19
  • kontar
    #19
    Elég hihetetlennek tűnik, az 1órás száguldozás közben sehol egy olyan kanyar amit nem lehet 190-el bevenni? milyen jól jött volna neki egy mblast.exe, seperc alatt lekapcsolta volna a mozgó trágyadombját.
  • gradU
    #18
    Csatlakozom az "überkacsa hír"-t kiáltók táborához.
    Nem müködött a fék... Hmmm, talán ha a pedált megtaposta volna. Szvsz ma a Priuson kívül nagyon kevés autóban van e-fék (a pedált nyomva jelet ad, hogy mennyire szeretne lassulni, az ISA(D) meg energiavisszatermeléssel fékez 5km/h-ig lassít, üzemi féknek használják.) Egyébként ott is bizonyára 2 független rendszer van a fékezésre. Az említett francia kocsiban aligha volt ilyen e-fék... Ha meg hidraulikus, akkor fognia kell. (van 2 ftlen kör)

    A kártyát (ha Laguna) ki lehet húzni, van a start/stop gomb is, ezekre tuti leáll. Persze a fék- és a kormányszervo nem fog segíteni, ill. a fék csak 2-3 pumpálásig, meg a kormányzár is (mint említettétek) bekattanhat.

    Az említett mágnes meg érdekes, hogy mit szolgálhat az utastérben. A "fék" egyébként mit jelenthet a cikkben? A gépjárműveken fékrendszer van. Tán a pedál lenne? Oda minek tennének állandó mágnest, milyen jelet ad az a sebességről... Talán a féktárcsák környékén vmi jeladóra gondoltak? 190-nél bajos lenne kinyúlni addig... Nem fog kiderülni.

    Mi a vélemény arról a lehetséges prózai okról, hogy ugye éppen előzött, vagyis gázt adott. Tf, hogy padlógázt, és a szőnyegbe beakadt a gázpedál.
    Ezután gyorsulni próbál a kocsi....
  • DW
    #17
    És a kártya nem szedhető ki? Ugyanakkor a gyújtás a gombbal megszakítható (szerintem), tehát most azon nem illik vitázni, hogy kulcsos-s vagy sem.
    Amúgyis, mi az, hogy sebességellenörző rendszer? Ha a tempomatra gondol, akkor az nem így működik.

    "sebesség-ellenőrző chip és a fék között található mágnest" Mi ez bazzeg, sínfék?:D Ugyanmár.
  • archkoven
    #16
    Azért mondjuk én nem kockáztatnám meg 190-nél kivenni a kulcsot, bár csak erős kormányelfordításnál szokott lezárni a kormányzár, de ha mégis akkor a szopás.
    Egyébként az autót akármikor meg tudod állítani fékkel akár hogy is dolgozik a motor.
    Ha üresbe rakom elméletileg szétforoghatná magát a motor, de az injektoros autók minegyikében korlátozva van a fordulatszám, tehát nem lenne baja, de ha mégis akkor sem hiszem hogy meditálna az ember ha tele lenne a gatyája.

    Szerintem a hír totál kamu.
    Egyébként jobban hangzott volna ha 20 méterrel áll meg a kapu előtt.
  • dez
    #15
    Huhh.. Tehát elég egy apró műszaki hiba (kis kontakthiba, szoftvehiba, stb.), és irányíthatatlanná válhat az autó?
  • hungi
    #14
    Te olyan hülye lennél hogy 190km/óránál behúznád a kéziféket? gratula....
  • mixi
    #13
    Az ilyen kategóriáju Renault-k nem slusszkulcsosak, hanem egy kártyával és nyomógombbal indíthatók...
  • DW
    #12
    Automata váltót is üresbe lehet rakni, tehát nem értem. F@sság.
  • TeszteloPontHu
    #11
    És valószínűleg a kézifék is önállósította magát...
  • De1Ryan
    #10
    Nekünk renault lagunánk van és avval is voltak kezdetben elektronikai broblémák de szerencsére csak a erékdefekt jelzővel egyszer elektronoka nélkül mentünk se sebesség se fordulatszám se semmi:)
  • dez
    #9
    Hát, lehet, hogy kacsa, de akkor pár lap, és/vagy sofőr (ha létezik) súlyos pénzeket fog fizetni a Renault-nak.
  • dez
    #8
    Annyit azért igen, hogy a Renault-főnök igen valószínűtlennek tartja a történetet (de azért alaposan megvizsgálják a kocsit).

    Meg ilyen kis különbségek, hogy ők azt írják, hogy egy díjszedő kaputól sikerült megállnia 20 km-re, amin nem biztos, hogy csak úgy keresztül tudott volna hajtani.
  • morgo
    #7
    szerintem ez akkora kacsa mint egy haz!
    "probalt fekezni, de hasztalanul" ja persze, az auto meg visszavaltott kettesbe, hogy tartani tudja a sebesseget, ugye?
    "Kis idő múlva mögötte volt a rendor", aham, nyilvan szerencses volt, hogy "epp" arra jartak a rendorok, hogy ilyen gyorsan odaertek...
    "Végül egy óra elteltével sikerült " ehh, persze, csak ugy magatol megjavul, vagy nyomott egy resetet? Masreszt szinte(sicc!) sokkos allapotban egy oraig 190-nel menni nyilvan megvalosithato...
    "Diquiedt" nyilvan veletlen, hogy google csak ennel a tortenetnel talal ilyen nevet...
    "autót végül 20 kilométerre egy autópálya-építkezéstől" hat persze, akar egy jo kis hollywoodi film. aztan csokoloztak a naplementeben a feleseggel.

    Akar a Blikk is megirhatta volna...
  • Cat #6
    a reuters se ir többet
    http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=6418334
  • Macc
    #5
    hat en el tudom kepzelni, hogy voltak olyan barmok es annyira elektronikus lett, hogy meg a slusszkulcsot is hiaba szedi ki...
  • Zedas
    #4
    Ha leállítja a motort, akkor mi van? Gyanús nekem ez a hír...
  • Ninju
    #3
    Na igen. Mióta elektronika van a francia autókban azóta megbízhatattlanok!
    Mikor veszik már észre a franciák, hogy nem tudnak megbízható elektronikát gyártani?!?
  • archkoven
    #2
    Mondjuk azt nem igazán vágom, hogy fékkel miért nem tudta megállítani az autót.
  • fonak
    #1
    Milyen kocsiban van ilyen? Gondolom full automata váltós.