136
  • Boros
    #1
    Talán kellene üzembe kéne állítani valami frissebb konstrukciót! Oldtimerekkel a világűrben?!
  • IoIa
    #2
    Bezzeg amikor a Holdon "jártak"....
  • Zedas
    #3
    Kéne, csak jelenleg senki sem akar beleinvesztálni több milliárd dollárt. Az USA mindig csak tologatja az új ürrepülőgép projektet.

    Emlékeim szerint pont a makimajom állította le a X-33/Venture Star fejlesztését, most pedig már a holdra akar hipp-hopp eljutni, de persze úgy hogy nem szán rá több zsetont.

    Hiába szidom az amcsikat, azért jelenleg csak tőlük várhatunk valamilyen új technológiát, a NASA legalábbis keményen küzd egy űrlift technikai lehetőségeinek felmérésén.
  • Gade
    #4
    Legtöbször az emberi mulasztásbol lesznek a bajok. (de nem mindig, szerencsétlen madár)
  • RpPRO
    #5
    Ugyis az lesz a vege, h nem kockaztatnak es masik geppel jonnek vissza az urhajosok. A dollarmilliardos ursiklo meg majd neptelenul kering a vilagurben.
  • [NST]Cifu
    #6
    A frissebb konstrukció csak 2010-2012 körül várható (ez lesz a CEV CTV). Kérdés, hogy addig mi lesz...

    Az ugyanis igen kínos a NASA (illetve az űrsiklót üzemeltető U.S.A. (United Space Alliance) cég számára) hogy két évet és több, mint 200 millió $-t szántak csak a külső üzemanyagtartály újratervezésére. A jelek szerint pedig messze nem volt sikeres ez az akció...
  • [NST]Cifu
    #7
    Hát bezzeg ott is volt épp elég problémájuk, kezdve az Apollo-1 katasztrófájával, és az Apollo-13 csaknem-katasztrófájával... (hogy csak a legkomolyabbakat említsük)
  • [NST]Cifu
    #8
    Na igen, a Bush-kormányzat alaposan megkeverte a dolgokat... :(
  • [NST]Cifu
    #9
    1.: A probléma jelenleg az, hogy az Atlantis nem indulhat addig, amíg nincs megoldva a külső üzemanyagtartály hőszigetelésének a problémája. Tehát a Discovery legénységéért sem indulhat fel...
    2.: Az eddigi jelentések szerint a futóműajtó sérülése elhanyagolható, de elképzelhető, hogy egy űrséta folyamán majd megvizsgálják jobban.
  • Boros
    #10
    Semmi vész, ha nem indulhat az Atlantis akkor majd a ruszkik lehozzák őket a 38! éves technológiájú Szoljuzzal. Mr. Presidentnek meg el kéne gondolkodnia azon, hogy mennyit költ katonai kiadásokra és mennyit az űrprogramra.
  • Caro
    #11
    Ilyen hamar jön a CEV?
    Az jó lenne :)
    Mondjuk azért kíváncsi vagyok, hogy a korábbi indításokat ha megvizsgálták volna videón, hogy mekkora dolgok lettek volna...
    Egyébként szerintem ha a Concore-okat egy kicsit felpécézték volna, képessé lehetett volna őket tenni űrutazásra.
    Mondjuk az utastér helyét lecserélik egy oxigéntartállyal. Legalábbis nagy részét.
    Valami 150 t-s gép volt, 4 hajtómű, mindegyik 18t tolóerővel. Persze magát nem bírná felfele ellőni, mint az űrsikló, de felmegy 20 km-re, onnan megy egy ideig scramjettel, onnan meg rakétával. És sokkal olcsóbb lenne.
    Persze ez csak elmélet :)
  • Majadi
    #12
    NASA= Need Another Seven Astronaut
  • Majadi
    #13
    Ez most morbid volt 1 picit. Bocsánat ha valakit sért.
  • Praetor
    #14
    Gomdolom nem sok asztronauta van közöttünk...
  • Praetor
    #15
    Az elnöknek nem sok választási lehetősége van, hogy mennyit költ a hadiiparra. Ha megnyirbálja a költségvetésnek ezen a részeit, akkor megbuktatják. Clintont is befenyítették, aztán beadta a derekát -> lett délszláv bombázás.

    Igazából az ESA-ra vagyok kiváncsi, hogy mikorra jön bele az ilyen akciókba.
  • [NST]Cifu
    #16
    Július 13.-án egyeztek meg az oroszokkal, hogy beszálnak a Kliper költségeibe. A Kliper legfeljebb 6 embert és 700kg hasznos terhet vihet fel, és 500kg-ot hozhat vissza (vagyis hasonló, mint a CEV CTV). A tervek szerint 2011-2012 körül indulhat útnak a jármű, és mind Bajkonurból, mind Kourou-ról (Francia Gayana) indítható lesz. A fejlesztési költségek az orosz becslések szerint mintegy 290 millió $-ra rúgnak, amiben csak az űrrepülőgép szerepel, a hordozóeszköz nem.
  • rolika
    #17
    "A Discovery a repülési terv szerint közép-európai idő szerint 13 óra 18 perckor kapcsolódik a Nemzetközi Űrállomáshoz (ISS). Előtte azonban - ugyancsak az új biztonsági szabályok értelmében - Eileen Collins 180 méterre az űrállomástól hajójával egyfajta bukfencmanővert hajt végre. Ezután az űrsikló hasát mutatva elrepül az ISS fölött, miközben az űrállomáson dolgozó orosz Szergej Krikaljov és az amerikai John Phillips a bázis Zvezda nevű orosz moduljából fényképezi a Discoverynek azt a részét, amely az űrrepülőgép kabinjából nem látható. Így meg lehet majd állapítani, hogy az indításkor megsérült-e vagy nem a Discovery ottani hővédőburkolata. Mindössze 90 másodpercük lesz arra, hogy részletesen lefotózzák az űrsiklót az orrától a tatjáig." - NGO

    remélem nincs semmi baja az aljának sem. mi frászt csinálnának?
  • mrzool
    #18
    Azért ez a bukfenc manőver szép volt, már aki követte a NASA TV-n.:) Persze a részletgazdag, nagyfelbontású képekre várhatunk még egy pár órát.
  • plamex
    #19
    szegény madár ...
  • babajaga
    #20
    "remélem nincs semmi baja az aljának sem. mi frászt csinálnának?"

    Már mondták felküldenek egy másik gépet és a Discovery elveszett.
  • Pharaoh
    #21
    Szigetelőhab meg csempe, egy űrsiklónak a XXI.-században nem ezekből kéne állnia.
  • Esrohnoil
    #22
    Fogadni mernék h. az is csak parasztvakítás volt h. újratervezik... Vkik ezen a címen nagyot akasztottak az egészből. Zsebtömés volt, semmi más.
  • Mr.Grent
    #23
    Na de mi van a madárral? Az sokkal fontosabb :D
  • Laci73
    #24
    Pharaoh: a kerámiacsempék azért számítanak jó megoldásnak, mert extrém hőmérsékletet is elviselnek, a fémekkel ellentétban nem vezetik a hőt, és jóval könnyebb szerkezetűek.

    Az azonban igaz, hogy a ~20 éves űrsikló véglegesen elavult: egyszerűen már túl öreg. A megoldás az űrsikló-flotta újraépítése lenne. Ez azonban csak katonai szempontból érné meg az USA számára (ugyanis más ország, vagy országok nemigen tudnak ilyen feladattal pénzügyileg és technikailag megbírkózni - Pl. a régóta tervbe vett "űrbombázók" megépítésére gondolok) A hordozórakéta-alapú űrtechnika ugyanis jóval olcsóbb a rendkívül bonyolult űrsiklókénál (az űrsikló-rendszer jelenleg a Föld legösszetettebb és legbonyolultabb technikája, már persze a nyílvános, ismert fejlesztések közül) Véleményem szerint sikeresen hazatér a Discovery, de az űrsikló-program le fog állni.
  • NEXUS6
    #25
    Az gáz lenne, mert akkor a Nemzetközi Űrállomás program is beszarik!
  • babajaga
    #26
    Na, van egy tehetség NASA figyelj.
  • babajaga
    #27
    Leállították a programot.
  • Zsoltika 007
    #28
    Mégis igaza van. A hidegháború végével megrekedt az egész ott ahol volt. Nincs pénz nincs technika.
  • Dömsödi
    #29
    Gyerekek!
    Egyvalamire senki se gondol. Szerintetek, olyan hülyék a NASA-nál, hogy UGYANAZ a hiba mégegyszer megtörténhet??? 2 év alatt minden csináltak az ürrepülőgépen, csak éppen a rossz "pur habot" használnak megint.
    Szerintem kamuhiba. Talán a képek is manipuláltak. Viszont jó érv arra hogy a kongreszustól több pénzt kérjenek.
  • NEXUS6
    #30
    "Gyerekek!
    Egyvalamire senki se gondol. Szerintetek, olyan hülyék a NASA-nál, hogy UGYANAZ a hiba mégegyszer megtörténhet???"

    Jelentem igen!!!!;)
    Dolgoztál már bürokratikus állami cégnél? Ha igen, akkor tudod hogy kérdésed merően költői volt.

    Az emberi hülyeségnek nincs határa, arra rengeteg pénzt el lehet költeni.

    Emlékezz csak arra a szondára, ami nem olyan régen jó pár éves meló után visszatért a Föld légkörébe a napszél anyagát tartalmazó mintákkal, és mivel valaki fordítva építette be az ejőernyőt jól le is zuhant. Pedig az is belekerült vagy 100 milkó $-ba, meg mérnök seregek dolgoztak rajta!
  • [NST]Cifu
    #31
    Az "űrbombázó" van jobb megoldás is, a HyperSoar, vagyis egy nagy magasságban, hiperszónikus sebességel haladó harci repülőgép. Az X-43 program ugyan még csak az elején jár, de szvsz egy évtized év múlva realitás lehet.
    Ráadásul erre egy szót sem szólhat senki, semmiféle egyezményt nem sért ugyanis...
  • [NST]Cifu
    #32
    Abban nincs igaza, hogy hővédő csempénél jobb újrafelhasználható hővédelem még nincs, és nem is várható (amennyire én tudom, ha tévednék, valaki plz világosítson fel).
    Alternatíva az "ablative" hővédelem, mint a Szojuzokon és anno az Apollo űrhajókon is volt/van. Ez egy elégő hővédő anyag, amelyből elég X vastagságú, de ezzel megóvja az alata lévő anyagot. Hátránya, hogy 1x használatos. Viszont ehhez képest a hővédő karbon csempék csúcstechnikát képviselnek...
  • babajaga
    #33
    És arra nem gondolsz hogy még nincs jobb?
  • babajaga
    #34
    Csak az űrrepülőgépnél van egy probléma mivel szárnyai vannak, a rezgés. Ezért szakadt a sérült gép szét.Ez nem hengeres kúpos kabin.Természetesen a rezgés a légkörben következik be.
  • Anteris
    #35
    "Bezzeg amikor a Holdon "jártak"...."

    na ezt még hány topikban sütöd el eccerü ember?? Ez már a sokadik.

    Na, nem jártak a Holdon! Megnyugodtál ember? Ez most neked jó valamiért? Leleplezted a nagy Holdraszállós átbaszást mi? Tudod miért nem hiszed el, hoyg jártak ott? Mert annyira fingos nincs a technikához, a tudományhoz meg úgy általában az szakmai elit felkészültségéhez, hogy fel sem tudod fogni hoyg ez megtörténhetett. Azért mert te állsz a világ még halad. De mondom, nem jártak, biztos helyről tudom, magától nil amsztrongtól. Múltkor kint jártam az usában é sösszefutottam az öreggel. Jól berugattam aztán sikerült kihúznom belőle az igazságot. Azt mondta: "Bazzeg, tudod hol voltunk mi? sehol bazze! Fellöttek minket mert azt nem lehetett elsumákolni, mutatta a tévé, de csak mentünk egy kört és amikor mindneki a Hold felé bámult mi gyorsan visszeestünk vaze az óceánba. Még az ernyőt sem nyithattuk mi nehogy meglásson valaki minket..."

    na nem akarom itt hosszan idézgetni az öreget, a lényeg, hogy át lettünk baszva. Mindenben igazad van lola, jól leleplezted ezt a mocskos összeesküvést, gratula!!!
  • NEXUS6
    #36
    És egy ilyen elégő hővédő réteget, miért nem lehet minden használat után újra felrakni?

    Az ürsiklónál valszeg arra gondoltak, hogy úgy a legolcsóbb, ha egy viszonylag megbízható, állandó pajzs van, csak éppen nem ez nem jött be.

    Szerintem egy elégő és nagyobb darabokban a visszatérés után egészben eltávolítható hővédő pajzs anyagilag és műszaki szempontból is jó kompromisszum lenne.

    Ráadásul később könyebben lehetne új anyagokat is használni, akár állandó pajzsra áttérni, ha majd egyszer már abból is olyat tudunk csinálni.
  • babajaga
    #37
    Az űrcowboyok című fimben vannak eredeti űrbeli felvételek. Egészen másként mozognak ott az emberek mint a stúdióban készült felvételen.Én világosan látom, sokan miért nem látják? Vagy nem is a szemükkel van baj?
  • Zedas
    #38
    Szerintem ha lenne egy soha nem elégő, nagyon kemény, ám rossz hővezető anyag (ilyen szerintem van fémben), akkor mögé lehetne pakolni aerogel szigetelést (a jelenleg létező legjobb hőszigetelő).

    http://stardust.jpl.nasa.gov/tech/aerogel.html
  • Zedas
    #39
    Szerintem már számtalan ember elmagyarázta neki többször is, sajnos nem tehet róla, de nem érti meg. Csökkent képességű embertársainkkal legyünk elnézőek!
  • Caro
    #40
    Szerintem az állandó megoldás jobb. Talán azzal lehetne "feltuningolni", hogy megcsinálják aktív hűtésre.
    Pl: nagy teljesítményű hőszivattyú segít átpumpálni a keletkező hőmennyiséget(Vagy akár nanocsövek, ha jól tudom naggyon jó hővezetők). Belenyomatják valami nagy forráshőjű anyagba, elforralják, aztán kész.
    Persze ennek nem sok értelme látszik így.
    Így!
    De a gáznemű anyag energiát tárol, amit talán fel tudnak használni egy kis vízbontásra, a következő misszióhoz.
    A legjobb persze az lenne, ha az összes alkatrész visszatérő lenne.