves utasainkat, fáradjanak beljebb, a busz vége felé, hogy felférjenek a felszállni vágyók" lenne, néha jogos, de amikor heringkonzerv-hangulat uralkodik a buszon, akkor inkább a "mentesítő járatot kérek" lenne megoldás...
  • Vlala #61
    ez a "késik a busz" dolog annyira elcsépelt már... az emberek nem képesek megérteni, hogy az Ikaruson (Rábán, Volvon, Mercedesen stb.-n) nincs magassági kormány, és a Kresz a buszra is vonatkozik (két piros lámpa ugyebár egy perc, egy, az út szélén álló autó kikerülése csúcsforgalomban a szembejövők udvariasságtól függ (ez hazánkban nulla felé konvergál), egy nem lámpás kereszteződésből kihajtani busszal szintén, tehát a sofőr vagy odateszi a gépet (bevág valaki elé, kockázatot vállal), vagy akár öt percig is dekkolhat két megálló között a kereszteződésben.
    A megállóból kiengedést már nem is kommentálom...
    A magyar utas pedig csak azt veszi észre, ha pontosan jön a busz, illetve ezt sem veszi észre... "azért fizetek, hogy időben jöjjön a busz", pedig ehhez nem is gondolnák, hány dolognak kell pontosan, összehangoltan működnie Volán- és Volánon kívüli körökben.
    A megoldás a "tolerancia" nevű, hazánkban szinte ismeretlen fogalom lenne.
  • BenceYCE
    #60
    Hát a lónál kissebb a hibalehetőség az biztos.
  • Jagi
    #59
    De tudnád mikor van a megállóban és hogy mikor érsz oda. Szvsz ez nem is lenne olyan szar ötlet. Úgy ismindenki fel van gyorsulva.
    A kaja az már másik dolog... :)
  • BenceYCE
    #58
    Csak morcik lennének az utasok ha éhes szegény gürigebe.
    Meg a menetidőt asszem kicsit variálni kellene.
  • Jagi
    #57
    Bocs bonussofőr! (buszsofőr) Ha a busz ló lenne nem is kéne + pontosan járna.
  • Jagi
    #56
    Kedvenc bnuszsofőrunk tegnap "colinmekrézett", reggel még igen dúrván vette a kanyarokat, a mellettem álló csajnak elég kellemes illata volt (kivételesen nem 2 vénasszony meg egy véneember között utaztam) még testi "kapcsolat is volt köztünk... Most vhogy nem tudok "bajuszra haragudni) (Nyh. 17-es járat)
  • BenceYCE
    #55
    Megvan még kecsón a non-stop hamburger? (new york)
  • burkusdió
    #54
    igaz...
    a 17-es is
  • akyyy
    #53
    nem nagyon sorry!
  • Dying Soul
    #52
    Eddig nem tűnt fel?!
  • Dying Soul
    #51
    A 17-es is bevisz...
  • BenceYCE
    #50
    #26 hsz
  • akyyy
    #49
    te buszsofőr vagy?
  • BenceYCE
    #48
    Nagyjából ismerem Kecsót. Nagyon tetszik a hely. Katona koromban nagyon le akartan költözni mert ott még mindíg több "ember" lakik mint errefele. Ítt már határtalan méreteket öltött a felgyorsult élet hátrányosabbik oldala. Ha tehetném le is költöznék. Csak sajnos itt a cégnél 100k-t keresek. Ez ott soknak számít de ott ugyanezt a munkát 50-60k-ért csinálják. És szerintem ez az az összeg amiből tisztességesen éhendögleni sem lehet.

    De visszatérve az eredeti témához mindenhol ez a helyzet. Mindenki a legkevesebb befektetéssel akar minél több pénzt kicsikarni. Ez addig meg is látszik a buszok állapotán, tömöttségén. Hibáztathatok ezért sokmindenkit. De a körforgás fenn van. A legjobban a bp-i 15-ös vonalon lehet felismerni. A sok felkapaszkodott pesti ko:cso:g tömött buszokon utazik. A cég 100%-osan a főv.-i önko. kezében van. A vonalak sűrítését úgyszintén a főv.-i önkö. rendeli meg a bkv-tól (=saját magától). Az állami támogatást is saját magától kapja. (nincs ma európában olyan tömegközlekedési társaság amely jövedelmező lenne ezért mindegyiknek kell az állami dotáció). Szóval az aki tehetne érte valamit és még a saját kényelmén is javíthatna az egész nap a nemiszervét vakargatja és délután meg sír a szája, hogy tömve van abusz. Sajnos ilyenkor a morci utas minden ki szabálytalanságot észrevesz és képes feljelentést eszközölni mert kihagytál egy megállót a mikrofonból. Szóval ez aztán a tenyáészállat sereglet.
  • BenceYCE
    #47
    Sajnos ha baj van akkor a mi munkaadónk a szolgálati szabályzatot és a kreszt lobogtatja az orrunk előtt. Minket a cég ezzel ver. Az utasok meg azzal, hogy "rugalmatlanok vagyunk". Említettem többször is. A cég dolgozói között akad aki nem épp az "előírásoknak megfelelően" cselexik. Ez az a helyzet ami az indexelésnél van. Pontosan ez az amit nekünk előre kell látni, hogy mit fog tenni a közlekedésben résztvevő partner. Ez egy b-kat.-osnak nehezebben megy. De vígasztaljon a tény hogy ha a szgk-nál nagyobb a busz akkor a gyalogosnál, biciklisnél és motorosnál nagyobb a szgk. Ők pont úgy rettegnek tőletek mint ti a busztól. Érdekesség, hogy a gyalogosokra mennyien x@rnak nagy ívben holott a gyalogost még ZAVARNI sem szabad! Nemhogy fékezésre, hirtelen fékezésre mitöbb vészfékezésre...
    Ehhez képest nézd meg a gyalogátkelőhelyeknél az embereket. Napmintnap látok időseket akik szó szerint rettegnek átmenni a gyalogátkelőhelyen joggal!
    Pont idevágó téma a busz ki nem engedése! Az egyik vonal egyik megállójában a megálló után közvetlenül gyalogátkelőhely van. Megállás után az utasokat át szoktuk engedni. Ez volt eddig. Ma már nem engedjük át! Miért? A válasz pofon egyszerü!
    Mert sokadik alkalommal egyszer tragikus kimenetele történt a busz ki nem engedésének. Ugyanis a 2x1 sávos úton ritkán jönnek szemből. Ezt ki is használván a busz mellett csak úgy elsuhannak! Főleg ha ki akar jönni és indexel. Akkor még gázt is adunk, hogy hamarabb "lenyomjam". Nakérlek. A busz ürít, csöng, csuk, irányt jelez és indul. Megáll 1.5 m után. Gyalogosnéni lelép busz mellé neki NEM KELL NÉZNIE (hiszen a kresz az autóst szabályozza azzal, hogy ha valaki áll a gyalogátkelőnél járművel akkor neki is kutya kötelessége megállni).

    És puff.

    42.5 méter után az összekócolt csontozatú terhes anyuka landol. Halott. Autós bácsi sittre.

    Kinek volt a legszörnyűbb? A halott nönek? Vaghy aki végignézte? Esetleg az autósnak?
    Én azt kérdem mit látott mindebből a buszvezető?! Nap mint nap arra kell neki menni és mindíg eszébe fog jutni.
    Mi a megoldás?

    1.Nem engedem át az utasokat (én vagyok a sz@rszemét)
    2.Elfoglalom mindkét sávot (ez már neked se teccik)
    3.Ki sem teszem az indexet (ez meg főleg)
    4.Mielőtt lelép a gyalogos az intéssel egyidejüleg mutatom neki, hogy figyeljen és nézzen be a busz mögé. Ez volna számunkra a nyerő. Néha még ez is kevés. Nem figyel, rá kell dudáljak a gyalogosra, hogy észrevegye:közölni akarok egy fontos infót! De kérdem én. Minden kanyarban, minden megálláskor valamint minden gyalogátkelőhelynél rettegni kell egy f@sz b-kat.-ostól? Na ekkor lép életbe a "bkvbuszsofőr, csak rosszat akarhat" jelmondat.
    RÁMDUDÁLT? EL FOG ÜTNI! KÉPES RÁ!!! (és átszalad)
    Lever a víz. Ismét konstatálnom kell: balf@szok közt élek.

    Az eset után odáig fajult a dolog, hogy a buszvezetők egyik tábora keresztbe teszi a buszt, míg a másik fele még csak nem is int. Megáll és várja mi történik. Ugyanis az egyik balf@sz gyalogos látta amint intett a terhes nőnek a buszsofőr, hogy: MEHET! Holott csak intett, hogy Ő átengedi. Azóta én is mikor milyen kedvem van. Vagy keresztbeteszek minden gumikerekűnek vagy megállok és nézem az eget.
  • PrasCo
    #46
    Hja, bár ez is kétélű. Én spec. egyrészt ki szoktam akadni azon a buszvezetőn, aki vágómarha módjára tereli a "hülye taknyosait" (idézve...), másrészt ki szoktam akadni a "kedves utastársaimon", akik egyrészt belső ülésre táska, külső ülésre ő, és mint a kiskirály... másrészt ha áll, megáll a hátsó ajtónál, mint a birka, bár nem tudom, milyen megfontolásból, mert a végállomáson száll majd csak le, és ő van kiakadva, hogy a köztes megállókon félrelökik a p*csába, mert valahogy ugye le kell szállni annak, aki normálisan hátrament...
    Hál'stennek még mindig találkoztam olyan vezetővel, aki udvariasan megkérte a hátrafáradást.

    Egyébként - nem általánosítok vidékre - , de itt Szhelyen is hülyék az emberek. Nem tudom, miből ered, független attól, hogy sofőr vagy utas, de lassan(?) már kivétel az olyan ember, aki képes ember módjára cselekedni és beszélni tömegközlekedésen (is), és nem az a totális "néphülyeség" vezérli, hogy teszem azt, felszáll (mindenkit félrerúgva), ajtónál leáll, aztán agy kikapcsol, hogy droid módjára reagáljon minden "Kérem, menjen hátrébb", vagy "Hátrább már baz'meg!"-re. De ugyanez vezetőben, ajtó kinyit, marhákat hátraterel (ha nem mennek, az sem baj, beugatott, kötelesség letudva), aztán ha valakibe jegyeladásnál bele lehet kötni, hadd szóljon - úgyis csak egy csomag.
    Van kivétel. Szerencsére. Sőt. Szeretek buszozni. Néha. :D
  • burkusdió
    #45
    Viszont szeretnék elnézést kérni az általánosításért, csak ha az embert sok atrocitás ér pl az utcaseprők felől, akkor haragudni fog rájuk... Namost nekem a buszsofőrökkel van sok konfliktusom.

    Kicsit hamar általánosítottam, sorry.
    Valójában nem a kedves sofőrökkel van bajom, csak az amit a Kunság Volán csinál az nagyonnagyon suxxxxxx
  • burkusdió
    #44
    hát tudod énmeg a kecskeméti "vidékiparaszt" vagyok, aki 1-2 kérdésre választ szeretne kapni, ami eddig megtörtént részben...

    viszont arra igazán nem tudok logikus választ találni,hogy az eddig jól megszokott menetrend helyett miért kell egy újat felállítani olyan indokkal, hogy sokan járnak autóval és nem kell annyi járat...
    a helyzet változatlan, egyáltalán nem lehet észrevenni,hogy kevesebben járnának a busszal, ugyanolyan hering feeling van minden reggel...

    és még van pofájuk azt mondani a "szagembereknek",hogy nem kell annyi járat????
    hát könyörgöm!
    Kecskeméten a Petőfi városból 3 busszal lehet bejutni a városba, amelyik reggel viszonylag sűrűn jár
    az 1-es, a 11-es és a 15-ös
    namost ebből a 15-ös kiesik, mert tömve van hetényiekkel, de szó szerint tömve, egy ülésen ketten ülnek egymás ölében, az egyes szintén tömve van, mert azon meg a GAMF-osok járnak reggel (attól függetlenü,hogy ők a gamf-nál le is szállnak és nem mennek tovább) a 11-es szintén tömve van mint az előző kettő, öreg hölgyekkel és diákokkal, akik iskolába iletve a szil coopba sietnek vásárolni.
    és eddig sem volt elég a buszjárat...
  • akyyy
    #43
    azt imádom mikor a sofőr ordibál, hogy "menjenek már beljebb!!!"
  • PrasCo
    #42
    "Lakott területen kívül közlekedő autóbusznak a vezetőjének még indulás előtt meg kell győződni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülőhely van és mindegyik utas rögzítve van."

    Ez aranyos. És nagyon értelmes dolog az is, hogy annyit engednek fel, amennyi ülőhely van. Sőt, abban is igazat adnék, hogy örüljünk, hogy felengednek. Csak van egy kis gond. Ha mindig csak negyvenX embert engednének fel, akkor még a harmadik buszra sem férne fel a várakozók kétharmada, még órák múlva sem. Ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, márpedig a Volánnak az pénzkérdés, hogy utast szállítson, és mennyiségre megy az "üzlet", nem minőségre. :-) Úgyhogy ez bőven nem a vezetők kedvességén múlik, hanem a kényszerűségen. Nem TEHETNEK mást, lévén ehhez egy jó háromszor ennyi buszra lenne szükség, ahhoz jobb logiszikára, nagyobb pályaudvarra, és - több pénzre.
    Hová akarok kilyukadni? Messze nem a buszvezetőket "hibáztatom" azért, amiért fürtökben lógunk a buszokon, félre ne érts. Ő is végzi az - olykor tényleg hálátlan - munkáját, és én is - utaznék. De fizetek érte! Szerződöm, hogy elszállítson. Elvileg. Csakhogy nekem a következő buszom egy óra múlva indul, és ha arra sem férek fel, még egy óra...
    Gondolom, tisztában vagy a vidéki viszonyokkal is. Itt is teljesen általános, hogy nem akkor nem engednek fel embereket, mikor az ülőhelyek megteltek - hanem amikor már az állóhelyek is. Sőt. Sokszot addig várnak a megállókban, amíg föl nem tud nyomakodni annyi ember, amennyi felfér anélkül, hogy az ajtó nem konzerválja őket. Gyakorlatilag képtelenség "csak ülésekkel" lenyomni ezt a szállítósdit, ha le lehetne, akkor lenne "erkölcsi" alapja a vezetőnek, hogy engem a következő busz megvárására kötelezzen - így azt kell, hogy mondjam, nem.

    Elnézést, ha kicsit szétesett a gondolat, este van már. :D
  • akyyy
    #41
    én pestet szeressem! plázába is tök szimpi emberkék vannak!
  • BenceYCE
    #40
    Sajnos ez a helyzet. A szolgáltatók nem fogják töménytelen mennyiségben indítani a buszokat mert ez nem a szocializmus. És ha egy kicsit is megfigyeled egy bp-i megálló forgatagát anélkül, hogy a saját magad sürgős ügyével vagy elfoglalva, sajnos meg is tapasztalod, hogy ez a helyzet. Egymást tapossák az emberek. Az győz aki erősebb. Ez alól az esetek többségében kivételt képeznek a vidéki/helyközi járatok. Ezeken a járatokon még vannak emberek! Sorbanállás van kérem!
    Nemám piroshetesazttaposomakitérekéskülönbenisateanyád!
    Sajnos városi gyerekként szembesülnöm kellett már iskolás koromban, hogy a fővárosiak leszólják a "vidéki parasztot"!
    Kérem, meg lehet nézni. Magyarországon nincs utasmorál egyszerűen általános helyzet van. Aki bunkó az a volán mögött is bunkó. Meg lehet nézni egy pesti kisköcs*g hozzáállását az élethez meg úgy mindenhez. Nem sok idő eltöltése kellett ahhoz vidéken, hogy rájöjjek pesten nem emberek élnek hanem tenyészállatok. Ezek az emberek véleménye miatt kell sok helyen közölnöm, hogy én buszvezető vagyok a bkv-nál. én csak pár 1000 ember életéért felelek egy nap meg egy 40 millás buszért és még csak köszönni se kell nekem. Emberszámba se kell venni. Elég ha úgy kérdik:
    Mikor indulunk?!
  • burkusdió
    #39
    Rendben van, a KRESZ az KRESZ és be kell tartani....
    Viszont van a járműveken olyan is,hogy index, amivel az ember a kanyarodási és egyéb szándékát szokta jelezni, pl olyant is szoktak vele jelezni,hogy mikor vissza akar valaki húzódni az útra...
    Namost amikor villog a jobb lámőája a busznak, és még hátulról látszik,hogy szállnak lefele az utasok, akkor az autós joggal feltételezheti,hogy még nem akar egyhamar kijönni a busz onnan, hacsaknem a maradék utas leugrik menet közben.
    Az autós bátorkodik előzni, erre a buszos elindul, és mikor már javában kinn van a megállóból akkor vágja ki az indexet...

    Nem hinném,hogy arra tanítanak mikor a jogsit megszerzed,hogy miután már lekanyarodtál akkor jelezz az indexszel...
  • BenceYCE
    #38
    Igazad lehet a jegyárak aránytalansága miatt bár lásd be nehéz volna nyomon követni ki állt és ki nem.

    Bár van egy ide vonatkozó érdekesség is:
    Lakott területen kívül közlekedő autóbusznak a vezetőjének még indulás előtt meg kell győződni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülőhely van és mindegyik utas rögzítve van.

    Na szerintem még állni is jobb mint a kövezkezőre várni. És köszönjük meg szépen a buszvezetőnek, hogy elvisz.

    A másik érdekesség a megengedett legnagyobb össztömeg.
    Képzeld csak el ahogy a tömött buszról lehajugálja a vezető a "fölösleget".
    Sajnos volt rá példa, hogy egy szerencsétlen kimenetelű buszbalesetnél (bkv) a bkv vizsgálóbizottság feje azt kezdte el firtatni mégcsak nem is a munkavállalónak hanem a rendőrnek, hogy hogy is van az a megengedett legnagyobb ösztömeg?! Elküldte a rendőr melegebb éghajlatra...
  • burkusdió
    #37
    "Van ám azon a buszon egy ajtók záródását jelző csengő melynek megszólalása után TILOS (!!!) a le- és felszállás!De nekem is el kell ismerjem sok kolega van aki időnek előtt csenget ezzel sürgetve az utasokat. Ennek a miértje pedig a reggeli kábaság. Vagyis b@xnak az utasok másra is gondolni így kitolnak a saját utastársaikkal - akik a köv. megállóban várnak - ha lajhárként vánszorog fel a buszra ezáltal lekésve a lámpákat."

    Rendben, tehát akkor innentől az győz, aki leveri a másik veséjét és hamarabb feljut a buszra...

    Hát, örültem,hogy egy szakmabeli is hozzászólt a témához, és választ kaptam a kérdéseimre.