5177
\"A repülés: álmunk, szerelmünk, életünk, emlékünk.\"


\"Mindannyiunk




Vitorlázó repüléssel foglalkozó oldalak:


Vitorlázórepülés.hu | Magyar Vitorlázórepülő Szövetség (MVSZ) | Magyar Repülő Szövetség (MRSZ) | Vitorlázórepülés.lap.hu


Hungarian Gliders | Horváth Balázs honlapja | SailPlaneDirectory | AIRLINERS.NET képek: Glider | Gliding Videos | OLC




A Condor-ról is itt társalgunk.




Közlemény!


A Hungarian Team Magyarország scenery-t készít a Condorhoz. A fejlesztést végigkövethetitek a hivatalos fórumon.
  • Papa01 #5177
    Sziasztok!
    A www.condor-club.eu oldalon olvastam ezt a lehetőséget:

    Meghívunk továbbá, hogy magad is vegyél részt a Pilótaranglistánkon, vagy akár újrakezdheted a kiképzést is a különféle koszorúk és diplomák megszerzése érdekében!

    A kiképzést hogyan lehet elkezdeni?
    A válaszokat előre is köszönöm! :)
  • Papa01 #5176
    Utána olvastam a hivatalos fórumon ez egy bug, ami a legutóbbi patch-el jött ki, és a beépített gyakorló repüléseket érinti.
  • Papa01 #5175
    Sziasztok!
    A Condor szimulátorral kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Lehet, hogy én látom rosszul, de nekem az az érzésem, hogy a repülőgép nagyon merül, és nem értem miért. Csináltam videót is:



    A joy beállításokról pedig egy képet:


    A számítógéphez egy X-52-es és és egy Cyborg Evo van csatlakoztatva, mindkettővel ez a helyzet..
    A repülés pedig a kiképzésen belül a fordulók voltak.

    A segítséget előre is köszönöm! :)
  • g0a
    #5174
    sziasztok,

    kb 20 éve vagyok a repülés nagy barátja:)
    idén szeretném elkezdeni a vitorlázórepülő tanfolyamot, jelenleg a klubokat nézegetem, illetve a reptereket.
    azt kellene eldöntenem, hogy dunakeszi vagy farkashegy legyen a választott reptér. későbbiekben movit jöhet még számításba.
    tudom, hogy szubjektív a kérdés, de tudtok abban segíteni, hogy melyik repülőklub lenne a legoptimálisabb?
  • gliderpilot
    #5173
    febr. 5.
    febr. 6.
  • gliderpilot
    #5172
    mit?:D
  • Boconadi
    #5171
    és nem is beszél senki a hullámröpülésről???
  • Baluxx
    #5170
    Szerintem meg minel elobb beszelj veluk, mert minel elobb csatlakozol az elmeleti tanfolyamhoz, annal sanszosabb, hogy tavasszal (marcius vegen) le tudsz vizsgazni. Esetleg aprilis-majus kornyeken, es akkor meg mindig nem vesztettel sokat, es talan meg a "C" is benne van a szezonban, ha szorgosan kijarsz.
  • GPx8
    #5169
    Vedd fel a kapcsolatot a vezető oktatóval, hátha csatlakozhatsz még! (Ha nem tudod a számot, írj privit nekem).
  • zakmcreken
    #5168
    Én is az Opitz klubot néztem, illetve oda invitáltak. Azt tudtam, hogy már megy a tanfolyam, de csak most néztem, hogy már novemberben elindult. Lehet, hogy várnom kell a következőre.
  • GPx8
    #5167
    A "C" vizsga (önálló repülés és legalább 10 perces levegőben maradás termikben) meg van kb. ~200e Ft.-ból (klubtól függően). Ha budapesti vagy pest környéki vagy, akkor keress rá az Opitz vagy a Malév repülőklubokra, ott jó árak vannak! Az elméleti tanfolyamok ősszel kezdődnek általában.
  • zakmcreken
    #5166
    Hello!
    Mindig is érdekelt a repülés, rengeteget repkedtem szimulátorokon, stb. Most véget akarok vetni ennek az állapotnak, le akarom tenni a vitorlázórepülő jogsit. El tudná valaki mondani nagy vonalakban, hogy anyagiak terén ez mivel jár? A jogosítvány kb 280.000.- ha jól tudom, de érdekelnének a későbbi repülés költségei is. Előre is köszönöm.
  • Clidey
    #5165
    A Malév gépek értelemszerűen Malév önálló üzemeltetésben vannak, plusz még egy pár magángép is hozzájuk csapódott az évek folyamán. Ezek mind 100LL-t tankolnak. Aztán van nálunk olyan Zlin is ami MRSZ üzemeltetés, az is 100LL-t tankol, viszont van egynémely lajstromjel, amiben kannásbenzin leleddzik. :) Igaz ezek nem igazán bérbeadók, vagy ha mégis, akkor az aktuális bérlő tudatában van a körülményeknek. ;)
    Hozzászólásod többi részével is teljesen egyetértek. :)))
  • Baluxx
    #5164
    Hat, megy fel minden. Benga is, biztositas is... Na varja, MRSZ uzemben vannak ott a 142-esek, vagy Malev klub? (Ha jol tudom, a Malev klub kulon uzembentarto.) Eloirhat persze az uzembentarto szigorubbat, mint amit az EASA kiad, szive joga, persze kerdes, akkor ki fogja berbevenni a gepet? Igaz, sok helyen az a bevett gyakorlat, hogy kuti benyat nyaron tesznek a gepbe, telen meg AVGAS-t. (Utobbiban kevesebb a viz :D)

    Egyebkent meg en se ertem ezt a 100-as benzin mizeriat, mert a 100-as, meg 130-as benzint azt eredetileg miert is talaltak ki? A haboru elott a nagy magassagban repulo B-17 meg B-24 meg B-29 bombazok batar ketkoszorus csillagmotorja bizony feltoltos volt a teljesitmenynoveles erdekeben, na meg akkora (6-8000 m-es) magassagban bizony a motor hajlamos volt kopogni. De egy 142-es, ami max 1000-1500-on hajtjak, es a toltonyomas mindossze 1,2, annak minek 100-as? :D
  • Clidey
    #5163
    EASA ide vagy oda, tudtommal itthon jelenleg sem tankolható 95-ös nyál a Zlinekbe... Tudod: nálunk semmi sem úgy működik, mint ahogy normális országokban.... :(
    Nálunk olyan 40-46 körül van egy óra 142...elég borsos ár ahhoz képest hogy amikor csináltam a szakszóm, még 21 volt...
  • Clidey
    #5162
    Nekem meg a Gézához, hogy mi a f*szért adta el! :( Olyan jókat repcsiztünk pedig ezzel a bőrmadárral!
  • Baluxx
    #5161
    EASA van szor. Amit ott kiadnak az itt 1 az 1-ben ervenyes. :)

    Egyebkent mily erdekes, a Cessnat az STC szerint itathatod 95-ossel, de eredetileg ugy volt, hogy uzletszeru kejelgesre mar nem jo. A Zlinnel semmi korlat nincs.
    Tenyleg, ott feletek a Nagyfalu kornyeken mibe faj egy ora 142-es? Van 1-2 pesti haverom, el akarom vinni oket rendes repulogeppel is.
  • Baluxx
    #5160
    Hoooo, a PYC Bonybe kerult? Na, asszem lesz 1-2 kerdesem a Gyulahoz :D
  • Clidey
    #5159
    Ezzel csak egy baj van. Hogy ugyan a gyár kiadta az erre vonatkozó bulletint, de a magyar hatóság b.szik erről tudomástvenni (gondolom MOL bácsi nyomására...). Ennek ellenére évek óta(!) látom hogy némely reptereken kannákból locsolják a benzint a 142-esek szárnyába... ;)
    Igazából elég érthetetlen volt számomra eddig is ez a 100LL-dolog...hisz mi volt ráírva a gépek szárnyára még a megboldogult MHSZ-időkben? Min. 78 OKT. Szóval... :)
  • Clidey
    #5158
    Igen, reptechnikailag a 142 nagyságrendekkel kifinomultabb ez tény. Ezért is imádok vele repülni. Meg jó érzés mikor beül mellém egy vérbeli cessnás emberke, és a feje tetejére állítom neki a világot... :DDDDD
  • Clidey
    #5157
    Hát ha most személyesen ismernélek, ezért a 326 és gawron típusért jól elagyabugyálnálak...! :DDDD Így nyílvánulna meg a sárga irígység belőlem! :DDDDD
    Sajna épp ma tudtam meg hogy a nálunk levő PYC-et eladták Bőnybe, a SAG-ot meg csak a gazdája repülheti, így az is almás. :( Marad a jó kis FBG vagy FBA...azért azok se rosszak! ;)
  • Baluxx
    #5156
    Ja es azt se felejtsuk el, hogy a Moravan engedelyezte, hogy AVGAS helyett 95-ossel is itathatjuk a teljes Z-40-es szeriat.

    http://www.zlinaircraft.eu/cz/novinka/49-nove-na-benzin.html

    Ami egy 142-es eseteben azt jelenti, hogy helybol lehet egy 10 rugot lefaragni az oradijbol.
  • Baluxx
    #5155
    Befogod! Mint ha te nem azt muvelted volna :D

    Azert azt se felejtsd, hogy nehany evig a Cmelak utan az Ancsa volt az elso tipus, nem reteklada... :/
    Penzugyi racionalitas van keremszepen. Bar megjegyeznem a Nyiregyi alapkepzesnek a Zlin volt a jo oldala, mivel azzal lehetett utni-vagni a novendeket. Mert az alapveto reptechnikai hianyossagok egy ilyen tipuson jobban kijonnek, mint egy nyekedlin.
    Nem baj, majd legfeljebb tobb olyan lesz Nyiregyen, aki profin tud egyedul leszallni LHHO-n. :D
  • Soaringpilot
    #5154
    Egyetértek,én is a keleti technika megszállotja vagyok:) Nyíregyen "önszorgalomból" megrepültem a 142-es mellé a 326-ost is (ami sajnos már nincs benne a kötelező tantervben, de válaszható típus), itthon pedig amint lehetőségem volt rá (tavaly nyáron) beleültem a Gawronba és megcsináltam a típust arra is:) De addig nem érzem magam igazi pilótának amíg nem lesz Cmelak és An-2 típusom...:D
  • Clidey
    #5153
    Én alapból elfogult vagyok a cseh reptechnika iránt kölyökkorom óta, így meg sem fordult a fejeben hogy anno valamiféle Cessna-nyekedlin képződjek ki. Később persze a 4 ülés miatt megcsináltam a 172-est is, de idén már remélem nem lesz rá szükség, lesz helyette 43-asom. :)
    Persze kényesebb is a cseh technika mint a jenki, de annál többet ad repélményből, reptechnikából - szerintem. Szóval Zlin4ever! :)))
  • Soaringpilot
    #5152
    Így jár az aki reputáni után egyből direct kocsma...

    Én is életem eddigi legszebb pillanatait köszönhetem a Z-142-esnek. Kár lenne értük :((((
    Az pedig már igencsak elkeserítő, hogy a 43 éves múltú nyíregyi pilótaképzésben átállnak a Cessnára az alapképzésben:(( 68' óta szinte folyamatosan Zlinel megy az alapképzés (Tréner, 42 majd 142), néhány évig pedig Cmelak volt az első típus. Úgy néz ki, át akarnak állni pilótaképzésről repülőgépvezető képzésre:))))
    Egyébként megnézném annak a növendéknek az első reakcióit, aki 45 óra Cessna után beleül a 142-esbe:) Pláne, ha ezután is bekerülnek majd olyan "tehetségek", mint amilyenek a mi évfolyamunkban voltak...
  • Baluxx
    #5151
    Hat... a gepek olyan 7-8 eve mar eladoak. Marmint a Zlinek. Meg egy rakat Ancsa is. Valami kompletten, valami alkatresznek. Kar azert ertuk. En sokkal kevesebbnek ereznem magam, ha valami retekladaval tanultam volna a motorosrepulest... A 2010-es volt eletem (eddig) legjobb nyara. Ugyan vitorlaval nem haladtam [email protected] se, de junius 17-tol szeptember 16-ig csak Zlineztem egesz nap az allambacsi penzen. :)
    Na jo, kiveve az esos napokon, meg volt 1 het, amikor KO voltam a hideg Sopronitol. (Megfaztam b+! :( )
  • Clidey
    #5150
    Hát...szomorú vagyok... :( Azért egy Zlin az mégiscsak Zlin...egy műszer! Eladni nem könnyű manapság egy repülőt sem...néha évekbe is beletelik...
  • Baluxx
    #5149
    Hja, az a terv, hogy csak ketto marad (SFO, SGN), + 2 152-essel menne az alapkepzes, szoval a 142-es mar csak, mint tipusrepules maradna. Amugy elado a SKU is (PA-28-140), az pont hogy 4 000 €-val olcsobb :D.

    Racionalitas van keremszepen. A 142-es egy viszonylag draga repulogep. Bar kerdes, ki veszi meg.
  • Clidey
    #5148
    Most nézem hogy Nyíretyón három 142-est (SFK, SFZ, SFY) is áruba bocsátottak... Nagyon szomorú...
  • DETEKTIV5555
    #5147
    nem feltelepítettem többször is...hát feladom:(
  • Mark007
    #5146
    ezt sehogy. A patch a gondja, hiányzik pár file.
    Hogyhogy nem találja? feltelepítetted rendesen?(nem átmásolás a cd-ről a gépre)
  • DETEKTIV5555
    #5145
    B.U.É.K mindenkinek! :)
    hát az a baj, hogy all in one patchet amikor telepíteni akarom nem találja a condor.exe-t :( így nem is rakja fel...így viszont msot működik csak egyrészt a menüből kilép 10mpe belül másrészt ha elinditom a játékot akkor megy de rövid időn belül kék kép és ujraindul a gép:( ezt hogy lehet orvosolni?! :(
  • Mark007
    #5144
    nem jól patchelted..1.1.4-re ne rakd az 1.1.2-őt.
    Van egy all in one patch ami bármelyik verzióról 1.1.3-ra patcheli
  • DETEKTIV5555
    #5143
    eredeti persze:)
    leszedtem igen felraktam az 1.2 es aztán az 1.3 as patchet és működik!!:)
    viszont amikor a menüben vagyok kb 10mp múlva kilép, de ha gyors vagyok akkor betudok lépni a játékba és megy! :) viszont rövid időn belül 1mpre kék a képernyő és ujraindul a gép :( itt mi lehet a gondd:S basszus ezt a sok bajt :(
  • Mark007
    #5142
    Eredeti a condor?
    A hivatalos oldalról szedd le az All in one patchet.
  • DETEKTIV5555
    #5141
    Köszönöm szépen ismét a válaszokat! :) nem vagyok egy nagy mester de pontosabban melyik patchet kéne leszednem? mert elvileg próbáltam már azt is és aztírja, hogy a Condor.exe elavult vagy mia baja és, hogy nem találja :(
  • Brian89
    #5140
    Ejj most látom csak, milyen élet lett itt megint :)

    BUÉK Mindenkinek!

    Laci
  • Mark007
    #5139
    Igen, AZ a baj pontosabban.. patcheld fel, és vígan menni fog valószinűleg :)
  • Papa01 #5138
    Nekem 1.1.3-as verzió van fent a Condor-ból. Nem ez a legújabb?