25
-
#25 Újabb soha megvalósult terv -> több száz ehhez hasonló igéretes terv rekedt meg a tervezési fázisban.
Az meg maximum laza haslövés, hogy bármi köze lehet/lehetne az XV-3-hoz (ugye az XV-3 esetén csak a rotor tengelye fordult el, nem a szárny), mert ezzel az erővel akár fel lehetne hozni az Focke-Wulf FW 61-et is, hiszen az XV-3 alapvetően "csak" annyiban tér el tőle, hogy a rotorok forgathatóak.
[center]
Focke-Wulf FW 61
Focke-Achgelis Fa 61 -
Anteris #24 milyen újabb?? Ez egy 1938-es tervezet. Szerinted honnan az ötlet az usákoknak? -
#23 Egy újjabb soha meg nem valósult terv.... hány és hány ilyen van még... -
Anteris #22
(1938) -
Huvarg #21 Amire mar tobben utaltak:
Sikorsky S-72
http://www.helis.com/70s/h_s72.php
http://www.russian.ee/star/vertigo/sik_x-wing-r.html -
#20 Aha, ez jól jön tolatáskor !
Bocs, csak ökörködök. -
#19 Nem, a Canard Rotor/Szárny profilja úgy van kiképezve, hogy 'előre' és 'hátra' haladva is termeljen felhajtóerőt (persze nyilván kevesebbett, mint egy hagyományos 'egyirányú' szárnyprofil, de ennek ez az ára...). -
#18 Talán még ebben van a legtöbb fantázia, de ha repülés közben a törzsre merőlegesen áll a forgószárny, akkor az eggyik fele nem termel felhajtóerőt a repüléshez mert fordítva van.
(Na ez kicsit bután lett megfogalmazva, de remélem érthető:) -
#17 A Canard Rotor/Szárny előnye az egyszerűsége, nem tudom, mi biztonsági probléma lehet vele.
A VDTP esetén tényleg megmarad a főrotor, mint akadályozó tényező, de gyakorlatilag csak kibővíti a bevált helikopter technológiát, így rövid távon ez a talán a legjobb megoldás a helikopterek végsebességének növelésére. -
#16 A Canard-verzió nem 1 életbiztosítás szerintem, a gyűrűházas légcsavarnál pedig a főrotornak még mindig qrvanagy az ellenállása. -
Benoke #15 "Az Osprey képes majdnem mindenre, amire egy helikopter, akár még külső függesztésű terhet is szállíthat"
Az ágyú szállítűás télleg jó, pláne ha igy lőni is tudna vele. -
Mice #14 na ilyenekből írjatok sokat SG léci:))
nekem nagyon bejött! -
#13 Nagyon jó cikk! -
MuldR #12 Antigravitacios hajtomuvet neki oszt kesz :))))) -
#11 A cikkben is szerepel, hogy vadászgépeknél van megoldás a problémára, de az sem tökéletes, mert nem olyan egyszerű a hagyományos, reptérről üzemelő géppel egyenértékű STOVL gépet építeni (sem a Harrier, sem a Jak-38 nem ér fel mondjuk egy F-16-ossal sebesség, fegyverterhelés vagy hatótávolság terén). Az F-35B lehet (lehetne) az első ilyen. Csakhogy jelenleg az is jelentős súlytöbblettel küzd, magyarán szólva túl nehéz.... -
#10 A rotorral akkor is csinálni kell valamit, mert túl nagy a légellenállást jelentene repülőgép-módban. Jelenleg én két életképes megoldást látok:
1.: Canard Rotor/Szárny (Canard Rotor/Wing). 'A 6. napon' c. swarci filmben is felhozták ezt a technológiát (illetve egy kicsit még megbolondították, hogy látványosabb legyen), gyakorlatilag arról van szó, hogy a gép tetején egy olyan szárnyat helyeznek el, amely le- és felszálláskor rotorként forog. Ezzel kapcsolatban a Boeing-nál évek óta folynak a kisérletek, egyelőre csak pilóta nélküli alkalmazásban, az ötlet amúgy nem új, már az 1960-as években felmerült, de akkor még nem volt olyan szinten a technológia, hogy megvalósíthassák.
A Canard Rotor/Wing működési elve.
Fantáziarajz a kész harci változatról.
2.: Tolóerő-Vektoros, Gyűrűházas Légcsavar (Vectored-Thrust Ducted Propeller - VTDP). Ez kvázi egy "hagyományos" helikopter, de a farokrotor helyére egy tolólégcsavar kerül, amelynek légáramát használják fel a főrotor forgatónyomatékának kiegyenlítésére, és vízszintes repülésnél olyan 440km/h-s sebességet remélnek tőle. Ez sem újdonság, szintén az 1960-as években tesztgépek is születtek erre a megoldásra, de aztán elhalt a dolog, most viszont fel szeretnék támasztani, már készül az első H-60-ból átalakított kisérleti gép, az YSH-60F.
[center]
Fotómontázs a H-60 'Blackhawk' VDTP változatáról. -
#9 Mindenre a válasz: F-35 JSF... Gyors, helyből felszáló, amit akarsz. Csak éppen vadászgép, nem pedig teherszállító. De a technika működik. -
#8 és ha pont fordítva egy repülőgép testre a szárnyak mögé helyeznének mindkét oldalon egy-egy rotort a felszálláshoz, a megfelelő magasság elérése közben pedig bekapcsolnák a hajtóműveket és onnanstól gyakorlatilag repülőgépként repülne tovább
(csak kérdezem nm értek hozzá de sztem ésszerű bár elég valószínű h a boeingnél vagy a nasa-nál biztos megfordult már a koponyák fejében..:) -
#7 Kicsit magyartalan vót sorry.
De amúgy ebben az irányban is rengeteg terv született, és mint láthatod egyik se valósult meg. -
#6 pont a helikopter rotorja az ami miatt "trükközni" kell. Na most se a helire szerelt szárny, se a repgép. hmű. nem jó megoldás egészen addig, amíg a rotor ott van a helyén, és forog. De amúgy ebben az is rengeteg terv volt, és mint láthatod egyik se valósult meg. Talán azért mert nem is olyan egyszerű. -
fako #5 es mivan ha egy sima helikopterre kinyithato szarnyakat + valamilyen repulogep hajtomuvet tesznek? tul egyszeru lenne?
-
#4 Bevett gyakorlat, a különféli légiparádék statikus során be lehet mutatni a sajtónak és a leendő vásárlóknak, hogy fog (körülbelül) kinézni a gép, ha elkészül. És sokkal olcsóbb, mint az egyik repképes prototípust hurcolászni... -
MrTressy #3 ellenben vicces hogy mi már 87 be repülhettünk osprey-vel még az lhx nevü heli "szimben".... -
MrTressy #2 4 motoros taliga nem lesz rossz ha egyszer elkészül -
Freddy TNT #1 "A BA609 - egyenlőre csak életnagyságú makettként." Mikre nincs pénz.....