59
  • BadGuy
    #59
    "Mivel jobb pl. a TV vagy egy könyv? Semmivel."

    A TV valoban semmivel, a konyv allitasoddal viszont vitaba szallnek. Ha lenne kedvem, de nincs :D.

  • BadGuy
    #58
    "
    Sokat számít a szülők hozzáállása is. Ha egy gyerekkel nem törődnek, nem csoda, ha esetleg valamelyik FPS lesz a legjobb barátja."

    Ha tudnad hogy ez meg a jobbik eset. A legtobb fiatalnak meg a diszko, a feluletes erteketlen kapcsolatok, az ecstasy es a mertektelen vedeles lesz a legjobb baratja. Mire 20 eves - nem normalis vagy mar hasznalhatatlanul leromlott a szervezete.

    En allitom hogy eletem nagy reszet jatekok nyustolesevel toltottem (nem tagadom) de valahogy ugy erzem nem sokrol maradtam le ha a kortarsaim eletvitelet elemzem. A rengeteg zartgondolkodasu aki fikazza a gepbuzikat pont abbol a retegbol kerul ki akik igen jo keszseggel eszreveszik a szalkat mas szemeben, a gerendat persze csakazertsem latjak meg a sajatjukban.

    Ah igen es furcsamodon nem vagyok "gothos" plusz egyeb fizikai visszamaradottsagok sem gyotornek. Tovabba nem vihogok mint akit b*szni visznek mint egy-ket ismerosom aki "naaa gyere mar , megtanitunk elni, berepul 1 fel ecy!!"

    Koszonom szepen, abbol az eletbol nem kerek.

    Nekem az boven eleg hogy neha a 2 baratommal (Nahat nahat, ok se jarnak bulikba meg focizni es furcsamod ok sem "kriplik!" Micsoda meglepetes! :() elmegyunk Borzsonybe turazni es legyaloglunk 50 kilometert, vagy esetleg biciklizni (utobbi emlitese rohogesre kesztette a drogos tarsasagot akikkel kenytelen vagyok most egyutt tanfolyamot vegezni, "biciklizni? haha hova gondolsz?!" Ez a fiatalsag kremje, ez.)

    Emellett nagyuzemben gepezek. Ah es hogy meg mi a jo azokban a kortasakban akik drogoznak es allandoan diszkozenet hallgatnak? Hat persze hogy kinalgatnak a sok szemettel (sajnos, van akik azert hogy tarsadalmilag elfogadjak oket, engednek a nyomasnak.).


    Tokeletesen beszelek angolul (koszonom szepen, tudom helyesen hasznalni a nyelvet), tudok tarsalogni, van humorerzekem(ertem a trefat, csak epp nem szeretem :).

    Megis, eletem java reszet a gep elott toltom.

    Lehet sajnos mar annyira lebomlott az agyam a sok kalandjatektol, strategiai jatektol, szimulatortol, akcio jatektol, animetol, mangatol, hogy eszre sem veszem mennyire butito dolog a szamitogep, es hogy mennyire "tonkreteszi" azt akinek (Isten bocsassa meg!) ez a fo szorakozasa az eletben.

    Maradok inkabb gepbuzi :|
  • Mike
    #57
    nem mindenki gyakorlati ember
    egy lovat meg nem úgy kell megülni, hogy átugrunk a túloldalára
  • deyo
    #56
    Lehet, hogy rosszul fogalmaztam... (mindíg is rossz voltam fogalmazásból:-) )... én nem arra akartam utalni, hogy semmi köze a kezzőnek egymáshoz... csak arra céloztam, hogy attól, hogy valaki még nem olvas akkor is lehet képzelőereje (pl: én)... az TÉNY, hogy az olvasás elősegíti, de nem SZÜKSÉGES hozzá:-))
    Persze most lehetne azt mondani, hogy én a kivétel vagyok:-))

    Mindíg is voltak akik 'utáltak' (jelképesen) mert én tized annyi tanulással többet értem el mint az átlag... én egyszerűen annyira lenéztem az oktatási rendszert, hogy nem voltam hajlandó megerőltetni magam, hogy megtanuljam az 'kiadott' anyagot:-P:-P
    Ezért mondom, hogy ha inkább gyakorlati lenne az oktatás (nem elméleti), akkor nem tűnne úgy, hogy 'butulnak' a gyerekek... az akkori korombeliek között is sokan voltak akik csak néztek a sok hülye elméleti anyagra... mikor meg jött valami logikus, gyakorlati dolog akkor meg simán megoldották a dolgot:-))

    Ahogy többen is mondták... meg kellene reformálni az oktatási rendszert, hogy lépést tudjon tartani a jelenlegi körülményekkel:-))
  • Csacsis
    #55
    #47 -es hozzászólásomban írt új oktatási forma jobb?
  • pepe003
    #54
    Szerintem nem a géppel van baj, ahnem az oktatási renszerrel... elavult szerintem.
  • Rafaelo
    #53
    rohattak a sok gruppen porn clipet nézitek geciek attól butultok bezzeg én!!!!
  • Marchus
    #52
    lol, 5U(H 1337 5P34k, m364m316ht! -D
  • Chappy
    #51
    ja, igazad van
  • Sityi
    #50
    Valóban: nem ízlést kellene formálni, hanem a látókört szélesíteni, a többit meg eldönt maga a szerencsétlen gyerek...
  • Sityi
    #49
    Egyetértek Razgonnal: tényleg figyelembe kéne venni, hogy a PC csak eszköz. Meg sok minden más is, és soha semmilyen mértékben nem helyettesítik a nevelést, csupán segítik.

    Deyo -> Szerintem meg igenis, van összefüggés (ha nem is 100%, de elég sok) az olvasás és a képzelőerő között. Egy könyvben (elsősorban irodalmi alkotásokra gondolok) sokminden le lehet írva, de akkor is neked kell elképzelned a leírtakat, míg egy filmnél mindent készen kapsz: képek, hangok, stb. Szerintem ez korlátozza a képzelőerőt (én előbb olvastam, és csak utána láttam a Gyűrűk Urát, és úgy gondolom, jobb volt így, mert már saját magamnak el tudtam képzelni, mit is várok a filmektől). Félre ne érts, nem akarlak bántani, csak a véleményem mondtam el.

    És még egy apróság: amíg a számtech oktatásban jelen vannak ilyen dolgok, mint a DOS oktatása, és hiányoznak olyanok, mint pl. a Linux legalább rövid bemutatása, addig itt nem lesz semmi. (Apróság, de elmondom: ha már csak és kizárólag MS Word-öt tanítanak, akkor miért nem lehetne azzal kezdeni, hogy a nebuló megtanulja, hol van az automatikus elválasztás? Engem nagyon zavar, hogy olyan nyomtatott leveleket kapok, ahol az egyik sorban össze vannak zsúfolva a szavak, a következőben pedig háromajtós ruhásszekrények férnek el a szóközökben.)
  • h4x0r
    #48
    En sok irodalmi es szakmai muvet is olvasok, valosagos konyvmoly vagyok, meg szamitogepen nottem fel, szeretem a muveszeteket, de sosem tudtam felfogni, hogy pl. egy avantgard munek miert kellene tetszenie nekem. Amikor tobbek kozt ezt is megemlitettem, el lettem konyvelve tuskoparasztnak, aki nem ertekeli a szepet.

    Ez lenne a jo oktatas???
  • Csacsis
    #47
    Magyar oktatás? Jó példa rá az új éretségi. Szerintem nevetséges. A megoldókulcs tartalma már-már a felsőfokot súrólja, de a kérdésre egy "2"-es választ szerintem a hülye is ki tud nyögni. Éljen a butulááás! Jó, persze, ok, rendben van, hogy a diákok inkább gondolkozzanak, és ne tanuljanak olyan sokat, Ezzel egyet is értek, de talán a tanulmányi tervet kellene úgy megcsinálni, hogy megtanulható legyen és még az önnálló gondolkodást is serkentse.
    És hogy mire gondolok hibás érettségi kérdés alatt? Ezt:
    TÖRTÉNELEM:
    Van egy kép, és van egy idézet megadva.
    "Mi az azonosság a korabeli képi és írásos ábrázolásban?"

    Szóval ha jól értem:Miben egyezik meg a képen látott esemény a fenti idézettel?

    Namost erre lehet Nagyon magas fokú tudást feltüntető választ adni 5-ös ért és persze a 2-es szintet biztosító "Erre tom a szöveget bazze! Há errűl van itten nagyban szó!" válasz is értékelhetőnek látszik.

    Vagy csak én nem értek hozzá??

    http://index.hu/2005/erettsegi/kozepszint/
  • Chappy
    #46
    persze, én is amellettt, és is jácottam sokat, de tom kezelni, mostmá nem is jáccok rajta!
  • Razgon
    #45
    Minden attól függ, hogy mire használják a gépet. Én gép mellett nőttem fel (Spektrum, 286, 386...).

    Természetesen játszottam sokat, de nem csak azt.
    Programoztam, önállóan tanultam a weblap szerkesztést, stb.

    Szerintem igenis nagyon jó dolog számítógéppel tanulni. Hibásnak tartom azt az elképzelést, amikor az oktatásra csak úgy képesek gondolni: 30 ember beültetve egy terembe, kényelmetlen székekbe, és "tanulás".
    A tanuláshoz megfelelő szellemi állapot kell!

    Mindenki tudja, hogy van olyan, amikor jól megy a dolog, és van olyan, amikor hiába görcsöl az ember..

    A butulást nem a számítógép okozza. Gondolom mindenki látott már olyan elbutult embert, aki sosem járt számítógép közelében.

    A gyerekek butulását az oktatási rendszer hiányosságai (30 gyerek bezsúfolva egy kényelmetlen terembe, és "tanuljanak"), a társadalmi környezet, valamint a média váltja ki.

    Sokat számít a szülők hozzáállása is. Ha egy gyerekkel nem törődnek, nem csoda, ha esetleg valamelyik FPS lesz a legjobb barátja.

    Nem csak FPS-ek léteznek, sok olyan játék van, ami igenis igényel tárgyi tudást a játékosoktól. A komolyabb szimulátorok pl. ilyenek szvsz.

    A magyar oktatással az a baj, hogy csak a nagy duma van, de közben anyagilag szinte semmit sem fordítanak rá. Az önkormányzatok az iskolákra úgy tekintenek, mint nyűgre, illetve mint olyan intézményre, amelyiktől mindig lehet pénzt elvenni.
    Önkormányzati képviselőnek álcázott fehérgalléros bűnözők döntik el, hogy ki legyen egy iskola igazgatója stb... Nincs mit csodálkozni.

    A számítógép nem csodaszer, csak eszköz. Viszont nagyon jó kis eszköz, amelynek az előnyeit igenis ki kell(ene) használni az oktatásban.

  • Tetsuo
    #44
    Egy Kirkpatrick Sale nevű fickó meg a szektája hetente csinál ilyesmit..
  • Praetor
    #43
    Szerintem a PISA-tesztel volt a baj. A vizsgált személyek nem megfelelően "töltötték" ki/fel.


    Az olimpián is baj volt vele...
  • FTeR
    #42
    érdekes ez a 3 éves gyerel dúmmal játszik dolog káros, persze hogy az. Eszembe nem jutna a gyereknek engedni. Ahogy nem minden mese való gyereknek, ugyan úgy, nem is minden játék való neki. Az, hogy 1 gyerek dúmmal játszik, olyan mintha megnézne egy horror filmet. Nem a számítógép a hibás és nem is a játék készítők, hanem a szülők, hogy nem figyelnek. De ez csak ideiglenes probléma, mert a mai gyerekekből már, olyan felnőtt/szülő lesz, akik már értenek az szg-hez, és nem fognak mindent megengedni a gyereknek. Könnyebb azt mondani, hogy a gép a hibás, vagy a gyerek, mint beismerni, h rossz szülő.
  • FTeR
    #41
    4. mint tudjuk 2 hazugség létezik: a) igazi hazugság b) statisztika. Mit is csináltak ezek az elemzők?
  • Inquisitor
    #40
    Ez elég logikátlan következtetés szerintem.
    Egyszerűen ha egy gyerek nem akar tanulni, akkor bármivel képes helyette eltölteni az időt szerintem. Csak most ez az eszköz, ami lassan minden háztartásban és osztályteremben megtalálható ...
    Sokkal aggasztóbb a funkciónális analfabétizmus terjedése, amiben megint élen járunk :(
  • FTeR
    #39
    Még nem olvastam el a hozzászólásokat, de gyorsan leírom mire gondolok:
    1. igaz, én meg és a haverjaim a jó példa rá.
    2. nem a számítógép az oka, hogy nem tanúl a gyerek, hanem a játékok, ha kikapcsolnák a számítógépet, akkor mással játszana vagy TV-t nézne, de ugyan úgy nem tanúlna. (régen a TVvel volt ugyan ez)
    3. nem kikapcsolni kell a gépeket a suliban és otthon, hanem elérni, hogy azon tanúljon a gyerek. Ez a kikapcsolósdi kicsit favágós elképzelés. Kb olyan mintha azzal gyógyítanák a náthás gyereket, hogy lelövik, mert ha nem él nem is náthás...
  • Speth
    #38
    najo fasztudós tanárok, mit tudják ezek mi az a full rejuva pósön??? asse tudják miaza 87 es titán ama!!!
    vagy tudják netalán miaza USP??? nemtudják mivan ha aztmondom nekik: y r u so lame plz die bc i pwn j00 47 73h cs skillz!!!!!!111 kekekk3kk3kke plz @find tehsex.rar thx. np k? btw
    kéremszépen ebből nem lehet megélni hogy ilyen alap dolgokat nemtudnak :DD
  • KDOG
    #37
    Azért az ilyen fps zombik, "ratatata kinyirtam a xenoxin fögonoszt és átléptem a superbabydry szintre" emberkék elég érdekessek.
    szoval butit elég durván. Elkockulnak !
    Barátnöjük se lesz :) illetve lesz, csak néha kicsit megdermed, de akkor ujra kell csak bootolni.

    lassan ki lehet adni a kocka ovszert :)

    Miután a szoftvert kibontotta a somagolásbol a nyillal jelzett résznél, szépen fogja meg, és ahol a joystick van az elején onnantol szépen instalállja a már merev lemezére. Ezekután, keressen egy nöt (néz tükörbe hogy láss embert, ha ez megvan keress hasonlot akihez a te usb kábeled betudod dugni) , majd csatlakoztassa magát. KB 200 kapcsolodási kisérlet után elmegy. :)

    Javaslat: közben, hogy fokozza az élményt, mondjon durva szavakat ! (pl.: 120 FPS !!! Napalm fegyver ! Nforce ultra ! bill gécccc)


    :)
  • valamit
    #36
    Továbbá, a kinti oktatásról, és a hazairól, már az életre való felkészítés tekintetében:
    Keresni kellett egy jogi (környezetszennyezéssel kapcsolatos) vitát az életből, végigvezetni a jogi lépéseket, a vállalat reakcióit, a bíróság reakcióit, egész a végső megoldásig, csoportban dolgozni órák között, az órákon csupán annyit tenni, hogy minden alkalommal konzultálni a már kész anyagról a tanárral, vitatkozni is akár vele, a vizsgán pedig csoportosan számítógéppel, kivetítővel prezentálni az egész eseményt a tanár és az egész csoport előtt.
    Itthon még részleteibe hasonlót se láttam. Pedig úgy az emberi kapcsolatoknak a csoportos feladatnak köszönhetően, a gondolkodásnak a tanárral való vitáknak köszönhetően, a prezentáció készítés előadásnak szintén annak köszönhetően mind jót tett.
    Sorry, ha untattam valakit.
  • valamit
    #35
    Ezzel kapcsolatban csak annyit, hogy ha jól tudom az EU több tagállamában, Kanadában, az Usában, Dél Amerika egyes államaiban és még jónéhány országban Ázsiában is tanítanak egy olyan tárgyat, alighanem már általános isi szintjén is, hogy Probléma Megoldás (Problem Solving), Kreatív Gondolkodás, Laterális Gondolkodás (Lateral Thinking), valami ilyesmi, Edward de Bono ötlete nyomán alakították ki ehhez a tananyagot, és asszem például kimutatták, hogy a matek terén jelentős javulást hoz pl. hozzáteszem nem hallottam, hogy itthon ilyet tanítanának, sőt könyvtárakban is alig találtam de Bono könyveket (főiskolai és megyei könyvtárban együtt vagy kettőt:) ) akit érdekel jobban a téma kiindulásképpen egy link:
    http://www.edwdebono.com/
    de De Bono -ra rákeresve, meg fentebb írt angol szavakra elég sok linket lehet találni, még magyarul is párat...
  • sandor4
    #34
    nemsokára eljön az idö, hogy a számítógépeket egy hatalmas máglyán elégetik...
  • deyo
    #33
    Azt írtam 3 irodalmi könyvet egyéb témában elég sokat olvastam:-)

    A kiemelt hibák nagy rész elgépelés, a maradég pedig figyelmetlenség... bár nem tudom, hogy mi a probléma vele... szerintem értheő amit mondani akartam és ez a lényeg... nem az hogy milyen 'helyesen' írok:-)

    Az idegesítő szakszót illetőleg: arra céloztam, hogy a mai életbe egyre inkább átvesznek idegen szavakat (még akkor is ha van megfelelő magyar változata) azt jól eltorzítják és akkor örülhet az ember ha megérti:-))
    A műveletlenség meg egy elég komplikált dolog... mert egyebár ha valaki nincs tisztában a történelemmel/irodalommal akkor azt valszeg műveltlen... de nem paraszt/hülye stb... mert a legtöbben a műveltséget összekapcsolják az értelmi színvonallal/intelligenciával, stb... a műveltségnek nem sok köze van ahhoz, hogy valaki mennyire állja meg a helyét az életben... és asszem nem vagyok túé szomorú, hogy 'műveletlen' vagyok... egyszerűen nem érdekel... mint ahogy másokat se érdekelnek dolgok amikért én esetlegesen megőrülök... hagy említsek valamit amit anno véletlen mondtam: (de illik ide)
    "Milyen szörnyű világ lenne ez, ha mindenkinek megegyezne az ízlése":-))
    No meg műveltséget nem csak olvasással lehet szerezni:-))

    A másik amit olvasással szoktak emlegetni: aki nem olvas annak nincs képzelőereje... na ez is egy nagy hülyeség... nem szertem amikor olyan következtetéseket vonnak le ami nem állja meg a helyét:-PP
  • Mike
    #32
    nem vagy műveletlen, kicsit se, 3 könyv már rengeteg

    szakszavat, ez miatt,

    más jellegűt olvastál, vagy nem?

    'aki nem olvas az műveletlen'
    hát pedig de

    egyetértek egyben van

    én elmetem az oldalra

    elmentemben benne van, hogy én


    na jó viccet félretéve, te nem 3 könyvet olvastál el, mert ha így lenne, nem tudnád a mondandód ilyen szabatosan előadni
    a szakszavak kérdése: ha jártál egyetemre, akkor kár azt mondani, hogy nem érdekel, egyet sem tudsz, mert nem igaz

  • deyo
    #31
    Először is leszögezném, hogy nem bántó szándékkal írom amit írok... szal ha valakit megsértek elnézést kérek előre is:-))

    Troll írta:
    >>> Ki kell mennie focizni is, különben egy göthös kis görcs lesz kifejlett klikkelőizommal,
    Ezt azért erősen kétlem... most nem arról a szélsőséges esetről beszélek amikor ténylegesen az egész napi mozgása abból áll, hogy feláll a géptől és elmegy a mosdóba... de pl: én max általános iskolában sportoltam... aztán max annyi volt a mozgásom, hogy rendesen végigcsináltam a tesi órákon való programot és naponta kb: 5 km-t gyalogoltam (erőltetett menetben)... és azért bár nem vagyok egy erőember nem is panaszkodhatom:-))

    >>> olvasnia is kell (könyvet), különben műveletlen lesz és a nyelvet sem fogja tudni használni rendesen.
    Ez megintcsak egy nagy baromság... én pl: személy szerint a kötelező olvasmányokon kívül max 3 irodalmi könyvet olvastam el... más jellegűt: mesekönyv, számtech könyv, internetes cikkek, stb... és azért nem állítanám, hogy egy 'paraszt' vagyok aki még csak beszélni se tud rendesen... lehet, hogy nem tudok egy csomó idegesítő szakszavat, de hogy őszinte legyek nem is igazán tud érdekelni... mintahogy az se ha valaki ez miatt lenéz... még sajnálni se tudom az olyan hülyéket... csak egy ellenpélda: az egyik ismerősön rengeteget olvasott: minden fajta regényt meg egyebet... 3 diplomája van (köztük magyar tanár)... és láss csodát... még beszélni se nagyon tud rendesen... olyan nyelvtani hibákat ejt, hogy még én (aki 3-as voltam nyelvtanból) és csak nézek mint borjú az újkapura.. és még csak észre se veszi magát:-PPP
    Szal hanyagoljuk ezt a 'aki nem olvas az műveletlen' dolgot:-PP

    >>> És ha gépezik, akkor sem feltétlenül a Doomot kell nyomnia, ami aztán tényleg nem fejleszt semmit, vannak kreativitás elősegítő játékok, meg programozhat is.
    Ezzel részben egyet értek.. bár ahogy mások is elmondták azért a Doom is igencsak igénybe veszi az agyat... reflex, gyors döntés, helyzetelemzés, koncentráció, stb... és az a legjobb az egészben, hogy ezt úgy fejleszti a játék, hogy a gyerek semmit se vesz belőle észre:-)))
    Persze egyet értek azzal, hogy nem szabad túlzásokba esni:-))

    És akkor most hagy térjek a fő témámra: a cikkre:-))
    Már kezd igencsak elegem lenni abból, hogy ha van valami baj akkor azt egyből a számítástechnikára, számítógépekre, játékokra kell fogni... miért nem hajlandóak beismerni, hogy a jelenleg oktatási rendszer a 'rossz' (nem akartam csúnya jelzőt használni):-))
    Nemrég volt téma a egyetemek színvonala a rádióban... ott egy betelefonáló tett egy nagyszerű megjegyzést:
    'A baj az, hogy az egyetemek nem tudás-, hanem vizsgaközpontúak':-)
    Asszem ez szépen összefoglalja a legnagyobb problémát az oktatással:-((
    Nemtom még rajtam kívül hányan vették a fáradtságot, hogy utánnanézzenek, hogy mi is ez a PISA... én elmetem az oldalra és olvasgattam... még a pdf-ekből is töltöttem le... nemtom, hogy másoknak mi jön le ebből a dologból, de nekem a következő:
    PISA = Teszt mennyire készít fel az iskola az ÉLETRE!!
    SULI = Élet = nuku és csak lexikális tudás kell:-((
    Ezekután asszem nem csoda, hogy a tesztek szerint butulnak a gyerekek:-((

    Igencsak meglepődtem mikor az egyik pdf-ben a következőt olvastam: (szabadfordításban)

    "A problémamegoldás központi célját képezi minden ország iskolai programjának. Az oktatók különösen törődnek a tanulók alkalmasságát illetőleg a valós élet beli prolámák megoldását illetőleg."
    Nemtom mennyire pontos a fordítás, de a lényeg azért benne van... na szerintetek ez mennyire igaz nálunk... persze én csak néhány iskoláról tudok nyilatkozni (meg persze vagy 5 éve érettségiztem)... szal lehet, hogy azóta 'jobbrafordultak' a dolgok:-PP

    Na akkor most mi van? A számítógépeket okoljuk vagy beismerjük hogy változtani kellene egy kicsit az oktatás milyenségét illetően:-))

    Mielőtt még itt leparasztozna valaki megjegyzek pár dolgot:
    - Már kiskoromtól kezdve napi sok-sok órát töltöttem gép előtt
    - Persze programoztam is (már C64-en)
    - Fura módon szinte soha nem tanultam (csak amennyit muszál volt)
    - A magyart/törit leszámítva 4-es 5-ös voltam
    - Az egyetemen az első 2 év (alkalmazkodás) után 4,3-4,7 volt az átlagom (szintém tanulás nélkül)

    És akárki akármit mond én ezt részben a rengeteg számítógépezésnek tudom be... rengeteg dolgot innen tanultam meg (mert más nem tanított meg)... angolt, matematikát, szaámítástechnikát, logikát, stb... és mindezt úgy tettem, hogy nagyon jól szórakoztam:-))

    Bocsi a kicsit hosszúra nyúlt hozzászólás miatt... és még1x: remélem senkit se bántottam meg ezzel... ha mégis akkor elnézést... és nyugodtan mondjátok meg a véleményeteket... én nyitott vagyok megváltoztatni a véleményenm ha valaki észérvekkel támasztja alá amit mond:-))

    (-:(-:(-:LOVE & PEACE:-):-):-)
  • Robeast
    #30
    Én meg olyat aki 20 éves és nem jár suliba, nem dolgozik, csak nyomja a game-kat! Azt mondja ez az igazi élet :p
  • Mike
    #29
    én olyat aki 30-as
  • Chappy
    #28
    ismerek olyat, aki 20-on évesen csak jáccik a gépen napi 5-6 órát
  • Mike
    #27
    igaz, te már rettentő öreg vagy, nem való neked máár a játék :))))
  • Chappy
    #26
    én matekversenyekre járok, és a tanárom azt monta egy-két zrínyis feladatra, hogy baromság. én meg tudtam oldani, ő a megoldókulcsból ellenőrizte le.

    negyedikes koromban ennyi volt a felkészítés: kaptam feladatlapokat, és ellenőrizte a tanár, hogy MEGOLDOTTAM-E? nem bántom, a felatalapot legalább mekkaptam
  • Chappy
    #25
    nemnagyon. én két igazi hasznát látom a játéknak: gép kezelésének megtanulása, élmény

    de butulás, mert már a 6 évesek is Doom 3 szintű játékokkal játszanak. de jobb ha gépezik, mihelyett a tévében nézne a sok hülye mesét.

    én nem szoktam jáccani, lassan 14 éves leszek, és enkem segít a számítógép. az osztálytársaim folyton arról beszélnek, hogy kinek mennyi a ölési rekordja a punisher-ben. <- ze sztem baromság. nekem ennyi a gép: hírbank, szótár, munkaeszköz, vicckönyv
  • Motee
    #24
    Szaisztok!
    Szerintem az a baj, hogy tanárok 98 százaléka az elvont agyú országos matekversenyt nyert, eminens, nyaller diákokból kerül ki, akik az előbb említett dolgok miatt képtelenek megfelelően értékelni (egyesek megyarázni...), mert minden magukhoz és a saját tanulmányaikhoz hasonlítanak és nem az a baj hogy a gyerek számítógépezik. Aki konzol játszik az nem hülye???
    Én így gondolom
  • Tiby
    #23
    Lássuk be lehet fejlődni a géptől.Felmerül az a kérdés is ,hogy lehet az hogy két embert hozzáültetünk a gépekhez , elkezdenek játszani például a Quake 3-al az egyik ember állandóan meghal a másik kevésbé?? Szóval azért fejlődni is lehet rajta.
  • nenad
    #22
    ez egy nagy marhasag, az emeri agy annal hatekonyabban mukodik minel koherensebb a mukodese. Ezt eleg sok sokfelekeppen lehet vizsgalni, pl specialis eeg-vel amellyel az agy kulonbozo tartomanyainak az aktivitasat es az aktivitas minosoget lehet mutatni.
    a masik pedig egy specialis rontgen felvetel ami szinten erre hivatotott. (vertelitettseg)

    Az ilyen eroszakos dolgok hatalmas szakadast mutatnak ki mindket eljarassal. Az agy koherenciaja szethullik, es a egyes teruletekrol szinte "eltunik" a ver.
    Ezzel nem azt mondom hogy az altalad emlitett reszek nem fejlodhetnek, hanem azt hogy az ilyen modon a mas teruletek rovasara megy.

    az intelligencia es az eeg koherencia, es az eeg koherencia es eroszakos dolog viszonya cimszo alatt kismillio kutatas van a neten aki akar utananezhet (angolul)
  • Mike
    #21
    neked milyen a kondid?
  • Mike
    #20
    a mai gyerekek unják a mai iskolát