198
-
#198 Jó lenne, ha lehetne értelmes dologra is használni :) -
Zsoldos #197 "az ezekre rögzíthető HD-videók felbontása elérheti akár az 1080 képpontot is"
az kb 33*33 -as felbontas :) -
#196 Lapozz a főoldalra és olvasd el a banner alatti HATALMAS betűs szöveget, meg a cikk dátumát!!!!;)))
Amúgy boldog újévet neked is meg az egész SG stábnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BBUUUÉÉKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
archkoven #195 Ennyi elvakult, tudálékos kisiskolást ritkán lehet látni egy topikban:))))
Mindjárt újév, itt tépik a szájukat ahelyett, hogy jól bebasznának. Persze akkor kikapnának anyutól és aputól. Megértem. -
#193 Én már marhára elvesztem a GPU-k világában. Igazából csak egy valós hardver valós tesztjét tudom elfogadni, azt amit látok. De néha még az FPS értékek sem reálisak!
Hiába ezek a realtime-effekt demok is csak a programozók tudását dícsérik és csak kevésbé a hardver igazi erjét, hiába látványos nem tudhatod hogy mi az amit látsz.
Ráadásul mind az ATI mind az NVIDIA bele szokott némi extrát is rakni a prockóiba, ami túl muztat a szabványokon. Ha egy program ezt kihasználja szebb lesz ugyan de rögtön elveszti azt, hogy ezzel a programmal különböző hardvereket hasonlítsunk össze.
Szal nehéz ügy. -
dez #192 (Még jó, hogy nem ugyanaz a szó, csak másképp ejtve. :D) -
Vers #191 a Gpu a XENOS, a cpu meg a xenon :D -
dez #190 Hm, úgy tűnik, keverik a neten, hogy R500 vagy R520, de tényleg úgy lehet, hogy az R520 lesz a PC-s változat.
Viszont úgy tudom, hogy a Xenon az a 3 magos PPC CPU neve, nem a GPU-é. -
Inquisitor #189 "Az utóbb beidézett cikk köv. oldalán azt írják, 1db X360 működött, azon a Ruby demó R520-as változata futott."
Ez érdekes, mert ugye az X360-ban ATI R500? Xenon van, és az "picit" sokkal izmosabb.
HardOCP: Az XBOX 360 GPU-ja -
#188 Itt tényleg az a gáz, hogy mikor lesz kész, futószalagos HW. A Sony eltolta a gépet 2006-ra (ami a játékok miatt jobb, mert több idő van rá), de hogy a Microsoft hogy fog működő hw-t kiadni karácsonyra... Be sincs jelentve a sorozatgyártás sem még, a játékokat azért nem lehet 1:1ben futtatni rajta (gondolom), ahoz is kell némi munka a fejlesztőktől, sőt, még béta teszt játék sincs az X2-re... -
Inquisitor #187 Hát mint hozzánemértő, a G70-ről kiszivárgott" leírás alapján inkább a szokásos 150-160% várható, majd a húzott verzió (Ultra?) esetén közelít a 200%-hoz. Eddig mindig 2-300%-ot ígértek minden generációváltásnál, és sose jött be :) -
dez #186 Az utóbb beidézett cikk köv. oldalán azt írják, 1db X360 működött, azon a Ruby demó R520-as változata futott.
A Sony - úgy tűnik - nem tudott felmutatni működő G70-est, de azt nyilatkozták, hogy 2+ hónapja már a kezükben van (bár nem biztos, hogy teljesen kész verzió).
Az "1000/2000 Gflops-os GPU" szöveget most hagyjuk, de azt el tudom hinni, hogy ezek 2x gyorsabbak, mint a jelenlegiek (ha megfelelő CPU-power is rendelkezésre áll a kiszolgálásra+egyébre). Plusz ezeket azért gyakorlottabb emberek készítették, mint azt a GS-t.
Csak egyet nem értek: ha a G70 (RSX) 2x gyorsabb, mint a 6800U, és az R520-nál is 2x gyorsabb, akkor az R520 semmit sem gyorsult a mai R420-hoz képest? Hogy van ez? :P -
#185 Jó nagy paperware shó volt az idei E3 az bizti. Bemutatták mindegyik konzolt, illetve a dobozát;))))
Az egész szerintem csak egy dologra volt jó: az év hátralevő részére agyonütötték a konzol piacot, mert mindenki csak ezekről a szupi gámákról fog álmodozni. Szerintem legalább 10-20%-os forgalom visszaesést jelent ez a hisztéria.
Másrészt amikor pár hónapja először bejelentették az NVidia Sony kooperésönt, bennem már akkor felmerült a kérdés, hogy hol tarthatnak tulajdonképpen?
Most csak megerősödött a véleményem hogy akkor még szinte sehol nem voltak, működő újgenerációs GPU-t egyik cég sem tud azóta sem felmutatni.
Ez azért gáz.
Valójában semmit nem tudunk, mert bármelyik hardverben lehetnek olyan megkötések, mint pl a PS2 GS-ében: szűk sávszélesség, bizonyos fícsörök hiánya, loopback hiánya, stb. Ezek miatt aztán ebben az esetben töredéke a végső teljesítmény a papíron megadott csúcsértékhez képest, mondjuk textúrázott poligón/sec-ben kifejezve!!! -
Inquisitor #184 Igaz, de ha jól tudom nincs eldöntve (konkurencia "sikerétől" függ), hogy hány cell is lesz benne, meg az órajel is ezen múlik. -
dez #183 (Mármint a mostani 1:8-as változat. Később ezt fel fogják tornázni 1-2Tflops-ig/chip.) -
Inquisitor #182 X850 volt benne, mert a kiadott DevKit-ben még csak az volt, de ha jól tudom az ATI bőszen mutogatja 3 játékkal az R520-ast zárt ajtók mögött, tehát elvi akadálya nem lenne. -
dez #181 Teljesen kész PS3 még nincs, de már Cell-en futottak a cuccok, 2 6800U-val. (Már ami real-time volt.) -
dez #180 Hm. És milyen grafkártya volt benne? Összedobtak egy Mac-es R520 kártyát? (Ami lényegében egy sima AGP8x-os kártya Mac-es BIOS-sal.) Bár a cikk azt írja, nem volt olyan szép, mint kellett volna, így valószínű egy 6800U-n vagy X8x0-on futottak.
De a köv. oldalon azt írják, 1db X360 működött, azon a Ruby demó R520-as változata futott. -
dez #179 Hát, attól függ. Mindenki úgysem vesz PS3-at, és ezeket az embereket is meg lehet célozni valahogy. -
dez #178 Mac-ben sem lenne olyan rossz, bár azok nem olcsó holmik. De én jobban örülnék, ha az IBM dobna össze egy PC2-t... :) -
dez #177 Ezzel azért vigyázni kell, mert ebbe - gondolom, nem olvastam a cikket - bizonyára beleszámolták a GPU teljesítményét is, azaz a 2Gflops-ból indultak ki, vagy nem? A 200-400 Gflops-ból kellene kiindulni, mert a Cell ennyit tud. Persze ez is úgy ott hagyja a PC-t, hogy ihaj... :) -
Inquisitor #176 Roppant érdekes leleplezés, pláne mert az MS sehol se állította, hogy van kész X360-as prototípúsa, sőt ismerni lehetett a DevKit felépítését is, amin a demók mentek. Tekintve, hogy PS3-ból sincs gép kint ez nem annyira gáz ... bár tényleg bele kell húzniuk ha novemberben ki akarják adni :) -
#175 épet = gépet -
#174 http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2420&p=5
Az E3-mon az X365 EGY ÜRES DOBOZ VOLT! A játszható cuccok egy Mac DUAL G5-ön futottak! Ezek akarnak 4 hónap múlva épet kiadni? Abban egy Mac lesz, mint ahogy az X1-ben egy PC volt? :)))))))
LOLLLLERRRRRRRR -
lowdog #173 oké, nyertél :) erre nem gondoltam (és valószínű az altivec miatt sem lenne jó ötlet a G5 után Cell-re építeni) -
REAL_CIÁN #172 Mivel a Sony is benne van a Cell-ben (még jóhogy), bolondok lesznek konkurenciát állítani maguknak. Servergépekbe meg renderfarmokba elképzelhető a Cell, de asztali PC-kbe egyhamar nem hinném. -
#171 Naggyából én is ezt mondom, biztos, hogy nem fogják a munkahelyekről kiszorítani a PC-t a konzolok. De ha egy olcsó TECSÓ pécénél jobban megfelel otthonra akkor meg lesz rá az esély, hogy abban a szegmensbe betörjön, ennyi.
Lehet csúcsszuper pécét építeni, de akinek csak egy konzol/occsó pécére van pénze az nem fog!
"Pl. nem lehet Civilization-t vagy Age of Empire-t játszani konzólon (tehát ezért kell a PC)"
;)))))
Civ2-t, Red Alertet, C&C-t, warzone-t stb még PS1-en nyomattam.
Az Age of Empires-t meg PS2-ön!!!!!!
Van ott is stratégia, mint pécén csak nem annyi, sajnos. Repszim viszont egyáltalán nincs (csak gagyi lődözős);(((((. -
lowdog #170 az rendben van, még akkor is ha hozzávesszük azt hogy "lenne" mivel PS3 még nincs.
de mi van akkor hogyha egy Cell-t raksz egy pc-be, ami mivel IBM es Power proc, hamar belekerülhet (egy akármilyen Mac-be, az is "asztali pc")...
és már csak mellé kell rakni egy hasonló teljesítményű ati vagy nvidia chipet és máris ugyanott vagy mint a PS3 (legalábbis ha "csak" flop-okkal dobálózunk) -
REAL_CIÁN #169 Index -
REAL_CIÁN #168 Arról, hogy az aszatali pc-k hamar utolérik majd a nextgen konzolokat, nem akarok vitázni, mert látszik, hogy igencsak elfogult vagy, inkább idézek az Idex tech rovatából:
"A szuperszámítógépek Top-500-as listája alapján a PS3 minden idők századik leggyorsabb számítógépe lenne, versenyben az 1200 darab 2,8 gigahertzes Xeon-processzorral megerősített BladeCenterrel"
No comment.
-
dez #167 Ja, ehhez egy megjegyzés: a PC-Engine nevű tag tök hülyeségeket beszélt. Attól, hogy egy sima P4 10Gflops-os (valójában csak 7 - ennyi is csak körülményesen), még nem lesz egy dual-magos HT-s 40. :P De még 20 sem. Meg nem számolta bele a kimeneti sávszélt sem (ami nem csak a lekicsinítéshez kell, hanem ki kell írni a dekódolt képet - mondjuk ha már hasonlítgatni akar, akkor a lekicsinyítést is bele kell számolni). :P -
dez #166 "(8x 68öö Ulra SLI, 4 core CPU, 4 GB RAM stb.)"
Ez egyszerűen értelmetlen. Még a 4-core proci sem tudja kiszolgálni GPU-kat, és akkor még nem beszéltünk az egyéb feladatokról. (A fizikát leszímítva, bár erősen megkérdőjelezik sokan, és persze joggal, hogy egy olcsó PPU mennyi fizikára elég.) És 2 év múlva sem lesz túl olcsó egy ilyen konfig, és időközben is költöttél már rá legalább annyit.
Újfent említetted, hogy a konzol nem fejleszthető. És erre már korábban is megvolt az ellenérv: már azzal is egyre jobb játékok jelennek meg, hogy egyre jobban ki tudják használni a gépet (bár itt ez állítólag nem lesz nehéz, és valóban úgy tűnik). És ráadásul is még törekednek is a minnél jobb kihasználásra...
Egyébként mi a biztosíték, hogy a Sony nem dob piacra mondjuk 2 év múlva egy újabb PS-t? (Nem feltétlenül teljes generációváltásként, csak egyszerűen azoknak, akik még egy fokkal jobb játékokat akarnak.)
"multiprocis XEON szuperszerverekig terjeszkedik"
Ami még mindíg relatíve kevés matematikai számítási teljesítmény. Nem beszélve arról, hogy horribilis összegekbe kerül. Ugye nem azt akartad mondani, hogy pakoljunk otthon tele egy kisebb szekrénnyi gépet Xeonokkal?
Az Intelnek és az AMD-nek egyszerűen nincs a Cell-hez fogható terméke, és kérdés, mikor lesz, ha egyátalán lesz. (És alaplapi chipsetből is jóval ütősebbet kellene csinálnia.) Már egy ideje kezdi éppen a PC visszafogni a fejlődést (CPU téren, és ez most már a GPU-t is kezdi visszafogni), kell egy kis vérfrissítés...
Persze nyilván nem fog kiveszni a PC holnapután, de aki ezekkel az új játékokkal (és amik még jönnek) akar játszani, évekig nem lesz más lehetősége. És olyanok is lesznek, akik munkára is szívesen használnák ezt az teljesítményt (itt elsősorban a Cell-re gondolok), de nem tízmilliókért, mint amennyibe x86-ból kerülne.
Én azt hiszem, hogy pl. pár render-grafikai stúdióban találkozni fogunk majd Cell-alapú munkaállomással (a korábbi CGI gépek hűlt helyén). Lehet az akár 3PPE:16SPE-s Cell is, akár több is belőle egy gépben, milkó alatt. Ez egyátalán nem lenne olyan rossz dolog... És az sem, ha ez lassan kezdene elérhetővé válni PC-ként is.
Talán éppen a Blue Gene sorozatban fognak kijönni ilyen gépek... (Ha nem csak véletlenül szerepel ez a logódban, és közben nem Intel-részvényes vagy... :P) -
BlackRose #165 Ha figyelembe veszed a gép tulajdonságait (8x 68öö Ulra SLI, 4 core CPU, 4 GB RAM stb.) akkor teljesen világos, hogy nem a TESCO gazdaságosra gondoltam. A lényeget viszont megtaláltad, a PC éppen azért hatalmas, mert a szuperolcsó félszemét TESCO meg xyz gazdaságostól a multiprocis XEON szuperszerverekig terjeszkedik, mindenki találhat magának megfelelőt, a zsebének mélységének és akaratának fügvényében, és ezt megfelelő nem éppen szűk korlátok között akár idővel bővítheti is... na most egy konzólnál amit megvettél az marad, nem cserélhetsz benne procit, nem tümheted meg memóriával stb. Persze nem is ez a cél, egy konzól játszani való, persze itt-ott helyetesítheti a PC-t is de korlátozottan és nem nagy kényelemmel. Ennek oka egyrészt a hardware másrészt pedig maga az ipar aki sohasem fogja maga allatt vágni a fát, tehát ahelyett, hogy kidobd a PC-t és felváltsd egy konzóllal inkább veszel mellé egy konzólt (bár így van ez az USA. Japán és EU-ban (gazdagabb részében)), és ez a piac 90%. Pl. nem lehet Civilization-t vagy Age of Empire-t játszani konzólon (tehát ezért kell a PC), akkor sok játék a konzólon élvezhetőbb (ezért veszel konzólt), és mivel sokszor valami játék tetszik mindkét konzólon, tehát veszel egy PS-t és egy XBOX-ot is (sokan ezt csinálják), és akkor már nem 1 konzól az úr a nappaliban, hanem PC+PS+XBOX... ez is a célja az iparnak, hogy minnél több gépet vegyél, ehhez add még a mobilt, meg a PDA-t, meg persze egy Media Centert... és persze a Notebook is jól jön... USA, Japán, EU ez már sok embernél így van. A PC megmarad, nem kell félteni. -
dez #164 A #24-esre azt válaszolnám, hogy mi köze a kettőnek egymáshoz? Ha jól vettem ki, ezek a prezentációk nem a meglévő devkiten készültek, vagy legalábbis ugye nem real-time-ban, hanem a gép specifikációihoz igazodó, de off-line renderelés volt. (De nem szeretnék most egy másik fórumban beszállni egy vitába, így is túl sok időt töltöttem ezzel a témával, mert nagyon érdekel, de most már újra a melóra kell koncentrálnom.) -
Inquisitor #163 Engem Masell kommentjei elgondolkodtattak azért. -
dez #162 Hát, végigolvastam, de nem igazán tudom, mit lehet még hozzátenni, vagy érdemes-e. Úgy tűnik, minden általános érv elhangzott már legalább egyszer. Aztán mindenki a saját izlésének, iq-jának megfelelően választ közülük. Közös nevező nem várható. :) -
Inquisitor #161 Kéne külön topic az E3-as konzolbemutatókról, mert van már vagy 4-4 db Ps3 és XBOX topic, egy halom közös, meg néhány PC vs X360 vs PS2-3 flame topic, és gőzöm sincs hova érdemes írni. Egyikben fél perc alatt eltűnik amit beírunk, másikban a kutya se válaszol ...
Dez, Version nézetek már be ide:
Eredetileg PS3 interjú hozzászólása, utobb flame ...
Itt elég erősen vitatják mindkét konzol eddig bemutatott képességeit, sőt még azt is kérdésesnek tekintik páran mennyire végleges a két konzol! Mivel erőteljesen sok jele mutatkozik, hogy semennyire ... -
dez #160 (És persze piaci befolyás, stb.) -
dez #159 Milliárdos üzlet... -
#158 www.gametrailers.com, bal oldalt PS3, majd oldal alján a motoros videó. Kicsit leesett az állam.