95
  • muerte2
    #95
    Pillanatnyilag sajnos pont a pénz a probléma, ugyanis pillanatnyilag a munkanélküliek vidám életét élem. Pontosabban pályakezdő munkanélküli, tehát més segély sincs. Majd lesz valami. egyébként köszi a címet, elteszem valahová, mert ahogy lesz annyi zsém benézek oda.
  • RelakSfromhome
    #94
    hö?!
  • dez
    #93
    Akkor meg? Hardver sprite-okról volt szó. (Bár ma már elvileg nem számít, hogy hw vagy sw.)
  • mechorg
    #92
    Hajj mikor még komodorra telepítettem a wint hogy warezolhassak a szatelites neten, az volt csak szép... Csak nem volt elég usb rajta...
  • neonlight
    #91
    muerte2: és mi akadályoz meg benne, hogy szert tegyél újra egy Amiga konfigurációra? (hacsak nem a pénz..)
    Látogass el az apro.amiga.hu oldalra és csemegézz. Ott mindig találni turbokártyákat, gépeket, kiegészítőket, stb.
  • RelakS
    #90
    pláne a teljesen szoftverből működő renderelő motoroknál
  • RelakS
    #89
    Megnéztem, elhiszem
  • dez
    #88
    De azok teljesen máshogy működnek hárdverileg.
  • dez
    #87
    Már be is lett linkelve jópár oldal. Ha esetleg megtennéd, hogy megnézed őket...
  • RelakS
    #86
    a duke3d-ben is sprite-nak hívták azokat a képeket, amik 3 helyzetet vehettek fel: vagy mindig feléd néztek, vagy függőlegesek, vagy vízszintesek voltak.
  • RelakS
    #85
    Nem hazudtolok meg senkit, csak elmondtam a véleményem. Ha konkrétummal alá tudja más támasztani az ellenkezőjét, akkor elhiszem. Pont.
  • Yossarian
    #84
    a házilag épített mikrokapcsolós dzsojok elnyűhetetlenek voltak. Még a sport játékokat is bírták minden zűr nélkül. Istenem, ma kiröhögne a gyerek, ha egy szappantartóba épített dzsojt tennék elé :)))
  • Emmegki
    #83
    Ezzel várhatsz egy 10 évet, de akkor a C64 még nagyobb isten lesz.
  • dez
    #82
    basic
  • dez
    #81
    Az már nem egészen úgy működik. Igazi sprite csak egy van, az egérpointer használja.
  • dez
    #80
    +#74
    Ez mire jó neked, hogy meghazudtolsz másokat, úgy, hogy utána sem nézel? A C-16-nak 121 színe volt. Pont. (Csak kissé fakók voltak.)
    És több bit is volt: karakterromnak, basisromnak, kernelromnak, chipregisztereknek. (Mivel mind a kicímezhető 64k területben volt.)
  • Athlon64
    #79
    Mikortl retro egy computer?
    Mert fater gépe egy P1-es masina!
    (Cyrix M2 250Mhz, 32Mb SD66, S3 Virge 4Mb, Yamaha ISA SoundCard, 3Gb Quantum HDD, 1.4Mb FDD, CD-ROM 36x, Acorp 5TX52 alaplap, Baby AT Ház + Realtek hálókaresz, WinMe hu)

    Fater a Ruterrel megosztott neten aktívan nyomul
  • Athlon64
    #78
    Hol lehetne venni ilyen régi cuccokat?
    Nekem C+4, C64 II, Amiga500 v. A1200 kellene!
    (A C16-om mellé...)
  • Aramir
    #77
    Na, itt egy kis táblázat a C64 adatairól.
  • Aramir
    #76
    A basic volt az, azért volt csak 3x kbyte felhasználható basicban. Részletesebben nem ismerem a dolgot, mert csak játszottam vele, nem programoztam.
  • RelakSfromhome
    #75
    tudnak, sőt, egész spriterendszereket 3d-ben, csak ma már részecskerendszernek hívják
  • RelakSfromhome
    #74
    foglalkoztam c16-al, de asszem az is csak 16 szinű volt
  • RelakSfromhome
    #73
    az biztos, hogy a karakterrom meg mégvalami a ram területére terpeszkedett, és egy bit ki-be kapcsolásával lehetett váltogatni a kettő között
  • RelakSfromhome
    #72
    pitstop 2 elbaxott két joy-omat :D
  • Cat #71
    http://c64city.supergamez.hu/encyc/
  • mcmeffie
    #70
    Ja hát ezzel én is így vagyok.
    Én azt bántam meg hogy az Amiga 500-asomat kellett eladni hogy több pénz legyen a pécére, de kár volt.
    1megára volt bővítve külön rambővítővel, asszem 1.3.3-as WorkBench volt hozzá tehát a sima A500-asok közül valami későbbi gyártmánynak tűnik.
    Jó lenne ha kéznél lenne az a gép most is.
    Az Enter gombját meg vissza kellett ragasztani miután eladtuk valamikor 95 körül a numerikus részen mert az kiesett.
    Az emulátortól elvártam hogy azt az élményt adja, de nem ugyanaz.
    Érdekes én is láttam egyszer működés közben CD32-t.
  • Aramir
    #69
    Emulátorral nemis lesz meg az az érzés.
    Vegyél egy A500-at és azzal nyomjad :)
  • Aramir
    #68
    Tényleg nem stimmelnek az évszámok ott :/
    A +4 viszont tényleg 84-es.

    Itt pontosabb dátumok vannak talán:

    http://www.old-computers.com/news/default.asp
  • muerte2
    #67
    Megkövetek minden öreg rókát a színek számának elírása miatt. Valszeg valamelyik kicsit későbbi konzol képességei keveredtek emlékeim közé. Próbálgattam amiga és más emulátorokat de nincs meg az az érzés, mint akkor. Még mlékszem, hogy annó mekkora agyaknak tartottuk magunkat hogy egy 4v5 lemezes amiga játékot megbuheráltunk és utánna már futtatható volt HDD-ről is ami akkor nagyon nagy szó volt és nem kellett örökké lemeztcserélgetni. Aztán elmentünk egy amigás találkozóra Pestre és rájöttünk hogy sehol sem vagyunk a nagyokhoz képerst. Azóta naponta szembesülök tudatlanságommal. Tudjátok mit, a lemezcserélgetés is hiányzik, meg a trükkölések, hogy szenvedhessünk ibmpc-s állományokkal, a floppy hangja, a tipikus kis demok amiket a csapatok raktak a lemezekre akik feltörték adott programot, minden. Volt az 1200-as gépemben egy 30Mhz-s blizzard turbókártya 8Mb rammal, még windowst is futtattam rajta. Nagyoon hiányzik. Sosem adtam volna el ha nem lettem volna rájényszerülve. Sőtt én még láttam működő CD32-t is. A pofám leszakadt hogy az mit tudott, meg hogy 32bit, meg risc proci. A cdtvérft is kár. Asszem valahol van még egy amiga500+ kickstart rom-om bezacsizva, csak nem találom.
  • arty
    #66
    [sóhaj]
  • Athlon64
    #65
    Amúgy emlékszem, hogy a PC ABC computer karácsonyán (ekkor C-16 -ot nyomattam) volt akcióba Amiga1200 és én csak arra vágytam, de sajna nem kaptam meg.
  • Athlon64
    #64
    Én valahogy úgy emlékszem egy C= történeti írásból, hogy Jack Tramiel idővel egy társat vett fel maga mellé és az a barom ugymond kigolyozta.
    Egész pontosan Jack Tramiel kilépett a cégből a szünni nemakaró viszályok miatt...
  • dez
    #63
    (mind - mind)
  • dez
    #62
    Mondani sem kell, az akkori PC igencsak elavult volt az Amigához képest (mint HW, mint OS), mégis, a Commodore számára csak játék volt, és a PC a "komoly téma". Hát persze, mr. ... már nem emlékszem, ki volt akkor a főnök.
  • dez
    #61
    Különben az 1. és a 2. összeföggött: a "felhasználók" akaratának szinte semmibevétele volt az egyik hibájuk, aminek megvolt az anyagi vonzata is. Pl. jellemző, hogy csodálkoztak rajta, hogy a 16/116/+4 vonal bukás lett (miközben nem ki befektetés kellett hozzá), és azon is, hogy az Amiga 1200 meg mekkora siker. (Meg persze azon is, hogy nem csak a grafikát értékelték az emberek az Amigában, hanem az OS-ét is, de alig fizettek a fejlesztőinek, azok szinte önszorgalomból csinálták olyan jóra - mivel ezt játékgépnek szánták, és a PC vonalra próbáltak betörni, és még sok-sok hülyeség. Nem voltak egy hullámhosszon a mérnökeik és a managerek.)
  • dez
    #60
    Bővebben:
    1. Sokmillió eladott gép után azért volt némi pénzük (különben az Amiga Inc.-et sem tudták volna megvenni). Sok butaságot csináltak, de az ugazi csőd 1-2 későbbi nagy baklövés után jött, ami főleg az egyik vezető nevéhez fűződik.
    2. Igenis nagy volt a felelősségük, mert több millió fiatal sorság befolyásolták, köztük sok nem csak játszott vele.
    3. Dehogy vették, Jack Tramiel alapította.
  • dez
    #59
    "kártridzsom"
  • dez
    #58
    Tényleg, na ne mond.
  • dez
    #57
    121 szín volt a (1)16-oson, +4-en, de nem voltak olyan szépek. Mondjuk a kezdő színösszeállításuk jobb volt, 64-esen mindíg az volt reset után az első dolgom, hogy poke (persze rövidítve) 53280, ..stb. már nem emlékszem a számokra. (Persze, amíg nem lett valami "monitoros" [hm, tényleg így hívták, mostmár furcsa] kártidzsom.)
  • mir
    #56
    lehetoseguk nem volt, mert nem volt penzuk.
    felelosseguk nincs, ok csak egy szamitogepet gyartottak, nem gyogyszert.
    amugy meg penzert vettek a commodore nevet, penzert is adtak el. igen, uzlet volt.