32
Lesz-e?
  • Borg
    #32
    1. Az egész egy baromság, mert a MAK semmilyen pert nem nyert meg a MOL ellen.
    2. A benzin magas áráért nem a MOL felelős, csak annak a pár beszűkölt látókörű fikázónak a szemében. Észre kellene venni, hogy a mol benzinára 110Ft bruttó / liter, és 150FT AZ ADÓ RAJTA. Szal a kedves kezdeményező rossz helyen kopogtat a "sztrájkjával". A sok birka meg persze egyből követi, mert ugye ami emailben jön felhívás az szentírás...
    3. Még ha 2-án nem is tankol senki, akkor majd takolnak előttenap, meg utánanap. Semmit nem fog befolyásolni a dolog.

    És végül
    4. Van már benzináras topik.
  • Dichter
    #31
    Mi az a sokkal drasztikusabb eszköz?
  • petee
    #30
    Igen,ez igaz! A felhívással egyetértek,de sokkal drasztikusabb eszközökhöz kéne fordulni,de mihez,azt én se tudom.Az a helyzet,hogy az olajlobbi a legerősebb hatalom az országban,őket nehéz aztán megfenyíteni,sőt mondanám az egész világban ugyanez a helyzet. Ha kell, én se tankolok 2-án,de félek,hogy mi kis halak vagyunk ebbe a vízbe...
  • Dichter
    #29
    Viszont ha megemelik, márpedig megemelik, akkor a BKV busz ugyanannyit eszik, de ugye többe fog kerülni. És kik fizetik ezt meg? Jaaa, az utasok. A pékek kiszállítják az árut. Vagyis náluk ugyanez a helyzet. Ott a boltok fizetik meg a pluszt, akik aztán behajtják a vevőkön.
  • Tufa
    #28
    baze a taxisoknak a legszarabb szinte.
  • Fefe
    #27
    Pedig előbb-utóbb kénytelenek lesznek és nem csak ők szinte mindenki
  • franco
    #26
    jah és bkv,fuvarozó,taxis tutira tankolni fog szal alig érzik meg
  • franco
    #25
    a pékek nemrég panaszkodtak, de nem emelnek
  • Tufa
    #24
    60% az adó, számold ki ugy mennyi az ára
  • Fefe
    #23
    Különben mennyi 1L benyába az adó? 160Ft.? NA ez a nem semmi
  • Dichter
    #22
    És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mik emelkednek a benzinnel.

    1.: BKV jegy
    2.: élelmiszerek

  • franco
    #21
    1-es kommenthez annyit hogy fasza hogy a molt perelik. kényszerhelyzetben van. az állam/bíróság/ meg kihirdeti h a mol a szarrágó...
  • Dichter
    #20
    De az a baj, hogy kényszerűségből nem tankolnak, nem más okokból (környezetvédelem, etc..)
  • Dichter
    #19
    Nálunk is így ment. Most kiraktak a nagyobb kátyúkhoz egy oszlopot, rajta egy kikerülési irányt mutató táblával. Már ahová kirakták
  • Cvd
    #18
    Ez a sztrájk ebben a formában gyakorlatilag sz*rt se ér. Nagyon jó hogy nem tankol senki 2-án, de akkor majd tankol 1-én vagy 3-án. A MOL ugyanott van. Ha valamit el is akarnak érni a felszólítással (aminek a céljával egyébként maximálisan egyet értek), akkor arra kellett volna felhívni az embereket hogy egy ideig minnél kevesebb üzemanyagot használjanak, de ezt megteszik maguktól is egyre többen ilyen árak mellett.:(
  • franco
    #17
    újpesten a központ környékén vannak olyan javítások hogy ugyanúgy kerülöm, mivel most x mély gödör helyett egy x magas domb van...
  • Fefe
    #16
    Nálunk (Csepelen) úgy folyik a kátyú javítás,hogy a faszi megáll egy dobozos kocsival,kiszál egy fangli aszfalttal majd beleönti a lukba és ezzel el is van intézve. Ennyi az össz javítás
  • Fefe
    #15
    MIvel egy idősek vagyunk (27 vagyok) én is kisebb voltam csak arra hagyatkozom amit szüleim meséltek a napokban
  • Dichter
    #14
    Sajnos velem majdnem mindennap megesik. 3. kerület :(

    És ugye a benzin, és az utak szoros összefüggésben vannak. Állambácsi szerint, a benzin után fizetett adóból javítják az utakat. Na most mindenki tisztában van vele, milyen pofátlan magas adók vannak a benzinen, az utak azonban mégis kritikán aluliak. Most hogy is van ez?
  • Dichter
    #13
    Nem tudom láttad-e mi volt akkor. Én mondjuk még kisebb voltam, de iszonyatos volt, hogy nem lehetett kapni semmit a boltokban, és a belügyminiszter azzal fenyegetőzött, hogy belelövet a tömegbe.
  • franco
    #12
    amerre ma jártam egyfolytában fél órán keresztül dudálhattam volna, majdnem otthagytam egy kereket...

  • Dichter
    #11
    Mondjuk ez miért is van?

    Azért, mert xy azt mondja, hogy úgysem rajtam fog múlni. De nem csak egy xy mondja. Ugyanolyan mint a választásoknál. Én nem szavazok a kis pártra, aki egyébként szimpatikus, mert úgysem fognak bejutni.

    Szóval aki teheti, tényleg ne tankoljon :)
  • Fefe
    #10
    Annál nagyobb sztrájk kell. Elég ha egy valaki elkezdi a sztrájkot utána már csatlakozik a többi is
  • Dichter
    #9
  • Fefe
    #8
    Igen szerintem se lesz belőle semmi. Pedig tényleg megkéne mozdulni mert ez már türhetetlen.
  • Dichter
    #7
    Volt egyszer egy hasonló kezdeményezés a kátyúk miatt. Volt egy nap, amikor az autósok, amint kátyút láttak, dudáltak egyet. Az egész városban csak dudálgatást lehetett hallani (hozzáteszem, én is rajta feküdtem :D).

    Vajon kell megint egy taxissztrájk, hogy észbe kapjon a kormány?
  • franco
    #6
    már megijedtem h ma van, az elébb tankoltam 5K-ért...
  • szanics
    #5
    Ja, igen
    Május 2-án nem tankolok.
  • szanics
    #4
    Hát igen. Itt tart az ország, és ez csak rosszabb lesz.
    Ferikének persze könnyű, mert nem ő veszi a benzint, vagy ha mégis, akkor abból, amit lenyúlt...
  • greco
    #3
    Én is megkaptam.És nem is fogok tankolni...
  • Dichter
    #2
    A magyar mentalitást ismerve nem lesz belőle szerintem semmi, de kíváncsi vagyok, mi a véleménye az autós társadalom ezen sekély rétegének itt az sg-n.
  • Dichter
    #1
    Most kaptam e-mailbe.


    Sorry,nem szoktam ehhez hasonló leveleket továbbítani soha!
    De ebben az esetben kivételt teszek,mert engem is régóta felháborít a benzinárképzés nállunk!
    Nem nagy dologról van szó,ennyit megtehet mindenki.
    Adjátok tovább.

    Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható...
    A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.

    A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:

    ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
    ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
    ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
    Diesel gázolaj 252.00 Ft/l


    Továbbá:

    A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.

    A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
    A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.

    A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
    A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.

    Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.

    Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.

    A pert az Autóklub megnyerte!

    Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.



    Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



    EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!

    SÚLYOS ÁRBEVÉTEL KIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!

    LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.