16
-
#16 nem értek hozzá, de sztem ez a dög nem fékezhetett úgy mint a galamb, mert ahhoz a szárnycsapkodáshoz iszonyat izmokra és ekkora szárnyfelület megtartásához nagyon erős csontok kellenének. Aztán lehet, hogy tévedek :) -
#15 A címhez még1 hozzáfűznivalóm:
"Emberekre emlékeztetnek a tudósok" -
DBM #14 igen, monyuk ez teccett :D
hát nemtom h pl a galamb mivel fékez, az ok h kisebb, de gondolom láttatok már madarat fékezni. 1részt nincs olyan nagy farktola a ptweroszaurusznak ez ok. de lehet még a láai közelében lévő lebenyekkel is.
Namármost a lényege h a szárnyaival felfele csapkod előre, azaz mint egy negatív repülést hajt végre, de azért gondoskoi karról is h netúl gyorsan érjen földet :D
És ha lett volna ilyen p1 része a szárnynak akor az a kitalált csont is ott lenne....
ami megintcsak
1. hülye helyen van, mert az ujjak 1 helyből ágaznak el.
2. minek?
Sztem ez csak sokhűhó semmiért, figyelemfelkeltés, valamit azért a cikk írójának is kellet küldeni ma de a téma hát kissé gagyi.
Nem azt mondom h nem lehet igaz, csak téleg valószínűtlen. -
#12 lényegtelen. Gondolom te is a gyereket hasonlítod az apjához és nem azt mondod, hogy az apa kiköpött olyan mint a fia :) -
Cat #11 csak éppen nem a repülőgépekről van szó -
Sith #10 off kötexik "Repülőgépekre emlékeztetnek a pteroszauruszok"
Nem lehet hogy a repülőgépek emlékeztetnek a pteroszauruszok-ra? nem azt akarom mondani hogy a tervezők innen koppintották az az ötletet, de ha azt nézzük melyik volt előbb.. -
#9 Nemigaz mert stuka :) -
#8 A hátsó "flaps"-eket hívják fékszárnyaknak vagy ívelőlapoknak. Az elülsőket hivatalosan segéd- vagy belépőél ívelőlapoknak nevezik (azt nem tudom, hogy ezeket is nevezték-e fékszárnyaknak, én nem hallottam). Mindkettő feladata - ahogy te is írtad - a szárny íveltségének megnövelése - vagyis a gép kisebb sebességgel, de nagyobb légellenállással repülhet. Ha igaz a fenti cikk, akkor az állat is ilyesmire használhatta az emlegetett szervét.
Ettől teljesen különbözik a féklap, amely az utolsó képen látható teljesen nyitva. Ezek csak az áramlás lerontására, vagyis aerodinamikai fékezésre szolgálnak.
A szárny elején látható még az orrsegédszárny, ez másként működik, mint az ívelőlap, de ugyanúgy a felhajtóerőt növelik kitérítve.
Vagyis a Pterosaurusok "berendezését" leginkább ívelőlapnak fordíthatjuk. -
HUmanEmber41st #7 A fantáziarajzon meg úgy néz ki, mint 1 Concorde gép.. -
HUmanEmber41st #6 Ezek a madarak növényevők voltak.
Megettek 10 kiló babot és máris beindult a sugárhajtóművük..nem is kellett semmiféle segédszárny :) :) -
waterman #5 szép cikk, csak valószínűnek tartom, hogy a fordítás közben igencsak vakvágányra tévedt: biológiából annyira nem vagyok otthon, de azok rajzon lévő kékebb szárnyak nem lehetnek fékszárnyak. egyszerűen azért mert nem azokról van szó a cikkben. a felhajtóerő növeléséhez vagy a sebességet növeljük vagy a szárny görbületét -- ez nagyobb hosszirányú keresztmetszetet eredményez -- ezáltal nagyobb légellenállást nagy sebességnél. a nagyobb légellellenállást úgy küzdik le, hogy a szárny felhajtóeerjét a sebességhez hangolják: mozgatható kisebb szárnydarabokkal. ami előre és hátulra is ki tud siklani a szárnyból azt "flaps"-nek nevezik. hallottam már előszárny elnevezést is, de egyik sem a fékszárnyat jelöli. a fékszárny a szárny tetején nyílik, hátulról felfelé előre. pár kép, a különbségekről:
http://www.airliners.net/open.file/928607/L/ - a szárny elején a nyitott "flaps" lapok, a szárny hátsó felén pedig a felfelé(kb félig) nyílt fékszárnyak(angolul : spoilers)
http://www.airliners.net/open.file/918282/L/ - a hátsó flaps-ek (ívelőlapok?) nyitva, előttük a visszacsukott féklapok. - tehát ott vannak a féklapok és nem elől.
http://www.airliners.net/open.file/906278/L/ - a hátsó flaps(ívelőlapok) teljesen nyitva, a teljes szárny légellenállása így megnő viszont a felhajtóerő is jóval nagyobb.
http://www.airliners.net/open.file/868276/L/ - még egy utolsó kép a fékszárnyakról, teljesen nyitva. -
#4 Olvassátok el a címet!
Most képzeljetek el ilyen mély debil kissé lassú hangot: "Jéééé madár!! Szárnya vaaaaaan!"
...hasonlítanak a repülőgépekre, csak nincs sugárhajtóművük. -
#3 Remek, már az őshüllők is ismerték az orrsegédszárnyat.
Viszont egy hasonló méretű mai repülőgép kb 500-600kg tömegű, ehhez képest ezek a lények 'csak' 100kg körül voltak. Vagyis szép teljesítmény, de legfeljebb az ultrakönnyű gépek kategóriájában indulhatnának.
Persze ettől még érdekes, hogy a bionika visszafelé is működik. -
#2 Nem kuzdott az le semmit, ugy szuletett.... -
plamex #1 bámulatos ...