11
-
Nagypapi #11 Objektív
Az előbb nem említettem, hogy D50 a gép, amihez az obi kellene! -
Nagypapi #10 Sziasztok!
Mindenki véleményére kíváncsi vagyok, milyen objektívet vennétek, ami általános célra és spes. sportfotózásra is alkalmas. Nem szeretnék cserélgetni, s a Sigma 18-200, vagy Sigma 28-300, ami közül választanék.
Melyiket, és miért azt válasszam, vagy mondjatok mást, ami kb ilyen árban van (100.000 bruttó)
-
SOCKET 911 #9 OK, szűr zajt a canon is biztosan, azt, hogy mennyire nem tudom gyakorlati ember vagyok, de ne mond azt, hogy a Minolta 7D-nek nincs viaszosabb képe, mint a saját kategóriájában a 20D-nek, pedig nagyobb és ksiebb pixel sűrűségű a benne lévő szenzor, ha szűr zajt a Canon, ha nem, akkor is élesebb és képi hibáktól mentesebb képe van, mint az ominózus Sony-nak, amit, ha télleg szűrnek a D70-ben akkor az még jobban gáz, mert zajtalanabb és részletsebb képe van a 20D-nek ISO 200-on, mint a D70-nek, az, hogy a D70 200-ról indul ne is vegyük ide... Szerintem. Hangsúlyozom, nem sokat kattingatok .jpg-ben.
A D50 képe azért idegesít, mert olyan képe van ISO200-on, mint, ha olajos üvegen kersztül nézném.
Igen, elő lehetett hozni pár éve a Canonokból is ezeket, de az akkor volt, ez pedig most van, a szűrésnek, pedig nincs köze a szenzorhoz.
Én meg azt mondom ne akarja feleslegesen frissítésre bírni a Nikon a vevőit, és ne akarjon 4x belerakni egy szenzort egy gépbe, vagy annak legyen értelme ( D70s-nek nem sok volt, ellentétben a 60D 10D 300D sorozattal ) és a nem számottevő különbségre való rámutatás nem szőrszálhasogatás, hanem átlag emberek által nem látható apró hiányosságok mindenki számára láthatóvá való felnagyítása.
Nem véletlenül mondtam, hogy az alsó és közép ár-kategóriára gondolok, mert az új profi Nikonban, ( D2X ) már az új 12 megás Sony CMOS szenzor van, aminek elég jó képe van a nagy sűrűség ellenére, és érkezik az új 10 megás is úgyhogy reméljük én is elkussolhatok, mert a Nikon és társainak nem kell szegény ICX 413-at tovább hajtaniuk, hanem kapnak új, modern moiré és színeszaj-mentes cuccot :)
Éjjjjenek a júzerek sokáig!! -
Lateralus #8 "A zajkérdés a szenzoron múlik az, hogy utána azt mennyire szűrik az is egy dolog, azt könynen észreveszed, ha volt már kezedben Minolta tudod miről van szó"
Volt a kezemben, de ttől függetlenül is észre lehet venni. Például a Canon DSLR-ek képein.
"...a D70 nél pedig nem szűr zajt a Nikon, vagy csak nem vettem észre"
Nem vetted észre :)
"a D50 felháborított..."
Miért? Nincs ilyen géped és nem akarsz venni, elégedett vagy a Canonnal.
Akkor prekoncepciók alapján miért idegesít más gép vélt teljesítménye? A Canon vételt akarod igazolni magad előtt?
"A moiré tipikusan a Sony CCD hibája"
Nem. Mivel Minoltán kívül olyan Canon is volt a kezemben, amelyik szintén csinálta CMOS és CCD érzékelővel egyaránt. DSLR-ről beszélek persze.
Bizonyos esetekben mindenképpen kialakul. Szűrni lehet. A szűrés eredménye lágyabb kép. A Canon erősebben szűri az újabb gépeiben. A régebbiekben gyakran jelentkezett neki is, de élesebb képeket is csináltak.
"A Canon szerintem nem szűr zajt..."
De bizony szűr, mégpedig már az érzékelőn belül, aztán szoftveresen is. Sőt a korábbi RAW formátumainál is van enyhe zajszűrés. Pedig az "nyers" adat.
"...sokkal jobb képük van, mint a közép és alsó kategóriás Nikonoknak"
Én meg azt mondom, hogy nincs köztük számottevő különbség. Mindkettő nagyon zajtalan képet ad, ami magas érzékenységen is jó eredményt ad. A végeredmény a kép tekintetében pedig teljesen mindegy, hogy melyiket használod. Különféle teszteket olvasgatni nem egészséges, mert frusztrál :) Az a dolguk, hogy hibát találjanak. A Nikon a valóban fellépő moiré ellenére is kiváló képminőséget ad, a Canon pedig a látható lágyásga ellenére szintén. A továbbiak kimerítik a előre megfontolt szőrszálhasogatás bűnét.
De megnyugodhatnak azok, akik még mindig azt hiszik, hogy ez az egész a CCD meg a CMOS és különféle feldolgozási bűvésztrükkökön múlik:
Szinte biztos, hogy a Nikon már érzékelővel jön ki legközelebb, mert a Sony áttért CMOS-ra.
(Nem a moiré, hanem a csökkenő gyártásköltségek és a kisebb fogyasztása miatt :) -
SOCKET 911 #7 A zajkérdés a szenzoron múlik az, hogy utána azt mennyire szűrik az is egy dolog, azt könynen észreveszed, ha volt már kezedben Minolta tudod miről van szó, a D70 nél pedig nem szűr zajt a Nikon, vagy csak nem vettem észre, de szerintem csak ha aktiválod a zajszűrést, akkor a D50 felháborított, mert semmi különbség nincs ha kikapcsolod, csak a hotpixeles cselt lehet kikapcsolni... A moiré tipikusan a Sony CCD hibája, amit nem tudnak szűrni, csak eltussolni.
A Canon szerintem nem szűr zajt, max ha aktiválod és 1mp-nél hosszabban exponálsz, de rawban tolom, úgyhogy nincs nagy tapasztalatom, de ha igaz, amit mondassz, akkor vagy tényleg jobbak a Canon szenzorok, mert sokkal jobb képük van, mint a közép és alsó kategóriás Nikonoknak, vagy a Canon valójában egy szoftvercég, ami mellesleg gyárt valami gépet a szuper szoftverei alá.
Ezek az obik, pedig többet bírnak, mint a mai szenzorok szóval nem az obi a szűk kersztmetszet, ha csak steril felbontást nézünk, a szoftver meg csak elrontani tud a felbontáson növelni azt nem, max élesíteni, erre gondolsz?
Más nincs, egyik rossz tulajdonsága sem kiemelkedő, csak a moiré, de ha tényleg szoftverkérdés ( nem az ) akkor még haragszom is a gyártókra, akik erre a szenzorra építik gépeiket, mert 3 generáció alatt sem voltak képesek ráoptimalizálni a szoftvereiket, mert minegyik gyártóbál ( Nikon, Minolta, Pentax ) ugyan azok a hibák jelennek meg:(
És én sem vagyok elfogult, győzzön a jobb! ;) -
Lateralus #6 A zajkérdés szoftverkérdés, a moiré kérdés szoftverkérdés. A felbontás optika és szoftverkérdés. Annyira lesz a kép zajtalan, amennyit szűrnek rajta (lásd Canon DSLR-ek lágy képei). Ezek szerint a Canon is csal, mert szarrá szűri a képeit. Látszik is. Nikon kevésbé zajszűr a D70-nél, D50-nél erősebben. A Minolta ugyanezzel a szenzorral zajtalanabb a Canonnál.
Mioré az az AA szűrőtől függ. A Nikonban ez gyengébb a Canonban erősebb. Régebbi Canon gépek is moiréztak (D30, 1D) A 10D-nél is előhozható ez a jelenség.
A felbontás az optikafüggő elsősorban. Majd ha ugyanazzal az optikával tesztelik, akkor egymás mellé tehetjük.
Más rossz tulajdonság?
Semmivel sem rosszabb a régi Sony szenzor mondjuk egy 300D-10D Canon CMOS-nál. Az idő már tényleg eljárt felette.
És Canon DSLR-t használok, ha esetleg elfogultnak tűnnék :) -
SOCKET 911 #5 Remélem, mert ha igen, az azt jelentené, hogy egy szereplőssé válna a digit-tükörreflexes piac, mert a Canon új szenzorai körberöhögik azt a Sony-t. ami már akkor sem volt a mennyországban... Nézz meg egy tesztet; magas színes zaj, alacsony felbontás amit a moiré tesz abszolút elviselhetetlenné, nem véletlen, hogy csal a tesztekben, a zajszűréssel a Nikon a D50-el, a D70s-ben is ugyan az van, mint a D70-D50-ben, de nem is ez a bajom hiszen az EOS-300D-ben is ugyan az volt, mint a 10D-ben, hanem az, hogy már azok szenzorok is jobbak voltak, mint A Sony ICX 413...
A Pentax a D(*) sorozatában és a Minolta Maxxum 7 és 5 D-ben azért használja, mert nem gyárt senki nekik, ők pedig nem rendelkeznek semmijen tapasztalattal és gyártókapacitással, a Canon gondolom meg nem ad, vagy csak drágán.
De nagyon remélem, hogy igazat mondassz és előkerül egy új szenzor valahonnan. -
Lateralus #4 Biztos nem ugyanaz lesz a D200-ban, mint 4 éves elődjében.
Amúgy az a szenzor nagyon jó, nem véletlenül használja több más gyártó is. -
SOCKET 911 #3 A D70 és D100 nem profi gépek, de a D70 utódai már megvannak D50 és D70s név alatt, arra viszot kíváncsi vagyok, honnan fog szerezni a Nikon egy új szenzort a D200-hoz mert ha megint belerakja azt a gayi Sony-t amiről már 4 szer lehúzta a bőrt ( D100 D70 D50 D70s ) akkor nagyon ki fogják röhögni velem az élen...
A cikkhez: tökörreflexes gépet nem szoktak ajándékba adni, ha valaki azt vesz az komojan gondolja és vesz magának ojan márkájút amijen készlete már van vagy amijet szeretne. -
rgranc #2 Azokat (a D200-ról legalábbis határozottan állítják többen) várhatóan novemberben jelentik majd be... -
Mozes #1 és hol a profi kategóriás gépek? D70 és D100 utód?