34
-
dez #34 Vannak olyan DX és OGL demók, amik csak az egyik kártyán mennek. Itt nem a shaderverzióbeli különbségre gondolok. Bár ezek egy részét futtathatóvá lehet tenni egy megfelelő wrapperrel. -
dez #33 Úgy tudom, ez a rendertargettel kapcsolatos eltérés DX szinten is különbséget okoz. A shaderekt és néhány egyéb dolog támogatását OGL alatt meg saját kiterjesztésekkel oldják meg a cégek, amik az API szempontjából nem tudom, mennyire kompatibilisek.
Nálunk talán még odébb van a HDTV (de telán nem annyira), viszont külföldön kezd szépen változni a helyzet (és ugye nem M.o.-ból kell kiindulni). -
DW #32 Persze, vannak saját fejlsztések mindkét oldalon, de DX és opengl szempontjából, valamint szabványos dolgok támogatásának szempontjából nincs különbség.
HDTV (mellesleg tudom mi a hdtv)?! Nálunk az még soká lesz. Ilyen téren nagyon el vagyunk maradva...és nem csak mi.
Az, hogy nem értenék hozzá, nem mondanám, mert ezzel foglalkozok, csak nem tudok én se mindent fejben tartani(főleg nem azt, hogy most melyik szériájú kártya milyen effekteket támogat, vagy nem támogat). -
DW #31 Neked is igazad van. Tényeg sok idő egy jó progi, más meg addig dobálja a szarabbnál-szarabb gameket:D -
DW #30 Azért nem várhatod el, hogy minden apró részlet a helyén legyen.
Lakótelep? igen, mert ez illik a hangulatához. -
Gabest #29 Engem azért annyira nem lökött hanyatt a hl2 kinézete, sok helyen elnagyolt, fakó, olyan lakótelep feeling. -
Janek81 #28 "Ezenkívül nincs olyan dolog, amit a másik ne tudna."
Valószínűleg igazad van, ha alapul vesszük a két oldal két csúcs kategóriás kártyáját. De tudod nincs mindenkinek csúcs kategóriás kártyája, és a régebbiek még ezt-azt nem támogattak. Mert ugye fejlődtek... És sajnos nem olyanok az árak, hogy mindenki kapásból meg tudja venni mindenből a legújabb technikát, ezért van az, hogy millió config van - amire képtelenség optimalizálni.
"Ja, hogy neked pénz nem számít?"
Lehet elsírnád magad, ha olyan gépen kellene dolgoznod/játszanod, mint az enyém. :)
"A játékpiac viszi előre a hardverek fejlődését."
Én úgy mondanám inkább, hogy egyik ösztözi a másikat. A hardver fejlesztők azért csinálnak jobbnál jobb hardvereket, hogy a játék fejlesztők is jobbnál jobb játékokat tudjanak kiadni, és a játék fejlesztők azért csinálnak jobbnál jobb játékokat, hogy egyre jobban ki tudják aknázni a hardver nyújtotta leheőségeket. Ha az egyik oldal megáll, meg kell állnia a másik oldalnak is, vagy stagnálnak azon a ponton, ahol a fejlődés megállt. Ha a programozók most nekiesnének minden kódot a lehető legjobban megírni, az egyrészt baromi sok időt emésztene fel (lásd HL2, asszem 6 évig csinálták), és eközben a hardveresek nem tudnának magukkal mit kezdeni, mert hiába fejlődnének, a kutya nem venne mindig jobb hardvereket (a fanatikusokat leszámíta, de azokból nem élnek meg), ha a régieken is tökéletesen futna minden új game.
"A programozók sajnos folyamatosan ebbe a hibába esnek, de ez nem csak az ő hibájuk. Sok a meló, egy játéknak gyorsan el kell készülnie. Nézd meg a HL2-t milyen sokáig készítették, és meg is lett az eredménye. Gyönyörű grafika és nem kell hozzá 4GHz-es proci SLI 6800 Ultrával. Ez bizonyítja azt, hogy bizony felesleges ilyen-olyan hiperszuper csúcs VGA, mert jó programozási tudással, és sok idővel nagyon jól meg lehet írni egy programot."
Erre fentebb már írtam, remélem már érded a lényeget. Jól optimalizált kóddal kiadni egy játékot nem éri meg. Eszméletlen időket emészt fel (jó példa a HL2 megint), mialatt más dobálja kifelé a sikersebbnél sikeresebb játékokat. Lehet, hogy lenne rajta mit csiszolni, de minek, ha egyszer így is megveszik az emberek, és ráadásul nem csak a játékokat, de az egyre jobb hardvereket is pont a játék miatt. Ez sajnos így működik, én értem, hogy neked mi fáj, de ahhoz, hogy ne álljon le a fejlődés, bizonyos áldozatokatmeg kell hozni. Jelen esetben az az áldozat, hogy kapsz egy rakás játékot viszonylag rövid idő alatt, viszont szar kóddal. Ha arra törekednének, hogy jól legyen megírva, akkor egyrészt leállna a hardverek fejlődése legalább egy néhány évre, amíg már a kód optimalizálással nem tudnak többet kihozni belőlük. De ekkor már kétséges, hogy megint útjára indulhatna a technika fejlődése ezen a téren, mert az a néhány év kihagyás a termelésben és fejlesztésben lehet elég lene ahhoz, hogy megszűnjenek ezek a gyárak és a fejlesztők pénzforrása. Csak utángyártásból nem tudom, megélnének-e... Azért ha van egy kicsivel átlagon felüli kártyád, azzal pár évig ki lehet húzni csere nélkül...
A mondandód utolsó felében már kicsit átmentél globális környezetszennyezésbe és hasonlókba, amiben valszeg ugyancsak igazad lehet, de sztem most nem ez téma, inkább nem kommentálnám.
A lényeg, hogy én értelek és teljesen igazad van, de ha a fejlesztők is így gondolkoznának, akkor csak idő kérdése és behal az egész fejlődés hiányában. Ezt nem szabad megállítani, csak azért, hogy kevesebb szilícium menjen a kukákba és kevésbé tehetős emberek is élvezni tudják az új játékokat. Akinek nincs pénze újabb hardverekre, nyílván nem fogja megvenni (mint pl én is), legfeljebb majd megveszi később, amikor már kijött az új technika és viszonlag lemennek az árak. Addigra talán már pont be is érik az a technika, a játékk pont akkorra fongák tudni kihasználni. Szal nincs itt semmi gáz, csak rossz oldalról nézed. -
dez #27 Mellesleg, 1280/AA/AF-nél, és főleg fölötte egyértelműen vezet az SLI, még egy procival is. (Egyes tesztekben szinte minden felbontáson hozza a közel 2x-es sebességet.) És hamarosan jönnek a dualmagos procik.
Monjuk, én nem örülök ennek, mert nem valószínű, hogy áldozok erre, és idegesítő lenne, ha ezt tekintenék ezentúl alapnak a játékkészítők, és egy szimpla komfigon már nem is mennének jól a gamék...
Mindehhez tegyük hozzá, hogy bár nem túl gyorsan, de azért jövöget a HDTV kora is... (Mainál jóval nagyobb felbontású TV-k, projektorok, ill. nagyobb felbontású monitorok.)
A Voodoo-s időkben még túl korai ez, mert nem tudtak elég feladatot átvenni a videokártyák a procitól. Alig volt haszna a duplázásnak. -
dez #26 utolsó (NV +/--) -> (NV 6-os széria +/--) -
dez #25 "Ezenkívül nincs olyan dolog, amit a másik ne tudna."
Ne mondj ilyeneket, ha te sem értesz hozzá... Vannak ilyen dolgok is, mint pl. UltraShadow I-II-III (NV +), 3Dc tömörítés (ATI +), valamilyen lebegőpontos hiányosság (NV-FX -), valamilyen render target hiányosság (ATI -), valamivel erősebb PS, de gyengébb VS tetjesítmény (NV +/--), stb.
Ami a játékokat illeti... Hát tényleg szépek, de többnyire unalmasak (nem tud izgatni az FPS, de a céltalan autós száguldozás sem egy idő után). De úgy látszik, erre van igény. Mindegy, legalább nem köt le igazán, van idő mással is foglalkozni.
De egyszer majd úgyis jön egy ellenállhatatlan csapatjátékmódos game, ami minannyiunkat beszippant a cybertérbe... -
DW #24 Ja de, Far Cry-hoz van patch, amivel ki lehet használnia 3.0 shadereket... -
DW #23 Ha nem értesz hozzá...na mind1. Szóval mit nem tud az ATI? Ja igen, a 3.0 shadereket(helyette van 2.0b). Nos igen. Egyenlőre semmi se használja ki, de nem árt ha van. Igaz, megnöveli a gyártás költségeit, a tranzisztorok számát, többet fogyaszt, több hőt termel, de van, és később még jólesz valamire.
Ezenkívül nincs olyan dolog, amit a másik ne tudna.
"Egyébként én abban sem látok olyan hatalmas katsztrófát, hogy az egyre erősebb hardverek miatt a programozók esetleg elnagyolva készítenek el ezt-azt, mndván, úgyis megveszi a jobb vasat, ha játszani akar"
Ja, hogy neked pénz nem számít? A játékpiac viszi előre a hardverek fejlődését. A programozók sajnos folyamatosan ebbe a hibába esnek, de ez nem csak az ő hibájuk. Sok a meló, egy játéknak gyorsan el kell készülnie. Nézd meg a HL2-t milyen sokáig készítették, és meg is lett az eredménye. Gyönyörű grafika és nem kell hozzá 4GHz-es proci SLI 6800 Ultrával. Ez bizonyítja azt, hogy bizony felesleges ilyen-olyan hiperszuper csúcs VGA, mert jó programozási tudással, és sok idővel nagyon jól meg lehet írni egy programot.
Ja és miért írom mindezt? Azért, mert pazarlás amit csinálnak. Pontosan arról van szó, hogy a nagy fejlődésnek egyszer vége lesz. Új dolgok jönnek, a régit kidobáljuk. ÉS hova kerül ez a sok hulladék mit gondolsz? Magunk alatt vágjuk a fát, csak sokan nem veszik észre. Ahelyett, hogy probálnánk gazdaságosan kihasználni az erőforrásainkat, megy a pazarlás. És ennek 1 oka van: pénz. Nem vallok kommunista eszméket, de akkoris sok ami itt folyik. Nem tartom hülyeségnek a fejlődést, csak míg egyes területeken előre, addig más területeken visszafejlődünk (olyan mint a hatás-ellenhatás).
Mint mondottam, az SLI-t egyszer már ellőtték. A sok gazdag ficsúr majd ráveti magát, mint légy arra a bizonyosra, de felesleges lesz. Eddigis el lehetett érni olyan sebességet 1 kártyával is, amit a procik nem tudtak kiszolgálni, és ez így lesz a jövőben is. Ezen majd a két-/többmagos procik fognak talán változtatni valamicskét. -
Janek81 #22 Amit az előbb leírtam, az akár neked is válasz lehetne.
Ha a fejlődést hülyeségnek tartod, ám legyen, ez is egyfajta felfogás. Nincs itt semmi gond, csupán másképp gondolkozunk. -
Janek81 #21 Nem egészen. Pl van néhány dolog, amit az ATI kártyái nem támogatnak, a másik oldal meg igen - és fordítva. De ebbe ne menjünk bele, mert hülye vagyok hozzá. Amennyit tudok az elég ahhoz, hogy megállapítsam a tényt, miszerint a programozóknak ma már nagyságrendekkel nehezebb dolguk lenne, ha megpróbálnák minden létező confira optimalizálni a kódot, és itt nem csak hardverekről, hanem szoftverekről is szó van.
Egyébként én abban sem látok olyan hatalmas katsztrófát, hogy az egyre erősebb hardverek miatt a programozók esetleg elnagyolva készítenek el ezt-azt, mndván, úgyis megveszi a jobb vasat, ha játszani akar. Ez is csak azt eredményezi, hogy fejlődik a technika. Egyszer majd úgyis eléri a végét a tudomány, mert hát egy bizonyos ponton túl már nem lehetnek kisebbek és gyorsabbak a hardverek, az energiának sincs egy végtelen forrása. Előbb vagy utóbb, ha már elértük ezeket a határokat, akkor vagy jön más technológia, vagy rákényszerülnek a programozók ismét arra, hogy optimalizálják a kódot - a lehetőségekhez mérten. -
L3oN #20 Én nem jáccom illetve nem foglalkozok grafikával. hova nekem ilyen alaplap. jó nekem a régi -
kicsizoz #19 Majd az idő eldönti.... -
DW #18 Ja, ahogy formatuq írta, egyre szarabakat csinálnak. Pl. nézd meg HL2-t, gyönyörű game, és még a Ti4200-omon is lazán elszaladgál élsimítással is. Most akkor mondd meg, hogy kell erősebb VGA? Nem, csak tudni kell programozni. A Valve tud programozni. Látszik, hogy nem egy XBOx-ról vagy PS2-ről átírt szar, mely nincs optimailzálva. A mostani programok se használják ki a sebességet. Amúgyis, SLI-nél a processzor a szük keresztmeteszet. Ez még a jövő zenéje. Egyébként szerintem ez megint olyan hosszú életű lesz kb, mint a Voodoo2 SLI megoldása. Felesleges. Körülményes, többet kell programozni, mert erre is optimalizálni kell, többet fogyaszt(!!!) nem költséghatékony. Egyszerűen hülyeség és felesleges. -
#17 Természetesen. -
kicsizoz #16 Volt egy hangoló progi, amit futtatni kellett közben, miközben csavargattam :))
mondjuk én C16-al kezdtem..
Másik, nem kell 1000 féle configra leprogramozni csak directX-re, mert hát elvben az azért van nemde?
lehet megint lamat mondtam:)) -
Janek81 #15 Jah, amikor kis csavarhúzóval kellett belőni a magnón a fejet. Jó is volt az, elszórakoztam én is annó azokkal, ma már kevésbé kötnek le a játékok... -
archkoven #14 Érdekes dolog ez, jelennek meg a szebbnél szebb grafikájú játékok, mégis ahogy visszaemlékszem én a C64-es játékok semmivel sem szórakoztattak kevésbé mint később a sokkal szebb játékokok, pedig akkoriban sem voltam már éppen kisgyerek.
Nem sírom vissza mivel a fejlődést nem lehet és nem is kell feltartóztatni, de azért megvolt annak is a varázsa. -
Janek81 #13 Nincs igazad, azaz csak úgy félig-meddig.
Amíg a C64 volt a csúcs, addig nem is volt más. A programozóknak nem kelett csak egy, vagy nagyon-nagyon kis mértékben eltérő configgra optimailizálni, de ma, amikor már mindenből száz féle van ezer gyárból, ez már képtelenség. Nem lehet elvárni egy programózótól, hogy minden létező variációban összerakott configra optimailizáljon. -
#12 igy szuletnek a szebbnel szebb, ambar szarul megirt, igenytelen gamek.
Mivel senki sem akarja kihasznalni (leprogramozni) a meglevo hardware-t, inkabb a a felhasznalokat akarja uj, jobb hardware megvetelere.
amikor minden gep egyforma volt (c64) ott a programozok gondolkoztak, de manapsag............
-
#11 nagyon szep. -
Yv@n #10 No igen de meddig nem? Különösképpen hogy ha megnézzük akkor vga piacon is már következő generációba nem nagyon szándékoznak belerakni az agp supportot. -
vax #9 És akkor mi van az ATI "boszorkány konyhájában"? -
#8 Még néhány hónap és az Intel is alkalmazza a SLI megoldást, mert az Nvidiával már folynak a tágyalások.
Ha veszel LGA775 tokozású procit akkor nem kell feltétlenül DDR2 és PCI Express is: Katt a ide! -
#7 Valaki abban nyugtasson majd meg hogy a Serial ATA 300-ra ugye ha rárakok egy serial ata 150-es winyot menni fog. Azaz visszfelé kompatibilis? -
Yv@n #6 Most akinek még nem volt, az mindenki úgyis komplett váltásra kényszerül lassan...
Intelnél Lga tokozás miatta proci+lap, abba viszont már ddr2 ram, illetve pci-e videokártya.
Amd-nél detto, csak ott nem lga tokozás hanem tengersok láb.
Arra vagyok csak kiváncsi meddig tudom még kihúzni mostani 3200+os barton configgal, mert ez a váltás rohadtsok lóvét fog felemészteni :( -
archkoven #5 Nem kötelező ilyet venned, viszon AMD platformra hamarosan meglesz a lehetőséged, hogy ilyet vegyél.
Mit jelent az, hogy AMD-s játékos?
Tök mindegy mid volt előtte, AMD vagy Intel, úgy is új alaplapot kell venned ha ilyet akarsz, aki meg ennyiért hajlandó költeni arra, hogy áttérhessen SLI-re annak belefér egy új processzorcsere is. -
Janek81 #4 Viszont a játék fejlesztőknek újabb teret ad. Így születnek a jobbnál jobb játékok, programok, technológiák. Ezt nevezik fejlődésnek. :) A technika fejlődése nem állhat meg, és az ilyen (és ehhez hasonló) megoldások segítenek ebben. -
Jimmyke #3 Én a jövő év végi TES4 configra gyúrok pénzügyileg :) -
DW #2 Egyelőre baromság ez a dolog, mert egy mai átlag konfig egy jó videókártyával még mindig bőven elég játékra. -
L3oN #1 AMD-s játékosoknak ez jó hir hogy jön a dual vga-s lap. Pénztárcát lehet üriteni. tessék tessék