14
-
dez #14 Pl.? -
dez #13 Nincs a gt-ken is letiltva mindketőből (szal vertexből is)? De egyébként úgy tudom, a megfelelő hekkel visszakapcsolt egységek gyakorlatilag mindíg jól működnek, mármint az Nvidia vonal utóbbi generációinál. -
#12 "A szakember először a G70 (GeForce 7800) bemutatkozásáról beszélt, és kiemelte a tervezőcsapat eredményeit, amely bravúros megoldások révén a teljesítmény növelésével egy időben csökkenteni tudta a fogyasztást."
Jéééé, hogy ezt már az ATi eljátszotta párszor? :) -
#11 Szerintem egyszerűbb az oka:
Ha egy kártyán nem tudtak kellő vertex vagy pixel shadereket (feldolgozó egységeket) beüzemelni, akkor nyilván nem ultra, hanem gt, netán csak sima szám lett a kártya neve.
Hiába sikerült az összes vertex shader egységet belőni, ha mondjuk a pixel shaderekkel ez nem igazán sikerült. Ezt a kártyát gyengébbnek kellett kidobni a piacra.
De ha egyesítik ezeket, akkor, ha nem is mindet, de kellőt sikerül beüzemelni, akkor ultra helyett még gt, gtx lehet a kártya. Az előző esetben hiába működik minden vertex, ha a pixel sh-ekből alig valami, az még gt sem lehet.
-
dez #10 A karin nem szabadul fel hely, mert az egész a grafikus chipben van... :) -
Mice #9 gondolom ha egyesítenek 2 valamit és helyette 1 valami lesz akkor néhány dolgot közösen használnak -->hely szabadul fel. lehet több hely marad a karin. fogam sincs... -
szivar #8 "Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le."
Már most is lehet ily módon valósidejű grafikát létrehozni, csak egy kissé lassúak még a kártyák hozzá :). Még a 6600GT is beszaggat ha tizenegypárezer görbével létrehozott testet meg akar vele jeleníteni az ember :(. Szal komplett játékokra még nem igazán alkalmas ez a módszer. Szerintem. -
dez #7 "pixel és vertex feldolgozó egységeinek teljes egyesítése, amely leegyszerűsítené a gyártási folyamatot, igaz, jócskán megnehezítené a tervezést"
Megmagyarázná valaki, miért egyszerűsítené ez le a gyártási folyamatot? (Nem lesz kevesebb tranyó, stb.) -
#6 Szerintem ha rendesen kihasználnák a shadereket akkor igen is lehetne jelentős különbséget érzékelni.
Én a Doom3-nál érzékelek azért egy elég nagy előrelépést, az origami stilusú 3D grafikához képest. -
Csaba #5 Hát, olyan nagy áttörés, amiről beszélsz, majd csak akkor lesz megint, ha 100%-osan élethű fotó minőségű lesz a játékok grafikája... -
Caro #4 Nem nagyon lehet újat kitalálni.
Legfeljebb azt lehetne, hogy a textúrázásos eljárást raytracesre cserélik...
Élég bika kártya kéne hozzá...
Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le.
Azt meg lehetetlen lenne megtervezni. -
DreamTheater #3 Évek óta csak a szart pofozgatják, semmi komoly átütő fejlődést nem mutatnak fel, mindössze gyorsabbak a kártyák, néhány új effekt. De anno amikor bejöttek a 3DFx kártyák legalább érdemes volt váltani, mert teljesen máshogy nézett ki pl. a Colin McRae első része teljesen máshogy nézett ki a gyorsítóval, mint nélküle. Ilyen és ehhez hasonló áttörésre azóta sem volt példa szvsz. -
#2 Hát én még mindíg több igazságot látok a "-jelekbe tett szövegben. A G70 kapcsán lehet olvasni valamit arról miként optimalizálták újszerűen a shader egységeket (ha kurva sokat kell számolni ami majdnem meghaladja a kártya képességeit akkor arra törekedik hogy meglegyen a minimálisan elérhető legnagyobb FPS amivel még folyamatos lehet a kép, ha meg szart se kér a program akkor pörögjön ki akár több100FPS-el is ahogy tud->tesztprogiknál is jól teljesítsen és a jövőbeni valós játékok alatt is mint pl. az új Unreal). Gondolom ezzel a megoldással kombinálva látják megoldhatónak és hasznosnak az PS-VS egyesítést (ki bírják majd hajtani az egységet vertex számítás alatt is). Dehát ez a módszer most jött ki, akkor talán ráér ezt beledolgozni az egyesített PS-VS cuccosba a következő generációban is, úgy hogy tényleg jól menjen, nem? Serintem most akkor lesz csak baj ha az új ATI kártyák 32 működő pipelinevel jönnek, de a 32 pipelines 7800Ultra csak legenda marad. Tényleg, erről lehet már tudni valamit, megnézték már hogy tényleg 32 pipelinevel gyártották-e a G70-es chipeket csak nehéz olyat találni amiben mind beüzemelhető és ezért (+ várnak az ATI-ra) tették későbbre az ultrát (még lepotyog egy pár chip amiben mindegyik működtethető)? -
#1 Vagyis előbb jól le kell fejniük minket... Gyááááá