9798
  • MaverickSXT
    #7184
    The Game
  • LeePí17
    #7183
    na mivan? Ti még Alszotok??
  • LeePí17
    #7182
    Mavnak Izelítő
    Kis Vista Beütés
  • LeePí17
    #7181
    Ti +má ménem alszotok??
    jó8
  • lac coo
    #7180
    Hát semmi nem könnyű , nem úgy értettem :)))
    De egy Lienz-hez képest az ! :)

    A1-en nekem az utólsó előtti kanyar nehezebb , meg a domb előtti kanyargos rész mert ott mindig kisodrodok és fékeznem kell....De hátha megvan a megoldás ;)
  • b-type
    #7179
    Én A1 Ring-et annyira nem tartom könnyűnek...vagy csak nekem mumus, nem tom :)
    Az első kanyar is nagyon fontos, mert nem könnyű ideálisan belemenni, aztán végül is nem nehéz végig, viszont az utolsó kanyar megint egy elég nehéz kanyar szintén nem könnyű jól belemenni...ezen a két ponton elég sokat lehet nyerni/bukni szvsz.

    Én a Toca RD3-at nem próbáltam még, de nincs kizárva hogy megveszem. :)
  • lac coo
    #7178
    Többé-kevésbé mindennel :))) Már aki...

    LFS , rF, Netkar Pro, RBR, stb....Szal mindenféle ugymondott szimulátorral :)
  • Taky76
    #7177
    És egyébként Ti mivel mentek?
  • lac coo
    #7176
    Én néha lazításként szoktam vele DTM-ezni...De gondolom a nagyok is tolják ...
  • lac coo
    #7175
    Jaja... Nekem A1 Ring a tesztpályám , annyit mentem kezdő koromban vele ( mert elég könnyű), hogy szinte hibátlanul végigmegyek rajta akárhányszor..
    Szal holnap itt letesztelem a Megane-t :)))))))))))))))

    És köszi az infot...

    Mondjuk az nem mindegy , hogy elöl-hátul eggyütesen hogyan állítom be :)
    Szal ha felveszem fullra hátul nem ugyan az , mint ha elöl félig van hátul fullon...
    De ha igazad van akkor egyből rájövök az első kőr alatt ! :)
  • Taky76
    #7174
    Köszönöm a kiegészítést!

    Lám, milyen szakértők is nyomonkövetik a fórum ezen sarkát is! Ti nem szoktatok Toca 3-mal versenyezni? Szívessen mennék veletek egy versenyen!

  • b-type
    #7173
    Több féle kanyarodási technika van, lehet hogy az ő beállításaihoz és/vagy technikájához kell hogy elől merev legyen, ha gázzal fordul végig, akkor elképzelhető..
    De az alaphelyzet az hogy ha hátul lágyabb merevítést használsz (azaz elől a keményebb) akkor aulukormányozott lesz forduláson az autó...de ennek finomhangolása a rugózásal történik.
    ha hátul merevebb az autó, akkor féktávon elindulhat a hátulja, illetve gyors kanyarokban is..valamint kigyorson 'ficánkolósabb' lesz.
    De a legjobb ha van egy bejáratott setup-od amit már ismersz, és kipróbálod, kanyargós pályán, teljesen felveszed a merevítést hátra...és mit tapasztalsz, illetve teljesen felveszed előre...és mit tapasztalsz. :)
  • lac coo
    #7172
    Na fasza :((( Eddigi életem mit sem ért.....

    Viszont akkor megvan a hiányzó néhány másodperc ami még kellene a Ti időitekhez :))))


    Viszont Racer Alex azt írja a guid-jában , hogy használ olyan keményet elől , amennyire csak lehetséges a jobb kanyarodáskor elérhető stabilitás miatt ....
  • b-type
    #7171
    tuti :)
    Ha elől merevebb autót állítasz, akkor alulkormányozottabb lesz, próbáld ki.
  • lac coo
    #7170
    Anti-roll bar-rész (ez merevítés, merevítő rudakkal, állíthatósága az átmérő és a rögzítési pontoktól függ)
    "Ha csökkented az elsőt, vagy növeled a hátsót, akkor alulkormányzott autót kapsz"
    ---pont fordítva, ha arányaiban csökkented elől akkor túlkormányozott lesz.


    Ez tuti ? Én is úgy tudtam, hogy az elsőt kell növelni ha túlkormányozott autót akarok ...
  • b-type
    #7169
    Van benne pár érdekes rész:
    -Damper Fast Bump-rész
    "Ha az autó alulkormányzott, akkor csökkentsd a hátsót, vagy növeld az elsőt. Túlkormányzottság esetén az elsőt kell növelni, vagy a hátsót csökkenteni."
    --- ez gyakorlatilag uaz :))))

    - Anti-roll bar-rész (ez merevítés, merevítő rudakkal, állíthatósága az átmérő és a rögzítési pontoktól függ)
    "Ha csökkented az elsőt, vagy növeled a hátsót, akkor alulkormányzott autót kapsz"
    ---pont fordítva, ha arányaiban csökkented elől akkor túlkormányozott lesz.

    A többi nagyjából stimmel, a packers-t érdemesebb inkább határolóként használni, mivel az egy rugóstag minimum-maximumát határozza meg (progresszív tekercselésnél használva az sem mindegy alulra rakjuk vagy felülre..de ezeket nem számolják a játékok..és inkább puha futóműre jellemző)

    - az első spring befolyásolja a fékhatásosságot is...ha túl rövid a rugó akkor könnyebben elcsúszhat az autó eleje, össz spring befolyással van az autó végsebességére is...a rövidebb az kicsit jobb végsebességet eredményez, a puhább viszont a kanyarokban jóval kezesebb autót.
    - magas Rebound értékeknél vigyázni kell a rázókövekkel, inkább nagyobb merevítések és puhább rugózás való oda ahol sokat használod a rázóköveket.
    - Slow (fast) Bump általában a rugóstag átlag keménységét határozza meg, ezt szokták még finomítani a gyors/lassú kirugás/kirugózás értékekkel
    -alapvetően ha az autó elejét puhítod akkor csökkented az alulkormányozottságot..illetve túlkormányozottá teheted, ha az autó hátulját puhítod akkor csökkented a túlkormányozottságot illetve alulkormányozottá teheted.
    - Fontos még a Camber (terpesztés) értéke, sík pályára alacsonyabb terpesztés kell, dimb-domb pályára nagyobb, RWD-nél általában hátul kisebb az érték.
    - Fontos még a Toe out és Toe in értékek (széttartás illetve összetartás)
    előre kis széttartás, hátra ha nyugodt az autó féktávokon, akkor kis összetartás (általában jóval kisebb mint elől)

    van még elég sok minden, ezt csak kiegként, hátha használható.

  • Dietrich
    #7168
    itten van
  • ZS90
    #7167
    úgylátom ebből meccs nézés lesz...
  • ZS90
    #7166
    Köszi! egész jó kis szöveg, mingyá ki is másolom txt-be. Korrekten leírja hogy mikor mi történik. Kár hogy ez a tocába nem igazán működik úgy ahogy kell
  • Taky76
    #7165
    Ezek a beállítások F1 játékhoz vannak, de sokat segíthetnek!

    A Forma-1 autók beállítása


    Alapbeállítások



    Az alapbeállítások során elsősorban az autó egyenesben való haladását befolyásolhatjuk.

    Két alapfogalom, melyek a beállítások megértéséhez szükségesek:

    Alulkormányzottság
    Nagyon egyszerűen meghatározva: hiába tekered a kormányt, az autó eleje nem akar fordulni, csak kifele tolja az orrát. Szakszerűbben: az autó rögzített kormányállás esetén növekvő sugarú spirálon halad.

    Túlkormányzottság
    Kormányzáskor a szükségesnél jobban tart a kanyar belő íve felé. Másképp: rögzített kormányállás esetén az autó csökkenő sugarú spirálison halad.


    Szárnyak (Wings)

    Elsődlegesen ezek határozzák meg az autó tapadását. Tehát a gyorsulás, végsebesség és a kanyarsebesség ettől függ.
    Az első szárny (front wing) nincs hatással a gyorsulásra és a végsebességre, csupán a kanyarban való tapadásban játszik szerepet. A hátsó szárny (rear wing) már jóval összetettebb. Tőle függ a gyorsulás és a végsebesség, de jelentős hatással bír a kanyarsebességre is. Azt a megfelelő arányt kell megtalálni, hogy gyors legyél az egyenesekben, de egyúttal az autó hátulja ne törjön ki kanyarokban. Szupergyors pályákon az első szárny általában 10 fok körül van, hátul 1-2. Lassú pályákon a maximum közelébe érdemes tenni őket. Ha az autó túlkormányzottá válik, akkor csökkents az elsőt, vagy növeld hátul. Alulkormányzottság esetén fordítva.
    A beállítás készítésekor érdemes ezt először beállítani. Minimum értéke 1o, maximum értéke 20o.


    Sebességfokozatok (Gear Ratios)

    A gyorsulás és a végsebességet határozza meg. Ezt mindig az adott pályához kell belőni úgy, hogy a leghosszabb egyenesben a legnagyobb sebességi fokozatban a motor kipörögje magát. A többi fokozatot pedig arányosan kell elosztani. A váltóáttétel összefügg a hátsó szárnyak állásával, tehát előfordulhat, hogy a legnagyobb fokozatban az istennek sem akar gyorsulni, vagy nem pörgi ki magát a motor teljesen. Ilyenkor lejjebb kell venni mindegyik áttételt, ugyanis a hátsó szárny annyira lenyomja az autó hátulját, hogy a motornak nincs elég ereje felpörögni, ezért nem fog gyorsulni a legnagyobb fokozatban. Lassú pályákon rövid áttétellel érdemes operálni, a legnagyobb fokozatban 52-53:64-re kell tenni, a száguldozós pályákon pedig az ideális érték 64:64, 65:64. Helyes szárny és váltóáttétel alkalmazása esetén Hockenheimben vagy Monzában az elérhető végsebesség meghaladhatja a 355 km/h-t.
    Minimum érték 16:64, maximum érték 80:64.


    Fékegyensúly (Brake Balance)

    Kizárólag fékezéskor van jelentőssége, de akkor nagyon, hiszen ez határozza meg a fékút hosszát. Az elosztás meghatározása során tekintettel kell lenni a felfüggesztés lágyságára vagy keménységére, illetve a terelőszárnyak dőlésszögére, hogy az egyes kerekekre mekkora leszorító erő hat. Mert ha hátul kis szárnyállás van (2-3), a leszorító hatás kicsi, tehát a hátsó kerekek könnyebben megcsúsznak, még blokkolhatnak is, ezt pedig minden körülmények között kerülni. Ilyenkor az a megoldás, hogy az autó eleje felé állítod az elosztást. Ha beforduláskor fékezve az autó alulkormányzott, akkor a hátulja felé kell eltolni az arányt. Ha viszont túlkormányzott (kifordul az autó hátulja), akkor kissé az elő kerék felé kell állítani.
    Minimum érték 50.000:50.000 %, maximum érték 25.000:75.000 % (hátul:elöl)
    Részletes beállítások



    Itt leginkább a kanyarban való haladást tudjuk állítani (kanyarsebességet, kanyarstabilitást stb.)


    Borítások (Packers)

    Kanyarodáskor van szerepe, használata nagyobb tapadást eredményez. Persze nem az a helyes, ha minden pályán a maximumon van. Össze kell hangolni a rugókkal és a lengéscsillapítókkal. Az viszont egyértelmű, hogy ha elöl minden a maximumon van (gyors lökést, gyors visszapattanást, lassú lökést és lassú visszapattanást tompító lengéscsillapító), akkor a borításokat is teljes mértékben kell alkalmazni, és ugyan ez igaz fordítva is. Ha a felfüggesztés kemény (értékek nulla vagy ahhoz közeliek), akkor az a legcélravezetőbb, ha ez is nulla. A borítások meghatározásakor figyelni kell az autó magasságára is, mert minél több borítást alkalmazunk, annál lejjebb lehet engedni az autó alját.
    Túlkormányzottság esetén növeld az elsőt vagy csökkentsd hátul. Alulkormányzottság esetén fordítva
    Minimum érték 0 (legkeményebb), maximum érték elöl 40, hátul 80 (leglágyabb).


    Gyors lökést tompító lengéscsillapító (Damper Fast Bump)

    Elnyeli a rugók energiáját, illetve segítik a tapadást az egyenlőtlen úton vagy a rázóköveken történő gyors sebességnél. Néhány pályán aktívan használni kell a rázóköveket, ezekben az esetekben érdemes jobban használni. Ha kemények elöl vagy hátul, akkor a kerekek jobban kopnak (edzésen ez elhanyagolható). Ha az autó alulkormányzott, akkor csökkentsd a hátsót, vagy növeld az elsőt. Túlkormányzottság esetén az elsőt kell növelni, vagy a hátsót csökkenteni.
    Minimum értéke 0 (legkeményebb), maximum értéke 8 (leglágyabb).


    Gyors visszapattanást tompító lengéscsillapítók (Fast Rebound)

    Szétosztja a rugók energiáját, és az autó kipörgési hajlamosságát lehet vele szabályozni. Ha az elsőket növeled, akkor nagyobb túlkormányzottság lesz tapasztalható a kanyarba való be- és kimenetkor. Ha a hátsókat növeled, az autó alulkormányzottabbá válik a kanyarba való be- és kimenetkor. Ha az elsőt keményíted, fokozott kopás fog jelentkezni az első kerekeken. A hátsó növelésével nagyobb tapadást érhetsz el a kanyarból való kimenetkor. Ha az elsők és hátsó egyaránt kemények, (értéke közelít a 0-hoz), kanyarodáskor nagy hatással vannak az autó egyensúlyára, míg ha lágyak, akkor az egyensúlyt inkább a rugók (springs) és a megpördülés-gátlók (anti-roll bar) határozzák meg.
    Minimum értéke 0 (legkeményebb), maximum értéke 8 mm (leglágyabb).


    Lassú lökést tompító lengéscsillapító (Slow Bump)

    Gyakorlatilag ugyanaz, mint a Gyors lökést tompító lengéscsillapító, csak ez a kis sebesség során bekövetkező ütéseket és útegyenetlenségeket védi.
    Minimum értéke 0 (legkeményebb), maximum értéke 24mm (leglágyabb).


    Lassú visszapattanást tompító lengéscsillapító (Slow Rebound)

    Ez ugyan az, mint a Gyors visszapattanást tompító lengéscsillapító, csak szintén a kis sebességre vonatkozik.
    Minimum értéke 0 (legkeményebb), maximum értéke 24 mm (leglágyabb).

    Rugók (Springs)

    A kanyarban való tapadást és az autó függőleges mozgását biztosítják. Ha csökkented a kerékkopás kisebb lesz, a kormányzás megbízhatóbb, az autó magassága csökkenhet, de a tapadás legfőképp a kanyarok elhagyásakor kisebb lesz. Ha lágyítod, akkor ugyanez, csak fordítva, ilyenkor viszont az autó magasságágának növelésére kényszerülsz.
    Minimum elöl 800 hátul 600 (legkeményebb), maximum elöl 1600, hátul 1400 lb/in (leglágyabb).


    Magasság (Ride Height)

    Régi törvényszerűség, hogy minél lejjebb van az autó alja, annál jobb a tapadás, mivel az autó alatt haladó levegő szívóhatást idéz elő. Minél kisebb az autó magassága, annál gyorsabban halad a levegő az autó alatt, s ezáltal annál nagyobb lesz a szívóhatás. Arra viszont figyelni kell, hogy az fenéklemez nem nagyon érjen az aszfalthoz. Mikor már mindennel kész vagy, akkor érdemes kipróbálni, hogy meddig lehet leengedni az autó alját úgy, hogy a fenéklemez nem kopik el (ilyenkor a műszerfal jobb oldalán az autó kiterített térképe piros lesz). Az autó magassága nincs befolyással a gyorsulásra és a végsebességre.
    Minimum elöl 15, hátul 20, maximum elöl 50, hátul 80mm.


    Megpördülés-gátló (Anti-roll bar)

    A megpördülés magára az autóra vonatkozik, és csak akkor hatnak a megpördülési szög a 0-tól különböző. Itt lehet a legjobban állítani az alul- illetve a túlkormányzottságot. Ha csökkented az elsőt, vagy növeled a hátsót, akkor alulkormányzott autót kapsz. Ha elől-hátul lágyítod, tapadást nyers a kanyarokban, de az irányítás érzékenysége csökken, és meg kell emelned az autó magasságát.
    Minimum 0 (legkeményebb), maximum elöl 12500, hátul 1250 lb/in (leglágyabb).


    Differenciálmű (Differential)

    Az autó kerekein kanyarodás közben keletkező sebességkülönbségeket egyenlít ki. Ha kicsire állítod, az autó csúszkálni fog. De aki a kipörgés-gátló használata nélkül játszik, annak éppen megfelelő. Aki a biztonságra törekszik, és a kipörgés-gátlót használja, annak a legmagasabb fokozat a legmegfelelőbb.
    Állítás: alacsony, közepes vagy magas.

    Végül néhány aranyszabály:
    -az első terelőszárny mindig nagyobb dőlésszögű, mint a hátsó.
    -a fékerő minden esetben az autó eleje felé van eltolva.
    -a váltóáttételeknél nem lehet nagy ugrásokat beállítani, mert az autó nem fog megfelelően gyorsulni.
    -minél kevesebb borítást használsz, annál magasabbra kell állítani az autó alját.
    -a rugók értéke elől mindig nagyobb, mint hátul.
    -az autó hátulja mindig magasabban van.
    -a megpördülés-gátló elől mindig sokkal nagyobb, mint hátul.
    -kemény felfüggesztés esetén kerülni kell a szegélykövek használatát.
  • LeePí17
    #7164
    Fél 6tól megy a TSem...
  • ZS90
    #7163
    játszunk ma este vagy Argentína-Mexkó meccset nézzek?
  • MaverickSXT
    #7162
    a csikok meg szer vmi kontakt hiba
  • ZS90
    #7161
    azt tudom, azt má kitapasztaltam:)
  • MaverickSXT
    #7160
    nekem full ilyen van es kifogastalan,a telepitest lehet elbaszni akkor mukodik szarul
  • ZS90
    #7159
    Leadtek Winfast TV2000XP DELUXE. amúgy hibás, csak a Misrtalba nem voltak hajlandók vissza venni. na azóta nem megyünk még csak a közelébe se a Mistralnak. valami árnyékolási hibája van, össze szed vmi kósza zavart és becsíkozza a képet, de az a vicces ha kihúzum az antenna kábelt akkor a hangyáknál is ott vannak a csíkok pont ugyanúgy mint kép alatt...
  • MaverickSXT
    #7158
    egesz pontossan milyen is?
  • ZS90
    #7157
    Amúgy nem tudom mi van ezzel a tunerrel, úgylátszik csak én fogtam ki egy rakás szart, mert az még haggyán hogy xar szoftver, de össze-vissza csíkoz és ez nem olyan csík ami elfogadható. mindenhol máshol azt mondják hogy ilyen fasza meg olyan fasza tuner ez...
  • MaverickSXT
    #7156
    A Leadtek nagyon is fasza csak te ezek szerint pancser vagy hozza
  • Dietrich
    #7155
    meg ha esetleg elötte megkérdeztek mit vegyetek..
  • ZS90
    #7154
    jahhh, az nincs, legalábbis nincs beprogramozva, ahoz meg hogy ebbe a xar tvtunerbe új csatornát rakjak ahoz újra kell az egészet kerestetni. Leadtek XAR!, nem értem hogy ha a videokártyákat meg tudják korrekten csinálni akkor ezt mért nem...
  • Dietrich
    #7153
    német RTL...
  • ZS90
    #7152
    milyen retek, hol?
  • Dietrich
    #7151
    nézd a német retken a montreáli kvalit és a beállításokat a kerekeken :)
  • Dietrich
    #7150
    de így mindenki majd ezt a deszkát keresi :D
  • ZS90
    #7149
    jó-jó csak gondoltam írok valami konkrétumot...
  • Dietrich
    #7148
    mindegy milyen..csak intel NF4 legyen
  • LeePí17
    #7147
    igaz..
  • ZS90
    #7146
    vagy még tudom javasolni az Asus P5ND2 SLI NF4 Intel Editiont, akkor nem kell majd huzigálnod
  • LeePí17
    #7145
    ne kombinálj...
    nem kell crack h elinduljon!
    1 perc game előtt 2 perc game után..
    nem halsz bele gondolom 1 restartba..