168
Mennyibe kerül egy karambol után?
  • hykao #168
    madár = ember ...de nyilván ez is egyértelmű volt számodra, csak ezekszerint te is halálra unod magad, csak te nem tudod mással elfoglalni magad...
  • hykao #167
    Azért mert halálra unom már a témát, illetve a felületesen olvasgatók, felületes értelmezéseiből adódó felületes hozzászólásokat, attól még válaszra méltattalak, bár annyiban igazad van, hogy valóban nem volt válaszra sem érdemes a hozzászólásod...

    Nem ahhoz képest nem válaszolok a te általad feltett kérdésekre, hogy hamar megunom a dolgokat (mellesleg már ez is hülye duma...mihez képest hamar? előtted már körbe lerágtuk a témát, nem gondolod, hogy minden újonnan érkező kőfejű félreértelmezőnek a végletekig fogok válaszolgatni az értelmetlen kérdéseire!), hanem ahhoz képest nem válaszolok a te általad feltett és egyszerűnek titulált kérdésekre, hogy:
    1. legjobb esetben is felületes, és részleges beleolvasgatás szülte...
    2. értelmetlen...
    3. ebben a formában értelmezhetetlen, és megválaszolhatatlan...

    Szal vedd a fáradtságot, hogy rendesen elolvasod a hozzászólásokat, ne csak szemezgess, pontosan értelmezd azokat, és csak aztán hemzsegj bele, ha nagyon muszáj!
  • riviera
    #166
    Egyébként mijaza "madár?"
  • riviera
    #165
    Akkor miért írsz? Ahoz képest hamar megunod a dolgokat, hogy nem válaszolsz egy igen egyszerű kérdésre...
  • hykao #164
    Már téged is unlak, nem csak a témát...
  • riviera
    #163
    Mi a szövegértelmezési probléma a kérdésemben?
    Ha unnád a témád nem reagálnál btw..
  • hykao #162
    Mondom, egyrészről unalmas a téma, másrészről még unalmasabb minduntalan szövegértelmezési problémákkal küszködőket győzködni...
  • riviera
    #161
    Ha nincs kedved ne reagálj de ezek a dolgok nem kőfejű félreértelmezések imo. Mégis mennyivel vezetsz jobban mint az átlag? Főleg ha ittasan vezetsz?
  • hykao #160
    #155
  • Kit--Kat
    #159
    íííhhh szegény BMW-d jólmegkapta, nem mentél neki a faszinak??
  • Kit--Kat
    #158
    Úhhh de utáltam azt a kereszteződést............
  • riviera
    #157
    Piás vezetőket le kéne sittelni + minimum 5 évre elvenni a jogsit. Aki jogsi nélkül vezet ezek után annak örökre bevonni + irtózatos pénzbírság. Az ilyen részegen vezetek style de ura vagyok a kocsinak mert fasza srác vagyok az bullshit.. Ebben a kibaszott országban annyira jól vezet mindenki meg érzi az autót, hogy nagyon. 200al mentem Budapesten HAHA! Erre mindenki képes imo igaz semmi értelme.
    Hykao persze néhány bepiált "nagymenő" elüt 1-2 "madarat" csak nehogy te legyél az a "madár"!
  • COFair
    #156
    Tempra volt vagy mi a fene, nem kell nagy autó ahhoz, hogy miután nekimész, közöd ne legyen ahhoz hogy merre mész/repülsz/csúszol tovább.. A kárat a biztosító fizette, TKra vették a kocsit (ami egyébként kb 3 hónapja volt az enyém). Azt hogy a srác mit kapott érte, azt nem tudom, de biztos nem írtak be neki pirospontokat..
  • hykao #155
    Már unom a témát, így nincs kedvem reagálni ezekre a kőfejű félreértelmezésekre.
  • Z
    #154
    Nemtom miért ugrott be a jobbkézszabály.

    Talán azért, mert a Visegrádi u, és a Victor Hugo sarkán laktam 10 évig, és ott egy fasza kis ál-jobbkezes kereszteződés volt a menő.

    "Nekimentem, ez megdobott, és nekiszálltam az út szélény egy betonoszlopnak (jól látszik a nyoma), az tőböl tört, pedig a nagyobbik fajta volt.." hábaz! Már bocs, de mekkora Fiat volt, ami megdob egy 5-öst? :)

    Azért ez durva, hogy így beül vezetni.

    A károd megtérült valahogy?

    Azt tudod, hogy mit kapott jutalomként a srác?
  • COFair
    #153
    nem..
    jól mondod, én egy (nekem 2 sávos) út belső sávjában mentem, a Fiatos pedig szemből akart bekanyarodni neki balra (tehát abba a mellékutcába, ami nekem jobbra van .. :) ).
    Nekimentem, ez megdobott, és nekiszálltam az út szélény egy betonoszlopnak (jól látszik a nyoma), az tőböl tört, pedig a nagyobbik fajta volt..
    De az a legszebb az egészben, hogy erre nem is számítottam, este, hazafelé elkényelmesedve mentem, az a barom meg vagy 15m-re előttem bekanyarodott, még fékezni sem volt időm.. (ja, neki nem is volt jogsija, mert elvették ittas vezetés és balesetokozás miatt :) , így jogsi nélkül, megint részegen vezetett, ezért nem forszírozta a rendőr azt hogy mennyivel is mentem, mert az előző baleseténél is ő helyszínelt, és megismerte..)
  • Z
    #152
    Na csak azért kérdem, mert ő nem adta meg számodra a jobbkéz szabályt. Ekkor balról találta el az autód elejét. Kerék valszeg ekkor tört ki. Egymásra simult a két kocsi, mert egyre gyengébbek az ütközés nyomai hátrafelé.

    Viszont mi törte meg az autó jobb oldalát? Egy parkoló autóra csósztál rá? Mert oda nagyobb ütést kapott (látszólag), mint a Fiattól a másik odalra.
  • Z
    #151
  • COFair
    #150
    igen, ez volt
  • COFair
    #149
    nem, ez a Fiatos volt... :)
    hjajjj, hülye kérdés, méltó válasz
  • Z
    #148
    Ez az 5-ös volt az, amiben ültél?
  • COFair
    #147
    bazz.. én még ha hátul ülök, akkor is bekötöm magam, sőt, egyszerűen zavar, ha nem vagyok bekötve. de a kedvencem az, amikor beülök valaki mellé, és megkérdezi: Miért kapcsolod be? Nem bízol bennem? .. Mondom: De bazmeg! Csak tudod egy karambolhoz is két ember kell, nem csak arról van szó hogy nekimész az első fának! Volt már balesetem nekem is, nem én voltam a hibás, hanem egy piás Fiatos, aki úgy döntött, hogy nem adja meg az elsőbbséget, illusztrálom az eredményt: http://www.sg.hu/galeria/10332364001093964686.JPG .. Először a Fiat orrát vittem el (az a mázlista fasz csak pörgött párat a tengelye körül, inkább jött volna szemből, megérdemelte volna), aztán egy betonoszlop tört ki tőböl.
    Hozzá kell tennem, én sem 50nel mentem (sőt), meg akkoriban én sem használtam az övet, uhogy nekem is nagy mázlim volt, hogy mindössze egy szép kis vágás lett a fejemen, az is csak azért, mert lefejeltem a tükröt!
    Ezután az eset után nem is indulok el anélkül, hogy bekötném magam. Ha akkor be lettem volna kötve, semmi, ismétlem SEMMI bajom nem lett volna, hiába vették TKra a kocsit.. Pedig nem egy Kispolákban ültem, ami egy nekirepült madártól is TKra törik.. Na mind1!
    Szal aki azt prédikálja hogy nem kell bekötni az övet; minek az, az ciki; vagány vagyok, döng a szaros teknó a kocsiban; meg hasonlók, annak én is csak azt tudom mondani, hogy NE KÖSD BE MAGAD! Ha ennyi eszed van.. Csak aztán nehogy valaki más szenvedjen kárt amiatt, mert nem kötteted be az övet vele!
  • Garfield
    #146
    vannak ezeknél jóval fontosabb, jóval nagyobb léptékű dolgok is...olyanok, amik esetleg még eszébe sem jutottak a tisztelt "görcsösen ügyelek a közlekedésre, nehogy történjék valami és majd befosok közben" emberkéknek!

    Az a gond, hogy ezek a dolgok valszeg csak hivatkozási alapok másoknál, nem több.

    Görcsös vezetés? Már akinél.
    Beülök egy kocsiba, becsukom az ajtót, nyúlok az övért. Görcsös az mondjuk, amikor az embernek kényszerítenie kell magát, hogy az övért nyúljon...
    Amikor kimegyünk a hétvégi kertbe, még a földutas kereszteződésnél is indexelek, egész egyszerűen reflexből nyúlok oda és pöccintek.
    Inkább röhögjek a tanyasi indexen, mint egyszer elmulasszam, amikor kéne.

    Görcsről inkább olyankor van szó, amikor vissza kell fognom magam, hogy mint például vasárnap, ne küldjem el üvöltve az anyjába a kedves rovereset, amikor nekem balról jönne sávot váltani és 10 centire veszi észre, hogy ottvagyok. No forgalom, no index, csak masszív bambulás.
  • Garfield
    #145
    Tudni kell vezetni, és tudni kell inni is...és tudni kell ittasan is kordában tartani magunkat...és nem csak a vezetés terén...

    Ezzel a mentalitással az a gond, hogy az előzéses frontális ütközések is úgy indulnak, hogy "na, még meg tudom előzni..."

    Aztán mégsem.
  • Vlala #144
    bocsi a duplázásért, úgy tűnik, fertőző Mikeitisben szenvedek, hogy több hozzászólásban mondom ekl a véleményemet:
    Picit off, de ez a topi már úgyis elment a közlekedésbiztonság felé:
    A kedvencemet még nem is mondtam: biztos láttatok már anyut-aput, aki az oviba viszi a gyermeket. A gyermek a két ülés közé áll, segít apunak vezetni", vagy éppen feltérdel a hátsó ülésre, és fügét mutogat a mögötte haladóknak. Az ilyen szülő akár a kukába is dobhatná a gyereket, egy erősebb fékezés végwez vele. Ha ilyet látok, mindig átszólunk neki, hogy "Van másik?"
  • Z
    #143
    Ezzel kapcsolatban is van egy sztori, szintén autóbaleset, és a legjobb barátommal esett meg.
  • Z
    #142
    Szerintem pedig amit meg lehet tenni a megelőzés érdekében azt tegyük meg. Nyilván nem fog megváltoztatni egy-két magánember ilyesmiket, ha a környezetvédők sem érnek el sz*rt sem a saját területükön, vagy a gimiben levetített abortusz nem lesz hatással két napnál tovább az emberre. Bár azért halálraítélteken (többszörös gyilkos, gyerekgyilkos, stb) meg lehetne mutatni, hogy milyen egy halálos baleset...és ha mondjuk ezt egy nagy show keretében adnák elő. (most mindjárt kapok a fejemre az emberjogi aktivistáktól)

    Jóléti társadalmakra jellemző jelenség az ilyen gondolkodás? Persze! De pontosan azért kell ilyen baromságokra koncentrálni, mert nem a sötét Kongóban élünk, hanem - többé-kevésbé - jóléti társadalomban.

    Ha itt a mi kis környezetünkben nem tudunk változást hozni, akkor minek törődjek a világ 3/4-ével, ahol mások a problémák. Meg azoknak a problémáknak a megoldásai a nagy NGO-kra várnak.

    "tisztelt "görcsösen ügyelek a közlekedésre, nehogy történjék valami és majd befosok közben" emberkéknek!" - Bekötöm magam, hátul is. Engem ki lehet röhögni, de már leírtam korábban is, hogy nem érdekel.

    Görcsösen ügyelek a közlekedésre. Ilyen vagyok. Pontosabban majdnem, mert a szabályok szerint lehetetlenség úgy közlekedni, hogy oda is érjek valahova időben. Arra viszont figyelek, hogy b*lfasz ne legyek, és b*lfasz nekem ne okozzon bajt (bár ezt sokkal nehezebb - pl: kínai 150 cm-es kisasszony ki sem lát a BálnaMergából - realizálni).
  • Vlala #141
    Durva, de tanulságos.
    Nálunk a sláger az volt, amikor (nem tudom, piás volt-e a sofőr) 9-en ültek egy öreg Subaruba, mert nem akart kétszer fordulni a gyerek a diszkóba menet.
    Vezetőülés 2 fő (valaki a vezető ölében ült!), anyósülés 2 fő, hátsó pad 4 fő, csomagtartó 1 fő. Aztán a falu határában a vezető úgy látta, ezt a kanyart csak fejjel lefelé tudja bevenni, ezért gyorsan megfordította az autót. Nem tudom, hogy csinálták, de mindenki túlélte. A csomagtartóból kiesett emberke úszta meg legkönyebben, csak a fejét vágta be a csomagtérfedélbe, de ő segített kihúzni a többieket.

    És nemrég, hazafelé jövet azt hittem, katapultálok a Skodából: a srác, aki vezetett, és a kórházban össze kellett rakni a fejét, ÚJRA VEZET! És új autója van! Hiába: money makes the world go round...
  • Z
    #140
    Igen, valóban hatásvadász, és nem is érdekelne különösebben a sok "Anyu"-zás miatt.

    Azonban mondok egy egész jó példát...nem is volt részeg a sofőr: Keanu Reeves menyasszonyát a közös gyerekükkel a méhében halálos autóbaleset érte. Ezután kicsit megtört a srác. Aztán leforgatta a Mátrixokat, de még mindig zakkant. Soha nem lesz már rendben.

    Az ilyen gyilkost én odaadnám a "videokészítő araboknak", hogy tegyék a dolgukat. Hohohóó! Az is egy ember, és jogai vannak, meg minden, de legalább több bajt már nem okoz a társadalomnak. Sok ilyen ember van, aki tesz hasznosat a társadalomnak (csövik), de azok nem okoznak ilyen károkat. Mert minimális kár ez makro szinten, de mikroszinten dooms day.

    Bevallom én is vezettem már piásan, elég szar körülmények között. De nem ittam sokat, és nem voltam annyira tintás. Ráadásul németországban voltunk, ahol meg lehet inni egy keveset akkor is ha vezetsz. Plusz fontos volt időben elindulni, mert egy bulgár lány apját kellett kihozni egy határon lévő fogdából.

    Azzal van bajom, akik felelőtlenek, és keménykedésből ülnek a volán mögé tintásan.

    Volt egy munkatársam, akinek 330i BMW-je volt, imádott vele száguldozni, és valahogy szóba került a piás vezetés. Jó gyerek volt, de hiába mondtam neki, hogy ne vesessen piásan, nem hallgatott rám. Egyik buliból hazaféle egy húskupaccá törte magát - két héttel a beszélgetésünk után. Túlélte, de 3 hét kóma, aztán tanulhat elölről mindent (járást, beszédet, stb). Mondjuk ekkorra már olyan haláleseteken "voltam túl", hogy ennyi volt a reakcióm: Kár, hogy nem hallgatott rám. Ja! És ő sem kötötte be magát.

    Egy lány szintén nem használta hátul a biztonsági övet. Buliból haza (piás sofőrrel) 120-szal kiegyenesítettek egy kanyart. A lány kirepült az ablakon, és a tüdejék átszúrta egy bokor ága. A többiek pár méterre nézék végig a fejre állt kocsiban, ahogy hörög egy-két percig, fulldoklik a saját vérében, és elhallgat.

    A többit már le sem írom.

    És ha kicsit is hatásvadásznak tűnik...nem annak szántam.
  • hykao #139
    Hát egy átlag amerikai nem akad fenn ilyesmiken... :)))
  • Vlala #138
    OK, de ezt egy 97-98-as évjáratú Crown Victoriában előadni... filmesen nevetséges, mint a kifogyhatatlan tár vagy a sérthetetlenség (iddqd)
  • Dzsini
    #137
    persze, van más is, és máshol se hagyom szó nélkül... de itt ez adódott témaként, úgyhogy erről beszélgettünk :)
  • hykao #136
    mivel eleve lyukas, persze, hogy leenged!

    amúgy annyi alapja van a dolognak, hogy a régi légzsákok nem eresztettek le, illetve nem olyan "gyorsan"...egészen addig, amíg be nem következett egy fulladásos haláleset, amit egy nagyon óvatosan vezető, biztonsági övet bekapcsoló nőci szenvedett el, aki valószínűleg a jól megszokott idiótanőivezető módon a lehető legközelebb ült a kormányhoz... :P
  • Vlala #135
    Jaj...
    Nem azt mondtam, hogy Te kezdted, de az ilyeneken át kell siklani a kultúrált fórumozás érdekében (pont én mondom, szakad a plafon :-) )

    On:
    Amerikai filmekben gyakran látni olyat, hogy ütköznek, és ott a fickó, előtte a hatalmas lufival. Ezen jókat szoktam nevetni (a vígjátékokon kisebbeket, az "akció"filmeken nagyobbakat), ugyanis a légzsák kb. egy másodperecig marad felfúvott állapotban, utána leenged...
  • hykao #134
    "így"? ...az anyósülésen pöffeszkedve??? :PPP

    ...kíváncsi lennék pl., hogy a "veszélyben lévő" hozátartozók hány %-a dohányzik (rá más emberekre, családtagjaikra, gyermekeikre...stb)...az ilyen és ehhez hasonló gondatlanságok, bár nem annyira látványosak, viszont a statisztikai esély a gondatlanság "célbatalálására" kb. ugyanakkora, mint a már alábbiakban agyonrágott egyéb gondatlan veszélyeztetések esetében...
    ...és ez még csak egy megvilágítása volt a dolgoknak...

    (félreértés ne essék, nem személy szerint csak a te "veszélyben lévő" hozzátartozóidra gondoltam...)
  • Dzsini
    #133
    nincs se jogsim, se nem vezettem még soha autót :) de a gondatlanságot és a felelőtlenséget nem szeretem :) ez annyira nemhiszem, hogy nyárspolgárság, de legyen :o)
    a Föld, mint össz-organizmus szempontjából tényleg mindegy.. ( http://www.worldometers.info/ ), de tudod nekem vannak olyan személyek, akik közelebb állnak hozzám, és fontosabbak számomra, mint a többi 6,5 milliárd... és ha valaki őket sodorja veszélybe - főleg így - akkor azt nehezen hagyom szó nélkül.
  • hykao #132
    Hehehe! Mondom: falanszter...

    Amúgy nem mintha azon törném a fejem, hogy most éppen hányan és hol halnak éhen...de a Föld szempontjából szinte lényegtelen, hogy hány ember hal meg halált okozó gondatlanság következtében...

    Egyébként azért látom Dzsini, hogy van olyan téma, amiben te is tudsz nyárspolgárias lenni...ezekszerint a te szabadelvűséged is csupán szelektív... :PPP
    De hát miért is ne? Hisz te is ember vagy, és így semmilyen emberi tulajdonság nem idegen tőled sem... :PPP

    (kéretik nem halálosan komolyan venni...)
  • Dzsini
    #131
    már vártam, hogy "bezzeg máshol a világon éheznek az emberek" indok kijöjjön...

    a világ megváltoztatásához pedig először a benne élőket kell egyenként megváltoztatni, mert varázsütésre nem fog menni.
  • hykao #130
    esélylatolgatások helyett, én inkább azt vallom, hogy el kell fogadni az élet dolgait olyannak, amilyenek.
    se te, se más, se az ilyen hatásvadász baromságok nem fogják megváltoztatni a világot...
    illetve nem az ilyen baromságokra kéne fókuszálni, hogy hányan halnak meg közúti balesetekben, és mi módon (persze csak a jóléti társadalmakban kerül fókuszba...a Föld 3/4-én nem ez a központi probléma, hogy épp melyik jóllakott madarat ütötte el egy másik jóllakott, bepiált madár...) ...vannak ezeknél jóval fontosabb, jóval nagyobb léptékű dolgok is...olyanok, amik esetleg még eszébe sem jutottak a tisztelt "görcsösen ügyelek a közlekedésre, nehogy történjék valami és majd befosok közben" emberkéknek!

    (amúgy már megint a falanszter jutott az eszembe... :P)
  • Dzsini
    #129
    igen, hatásvadász - ahogy leírtam ez a dolga. igen, túlzásokat használ, hiszen ettől is hatásvadász. lesz, akire így hat, hogy kiröhögi, és lesz olyan is, aki több, mint 1 gondolatot áldoz rá. és akkor már megérte.

    (ne adja Isten, de elgondolkodtál rajta valaha, hogy milyen gondolataid lennének egy gázolás után? vagy ha egy "Még soha, senkinek nem okoztam semmilyen sérülést a közlekedésben, magamon kívül!" ember elcsapná valaki számodra nagyon fontos személyt? mindenki csak annyi sérülést okozzon mint ő, de amikor az az egy személy mondjuk Te vagy, vagy valaki hozzád közelálló, akkor picit más a szempont...)