87
  • dez
    #87
    "Az ATI crossfire megoldása nagy bukta."

    Ez egy tévedés. Az első verzió nem volt az igazi, mert csak ~60% gyorsulást hozott, master és slave kártya kellett hozzá, stb. A már jó ideje piacon lévő új, hw-esen jobban támogatott, SLI-hez hasonlóan belső összeköttetésen alapuló, más-más kártyákkal is működő CF-fel már egyenesen gyorsabb, mint az SLI.
  • irkab1rka
    #86
    1 év távlatából:
    az SLI, ha nem is általános, de nagyon elterjedt. Az ATI crossfire megoldása nagy bukta. A komoly tesztekben már SLI és nem SLI-t külön mérnek, proci tesztekben gyakorlatilag csak SLI-s konfiggal mérnek. A 6800 már óccsó, a mostani csúcs a 8800.

  • dez
    #85
    aqua.hu-n van 4400+áfáért. Naná, hogy én sem tenném be! Csak azért írtam, hogy lehet kapni. De nekem már jó egy Sirtec 9e-ért.
  • TeszteloPontHu
    #84
    Codegen 400-ast is 6e-ért láttam legolcsóbban, de nem hinném, hogy betenném a gépembe. (Az sem biztos, hogy tutira leadja azt a 400-at).
  • 00 Blue 00
    #83
    Remélem az ABIT csinál NF4-SLI chipest is
  • 00 Blue 00
    #82
    Asszem mégsem kell ilyen lapot vennem, hiszen nem is SLI lap
  • 00 Blue 00
    #81
    Ezt az alaplapot vártam már, végre, végre
  • 00 Blue 00
    #80
    No meg ilyen Alaplapot hozzá: ABIT Fatal1ty AN8
  • 00 Blue 00
    #79
    Megyek és veszek 2db GF6800 Ultra-t
  • 00 Blue 00
    #78
    Mire jó ez a vita!? Mindegyik gyártó tunda olyan kártyákat, akár az ATI akár az NV gyártani olyan technológiákat bevezetni amik 2-3 vagy mégtöbb év múlva is megálnák a helyüket, de nem gyártanak, mert minek sietni, haladjunk szépen lassan, félévente, évente 25-40% teljesítménynövekedés, új név újabb milliós bevételek, ez az üzletpolitika, ez itt a lényeg, de ez nem csak a pc-k világában van így! Ez egy ilyen világ!

    CSAK A PÉNZ SZÁMÍT!
  • dez
    #77
    Hm, na jó, de az a leg alapabb.
  • arty
    #76
    dez: nagykerben még kevesebb, persze netto... chaintech vnf4ekre keress rá :)

  • dez
    #75
    Még egy megjegyzés a belinkelt cikkhez: mellesleg olyan nincs is, hogy SM2.0b, csak PS2.0b. (Néha keverik, bár jobb helyeken nem.)
  • dez
    #74
    Akkor olvasd el alaposabban azt a cikket.. :) Éppen azt írják, hogy a korábbi kártyákon kellett még 2 pass, de az x-es széria SM2.0b-je már elég sok slottal rendelkezik ahhoz, hogy legalábbis a FarCry shadereihez elég legyen, ezáltal nem kell 2 pass. Az egy másik dolog, hogy pass-onként a cikk írásakor a driver csak 3 fényforrást támogatott, miközben az NV-k 4-et, de igéretük szerint ez később ki lesz/lett javítva. (Nem tudom, megtörtént-e.)

    A másik... Idézet a cikkből: "Shader Model 2.0b for ATI’s RADEON X800, X600 and X300 series" - na most, ez szerintem egy hülyeség, mert bár az x600 és x300 relatíve új termékek, valójában a 9600-as és 9200-as magok PCI-E-s változatai, amiknek semmi közük még a SM2.0b-hez.
  • dez
    #73
    Nem mondtam, hogy 16x-os szűrés. Különben is, milyen szűrésről beszélsz, AF vagy AA? AF-ből az még nem vészes, de AA-ból már a 4x-est is meg lehet érezni.
  • dez
    #72
    Aha, igen, mint tudjuk, senki sem játszik TFT-n. Ehh, no comment.
    Mellesleg a 8-12ms-esek egyátalán nem a csúcs, hanem a legolcsóbb paneltípus tuningoltabb változatai. Akinek meg van pénze 2 6800gt/u-ra, az szerintem kevésbé aggódik az elévülés miatt. (Vagy időben eladja őket.)
  • RpPRO
    #71
    'Ki mondta, hogy az ATI gyengus-elmaradott-stb.? Szerintem üldözési mániád van. :)'

    100%-ig biztos voltam benne, h kiragadod ezt majd a mondanivalombol. Rolad irtam? Kinek van uldozesi maniaja? :)

    'Az x800-as széria is tud nagyon hosszú shadereket futtatni' Igen, csak nem single passban, hanem multi passban. igaz, meg igy is gyorsabban. :) Ajanlott olvasmany: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/farcry20b_2.html
  • acdc
    #70
    16szoros szűrés nem luxus? az a csúcs te akkor mi talán alap?Aki meg 1280- akarja az meg tejeljen!
  • acdc
    #69
    Tft-n lehet játszani? nem tudtam tudtommal egy versenyen sincs és profik sem használják (az sli sem pasziánszosoknak készült)
    Persze 8ms vagy 12ms elméletileg alkalmas rá de aki egy ilyen komolyra kicsenget 150 rugót gondolom őneki belefér a keretbe az sli bersze 2 kártyával már szép összeget bukik az elévülés miatt
  • dez
    #68
    A 3dfx-nek azért volt arra szüksége, mert nem igazán tudták már továbbfejleszteni a chipjüket, csak többszörözni tudták a chipek illetve kártyák számát. Most ez nem mondható el, hiszen eleve a 6-os széria is teljesen új fejlesztés. Csak ugye az igények ma még gyorsabban nőnek.
  • dez
    #67
    Nem keverem, de a mai ATI-kban ahhoz is hiányzik egy hw feature. (Megoldható, csak még lassabban.)

    Az x800-as széria is tud nagyon hosszú shadereket futtatni, szal nem csak ez a különbség, hanem jóval több utasítás van, stb.

    Ki mondta, hogy az ATI gyengus-elmaradott-stb.? Szerintem üldözési mániád van. :) De az tény, hogy nem ismeri a SM3.0-t, (könnyen megvalósítható) HDR-t, SLI-t, stb.

    Igen, kellett idő a SM2.0-nak is. De HW nélkül az sem lenne. Mellesleg akkor hogy odavoltak az ATI-sok miatta, pedig mint írod, 1-2 demón, teszten kívül nem használta semmi. Most viszont kicsit más a helyzet, mert a HLSL által sokkal könnyebb shadert fejleszeni.
  • vax
    #66
    A voodoo is akkor kezdett el "mélyrepülésbe" és semmi újdonságot, fejlesztést nem tudott már felhozni, felmutatni, amikor kijött két kártya egy gépben megoldásaival. Persze lehet, hogy a korát előzte meg, meg lehet, hogy ez a jövő, de hát kitudja mi lesz még. Remélem azért nem az NVidia hanyatlása úgy mint anno a Voodoo kártya gyártonak a 3dfx-nek. :(
  • RpPRO
    #65
    dez, latom, kevered az SM3.0 nyujtotta single pass shadereket az SM3-tol fuggetlen HDR-rel. Nos, ez az istenkiraly jatek mind2-t tamogatja.

    Ahogy 2 sorral feljebb mar emlitettem, a 6800-as szeria azert profital egy keveset SM3-bol az 1.3 patch alatt, mert hosszabb shader lancokat egy passban tud kiszamolni, ketto helyett.

    A High Dynamic Range az SM3.0-tol teljesen fuggetlen. Ha ezt bekapcsolod, lehal az nvidiad, de nagyon durva modon.

    Felreertes ne essek, nem vagyok fanATIkus, epp egy 6800GT-vel kacerkodom, de azt nem birom, mikor olyanokat mondanak, h ati milyen gyengus-elmaradott-stb, mert meg SM3-at sem tamogatja, etc.
    Vissza kell emlekezni az elso fullos pixel shader - vertex shader 2-es karira, ami az ati 9700pro volt. Ezt 2002 nyaran kezdtek 'tomeggyartani'. Az elso igen shader2 intenziv jatek mikor jott ki? Igen, ez volt a Far Cry, ugy 2004 marc-apr-ban, ha jol emlexem. Ez tobb, mint masfel ev kulonbseg! Ennek tukreben erdemes olvasni az #59-es mondokamat.

    Meg annyit, h nagyon naiv vagy, ha azt hiszed itt mindenki szuperul ert a pc-jehez es buheralgat, tweakelget egesz nap. A tulnyomo tobbseg meg nem latta a hazon belul az alkatreszeket, hidd el. Azt sem tudjak, mi az h vga bios. Szal erdekes lesz.
  • dez
    #64
    A többségnek arra sem, és még mire nem.. De csak többen vannak, akik most meg tudnak venni egy 40ezres kártyát, és fél év múlva mégegyet 25ezerért, mint egyszerre egy 80ezreset.. (Mondom ezt úgy, hogy arra számítok, hogy az sli-s alaplapok irracionális árkülönbözete le fog csökkenni. Bár továbbra is érdekel, hol van sima nf4 most 15ezetért - persze nem valami szuper-lebutított. Még az alap nf3-asok is többe kerülnek.)
  • Robin Hood
    #63
    Akkor 6600 GT SLI-re se.
  • dez
    #62
    Nem hinném, hogy nekik lesz ilyen. Nem nekik való.
  • dez
    #61
    Az miért elvakultság, hogy tisztelem a tényeket? Ilyen alapon neked meg az ATI fizet.

    Ha nem lenne már most SM3.0-s kártya a piacon, senki sem feljesztene rá, és további évek múlva jönnének csak ki vele játékok. Enélkül hiába jönne ki az r520 sm3.0-val, mire jönnének a játékok, már az r6x0-nál tartanánk. Ezt el kell ismerned.

    Most ATI-m van, de tervezem egy gf6 beszerzését, mivel meg akarok ismerkedni az sm3.0-val (egyelőre hobbiból). Ismerősöm is ezért vett nemrég.

    Egyébként hol esik 70%-kal az fps a hdr miatt? Nem úgy emlékszem netes tesztekből, bár nem különösebben figyeltem. Van link? (Az ATI-mon tényleg erősen leesik, ha bekapcsolom 1-2 demóban, de itt még körülményesen van megoldva.)
  • RpPRO
    #60
    Ja, meg annyit, h elkepzelem, ahogy a kis 13 eves kissrac, aki a pc bekapcsolasan es a jatekai inditasan kivul alig ert valamihez, majd vadul updatelni a vga biosat dos alol. LOL
  • RpPRO
    #59
    dez, neked nvidia fizet? Vagy csak alapbol vagy ilyen elvakult? :)

    Hasznalod SM3.0-at? Jo sok jatek kihasznalja, mi? Aztan itt ez a szuper HDR: bekapcsolnad Far Cry alatt, hogy leessen az fps-ed 60-70%-kal? Mondjuk 65-rol 25-re?

    A 'hantameter' nvidianal is igen erosen megvan. Mikor is jelentettek be a 6800-as szeriat? 10 honapja? Ennyi ido alatt par SM3-as demora sikerult elloni a puskaport, meg az x800-as szeriahoz kepest plussz 62 millio tranzisztort nvidiaeknal? Dicseretes.

    Lamlam, beigazolodni latszik, mire tenyleg lesznek hdr-es es SM3-as jatekok, addigra kijon a r520, ami viszont valoban kepes lesz futtatni azokat kompromisszum nelkul. Ez van.
  • dez
    #58
    Dehogy kell támogatás a játékban! Ami kell, az egy manuálisan is nyitható profil a driverben, ahol be lehet állítani, hogy több üzemmód(!) közül melyiket használja.

    (Esetleg az egyik alaplapgyártó hasonló célú megoldásához kell, ATI kártya esetén, mert azokban nincs ehhez HW-es támogatás.)

    Az már nagyon is elhangzott, hogy ez nem hoz automatikusan 2x sebességet. A bios-t meg át lehet írni.

    Újabb próbálkozás? ;)
  • dez
    #57
    1024-ben? Ki fog egy 17"-es LCD-n (ilyenből van a legtöbb) 1024-ben játszani? (1280 a natív bontás.) A szűrés nem luxus.
  • dez
    #56
    Aha, ja, a köv. gen. ATI már remélhetőleg fogja tudni az SM3.0-t... ;)
  • RpPRO
    #55
    Azt miert nem irja le senki, h alapban az SLI nem jelent automatikusan dupla (vagy kicsit kevesebb) sebesseget? Ehhez az adott jateknak is tamogatnia kell a technologiat. MA kb 10 darab jateknak van megoldva az SLI tamogatasa, a tobbi parszaz egy fps-t sem profital SLI-vel.

    Lehet, h jo talalmany ez, csak meg nagyon gyerekcipoben jar. Mi lesz akkor, ha az olcson megvett 6600GT-hez masfel evvel kesobb berakok egy masik 6600GT-t, aminek mar mas a bios verzioja? Ki merne egy asus fele kartyat es egy pl leadtek felet egy SLI-be kotni? Mi van, ha masfel ev mulva nem lehet olyan kartyat kapni, amilyet eloszor beletettem? Stb.
  • acdc
    #54
    Persze akiknek extra igényeik vannak pl. doom3 1600x1200 veryhigh 16x szűrések stb

    Ati 9600pro 9800 meg ennek megfelelő nvidiával szaggatásmentesen lehet játszani 1024-be is simám egy jó procival az eddigi összes játékot.
    Biztos leesik az fps itt ott de nem szaggat

  • Vulcanus
    #53
    Néhány nappal ezelőtt magam is az 54%-ba szavaztam. Gazdaságilag szerintem nem éri meg.

    1. Akinek oly sok pénze van hogy két db csúcskártyát vesz egyszerre, annak hajrá.
    2. Aki 2 db 6600GT megvételén gondolkodik egyszerre, azt lebeszélném róla. A kettő árából most vehetsz egy 6800GT-t vagy Radeon X800XL-t, ami mindig hozza a +75% teljesítményt bugok nélkül.
    3. Aki 1 6600GT venne most, 1-et pedig később, azt is lebeszélném róla. Egy-másfél év múlva eladod a kártyát (mondjuk egy SLI-snek:) ) és a kettő összegéből veszel egy 6800GT-t vagy Radeon X800XL-t, vagy egy akkori középkategóriás kártyát, ami már új dolgokkal lesz felvértezve, és nem nyűglődsz a régi kártyákkal, mikor az összes haver/ellenség az új kártyákkal vageszkodik.
  • formatuq
    #52
    nem akartam visszairni mar neki, de igazad van.
    nem tudom milyen tap, de 5000ft-ert 400w-os minosegi tap nincs, vagy lopott.
    Dzsunka van, de en se raknam be.
  • dez
    #51
    Ne lennének? Szerintem vannak. Nézd meg a teszteket: most is sokszor leesik az fps 10-re, ami már elég zavaró. (Ne csak az átlagot nézd.) Nem hogy 2-3-4 év múlva, amikor a 6800 lesz az alap.
  • dez
    #50
    A netes teszteket ne vedd alapul abban, hogy hány játék esetén nem volt sebességnövekedés. Azokhoz még nem volt profil a driverben. De úgy tudom, semmiből sem áll nyitni egyet, szal a tesztelők kicsit lusták voltak.

    Ha van elég pénze valakinek most, akkor vehet 6800xx-t, persze. De van az az eset is, hogy nincs, csak egy 6600gt-re. Akkor azt vesz. És később vehet mégegyet, még olcsóbban, és a 2 már általában hozza egy 6800, néha 6800gt/ultra sebességét. A meglévőt meg nem biztos, hogy érdemes lesz eladni, addigra. Tehát így jobban járhat, mintha sza..gyér eladja később, és vesz valami újat.. (Hacsak nem lesz a köv. gen. valami iszonyúan jó.)

    Nem azt mondtam, hogy most pár ezressel drágább az SLI-s lap, hanem később lesz az, mert nagy pofátlanság egy plusz csatlakozó miatt 2x annyit kérni egy lapért, és ez nem maradhat így. Egyébként hol van 15e-ért NF4?
  • acdc
    #49
    Jelen pillanatban szerintem teljesen felesleges két csúcskártya de mivel ennek az az értelme,hogy most egy és később + 1 de mire kijönnek olyan gamek amik megkövetelnék addigra meg 6800 lesz az alapkategoria ha egyáltalán lehet majd kapni,persze +1 dob rajta sokat de akkor már minimum 1 kártya 2 mag * 2vel lesz 1-1,5 év múlva (már most is csinált gigabyte 2 magos kártyát de hamarosan azok lesznek sli be tuti)
  • arty
    #48
    amugy, egyszerübb gépekbe ismerősöknek én is párezer forintos codegent szoktam javasolni, de ott a full gép kerül 50be :) sőt, nekem is van itthon egy 350es, teljesen jó darab ...

    talán egy SLI konfigban gondolkozo ember képes beruházni egy tizenötezres tápba mellé :)