14
  • dez
    #14
    Pl.?
  • dez
    #13
    Nincs a gt-ken is letiltva mindketőből (szal vertexből is)? De egyébként úgy tudom, a megfelelő hekkel visszakapcsolt egységek gyakorlatilag mindíg jól működnek, mármint az Nvidia vonal utóbbi generációinál.
  • PyRex
    #12
    "A szakember először a G70 (GeForce 7800) bemutatkozásáról beszélt, és kiemelte a tervezőcsapat eredményeit, amely bravúros megoldások révén a teljesítmény növelésével egy időben csökkenteni tudta a fogyasztást."

    Jéééé, hogy ezt már az ATi eljátszotta párszor? :)
  • janyikzs
    #11
    Szerintem egyszerűbb az oka:

    Ha egy kártyán nem tudtak kellő vertex vagy pixel shadereket (feldolgozó egységeket) beüzemelni, akkor nyilván nem ultra, hanem gt, netán csak sima szám lett a kártya neve.
    Hiába sikerült az összes vertex shader egységet belőni, ha mondjuk a pixel shaderekkel ez nem igazán sikerült. Ezt a kártyát gyengébbnek kellett kidobni a piacra.
    De ha egyesítik ezeket, akkor, ha nem is mindet, de kellőt sikerül beüzemelni, akkor ultra helyett még gt, gtx lehet a kártya. Az előző esetben hiába működik minden vertex, ha a pixel sh-ekből alig valami, az még gt sem lehet.
  • dez
    #10
    A karin nem szabadul fel hely, mert az egész a grafikus chipben van... :)
  • Mice
    #9
    gondolom ha egyesítenek 2 valamit és helyette 1 valami lesz akkor néhány dolgot közösen használnak -->hely szabadul fel. lehet több hely marad a karin. fogam sincs...
  • szivar
    #8
    "Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le."

    Már most is lehet ily módon valósidejű grafikát létrehozni, csak egy kissé lassúak még a kártyák hozzá :). Még a 6600GT is beszaggat ha tizenegypárezer görbével létrehozott testet meg akar vele jeleníteni az ember :(. Szal komplett játékokra még nem igazán alkalmas ez a módszer. Szerintem.
  • dez
    #7
    "pixel és vertex feldolgozó egységeinek teljes egyesítése, amely leegyszerűsítené a gyártási folyamatot, igaz, jócskán megnehezítené a tervezést"

    Megmagyarázná valaki, miért egyszerűsítené ez le a gyártási folyamatot? (Nem lesz kevesebb tranyó, stb.)
  • NEXUS6
    #6
    Szerintem ha rendesen kihasználnák a shadereket akkor igen is lehetne jelentős különbséget érzékelni.

    Én a Doom3-nál érzékelek azért egy elég nagy előrelépést, az origami stilusú 3D grafikához képest.
  • Csaba
    #5
    Hát, olyan nagy áttörés, amiről beszélsz, majd csak akkor lesz megint, ha 100%-osan élethű fotó minőségű lesz a játékok grafikája...
  • Caro
    #4
    Nem nagyon lehet újat kitalálni.
    Legfeljebb azt lehetne, hogy a textúrázásos eljárást raytracesre cserélik...
    Élég bika kártya kéne hozzá...
    Vagy hogy a testeket nem háromszögekkel, hanem görbékkel írják le.
    Azt meg lehetetlen lenne megtervezni.
  • DreamTheater
    #3
    Évek óta csak a szart pofozgatják, semmi komoly átütő fejlődést nem mutatnak fel, mindössze gyorsabbak a kártyák, néhány új effekt. De anno amikor bejöttek a 3DFx kártyák legalább érdemes volt váltani, mert teljesen máshogy nézett ki pl. a Colin McRae első része teljesen máshogy nézett ki a gyorsítóval, mint nélküle. Ilyen és ehhez hasonló áttörésre azóta sem volt példa szvsz.
  • janos666 #2
    Hát én még mindíg több igazságot látok a "-jelekbe tett szövegben. A G70 kapcsán lehet olvasni valamit arról miként optimalizálták újszerűen a shader egységeket (ha kurva sokat kell számolni ami majdnem meghaladja a kártya képességeit akkor arra törekedik hogy meglegyen a minimálisan elérhető legnagyobb FPS amivel még folyamatos lehet a kép, ha meg szart se kér a program akkor pörögjön ki akár több100FPS-el is ahogy tud->tesztprogiknál is jól teljesítsen és a jövőbeni valós játékok alatt is mint pl. az új Unreal). Gondolom ezzel a megoldással kombinálva látják megoldhatónak és hasznosnak az PS-VS egyesítést (ki bírják majd hajtani az egységet vertex számítás alatt is). Dehát ez a módszer most jött ki, akkor talán ráér ezt beledolgozni az egyesített PS-VS cuccosba a következő generációban is, úgy hogy tényleg jól menjen, nem? Serintem most akkor lesz csak baj ha az új ATI kártyák 32 működő pipelinevel jönnek, de a 32 pipelines 7800Ultra csak legenda marad. Tényleg, erről lehet már tudni valamit, megnézték már hogy tényleg 32 pipelinevel gyártották-e a G70-es chipeket csak nehéz olyat találni amiben mind beüzemelhető és ezért (+ várnak az ATI-ra) tették későbbre az ultrát (még lepotyog egy pár chip amiben mindegyik működtethető)?
  • IMYke2.0.0.0
    #1
    Vagyis előbb jól le kell fejniük minket... Gyááááá