37
-
várday #37 Én most általános suliba járok, a helyzet a következő:
5.o : paint, word
6.o : számítógép részei, comlogo, képletöltés(ezt úgy kell értelmezni, hogy letöltesz egy képet, majd egyik mappából átrakod a másikba.)
7.o : word(kicsit átfogóbban), kb. 1-2 hétig HTML, képkicsinyítés
8.o : excel(2 hónap), powerpoint(3 és fél hónap kb.), és most éppen pascal.
A vicces csak az, hogy én és egy másik haverom már tudunk weblapot szerkezteni (igen HTML). Erre kaptunk is ötöst, de a comlogora meg a többi köcsögségre folyton kettest meg hármast kapunk, mert már rohadtul undorodunk tőlük. A suliban 50 gép van, legalább mind XP. -
#36 Ezert van egy szazeves angol Compaq billenytuzetem. Massziv, mint az atom, es nincs semmi a Ctrl es az Alt kozott :-) -
harcu #35 Komolyan mondom, aki kitalálta win billentyűt, azt fejbe kellene lőni, csak arra jó, hogy alkalmazás közben nmegnyomjam. -
#34 -
Sityi #33 Ha jól emléxem, tavalyelőtt csináltam meg az ECDL-t, mert kellett valami miatt a papír. Az egy dolog, hogy a tanárnak én magyaráztam, hogy a [win]+[r] a futtatás, a Rendszertulajdonságok a [win]+[pause/break], ne idétlenkedjen a patkánnyal meg a start menüvel, de a vizsgán dobtam egy hátast. A monitorokról húztam tételt, és elfelejtettem azt a sok idejétmúlt (most már) marhaságot, hogy Hercules, CGA, EGA, stb. Helyette megmondtam a vizsgaelnöknek, hogy ez már túlhaladott anyag, én elmondanám, hogy képzelem el most. Engedték, így beszéltem felbontásokról, képfrissítésről, képátmérőről, DVI-ről, CRT-ről, TFT-ről, stb... Letették csöndben a hajunkat az asztalra, és egyetértettek, hogy ezt ma már így kell tanítani... -
trabant #32 Kell a strukturált programozás, asm, meg hasonló alap dolgok ismerete is. Legalábbis annak aki érteni is akar a programozáshoz, nem csak klikkelgetni az egérrel, aztán majdcsak lesz belőle valami program. Nem árt ismerni is azt amit programozol, különben fingod nem lesz mit is csinál a programod (igaz a sok visual baromságnál már így is csak tippelget az ember, meg reméli hogy valóban csak azt ami a leírásában szerepel). -
#31 A helyedben én is lefordultam volna :) bírom ezeket a professzor-tanárokat :) -
harcu #30 Amúgy pont az informatika az, ahol egy pillanatra sem lehet leállni, mert azonnal lemaradsz, a frissen végzettek többet tudnak az új technikákról, és hirtelen váltani egyik nyelvről a másikra nagyon macera tud lenni. Persze, ha van idő (1-2 hónap), akkor nem gond, de van,hgoy holnaptól bizony új nyelven fogsz fejleszteni, miközben a program leadási határideje a jövő hónap közepe. Ekkor igen fel kell kötni a gatyát. :( -
harcu #29 Az a nagy baj, hogy a Visual Basic még ma is igen komolyan használt nyelv a programozásban. Aztán, mikor át kell térni Javara, vagy C++-ra, akkor meg meg vannak lőve, hogy milyen marhaság az, hogy osztály, meg minek vannak a változóknak típusai, stb. Az, hogy SQL, még megy, de a tárolt eljárás írása, az már igen meghaladja a képességeiket. -
harcu #28 Na, akkor a saját történetem. 5 évet tanultam egyetemen, mint programtervező matematikus, amit sikeresen el is végeztem. Erre a következő félévben beíratkoztam ugyanazon egyetem közgazdász szakára, ahol is nem kaptam számítástechnikából felmentést. A poén, hogy Dos 6.0 / Win 3.1 / Word 6.0 lett volna a tananyag, akkor, amikor már kint volt a Win98, az Office 97, stb. A tanár úgy indított, hogy nem azért, mert ő írta a könyvet, de az tényleg kivételesen jó lett. Simán összekeverte a 486-ost a Pentiummal. A PCI-t, mint a jövő egyik lehetséges kártyájaként(!!!) írta le, amikor már évek óta dívtak a különböző PCI-os kártyák.
Az első óra után soha nem is láttak többet. Ja -
Chappy #27 nálunk is a gyerek tud többet........ -
peeto #26 Az egészben az a vicces, hogy már középiskolában el kellene kezdeni normális dolgokat tanítani (weblap-szerkesztés, programozás). Mi értelme annak, hogy a középiskolákban Word-öt nyomatnak 4 évig? A másik probléma meg az, hogy régen szinte akárki elmehetett informatika tanárnak, mert ahhoz szinte nem kellett semmit megtanulni (tisztelet a kivételnek) és most is ezek tanítanak, pedig azóta nagyot változott a világ! Még azt nem értem, hogy miért egy-egy ezeréves program használatát tanítják, ahelyett hogy a programok általános használatát tanítanák meg! Az ember kitörölheti egy 90-es évekbeli programmal, amikor például csak a Dreamweaver vagy a Flash évről-évre újabb és újabb programokat ad ki... Azt azért hozzáteszem, hogy aki meg akar valamit nagyon tanulni, ahhoz nem feltétlenül kell tanár . Aki meg számítástechnikát tanul pl. fősulin annak meg az a minimum, hogy érdekli a dolog különben nem lesz belőle semmi... -
#25 Nem félek tőle, hogy azért nem lesz valaha is munkám, mert már betöltötte valami hülye :D -
dduma #24 Info szakos középsuliba járok, és azért hívnak "Hacker"-nek a spanok, mert info szakon nagyjából érteni merek az infóhoz. Olyan szánalmas dolgok derülnek ki. A legjobb az volt, amikor az ikonokról volt szó, gyerek rákattint 2szer a szövegre, és felordít, hogy váóóó, hát íyg át lehet nevezni. Vagy az se semmi, amikor a tanár benyögi, hogy törlés az a jobb katt törléssel oldható meg, és sehogy máshogy... Vannak érdekes esetek....
Ma pl amin fennakadtam, az a Word-be hogy kell táblázatot csinálni. Bárki értelmes ember megcsinálja 5 másodperc alatt, a hülyegyerekeknek kb 30 percig magyarázott a tanár. (Wáó mondom ő is ért valamihez...)
Csak sajnos ebben az a szomorú, hogy most minden emberke eljön infót tanulni, programozni stb stb úgy, h fingja sincs semmiről, sőtt az osztály nagyrészét nem is érdekli a téma. Lesz egy millió olyan ember, akinek van informatikusi, programozói... végzetsége, úgy, hogy semmihez nem ért. Kikerülünk a nagyvilágba, és ezért nem lesz munkahelye az értelmesebb rétegnek, mert a sok semihez nem értő már betöltötte az állást. Kinek jó ez? -
#23 Szerintem meg nem szabad OOP-vel kezdeni, de olyannak KELL a második nyelvnek lennie. -
entreri #22 Mi jelenleg a fősulin Basicben programozunk, mert a tanár szerint az olyan jóóóó... :)
Ez a mondat tetszett a legjobban:
"van egy új változat is a .net, de azzal csak az Internetet lehet programozni"
Majdnem lefordultam a székről.
Az a szörnyű, hogy a kölykök meg nem is igazán tudják mire van szükség. Elvégeznek úgy egy fősulit/egyetemet, hogy csak pascalul/basicül tudnak. az egyikőjükkel elbeszélgettem. Programozó akar lenni. Mondtam neki, hogy ezzel a tudással az iparban nem sokra fog menni. Erre azt mondta, hogy majd kimegy külföldre, ott biztos tudja hasznát venni. Nagyon el van tévedve a mai fiatalság ilyen téren. De legjobban a tanárok. 30 éve megtanultak valamit, és most is azt tanítják. Elavult szarságot (basic, Dbase, stb). OK. Kell egy alap, amin megtanulja a gyerek a cuccost, de nem azt kell nyomni 4 évig. Aztán meg les, hogy mi az az OOP. Szerintem ,ár alapból OOP-vel lehetne kezdeni. -
WiLDoR #21 én még anno scenest 97-en láttam egy csajszit, aki ASM-ban (assembly) olyan szinten kódolt realtime-ban demo-t, hogy mögötte vagy 50-en nézték tátott szájjal, hogy mit művel. 10 ujjal gépelt, cca. 1 mp volt neki 1 sor. utána lefuttatta és 1-2 perc bugfixelés után futott nála a kód frankón, minden gond nélkül.
lehetett talán vagy 15-16 éves -
WiLDoR #20 LOL -
asdefge #19 Ezzel az alul-felülképzett dologgal az amiknál és a hasonló rendszerű népeknél vigyázni kell. Anno haditechnikában futottam össze pár taggal. A saját nagyon kis szeletüket elképesztően magas szinten művelték, ami viszont kicsit odébb volt a cuccban... Csakennyit a szakemberekről. -
#18 Pine rulez! -
#17 hehe :D nem semmi srác lehet :) -
HUmanEmber41st #16 Ismerek 1 srácot, aki 5. általánosban "segítette" ki a számtech tanárt..most 13 éves, weboldalt szerkesztett. Igaz, már 4 éves korától PC közelben tölti az életét...(ami a számtech tanáráról ugye nem mondható el) -
Razgon #15 A csúcson lehet a fazon... Vannak jó és vannak gyenge számtech tanárok.
Egy tanár sem érthet mindenhez, de legalább képezze magát. Tapasztalatom szerint azok gyengék, akikre úgy "rálőcsölődött" a számtech tanítás. Ők ugyanúgy felhasználói szinten maradtak.
A fiatalabbak (főleg ha gépfüggők), általában jók.
-
#14 Én rákérdeztem fősulin, hogy miért ne hazsnálunk total Commandert vagy FlashFXP-t esetleg flashgetet FTP-zéshez vagy letöltéshez meg fájlkezeléshez. Erre a tanár szelíden elmosolyodott és ennyit válaszolt: "Azért, mert az iskolának nincs pénze megvenni ezeket a szoftvereket és ha ezt tanítanák és ezen a sulit rajtakapják akkor költséges a pereskedés. így marad a HTML-en keresztüli FTP bejelentkezés meg a sajátgép és intéző:D NA meg a Pine a levelezőszoftvernek:D -
#13 Ebbe igazad van... én örülnék legjobban legalább ha 40-et írhatnék ;) -
#12 pontosítok: mindenhol így van :)
a gyerek mindíg okosabb :) -
#11 Ez nálunk is így van :D -
FTeR #10 sztem 4 gyerekből nem kell messzemenő következtetést levonni :) -
#9 Azért számtekből nem olyan rosszak azok az amerikaiak. Én itt a főiskolán mondhatom jobb vagyok az átlagnál ha programhasználatról (MS-Macromedia-Adobe szoftverekre gondolok pl.) van szó. Ehhez képest mikor volt 4 amerikai egyetemista osztálytársam (hasonló területen tanulnak mint én) azt kellett mondjam le a kalappal előttük úgy kezelték a gépet. Nem biztos, hogy minden téren így lett volna, de amit láttam tőlük, azt k. jól csinálták. -
FTeR #8 tegyuk ide azt a kiegészítést, hogy az amerikai állami iskolák nagyon gyengék! (hangsúly az államin van)
Gimiben én tanítottam a tanárnak az office-t. Olyan kérdésekre adott kis ötöst ([5db kellett a nagyhoz,]azon az alapon, h nagyon jó kérdés...), hogy én szégyeltem volna feltenni a kérdést. pl Tanárúr, ha lenyomom a G betűt, akkor a ezen a tvén (monitor) megjelenik a g? Igen, fiam, nagyon jó kérdés ötös! Na, tudja valaki a választ? ... -
#7 Harom vagy negy eve a kozepiskolaban tortent, hogy a szerverteremben uldogeltem (hja, kerem, politikailag megbizhato voltam :-), amikor az egyik tanar berontott, es megkerdezte, hogy hogyan kell 16 -os szinmelyseg eseten invertalni (Pascalban). Megmondtam neki. Ez igy nem vicces, de hozzateszem, hogy elvileg o volt a Pascalos tanar, aki tobbek kozt engem is tanitott. -
#6 el se olvasom:))))))) amerikai iskolak:) nemtom ki mit tud rola de az amerikai iskolak harmatgyengek!!8. ban olyat tanulnak mint magyarorszagon az 5., ben..
ocsem kijott ide. .szinte semmi angollal es jobban olvas mint az itt szuletett amerikai gyerekekk.. pfff.. amerika:) -
#5 Én akkor akadtam ki amikor fősulin számtech órán a tanár kikapcsoltatta velem a Windows Commandert,hogy használjak Sajátgépet vagy Intézőt,mert az a jó és szép :) Nos nem tudom ti hogy vagytok vele,de én nem értek vele egyet :) -
mittu #4 Húú erről mennyit tudnék írni...
Szakmai suli ötödévére járok. A helyzet olyannyira katasztrófális, hogy 1992-es dolgokból írunk dolgozatot egy olyan tanárnál, aki a powerpointon kívül máshoz nem nagyon ért.
Csak egy példa: 12es osztálylétszámból kb 5-en tudnak weblapot szerkeszteni. A webszerkesztést tanárunk úgy "tanította", hogy letöltette velünk az egyébként remek Putrawriter nevű magyar programot, melyben html-ben szerkeszthetünk. A letöltésen kívül több nem történt, elmélet órán talán 2 alkalommal mesélt arról, mi az a head, mi az a font, ... Olyan, hogy táblázat, fel se merült. Olyan sem, h dreamw, flash, ... de azért a szakmai fél évből kb 10 óra gyakorlat a powerpoint varázsáról, fantasztikus lehetősgeiről, sokoldalúságáról, könnyed használhatóságáról szólt. Készítettünk bemutatót a winzip lehetőségeiről, a malware programokról, …
Én szerencsés helyzetben vagyok, mivel érdekel a számtech, utána nézegettem dolgoknak, webszerkesztős munkám is volt már. De van olyan osztálytársam, aki valamelyik nap felhívott, és megkérdezte, mi az a PCI. Mert hamarosan vizsgázunk, és nem árt tudni…
A fent leírtak csak az oktatás töredékére vonatkoztak… vannak érdekesebbek is, de ilyenekről nem nagyon beszél ember fia:)
Az iskola nevét nem írnám le, de leendő felvételizőknek ajánlom, az Árkád környékén lévő iskola mellett ne állítsátok meg a kocsit apuval, mert felesleges:)
Üdv -
DW #3 Hát igen, ez nem csak Amerikában van így:D -
#2 Ha netán meg nekünk van igazunk akkor meg azt mondják, hogy mi ebbe születtünk. -
GABOR16 #1 "A diákok sok esetben kritizálják tanáraik szakértelmét"
:D Ilyet mi is csináltunk a számtektanárral, de az leüvöltötte a fejünket, hogy ő tudja jobban.
Sajnos néhány tanár ismerete nem változtatható meg, hiába rossz, vagy elavult.