127
  • djv
    #127
    hi, azt hiszem ti töprengtek, én meg tudnék építeni tuti egy olyan motort először egy állványra, majd egy kocsiba, ami benzinből 2-3l között fogyaszt 100 km-en 90-100le leadása mellett. sajnos nagyon lassan jön össze a keret rá, ha esetleg vki tudna támogatni zseton, vagy bizonyos alkatrészek formájában kérem irjon vissza a fórumba. egyelőre.
  • bazooka02
    #126
    £OOOOOOOOOOOOOO£ :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • atlagember
    #125
    Ez nem nagy kunszt. Az én trabantom még egy litert sem fogyasztott száz kilométerenként (igaz akkor éppen vontatták).
  • jonnie
    #124
    mármit ilyen autó, és a hozá való tüzelőanyag?
    Hol?
  • Yeltzin
    #123
    van
  • Rezy
    #122
    Nem a levegő miatt merül az akksi, hanem a levegőben lévő páratartalom miatt(a viz(nedvesség)),vezeti az áramot és nem a levegő!
  • Dj Faustus #121
    "Csak az alkohol helyett írtam. Van olyan jó."
    Sőt - ha már a gázoknál tartunk - megemlíthetnénk a biogázt is, ami kinyerhető pl a szennyvízből, vagy komposztból is. Magas metántartalma van (abban is van hidrogén).
  • Alfa Of NS
    #120
    Nalunk is elkezdhetnek szorgalmazni a terjedeset, mert az auto nem kerul gyakorlatilag tobbe, es alacsonyabb az uzemanyagkoltseg. Meg persze a mezogazdasagi kapacitast is lehetne vmi ertelmes celre hasznalni.
  • Caro
    #119
    Csak az alkohol helyett írtam.
    Van olyan jó.
  • [NST]Cifu
    #118
    Az elöbb te ágáltál a fosszilis üzemanyagok ellen, erre most jössz a földgázzal... :D
  • Caro
    #117
    De akkor már miért nem autógáz?
  • jonnie
    #116
    Ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni hogy itthon mért nincs ilyen?
  • [NST]Cifu
    #115
    Már terjed. Azonban a hagyományos benzin üzemű autókban csak 10-15%-os etanol tartalmú üzemanyag tölthető, mivel nem erre készítették őket (pl. Braziliában már egy ideje kötelező az ilyen üzemanyag, és csak olyan új autót lehet üzembe helyezni, amely fel van készítve a nagyobb százalékú etanol üzemanyagra).

    Amúgy lehet szídni az USA-t, de tény, hogy ott is gondolkodnak erősen ezen - olyannyira, hogy egy lassan 10 éve megy az "E-85" üzemanyag program. Az E-85 85%-ban etanol és 15%-ban benzin, a tervek szerint a közeljövőben csak olyan autót lehet forgalomba hozni, amely képes ilyen üzemanyagot is "megenni". Több info az E-85-ről.
  • [NST]Cifu
    #114
    Akkor legközelebb egy kicsivel bővebben fesd ki mire gondolsz, mert arra kérdésre, hogy "Tud valaki másmilyen kémiai energiahordozóról?" nekem ezek a feltételek nem voltak evidensek. :)
  • jonnie
    #113
    Mivel hazaértem tudok puskázni akkumulátor ügyben. Szőrszálhasogatás ellensek ne olvassák tovább! Az akkumulátoroknál többféle hatásfokot értelmeznek. Van töltési hatásfok, ami ha ügyesek vagyunk megközelítheti a 100%-ot (nem éri el csak megközelíti)Az akkumulátortöltés egy bonyolult dolog (ugye nehéz elhinni), a lényeg az hogy kis árammal kell tölteni ehhez (tehát lassú). Van energia hatásfok, ez a kisütéskor leadott, és a töltéskor fölvett energia hányadosa, ez az akku konstrukciótól függően 80% köröli. emelett még van egy hatásfok, de az már csak matematika. Az elörededés meg természetes kémiai folyamata a savas ólomakkumulátornak. ebbe nem akarok belemenni mert hosszú.
  • TommyGun
    #112
    Mellesleg pont a gazdag olyaj országoknak kéne valami hasonlót kitalálni mertha felmegy annyira az olaj ára akkor ők is szarban lesznek és mivel más bevételi forrásuk nincs így rábaszhatnak ők is...
  • TommyGun
    #111
    Abban mi a megvalósíthatatlan hogy napenergiával, neparőmű szerűségekkel nyerik ki a vízből a hidrogánt ? Ha jól tudom a hidrogént egész jól lehet tárolni timföldben ha jól emléxem...nemes ecceréggel beocsmiznák a hidrogént mint egy elemet és ezt lehetne szétszórni a vliág minden pontjára benya haleyett...van sok olyan hely a földön ahol nappal 40 fok van árnyékban és egész éveb süt a nap...lehet elég eccerű a látásmódom de csak az kéne hogy valaki nekiálljon...addig szaraxunk amíg megint világválság lesz és 1 liter beny ára több lesz mint egy kiló arany....
  • Caro
    #110
    Az akkumulátort nem tudom, de a Danielli-elem hatásfoka maximum 50%.
    Az ólomakkumulátor elvileg egy teljesen reverzivilis folyamatot használ. De a gyakorlatban idővel mégis tönkremegy.
  • jonnie
    #109
    AZ akksira gondoltam leginkább, de a fizikaórán nekem is azt tanították hogy 100% hatásfok nem igazán vam, később ezt szerkezettanból és autóvillamosságból is megtanultuk. Az akkumulátor önkisülésén pontosítanák: Valóban a belső ellenállása süti ki, (és aladályozza meg hogy 100%os legyen a hatásfok) de ebbe a rajta lévő szennyeződés és pára jobban segít mint a levegő.
  • Caro
    #108
    Mekkora a teljesítménye?
    Én most szedtem ki egy 1200W-os porszívómotort, és nem kicsit csodálkoztam, amikor 5V-ról elindult nekem. Mondjuk a forgatónyomatékára nem vagyok ennyire büszke. :D
    De ha lenne egy dupla akkumulátorom, 24V-ról már egész jól pöröghetne.
    Persze az aszinkronmotor sokkal jobb megoldás. Az az "igazi" villanymotor. :)
    Mindenesetre jó kis tranzisztoraid lehetnek hozzá. Meg egy szép hűtőbordád. :D
    De városi közlekedésre sokkal jobb, mint a benzin. Csak az a baja az aszinkronmotornak, hogy nem tudod generátorként használni, pedig egy csomó energiát megtakaríthatnál, ha lejtőn lefele tudnád tölteni az akksikat.
  • Caro
    #107
    Hogyne lehetne :)
    Fűteni lehet 100% hatásfokkal :)

    Mechanikai energia előállításánál a kezdeti és a végső hőmérséklet viszont egyértelműen meghatározza a hatásfok maximumát.(Termodinamikai elven működő gép esetén)
    Csak akkor lehetne 100%, ha a hűtőközeg hőmérséklete 0 K lenne. De az meg nem érhető el, mert ahogy csökken a hőmérséklet, csökken a fajhő is, és ezért egészen kicsi energiabevitel is nagyobb hőmérsékletnövekedést eredményez.
  • Alfa Of NS
    #106
    "Az alkohol elégetése sajnos nem túl jó hatásfokú, mert mindenképpen tartalmaz oldott vizet."

    Fenet, 1,8-as etanolos kocsival lehet tepni mint allat. Szoval jo hatasfoku az. Az etanol alacsonyabb energiatartalma miatt kicsit tobbet fogyaszt, de igy is olcsobb uzemeltetni, toredeke a CO2 kibocsata a benzinesnek.
  • bazooka02
    #105
    ezt az akksira gondolod vagy a hatásfokra?
    mert az akksit, azt nem láttam, hogy vki ezt írta volna, hogy a levegő miatt merül, de ha ígyvan, akkor sorry, leírtam még1x legfeljebb :))
  • jonnie
    #104
    Ezt mindha én mondtam volna :)
  • bazooka02
    #103
    Valahogy énis így vagyok vele, hiszem, ha látom, mert nekem még úúgy tanították fizikaórán, hogy még 100% se lehet :)))
    Jah még vmi az akksikkal kapcsolatban... a belső ellenállásuk meríti, a felhasználással 1ütt, azok az akksik, amik meg használaton kívül vannak (pl.: ki van véve a kocsiból és le van téve vhova, de akár a kocsiban is) azt a levegő meríti, mert nem a legjobb szigetelő
  • jonnie
    #102
    Személy szerint én se halottam 100%-nál nagyobb, vagy azt jól megközelítő berendezésről, de nem zárkózom el a lehetőségtől hogy léttezik, ha valaki bebizonyítja a szemem előtt, akkor lehet hogy elhiszem.
  • bazooka02
    #101
    Sziasztok!
    Csak 1 vmit kritizálnék az írásokban (mert ugyan nem igazán értek ehhez a témához, de asszem ebben nekem lesz igazam)
    hogy a hatásfok soha nem lehet 1 azaz 100% legalábbis én ezt még így tanultam, de javítsatok ki, ha tévedek
  • jonnie
    #100
    Tegyük fel hogy egy mai autóba 50-50% arányban benzin, és aceton keveréket öntünk, nem fog az öngyúladási hajlam (az előgyújtás igény)nagyon elmászni? Mit fog hozzá szólni a gyújtásrendszer, mennyire lesz gyúladóképes az ijen keverék? Ezt kivitelezni szerintem csak a sos sok és drága kísérletezéssel lehet. Mindamellett kérdéses hogy ez e keverék mennyire kezelhető biztonságosan?
  • szombi
    #99
    Ja, és mit szóltok az általam megépített akkumulátoros kocsihoz? Hat darab 12 voltos ,,nagyakksi'' van benn.
    Egy aszinkronmotor hajtja a hátsó kerekeket, melyek motorkerékpárból valók. Ezáltal a fékezés,
    a szabadon ,,gurulás'', na meg a differenciálmű és a kuplung
    funkciója meg van valósítva. Tolatásnál egyelőre a ,,Flinstones'' - módszer működik. :)
    A motorhoz szükséges háromfázisú váltóáramot egy ütemadó és tranzisztorok biztosítják.
    Az ütemadót egy - a ,,gázpedál''-ra kötött potméter tudja szabályozni.
  • szombi
    #98
    Az alkohol elégetése sajnos nem túl jó hatásfokú, mert mindenképpen tartalmaz oldott vizet.
    A legtöményebb is ,,csak 96%'' lehet, de az már nem éri meg. Szerintem az aceton(CH3-CO-CH3) sokkal jobb,
    és egy általam kitalált környezetkímélő eljárással könnyen elő is állítható, 100% tisztasággal.
    Ki lehet próbálni! kb. fele-fele arányban hozzá kell keverni a benzinhez. Még a kormozása is jóval kisebb lesz...
  • Alfa Of NS
    #97
    "Az OK, hogy az alkohol megújuló energiaforrás, de ott meg ugyanott van a CO2,"

    Joval kevesebb co2 keletkezik mint benzin eseten. Eleg nagy eselye van, hogy idovel nagyon elterjed az alkohol/benzin hajtasu motor (szemben a csak-benzin hajtasu motorral), mert gyakorlatilag csak elonye van.
  • Dj Faustus #96
    "Dj Faustus: Ez egyáltalán nem összeesküvés elmélet. Ez tény, hogy annak idelyén Teslanak forradalmi találmányai voltak."
    Azt elismerem, hogy Tesla korának jelentős tudósa, és feltalálója volt, de azt nem, hogy a "semmiből energiát csináló" illetve "az 1000 % hatásfokú szerkezeteket gyártó" zsenije lenne. Ez azért túlzás... (Óvatosan kell kezelni a róla szóló információkat, pláne Egely György - Tiltott találmányok című művére gondolok).

    "A solt-i adó térerőssége egészen Berlinig elér.
    Település: Solt
    Frekvencia: 540.00 kHz
    Teljesítmény: 2 MW
    Forrás: Hullámvadász.

    "az összes adót minden műsort digitálisan ráküldenék"
    Ez OK is lenne, csak a digitális műsorszórást a nagy sávszélesség igény miatt nem lehetne közép/hosszúhullámon bonyolítani. Másrészt egy digitális rádió komplikáltabb eszköz mint egy AM.

    "Bár mondjuk a hidrogán nem rossz, mert oxigénben elégetve 2700 C-ig hevül."
    No igen, csak ezt a magas hőmérsékletet a motorblokk (ha belsőégésű motorba vezetnénk) nemigazán tolerálja. No meg a keletkező nagy tisztaságú víz is korrodáló hatású.
  • Caro
    #95
    Úgy értettem, hogy olyan energiátvitel, amit elő tudunk állítani.
    A hidrogént nagy mennyiségben is elő tudjuk állítani.
    Amiket leírtál azok az etil-alkohol kivételével mind fosszilis tüzelőanyagok.
    Az OK, hogy az alkohol megújuló energiaforrás, de ott meg ugyanott van a CO2, és ennyi erővel akár fát is égethetnénk.
  • BiroAndras
    #94
    "Azért az a hidrogén-meghajtás nem lenne rossz megoldás, főleg, ha egyből vízből tudnánk előállítani. Milyen komoly lenne, évente eccer megtankolni a kocsit ioncserélt desztillált vízzel (karbvantartas végett), és mehetnénk is. Lenne a kocsiban egy teljesen zárt rendszer amihez hozzá se kéne nyúlni. Vízből bontja el, vízzé ég el, az égéstermék visszamegy a tartályba (megfelelő hőcserélés és lecsapatás után)."

    Fizika órán nem figyeltél?
    A víz bontásához pont annyi energia kell, mint amennyi az égetésekor keletkezik. És ha a veszteségeket hozzáadod, az eredmény kevesebb energia, mint amennyivel indultál.
  • BiroAndras
    #93
    "Elvben(talán a gyakorlatban is) létezik olyan energiaátalakítási módszer ami 100% környezetbarát és belső égés nélkül 400%-os hatásfokon képes működni.Pl. a Motorola már műholdas telókhoz készített ilyen - töltést nem igénylő - akksit."

    Erre nagyon kíváncsi lennék. Link?
  • jonnie
    #92
    NEM akarok közözködni, amit tudok leírom amiben nam vagyok biztos abba nem szólok bele v. utánna írom hogy nem biztos. Bocs ha sértőnek találod.
  • [NST]Cifu
    #91
    A motor egybe van építve az elektromotorral, a "hátsó" szó tehát tényleg hibás volt.

    Viszont ezek szerint most csak arra mész, hogy belém köss ahol csak tudsz?!?
  • jonnie
    #90
    CSak annyit kötözködnék hogy a "hátsó" elektromos motor is eleöl van és egy bolygóművön keresztül tud besegíteni a hajtásba (csak a közözködés miatt)A feszültségekbe net tudok belekötni, de a hátsó akksikat emlékeim szerint a generátor/motor tölti, de nem vagyok benne biztos, utánna kell néznem.
  • [NST]Cifu
    #89
    Akkor meg minek kérdezted?

    De ha belső égésű, akkor már inkább Wankel. A dugattyúk rezgetése rengeteg energiát elvisz.

    Cserébe viszont jóval precízebb gyártást és jobb minőségű anyagokat követel meg -> vagyis jóval drágább. A kisrepülőgépekbe szánt wankel-motorok kb. 2x annyiba kerülnek mint dugattyús testvéreik... És azért annyival nem jobbak...
  • jonnie
    #88
    Megcsinálta a Merci is, meg néhány japán, (nem akartak kimaradni a buliból), de én azért írtam az opelt, mer ahhoz egy elég jó leírást találtam. Hőszigetelés: a termoszok is jó ideig melegen v. hidegen tartják a bennül lévő anyagot. Egy Kandós fizikatanár abban tárolja a folyékony nitrogént a szupravezető kísérletekhez. Állítólag 2 hétig felhaszbálható marad. (ez nem biztos, lehet hogy rosszul emlékszem az időtartamra!)És a termosz egy sima hűtőben van. Ha jól emlékszem a felmelegedásről nem írtak, de az annyira nem fontos mert csak 300 km-t tudnak egy tankolással megtenni, így egy jobb hőszigeteléssel simán kibírja. (szerintem).