32
Lesz-e?
-
Borg #32 1. Az egész egy baromság, mert a MAK semmilyen pert nem nyert meg a MOL ellen.
2. A benzin magas áráért nem a MOL felelős, csak annak a pár beszűkölt látókörű fikázónak a szemében. Észre kellene venni, hogy a mol benzinára 110Ft bruttó / liter, és 150FT AZ ADÓ RAJTA. Szal a kedves kezdeményező rossz helyen kopogtat a "sztrájkjával". A sok birka meg persze egyből követi, mert ugye ami emailben jön felhívás az szentírás...
3. Még ha 2-án nem is tankol senki, akkor majd takolnak előttenap, meg utánanap. Semmit nem fog befolyásolni a dolog.
És végül
4. Van már benzináras topik. -
#31 Mi az a sokkal drasztikusabb eszköz? -
#30 Igen,ez igaz! A felhívással egyetértek,de sokkal drasztikusabb eszközökhöz kéne fordulni,de mihez,azt én se tudom.Az a helyzet,hogy az olajlobbi a legerősebb hatalom az országban,őket nehéz aztán megfenyíteni,sőt mondanám az egész világban ugyanez a helyzet. Ha kell, én se tankolok 2-án,de félek,hogy mi kis halak vagyunk ebbe a vízbe... -
#29 Viszont ha megemelik, márpedig megemelik, akkor a BKV busz ugyanannyit eszik, de ugye többe fog kerülni. És kik fizetik ezt meg? Jaaa, az utasok. A pékek kiszállítják az árut. Vagyis náluk ugyanez a helyzet. Ott a boltok fizetik meg a pluszt, akik aztán behajtják a vevőkön. -
#28 baze a taxisoknak a legszarabb szinte. -
#27 Pedig előbb-utóbb kénytelenek lesznek és nem csak ők szinte mindenki -
#26 jah és bkv,fuvarozó,taxis tutira tankolni fog szal alig érzik meg -
#25 a pékek nemrég panaszkodtak, de nem emelnek -
#24 60% az adó, számold ki ugy mennyi az ára -
#23 Különben mennyi 1L benyába az adó? 160Ft.? NA ez a nem semmi -
#22 És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy mik emelkednek a benzinnel.
1.: BKV jegy
2.: élelmiszerek
-
#21 1-es kommenthez annyit hogy fasza hogy a molt perelik. kényszerhelyzetben van. az állam/bíróság/ meg kihirdeti h a mol a szarrágó... -
#20 De az a baj, hogy kényszerűségből nem tankolnak, nem más okokból (környezetvédelem, etc..) -
#19 Nálunk is így ment. Most kiraktak a nagyobb kátyúkhoz egy oszlopot, rajta egy kikerülési irányt mutató táblával. Már ahová kirakták -
Cvd #18 Ez a sztrájk ebben a formában gyakorlatilag sz*rt se ér. Nagyon jó hogy nem tankol senki 2-án, de akkor majd tankol 1-én vagy 3-án. A MOL ugyanott van. Ha valamit el is akarnak érni a felszólítással (aminek a céljával egyébként maximálisan egyet értek), akkor arra kellett volna felhívni az embereket hogy egy ideig minnél kevesebb üzemanyagot használjanak, de ezt megteszik maguktól is egyre többen ilyen árak mellett.:( -
#17 újpesten a központ környékén vannak olyan javítások hogy ugyanúgy kerülöm, mivel most x mély gödör helyett egy x magas domb van... -
#16 Nálunk (Csepelen) úgy folyik a kátyú javítás,hogy a faszi megáll egy dobozos kocsival,kiszál egy fangli aszfalttal majd beleönti a lukba és ezzel el is van intézve. Ennyi az össz javítás -
#15 MIvel egy idősek vagyunk (27 vagyok) én is kisebb voltam csak arra hagyatkozom amit szüleim meséltek a napokban -
#14 Sajnos velem majdnem mindennap megesik. 3. kerület :(
És ugye a benzin, és az utak szoros összefüggésben vannak. Állambácsi szerint, a benzin után fizetett adóból javítják az utakat. Na most mindenki tisztában van vele, milyen pofátlan magas adók vannak a benzinen, az utak azonban mégis kritikán aluliak. Most hogy is van ez? -
#13 Nem tudom láttad-e mi volt akkor. Én mondjuk még kisebb voltam, de iszonyatos volt, hogy nem lehetett kapni semmit a boltokban, és a belügyminiszter azzal fenyegetőzött, hogy belelövet a tömegbe. -
#12 amerre ma jártam egyfolytában fél órán keresztül dudálhattam volna, majdnem otthagytam egy kereket...
-
#11 Mondjuk ez miért is van?
Azért, mert xy azt mondja, hogy úgysem rajtam fog múlni. De nem csak egy xy mondja. Ugyanolyan mint a választásoknál. Én nem szavazok a kis pártra, aki egyébként szimpatikus, mert úgysem fognak bejutni.
Szóval aki teheti, tényleg ne tankoljon :) -
#10 Annál nagyobb sztrájk kell. Elég ha egy valaki elkezdi a sztrájkot utána már csatlakozik a többi is -
#9 -
#8 Igen szerintem se lesz belőle semmi. Pedig tényleg megkéne mozdulni mert ez már türhetetlen. -
#7 Volt egyszer egy hasonló kezdeményezés a kátyúk miatt. Volt egy nap, amikor az autósok, amint kátyút láttak, dudáltak egyet. Az egész városban csak dudálgatást lehetett hallani (hozzáteszem, én is rajta feküdtem :D).
Vajon kell megint egy taxissztrájk, hogy észbe kapjon a kormány? -
#6 már megijedtem h ma van, az elébb tankoltam 5K-ért... -
#5 Ja, igen
Május 2-án nem tankolok. -
#4 Hát igen. Itt tart az ország, és ez csak rosszabb lesz.
Ferikének persze könnyű, mert nem ő veszi a benzint, vagy ha mégis, akkor abból, amit lenyúlt...
-
greco #3 Én is megkaptam.És nem is fogok tankolni... -
#2 A magyar mentalitást ismerve nem lesz belőle szerintem semmi, de kíváncsi vagyok, mi a véleménye az autós társadalom ezen sekély rétegének itt az sg-n. -
#1 Most kaptam e-mailbe.
Sorry,nem szoktam ehhez hasonló leveleket továbbítani soha!
De ebben az esetben kivételt teszek,mert engem is régóta felháborít a benzinárképzés nállunk!
Nem nagy dologról van szó,ennyit megtehet mindenki.
Adjátok tovább.
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható...
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBEVÉTEL KIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.