7
-
pemga #7 Végtelen türelem, földöntúli mosoly, áramlik a chi :)
Kedves Cat, kérlek olvasd el a legutolsó 4 hozzászólást :). A parkolási díjat NEM a mobile paymentel (MPP) fizeted, hanem emeltdíjas sms-ben, az egyenlegedből. Ugyanúgy mint a ki-beszavazást, a kólaautomatás fizetést, az autó eredetiségének lekérdezését és még ezermás dolgot. Az MPP-vel a bankodnak adsz utasításokat, hogy engedjék-e kifizetni a közmű (vagy egyéb) számládat, vagy sem, itt a mobilszolgáltató csak közvetítőként van jelen, a bankban levő pénzedet nem látja. A harmadik dologról, a micropaymentről (változó összegű, pl. bolti fizetés) jelenleg nem tudok, hogy lenne élesben Magyarországon. Tesztüzem vagy fejlesztés szerintem már van. -
Cat #6 vagy a parkolási díjat
http://www.sg.hu/cikkek/38575 -
vincuska #5 igen, igazad van.
A mobile payment-el az elmut fizeted ki.
A microval a Tesco szamlat. -
pemga #4 Ööö, az nem micropayment (vagy e-wallet)? Mobile Payment (MPP) alatt (T, a Pgsm ) kifejezetten a banki átutalások engedélyezését érti (csoportos beszedés, stb. pl. a közművek felé). -
vincuska #3 Emeltdijas SMS, amivel a parkolot fizeted az EDSZ. Ez mobilepayment. Nem ua.
Arrol beszel, hogy a SIM kartyad egy bankkartyakent funkcional. rajta van a penz a keret... mesz a tescoba venni 30Ft-os DVD tokot, a néni beuti a pos-ba az osszeget, neked a telefonodon megjelenik a tranzakcio. jovahagyod, es a szamladrol lecuppan a lóvé.
Persze a telefonon spec java (nem WAP!!) szoftver fut, ami mondjuk SMS-en kommunikal a kozpontal - tudsz penzt utalni a mobilrol, fizetni... amit akarsz.
Jelenleg ha a mobilceg akar ilyen szolgaltatast (tudomasom szerint mar letezik magyarorszagon ilyen magenta es zold szinekben) akkor bankkal kell szovetkeziuk. mert persze a bankok fosnak, es nem akarnak lemaradni a bizniszrol.
sokal valasztanak a mobil ceget banknak ha perfekt menne az ilyesmi. mondjuk en nem, mert se mobilom, se bankszamlam :-)
-
#2 Hát, ekkora hülyeséget is rég hallottam.
Ágyúval verébre tipikus esete ??? -
pemga #1 A mobiltelefonon történő banki ügyintézéshez, azaz a mobilbankoláshoz miért van szükség egy távközlési szolgáltató és egy hitelintézet együttműködésére, miért nem csinálja azt egyedül a mobilcég?. Pl. azért, mert ügyfélkört kell szerezni :). (Az ügyfelek bankok között vannak szétszórva, mindet át kéne csábítaniuk, vagy elzárniuk a szolgáltatástól?!?) Nomeg még mindig sokan a sárga csekkes megoldást választják különféle okok miatt (pl. biztos kontroll, időzíthetőség, pénzhiány). A Lecsó hitelintézetként viselkedik, ne keverjük ide. Itt nem hitelnyújtásról, hanem csoportos beszedésről, esetleg inkasszóról van szó. Teljesen más tevékenység. A konkurrencia pedig a Posta jelenleg, nem a bankok. Ha a mobilpayment-ről beszél (parkolási díj fizetése emeltdíjas sms-ben) az más kérdés, de ahhoz meg nem kell bank :), hisz az most is az egyenlegből megy. Vagy arra gondol, hogy a sok prepaid egyenleget igazán befektethetnék már? Meglepődnék, ha nem így lenne... Ha pedig imázsoldalról nézzük, vajon a szolgáltatók callcenter supportjának (vagy a kirúglak-mert-nem-tetszel szolgáltatás) ismeretében, hányan raknák a pénzüket Voda v. MiértRózsaszín bankba? Már maga a prepaid is efféle bizalmatlanság a szolgáltatóval szemben, nehogymár túlszámlázzanak, vagy lekössenek x év hűséggel... Nekem itt valami gyanús :). Vajon miért mondott ilyet? :)).