25
  • Akuma
    #25
    itt is építhetne egy gyárat nálunk... "európa szívében"
  • Kis-Bob
    #24
    Nem vagy tisztában a "fejlődő államok" fogalmával...
  • Kis-Bob
    #23
    Abban igazad van, h szar a rendszer, viszont Magyar Bálint nem azt akarja, amit te leírtál. Csökkenteni akarja a minőségtelen diplomások számát, ami odáig jó is, hogy normálisabban választja meg a fejkvóták számát. Ott sz.rta el, hogy úgy gondolta, h ha kevesebb a diák, akkor ahhoz kevesebb tanár is elég. Ami így is van... az általános iskolában. De a felsőoktatás ennél jóval specifikusabb. Egy egyetemen, egy speciális tárgyhoz általában csak egy ember ért minőségileg. De ezt M.B. nem így gondolta, ezért létszámleépítés következett az oktatóknál. Ezért van az, hogy számos egyetemista jövőre nem fog bizonyos tárgyakat rendesen megtanulni, ergo minőségileg romlik a diplomája. És ezt a médián keresztül kiszagolják a cégek :D
  • echo
    #22
    Szerintem te nem érted: egy diploma nem azt kell, hogy jelentse, hogy zseni vagy és a területet tudományos szinten ismered. Jelentheti azt is, de nem feltétlenül, mert szükség van egy csomó magasan képzett, de nem "mester" szintű emberre. Ezért lesz jó a bolognai rendszer(amennyire én látom): felvesznek egy csomó embert, kevesebb főtémakörben, aztán elválik, hogy kinek mihez van kedve és mire alkalmas. Fog adni arra lehetőséget, hogy egyrészt szakirányt válts vagy, hogy három évnél kiszálj és elhelyezkedj a piacon(ez lesz a BA fokozat), vagy mehetsz tovább ha nagyon jó vagy és behatóan érdekel a teület(ez lesz az MA). Így sok diploma lesz, de különböző értéküek (meg persze az sem mindegy hogy oxfordban szerzed a diplomát vagy a gábor dénesen, de ez is ismert faktor). Szerintem ez jobb, mert az hogy leszögezed, hogy alacsony az értelmi szint ezért nem kell képezni a népet, nem hiszem hogy előre visz...
  • Caro
    #21
    Ha én a magyartanáromnak beseggelt szöveget mondtam volna, asszem páros lábbal rúgott volna ki...
    Értsd meg, a társadalom értelmi színvonala már nem teszi lehetővé, hogy ennyi diplomás legyen, úgy, hogy a diploma értéke megmaradjon.
  • pemga
    #20
    Akik kérdezték, azoknak: az AMD japánba helyezett ki pár fejlesztő részleget, ez tehát gyár :). Egyébként meg igen, a Hi-Tech cuccok is Kínában készülnek, a sok taiwan-i cég (Asus, Abit, Acorp), de a Samsung (SKorea) is mind Kínában gyártat. Kínaiak is nyomják a fejlesztést keményen, de egyelőre még vagy k+f stádiumban vannak, vagy csak belpiacra (pl. mobiltelók).

    echo: középiskolában angolul? Nem késő már egy kicsit akkor? Akkor már rég a második-sokadik nyelvnél kéne tartani... Minél később kezdi az ember, annál rosszabb...
  • blackeagle
    #19
    Az eredeti témához hozzászólva marhára nem érdekel hol csinálják ,csak jó legyen és olcsó.
  • echo
    #18
    Komolyan azt gondoljátok, hogy az vinne előre ha kevesebb diplomás lenne? A baj szerintem nem ez, kell nagy mennyiségű diplomás, csak nagyon lassan alkalmoazkodnak az egyetemek a nagyobb halgatói létszámhoz, ahoz, hogy már nem ugyan az van mint húsz évvel ezelőtt. Az egyetem ellenálnak a változtatásokkal szemben, védik a pozicióikat állásaikat. MOst is megy a tiltakozás hogy végre gazdasági szakemberek vegyék kézbe a gazdálkodásukat... Egyébként a fejvadász cégeknél, meg a vállalatok HR-esei meg most is elég jól ismerik mennyit ér egy egy intézmény diplomája.. Ha végre átállunk a bolognai redszere kicsit rendeződni fog a dolog, sokkal jobban meg fog felelni a piacnak a nagyobb mennyiségű nagyobb BA és kissebb mennyiségű MA diploma.
    Ja és még valami éretségi+közép iskolai képzésről: szerintem jobb lesz ez a mostani szemlélet, ha túl éli a bevezetés nehézségeit. Egyszerűen nem az a fontos, hogy ezen a szinten beleverjenek a gyerekbe hihetetlen mennyiségű adatot, mert ezzel csak kiölik az érdeklődést. Pl magyar: hiába seggeltetik be a teljes magyar és világ irodalmat, ha e mellett azt a minimumot képtelenek elérni, hogy megszeresse az olvasást és legyen néhány kedvenc szerzője és könyve. Valamint az ami jóval fontosabb lenne, hogy tanuljon meg a középiskolás évek alatt jól angolul, csak az iskolák minimális részében valósul meg...
  • [HUN]PAStheLoD
    #17
    az idei emelt elment volna tavalyi alap érettséginek, simán. Nem volt benne semmi extra? Differenciálszámítás-integrálás? Uggggyannmá' ...
  • [HUN]PAStheLoD
    #16
    okolhatod magadat, de igazából nem a te hibád, ha csak nem vagy cégvezető, vagy nem dolgozol a felsőoktatásban.. ill. nem vagy magyar bálint..
  • melondinnye
    #15
    DÉL KÓREA, TAJVAN, MALAJZIA, KÍNA
    Ezek mióta 'fejlődő' országok? Fejlődő pl. India, de Dél-Korea? ehh...
  • entreri
    #14
    jogász képzés nagyon nehéz. Hatalmas a lemorzsolódás. Azok akiknek jogász diplomájuk van 99%-ban megérdemlik. Nővérem most végez, láttam mennyit tanul, és mesélt dolgokat.

    A műszaki oldal: Rengeteg felsőoktatási intézményben nincsenek tisztában az ipar elvárásaival, követelményeivel. Hiába lesz diplomája valakinek, ha nem ért semmihez.
  • TommyGun
    #13
    Azé ezt a fejlődő országab nem raknak HIGH teCH gyártást ezt mellőzzük már :DDDD
    DÉL KÓREA, TAJVAN, MALAJZIA, KÍNA és még lehetne sorolni akik a számtech márkák 90%-át adják a világnak.....és ott is gyártatnak...nem kell senkinek bemutatnom gondolom ezeket az országokat ugye ? Computex-et se Berlinben tartják vagy LA-ben...
  • moran
    #12
    Csak a műszaki felsőoktatáshoz kapcsolódóan jegyzem meg, hogy bár az egyetemekre és főiskolákra felvett hallgatók száma tényleg jelentősen nőtt, a diplomát szerzőké sokkal kevésbé. Vagyis több a belépő, de sokkal nagyobb a lemorzsolódás.
    Persze a jogász- és gazdászképzésről nem biztos, hogy ez áll, de ezekről keveset tudok.
  • Caro
    #11
    Nem akarok politizálni, de ez a Magyar Bálint féle kétszintű érettségi egy kalap *****.
    Nézd meg! Amit idén beraktak "emelt szintű" feladatokba, korábban majdhogynem még a sima érettségibe se merték volna berakni.
    Még a tanárok szerint is szégyen, hogy milyen egyszerű volt. Meg a statisztikák is azt mutatják...
  • Praetor
    #10
    Ezen ne csodálkozz.
    Magyar Bálint célja, hogy diplomagyár legyen Magyarországból. Korábban érték volt a nemzetközi porondon a magyar diploma. Most majd a fordítottja lesz.
  • Kis-Bob
    #9
    Egyébként az nem új dolog, hogy a csúcstechnikát és az innovációt nem a fejlődő országokba telepítik. Ezekhez igazi szaktudás kell, ami hosszútávon többet ér, mint az olcsó munkaerő.
  • Kis-Bob
    #8
    sajnos az a baj, hogy sok a színvonaltalan felsőoktatási intézmény. Szinte minden kis p.csa városnakvan egy lepukkant főiskolája, ahol kilószámra szórják a diplomákat. Ezáltal jelentősen elértéktelenítik a komoly felsőoktatási intézményekben szerezhető diplomákat. Pl melyik munkahelyen tudnak különbséget tenni geográfus és geográfus között??? Tehát az is baj, hogy a munkáltatók nincsenek kellőképpen felvilágosulva az oktatás jelenlegi állásáról. Hogy kit kell okolni??? Magunkat, hogy hagytuk idáig elfajulni a dolgokat.
  • irkab1rka
    #7
    na ők sem ide jöttek. Innen látszik, hogy nem minden az olcsó munkaerő. Jó lenne, ha felébrednének itt is az oktatásban, és nem kilóra mérnék a diplomát.
  • szombi
    #6
    A dolgozók összetétele szerintem nem vitás. Ugyanolyan lesz, mint a zalaegerszegi Flextronics-nál:
    50 vagyonőr, 30 jól(de nem eléggé) képzett mérnök, 110 sorvezető, és a többi a soron fog kapkodni...
  • Pharaoh
    #5
    Miért nem tudom szerkeszteni a hozzászólásomat?
  • Pharaoh
    #4
    Vannak mérnököm is, de szerintem a futószalagnál betanított emebrek vannak, igaz nekik inkább már csak csomagolni kell, a többi autómatikus. De ez nem biztos.
  • echo
    #3
    Hülye kérdés: vajh milyen végzetségű melósok nyomják egy ilyen chip-építő gyárban? Mérnök félék, vagy valami spec szakmunkások vagy mi?
  • Keldor
    #2
    AMD powa
  • Csudri #1
    Go go go!